Sesongen 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4693

Opprinnelig skrevet av OlaG
    En av mine favoritter også, og jeg vet ikke helt om jeg kjøper at han har blitt "sutrete". Men det er temmelig åpenbart at forrige sesong ikke gjorde noe bra for psyken hans, noe som er veldig forståelig.

Jeg vil tippe at perioden hvor han ikke vet om han kan fortsette å spille fotball eller ikke og så høsten hvor han blir lagt i fryseboksen var ganske tøffe. Og hvis personalsjefen hans er 80% sykmeldt og antageligvis blir nødt til å bruke de tjue prosentene han klarer å legge inn på forsøket på å ikke rykke ned, da blir det ikke mye tid igjen til å følge opp spillere. Spesielt ikke de som treneren har sagt ganske tydelig at ikke er en del av den stammen som skal løse oppgaven (etter at Fagermo kom inn).

Jeg tror jeg heller enn å tenke "good riddance" føler at det er litt synd at det ble sånn (virker ganske uunngåelig etter dette intervjuet), spesielt fordi jeg tror at han kunne blomstret under Ødegaard på samme måte som han blomstret under Georgson. Jeg tror at hvis Georgson hadde blitt hele sesongen så hadde Uba antageligvis vært en bedre spiller som trivdes bedre, og antageligvis på listen over hete salgsobjekter i klubben.
    Jeg liker denne versjonen og velger å slutte meg til det du sier. Blir vondt å se Carles blomstre i Bergen.

Kommentar

• Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1493

Brann-akademiets mangeårige keepertrener, Bartosz Deregowski, skal være i ferd med å fullføre en overgang til Lillestrøms A-lag.
      Deregowski har i lang tid hatt ansvar for utviklingen til Branns unge keepertalenter - og vært sentral i talentsatsingen
      Snappet opp denne på Facebook..: Slik jobber han med Branns unge keepere / Brann?
      Ser da bra ut, gjør det ikke?!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2379

Opprinnelig skrevet av OlaG
        En av mine favoritter også, og jeg vet ikke helt om jeg kjøper at han har blitt "sutrete". Men det er temmelig åpenbart at forrige sesong ikke gjorde noe bra for psyken hans, noe som er veldig forståelig.

Jeg vil tippe at perioden hvor han ikke vet om han kan fortsette å spille fotball eller ikke og så høsten hvor han blir lagt i fryseboksen var ganske tøffe. Og hvis personalsjefen hans er 80% sykmeldt og antageligvis blir nødt til å bruke de tjue prosentene han klarer å legge inn på forsøket på å ikke rykke ned, da blir det ikke mye tid igjen til å følge opp spillere. Spesielt ikke de som treneren har sagt ganske tydelig at ikke er en del av den stammen som skal løse oppgaven (etter at Fagermo kom inn).

Jeg tror jeg heller enn å tenke "good riddance" føler at det er litt synd at det ble sånn (virker ganske uunngåelig etter dette intervjuet), spesielt fordi jeg tror at han kunne blomstret under Ødegaard på samme måte som han blomstret under Georgson. Jeg tror at hvis Georgson hadde blitt hele sesongen så hadde Uba antageligvis vært en bedre spiller som trivdes bedre, og antageligvis på listen over hete salgsobjekter i klubben.
        Jeg tror du har rett i årsaksforholdet, men det er ikke til å komme fra at folk takler motgang på forskjellig måte. Hvis han ikke klarer å være konstruktiv nå med nye trenere på plass er det likevel bedre at han prøver lykken et annet sted. Det er sjelden at Sves er så tydelig om spilleres holdninger som han har vært i denne casen, og han vet nok enda mer enn han sier

Kommentar

• OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 935

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
          Jeg tror du har rett i årsaksforholdet, men det er ikke til å komme fra at folk takler motgang på forskjellig måte. Hvis han ikke klarer å være konstruktiv nå med nye trenere på plass er det likevel bedre at han prøver lykken et annet sted. Det er sjelden at Sves er så tydelig om spilleres holdninger som han har vært i denne casen, og han vet nok enda mer enn han sier
          Trenerene er bare én bit av puslespillet, forholdet til klubben er mer enn det. Hvis man ikke føler seg verdsatt av arbeidsgiver er det ganske normalt å ønske seg vekk. Jeg vil tro at utsiktene til Uba ser dårlige ut fra hans ståsted i år, etter å ha runda av 2024 med å bli degradert og nå ser på et 2025 hvor hans primære konkurrent er den gjenoppståtte Lars Ranger, som antageligvis forventes å være førstevalg.

Jeg er ikke på treninger eller har noen nærhet til klubben sånn som Sves har, men samtidig så har jeg mindre tillit til Sves som allvitende orakel etter journalistikken fra i fjor. Det jeg vet er at redaksjonen i RB av og til plukker noen tilfeldige spillere de av en eller annen grunn ikke liker (kjegle-kommentaren om Mats Haakenstad er et fint eksempel) og ikke kritiserer andre spillere som tilsynelatende fortjener tilsvarende kritikk (se: alle de etablerte spillerene som skuffet oss i fjor). Så jeg vet ikke hvor mye vekt jeg er villig til å gi det akkurat nå.
          Men for all del, jeg er bare en idiot på internett som ser kamper, leser nettaviser og hører Harde Mottak

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3574

Allerede høsten 2023 avskiltet både Eirik Bakke og store deler av Kanarifansen han. Han ble vurdert som et bomkjøp tross for at han var 20 år og kom fra lavere nivå i Sverige. Til sammenligning brukte Jeahze, som var en av Allsvenskans beste backer, flere kamper før han klarte å tilpasse seg Eliteserienivået.

Med litt tillit under Georgson var Uba vår tidvis vår beste spiller før han falt som en stein i kaoset av trenere som kom etterpå. Under Fagermo gikk han fra å spille fast fra start under Nielsen til å være et ikke-alternativ under Fagermo. Han fikk vel knapt trene med laget. I runde 29 mot Sandefjord, hvor nedrykket ble endelig klart, satt han på benken mens Hoff, som aldri har spilt back på toppnivå (han klarte seg forsåvidt brukbart) og Neto (som også klarte seg bra utifra forutsetningene) fikk sin debut fra start.

Når nedrykket var klart og alle andre alternativer var brukt opp, så var det plutselig forventet at han skulle spille en ubetydelig kamp. Sves var overraskende nær å kalle Uba en løgner når han sa han var skadet. Jeg velger å tro Uba når han sier han var skadet. Var han så skadet at han ikke kunne spilt i Bodø dersom det var mulig å redde plassen? Muligens ikke, men det får vi aldri svar på. Jeg tror han kan ha hatt en føling i en muskel, og så valgt å hvile slik at han var klar til årets oppkjøring under nye trenere fremfor å risikere å forverre skaden i en ubetydelig kamp en desemberkveldbi Bodø.

Så til dagens artikkel. Overskriften er så tabloid at den hører bedre hjemme i Dagbladet eller Se og Hør. For hva sier egentlig Uba?
            – Jeg er happy nå, men jeg merker at det er vanskelig å være det. For jeg aldri hva som kommer til å skje her. Det har vært mange forandringer siden jeg kom hit. Forhåpentligvis blir det mer stabilt her nå med nye trenere.

Han er også ærlig på at han er en type som trenger tillit, og når han fikk den under Georgson så blomstret han til de grader. Han var så god at nederlandske klubber hadde han på blokka før helsetestproblemene. Jeg ser ingen grunn til at han ikke kan blomstre opp igjen under Ødegård til tross for at lokelpressen og store deler av fanskaren vil kvitte seg med han for enhver pris.

Jeg skal være enig i at kommentaren om at Brann kanskje er det beste alternativet for han er problematisk, men jeg legger det på kontoen for manglende medietekke og Sves som aldri har vært noen fan av Uba. Jeg tror også at Sves ikke ville inkludert det sitatet i en artikkel om en spiller han likte.

Dersom han skulle gå til Brann for ca 3 mill. som nevnes som bud, så er ikke det mer enn hva det kan koste å hente en erstatter fra Kjelsås i dagens marked. Ergo risikerer vi å sitte igjen med Ranger, som er skadeutsatt og forventes kampklar først i Mars, og en nesten like skadeplaget Larsson som også spekuleres å være på vei ut.

Til sammenligning så støttet mange Skogvold når han gikk til FFK for å konkurrere om spilletid og la skylden på klubb og trenere, mens Uba som er i samme båt blir beskyldt for å ha holdningsproblemer.

Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1311

Av og til lurer jeg på om mange har glemt at vi i år konkurerer på OBOS-nivå. Det eneste viktige i år er å ha 110 % motiverte spillere i stallen som vet hva det innebærer. Hvem det er må trenere og sportssjef finne ut av snarest. Resten kan for min del gå på 10-kronersmarked. enga fikk i fjor manna sendt fra himmelen da kapteinen deres dessverre ble alvorlig syk. Kjedelig for han men for klubben ble det kun lykkelige omstendigheter. Jeg håper selvsagt ikke at lignende ting skjer blant LSK spillerene, men alle som ikke er 110% klare for OBOS bør snarest ut på 10-kronersmarkedet.
              I oppkjøringsperioden er det selvsagt ikke mye forskjell på eliteseriespill og OBOS men den grå hverdagen i OBOS kommer fort når serien starter. Spillere som ikke tålte motgang i eliteserien, tåler det sannsynlig enda dårligere i OBOS. Da må daukjøttet være fjernet. Noen spillere i LSK viste i fjorårssesongen at hardtrening, motivasjon og lojalitet ikke er deres store styrke. Uba Charles er dessverre en av de.
              Last edited by maxpayne; 15.01.2025, 23:23.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2379

Opprinnelig skrevet av MortenA

Allerede høsten 2023 avskiltet både Eirik Bakke og store deler av Kanarifansen han. Han ble vurdert som et bomkjøp tross for at han var 20 år og kom fra lavere nivå i Sverige. Til sammenligning brukte Jeahze, som var en av Allsvenskans beste backer, flere kamper før han klarte å tilpasse seg Eliteserienivået.

Med litt tillit under Georgson var Uba vår tidvis vår beste spiller før han falt som en stein i kaoset av trenere som kom etterpå. Under Fagermo gikk han fra å spille fast fra start under Nielsen til å være et ikke-alternativ under Fagermo. Han fikk vel knapt trene med laget. I runde 29 mot Sandefjord, hvor nedrykket ble endelig klart, satt han på benken mens Hoff, som aldri har spilt back på toppnivå (han klarte seg forsåvidt brukbart) og Neto (som også klarte seg bra utifra forutsetningene) fikk sin debut fra start.

Når nedrykket var klart og alle andre alternativer var brukt opp, så var det plutselig forventet at han skulle spille en ubetydelig kamp. Sves var overraskende nær å kalle Uba en løgner når han sa han var skadet. Jeg velger å tro Uba når han sier han var skadet. Var han så skadet at han ikke kunne spilt i Bodø dersom det var mulig å redde plassen? Muligens ikke, men det får vi aldri svar på. Jeg tror han kan ha hatt en føling i en muskel, og så valgt å hvile slik at han var klar til årets oppkjøring under nye trenere fremfor å risikere å forverre skaden i en ubetydelig kamp en desemberkveldbi Bodø.

Så til dagens artikkel. Overskriften er så tabloid at den hører bedre hjemme i Dagbladet eller Se og Hør. For hva sier egentlig Uba?
                – Jeg er happy nå, men jeg merker at det er vanskelig å være det. For jeg aldri hva som kommer til å skje her. Det har vært mange forandringer siden jeg kom hit. Forhåpentligvis blir det mer stabilt her nå med nye trenere.

Han er også ærlig på at han er en type som trenger tillit, og når han fikk den under Georgson så blomstret han til de grader. Han var så god at nederlandske klubber hadde han på blokka før helsetestproblemene. Jeg ser ingen grunn til at han ikke kan blomstre opp igjen under Ødegård til tross for at lokelpressen og store deler av fanskaren vil kvitte seg med han for enhver pris.

Jeg skal være enig i at kommentaren om at Brann kanskje er det beste alternativet for han er problematisk, men jeg legger det på kontoen for manglende medietekke og Sves som aldri har vært noen fan av Uba. Jeg tror også at Sves ikke ville inkludert det sitatet i en artikkel om en spiller han likte.

Dersom han skulle gå til Brann for ca 3 mill. som nevnes som bud, så er ikke det mer enn hva det kan koste å hente en erstatter fra Kjelsås i dagens marked. Ergo risikerer vi å sitte igjen med Ranger, som er skadeutsatt og forventes kampklar først i Mars, og en nesten like skadeplaget Larsson som også spekuleres å være på vei ut.

Til sammenligning så støttet mange Skogvold når han gikk til FFK for å konkurrere om spilletid og la skylden på klubb og trenere, mens Uba som er i samme båt blir beskyldt for å ha holdningsproblemer.
                Mulig jeg blir litt misforstått. Jeg er ikke imot å se Uba i drakta vår igjen. På sitt beste var han "for god" for eliteserien. Jeg påpeker - som deg - at han falt som en stein. Han var også svært ustabil i sin beste periode. Det kan hende han har blitt dårlig behandlet av klubben. Det kan hende at mange av oss er urettferdige med ham. Som OlaG så strålende formulerte det et par innlegg over: jeg er bare en idiot på internett som ser kamper, leser nettaviser og hører Harde Mottak. Basert på det jeg har sett vil jeg hevde at det er mye som tyder på at han er svært lite robust psykisk. Akkurat det kan faktisk være et større problem i OBOS som i eliteserien. I OBOS er vi laget alle vil slå, og er villig til å bruke "alle" midler for å lykkes. En spiller som ikke tåler motgang, og skaper negativitet rundt seg når det skjer (HVIS det faktisk er tilfelle) har vi faktisk ikke råd til å ha i troppen.

Jeg støtter deg 100% i at 3 mill er alt for lite i fht potensialet. Han skal ikke selges for slike beløp. En god sesong i eliteserien ville satt prislapp på 30-50 mill. Det er sannsynlig at vi må hente en erstatter hvis han går, og det er et dårlig business case. Ren økonomi tilsier derfor at vi bør holde på ham. Ranger vil uansett neppe gå skadefri gjennom sesongen, og en positiv Uba i form danker ut Ranger de fleste dager. Men Uba må også tåle konkurranse. Hvis han ikke gjør det, faller han gjennom de fleste steder.

Jeg er enig med deg i parallellen med Skogvold. Jeg syntes det var helt greit at Skogvold gikk når det ble som det ble. Faktum er at i tellende kamper har Uba mye mer å vise til enn Skogvold. Sistnevnte har bare vist nivået i treningskamper, og i enkeltglimt i eliteserien og i OBOS.

Jeg tar alle mulige forbehold, men opprettholder at HVIS han virkelig tåler motgang så dårlig, er det bare et tidsspørsmål før han blir en belastning for de rundt ham. Da kan det fort være bedre å ta tapet enn å beholde ham.

PS.: Jeg har hørt siste Dødball, men ikke lest artikkelen. Mine kommentarer rundt Sves er derfor kun koblet til denne og tidligere utgaver av Dødball.
                Last edited by Lars Henrik Dahl; 16.01.2025, 17:36.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2379

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Av og til lurer jeg på om mange har glemt at vi i år konkurerer på OBOS-nivå. Det eneste viktige i år er å ha 110 % motiverte spillere i stallen som vet hva det innebærer. Hvem det er må trenere og sportssjef finne ut av snarest. Resten kan for min del gå på 10-kronersmarked. enga fikk i fjor manna sendt fra himmelen da kapteinen deres dessverre ble alvorlig syk. Kjedelig for han men for klubben ble det kun lykkelige omstendigheter. Jeg håper selvsagt ikke at lignende ting skjer blant LSK spillerene, men alle som ikke er 110% klare for OBOS bør snarest ut på 10-kronersmarkedet.
                  I oppkjøringsperioden er det selvsagt ikke mye forskjell på eliteseriespill og OBOS men den grå hverdagen i OBOS kommer fort når serien starter. Spillere som ikke tålte motgang i eliteserien, tåler det sannsynlig enda dårligere i OBOS. Da må daukjøttet være fjernet. Noen spillere i LSK viste i fjorårssesongen at hardtrening, motivasjon og lojalitet ikke er deres store styrke. Uba Charles er dessverre en av de.
                  Hvis jeg trekker fra 20% for spissformuleringer er jeg enig i mye. Ofte må jeg trekke fra 50% for å være enig i noe

Ingen skal selvfølgelig gå på 10-kroners marked. Det vil alltid være grunner til at ting skjer, at noen faller gjennom, osv. Jeg vil hevde at det største problemet i fjor ikke var enkeltspillere, men kollektivet. Det er det trenerne som skal bygge. Vi hadde rikelig mange nok byggere, men ingen kontinuitet i hva som skulle bygges. Her må styret og Mesfin dele ansvaret.

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2452

En spiller som ikke tåler motgang, og skaper negativitet rundt seg når det skjer (HVIS det faktisk er tilfelle) har vi faktisk ikke råd til å ha i troppen.
                    Det er i overkant optimistisk å tro vi skal få en stall som består av kun gla'gutter som har en psyke som sier tap og vinne med samme sinn.

På meg virker det som han ikke takler å ikke har (full) tillit. Så fort han kommer litt i skyggen så klapper han sammen.
                    Det er selvsagt ingen god egenskap. Jeg håper i det lengste vi beholder han til ES26 så kan vi selge han for 10x.
                    Men katta er ute av transfersekken så det er nok kjørt. Tipper vi får 6.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2379

Opprinnelig skrevet av kunden

Det er i overkant optimistisk å tro vi skal få en stall som består av kun gla'gutter som har en psyke som sier tap og vinne med samme sinn.
                      Enkelte har vel hevdet at det var akkurat det som var problemet i fjor. At tap ikke gikk inn på dem i det hele tatt. At de ikke brydde seg.

Jeg har på ingen måte en forventning om at spillerne skal være maskiner. Det er heller ikke det jeg sier. Jeg sier bare at det ikke er fordel at man klapper sammen ved motgang. Ingen spillere har full (ubegrenset) tillit. Da gjør ikke treneren jobben sin. Har du en down periode, er det gjerne bedre om noen andre får prøve seg. En spiller med ekte potensiale dealer med det, og bruker det som motivasjon. Spillere som bare takler medgang blir aldri noe mer enn et blaff. (Med fare for å ty til spissformuleringer)

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7155

Mht det makkverket som ble prestert på banen i fjor, er det urimelig å peke på verken Uba eller Skogvold. Uba leverte minst vel så bra som alle de andre fjolsene vi satte på høyreback, Skogvold spilte venstreback (!!) i sin siste kamp, og stakk fordi han aldri fikk sjansen, da en stasjonær 34-åring hadde klippekort uansett prestasjoner. Jeg skulle gjerne hatt begge to her og i stedet kastet ut Larsson, TLO og Åsen, som et absolutt minimum.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1311

Flere i spillergruppen har ikke gjort jobben enkel for SM/styret når det gjelder håndtering av småkonflikter under trening og i de mange treneransettelsen heller. Dette kommer til å fortsette hvis ikke foten settes ned nå, for OBOS 2025 kommer ikke til å bli en walk in the park. Det er lett å forstå at spillerene i fjoråret ble frustrerte av de mange skiftene, men noe av skylda for alle byttene må spillegruppa ta selv. Det ser nå endelig ut til at det blir trent med mere intensitet, og med lovnader fra trenerteamet om at det kommer til å bli en tøff fysisk oppkjøring så kan det bli lettere å se hvem som skal være med og ikke.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3574

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Mht det makkverket som ble prestert på banen i fjor, er det urimelig å peke på verken Uba eller Skogvold. Uba leverte minst vel så bra som alle de andre fjolsene vi satte på høyreback, Skogvold spilte venstreback (!!) i sin siste kamp, og stakk fordi han aldri fikk sjansen, da en stasjonær 34-åring hadde klippekort uansett prestasjoner. Jeg skulle gjerne hatt begge to her og i stedet kastet ut Larsson, TLO og Åsen, som et absolutt minimum.
                            Legg til Ruben, og så er firkløveret komplett. Problemet er vel at både Ruben og TLO har så lukrative kontrakter at det er ingen klubber som er villig til å kjøpe de ut. Larsson ble vel hintet på vei ut på Dødball uten at det nevnt noe mer spesifikt. Hvordan den siste kontrakten til Åsen ser ut har jeg ingen anelse om. Larsson og Åsen er uansett ferdig etter 2025. Problemet er at vi skal ha med Ruben og Lehne i flere sesonger.

Det som blir utfordringen er å beholde de spillerne vi ønsker å ha med videre. Roseth ryktes til Viking og Tønnesen til Brann. Blir Va, ARL, Hoff og Krygård? Hva gjør vi med alle spissene våre? Furaha er nok taperen og blir leid ut, men det blir en utfordring å finne spilletid til både TLO, Diop og KP (selv om man snakker om KP på vingen, men er han interessert i å spille fast der, og vil han kunne konkurrere med Va og ARL)?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2379

Opprinnelig skrevet av trigz
                              Ganske spesielt å hevde at Skogvold aldri fikk sjansen. Han var ute med skade i 2 kamper, ubenyttet reserve i 2 kamper. De resterende 13 kampene i serien, og samtlige kamper i cupen fikk han spilletid. Vi kan godt diskutere om han burde fått sjansen på bekostning av TLO, men ingenting han presterte tilsier det. Han så skarp ut i 1 tellende kamp, i cupen mot Glimt. Han var meget god på kant på forsesongen, men i likhet med resten av laget gikk lufta ut av balongen. Jeg hadde gjerne sett at vi behold talentet Skogvold, men det han leverte i 2024 tilsa ikke at han forsvarte plassen i angrepet. Med fare for å bomme - samtlige spillere i de offensive posisjonene som fikk mer enn spilletid tilsvarende to fulle kamper har flere målpoeng enn Skogvold i 2024. På den ikke så veldig eksklusive lista finner vi navn som Åsen, Ibra, Va, Kito, ARL, Uba (spilte primært back), TLO, Elkær (primært back), Karlsbakk...

For øvrig er det ingen som peker på de to som syndebukker, men det var en diskusjon hvor de to spillernes situasjon ble sammenlignet.

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1472

Helt korrekt! Ifølge transfermarkt har Skogvold nå 50 kamper i Eliteserien (en god del er innhopp, sikkert) og 3 mål. Potensialet er stort, men han har foreløpig ikke produksjonen som trengs.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3574

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  Helt korrekt! Ifølge transfermarkt har Skogvold nå 50 kamper i Eliteserien (en god del er innhopp, sikkert) og 3 mål. Potensialet er stort, men han har foreløpig ikke produksjonen som trengs.
                                  Produksjonen ble helt klart hindret av de defensive arbeidsoppgavene hans. Han måtte dekke rommene bak seg som Åsen ikke klarte, og tok ofte førsteforsvarerjobben som TLO ikke klarte. Jeg skulle gjerne sett tall for hvor mange meter de forskjellige spillerne løp per kamp fjor. Ganske sikker på at han lå helt i toppen.

Edit: Han har 2012 min fordelt på 50 kamper; 40,24 min/kamp.

Kommentar

• Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 783

KP starter ligakamp for Beyond Limits nå i kveld. Trodde han skulle være LSK-spiller fra han var 18 år?
                                    Samme gjeng som sitter på kontorene så kjenner jeg ikke liker at det drar ut. Burde vel være mulig for klubben eller deres medieavdeling (RB) og få ut en sak om de to og hvorfor de ikke er med på treningene.

Kommentar

• niko
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2008
                                      • 639

De får neppe visum for innreise før UDI har behandlet arbeidstillatelsen, vil jeg tro. Sånn sett ikke noe dramatikk i det. Så kan man mene sitt om at han spiller kamp der nede ift. skaderisiko.

Kommentar

• Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 783

Trodde at han skulle være LSK-spiller fra sin 18. årsdag, og da kan virkelig ikke spille for andre lag. Altså dette er sikkert i orden, men hvor vanskelig er det for klubben å komme ut med en liten bekreftelse/forklaring på hvorfor de ikke er på plass. Ble tross alt meldt at de skulle være på plass til første treningsuke.

Kommentar

• plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 832

Kan være at en ikke kan søke om arbeidstillatelse og visum før en har signert kontrakt og at en ikke har lov i signere kontrakt før en fyller 18. I så fall tar det nok tid før han er i Norge.

Kommentar

Working...