Summen som står i skattelistene inkluderer alt av inntekter. Hva vet du om de har andre inntekter som leieinntekter etc. Hva vet du om de har tjent penger på aksjer etc ? Både Gabrielsen og TLO har tjent store penger i utlandet som ingen av oss vet de har gjort med. De kan ha investert dette i prosjekter som gir avkastning. Slutt legg ting ut man på ingen som helst måte kan være sikker på stemmer.
Sesongen 2025
Collapse
X
-
Jeg har ingen anelse om hva de tjener. Men uavhengig av det, mener jeg at spesielt Gabrielsen vil være et hinder for å bygge opp gode holdninger i troppen.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Summen som står i skattelistene inkluderer alt av inntekter. Hva vet du om de har andre inntekter som leieinntekter etc. Hva vet du om de har tjent penger på aksjer etc ? Både Gabrielsen og TLO har tjent store penger i utlandet som ingen av oss vet de har gjort med. De kan ha investert dette i prosjekter som gir avkastning. Slutt legg ting ut man på ingen som helst måte kan være sikker på stemmer.
Klart de kan ha tjent penger på utleie eller å ha lempa ut noen aksjer, men det er i så fall litt av noen tilfeldigheter som gjør at de to da ender opp med akkurat samme inntekt i 2023.Kommentar
-
Disse summene var nevnt lenge før skattelistene kom, du synes ikke det er litt påfallende at de har ca lik inntekt, når folk på forumet har nevnt at de har så og si lik kontrakt ?Kommentar
-
Ikke uenig, men kan umulig se for meg at det finnes klubber der ute som vil overta lønna hans på rett under fem millioner. Og hvis de ikke greier å bli kvitt han har jeg vanskelig for å se for meg at de tar seg råd til å sette han på benken. Sunken cost fallacy osv…
Nå får neppe disse lønningene så stor betydning for neste sesong, men vi som medlemmer bør stemme for at spillere som er på tampen av karrieren får kontrakter som er mer prestasjonsorientert. I utgangspunktet ønsker jeg at kontrakter generelt blir formulert slik at resultater i større grad påvirker lønna. Jeg har ingen tro på individuelle bonuser for antall mål o.l., men at spillergruppen får en større del av kaka når det går bra.
Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Nå som Ødegård snart presenteres som trener kan det være greit å ta en titt på spillerne vi har under kontrakt per nå. Jeg har derfor forsøkt meg på det amerikanerne kaller en 'depth chart', hvilke spillere vi har på de forskjellige posisjonene. Siden 4-3-3 virker å være Ødegårds foretrukne posisjon, så tror jeg laget fort kan se slik ut (spillere i parantes er mer sannsynlig i andre posisjoner):
Va/Elkær/Åsen - Lehne/ Diop/KP/Furaha - ARL/Kitolano/Henriksrud (KP/Uba/Ranger)
Tønnesen/Karlsbakk - Krygård/Hoff - Lucky/Neto/Karlin
Tønnesen/Elkær/Larsson - Roseth/Tønnesen/Ogboji - Ruben/Garnås/Moen Foss/Rogers - Ranger/Uba/Larsson
Mads/Hagerup
Jeg har lekt litt med tanken på å bruke Uba og/eller Ranger på vingen. Med en av dem på backen og den andre på vingen ville vi hatt bra driv både offensivt og defensivt. Med tanke på ARLs gjennombrudd så er den mindre aktuell per nå. Allikevel kan alle tre være aktuelle for andre klubber i løpet av vinteren. Spørsmålet er hvordan alle spissene skal få nok spilletid. Furaha kan fort bli lånt ut, men det betyr likevel tre spisser på en plass. Betyr det at KP lånes ut? Både han og Diop trenger spilletid for å kunne utvikle seg, og da blir det et spørsmål hvordan det skal oppnås. Videre er det spørsmål rundt hvem som blir på midtbanen. Krygård og Hoff kan fort være på vei ut. Karlsbakk blir spennende å se over en hel sesong. Tønnesen fremstår som det mest opplagte valget på venstresiden, men han er vel mer back/kant enn indreløper. Spørsmålet er også om Lucky, Neto og/eller Karlin tar steget, eller om vi må forsterke. I forsvaret er nok Tønnesen og Larsson kandidatene på venstrebacken. Det fungerer nok i 2025, men hva med lenger frem i tid? Selv om jeg ville foretrukket en Garnås-Roseth duo i midten, så får nok Ruben plassen til å begynne med. Høyrebacken vår er vel kanskje den best forspente plassen på papiret, men spørsmålet er om det blir tatt grep der. Helt bakerst skulle jeg gjerne sett at vi fikk Oliver Petersen med videre og åpner for en reell kamp om keeperplassen, men om det er mulig er heller usikkert.
Jeg lener mot at vår beste formasjon i fremtiden er enten 3-4-3 eller 3-5-2. Begge har styrker og svakheter, så mye avhenger av hva klubb og trener ønsker å fokusere på. Dersom de ønsker å utvikle spisstalentene våre, så er 3-5-2 mest nærliggende. Jeg ville ikke vært fremmed for en 4-4-2 formasjon, men det er det vel ingen som spiller i dagens fotball? Selv om vi får svar på trenerspørsmålet i løpet av morgendagen, så er det plenty med andre spørsmål som vil forbli ubesvart sannsynligvis i mange uker fremover. Spilleroverganger kan bli en saga i seg selv helt frem til vinduet stenger en gang utpå våren.
Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Ikke helt enig i at tre/fembackslinje er veien å gå kommende sesong. Det har en tendens til å bli vel baktungt med tre stoppere med begrensa offensive egenskaper. Til neste år vil vi måtte male lavtliggende lag i senk, så etter min mening bør vi ha en formasjon som lar oss ha flest mulig kreative spillere, eller noen som kan få til noe på egen hånd, på banen samtidig.
Med 4-3-3 kan vi presse høyt, ha offensive indreløpere og vinger med fart og teknikk som bør passe mange kampbilder. Ulempen er som du nevner at det bare er plass til én midtspiss der.
Eventuelt kan vi gå all-out knokkelball a la Erlandsen og 4-4-2, men det tviler jeg, som deg, på at en moderne trener vil gjøre.👍 2Kommentar
-
Neste sesong er vi nødt til å ha to tanker i hodet samtidig. Ikke bare må vi lykkes med opprykket, men vi må få innarbeidet et spillesystem som også sikrer suksess i Eliteserien i 2026. Med tre stoppere bak er det muligheter for å sende en stopper (Garnås?) opp i motstanders felt når vi presser på som mest og skape ytterligere trykk. Kan være enig i at vi i utgangspunktet ikke har offensive stoppere, men allikevel litt uenig. Både Garnås Ruben og Roseth har tidvis vist vilje til å føre ball gjennom ledd, selv om det ikke har skjedd så ofte.
Intet er mer ønskelig enn at vi klarer å presse høyt og male motstanderne i senk, men spørsmålet er om vi har de rette spillerne i de to fremste leddene. Det er mer balltrille- og dribleegenskaper enn defensive fibre blant de spillerne vi har i dag, og vi er sårbare for å bli kontret på. Spesielt er jeg usikker på om Lehne, ARL og Va har gutsen/motivasjonen til å gjøre grovarbeidet i Obos. Va og ARL hadde en tendens til å bli borte i lange perioder, og Lehne ble ofte joggende rundt i midten. Dersom vi skal ha som ambisjon å presse høyt, så bør kanskje Ibrahimaj resigneres.
På mange måter kan 4-4-2 være vår beste formasjon da vi får brukt to spisser pluss at vi har plenty med folk bakover. En slik formasjon er ikke bare slik Arne utførte den. Som sagt så bør spillestil legges opp slik at vi kan ha suksess både på kort og lang sikt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
352 er en mye mer offensiv formasjon enn tallene skulle tyde på, det kommer an på spillertypene. TLO som lunter alene på topp i enda en sesong vet jeg ikke om jeg orker å se på. Vi må bruke to spisser. Og TLO bør helst til en annen klubb. Mannen er ferdig.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 1Kommentar
-
Har ikke sett særlig offensivt ut de gangene vi har spilt 352 akkurat. Dere har absolutt rett i at det handler om spillertyper, men tallkombinasjonen sier at vi bytter en kantspiss med en midtstopper.
Kommentar
-
Dette tallkombinasjon-greiene har vel ganske store forskjeller utfra hvor høyt/lavt og smalt/bredt osv. de forskjellige spillerne står i ulike faser av spillet. Jeg har inntrykk av at det som gjør størst forskjell på "fasongen" er om man har to eller tre stoppere og en eller to defensive midtbanespillere.Kommentar
-
Spørsmålet som derimot må stilles er hva vi gjør på spissplass. Vi har Lehne og tre talenter til å konkurrere om en plass. Den som stiller bakerst i køen er Furaha, men spørsmålet er om KP eller Diop selges eller lånes ut. Så skuffet som jeg er over Lehnes sesong, så har jeg liten tro på at vi går inn i en såpass utfordrende sesong med tre spisser med en snittalder på under 19 år.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
I disse ulvetider får vi suge på enhver lille karamell vi kan finne! Selv om dette dreier seg om forventninger, som vi så altfor ofte ikke har fått innfridd, er vi jo fugla-supportere og håpet kan de aldri ta fra oss! Nedenstående er fra rb.no hvor de skriver om vår nye, fremtidige publikumsyndling, Salige Drammen! Eeh... Salieu Drammeh!
– Drammeh dukket opp gjennom nettverket vårt. Når vi begynte å snakke intensivt med Hans Erik om ansettelsen, så snakket vi også om spillerlogistikken. Da var det sammenfallende hva vi mente om Drammeh. Vi synes begge at han er veldig spennende. Han er en dribler og har et kjempepotensial en mot en offensivt, sier Mesfin.
Onsdag satte Ødegaard seg ned med spilleren på Åråsen og gikk gjennom hvordan han ønsker å bruke ham. Han har allerede rukket å se at han er en spillertype som vil passe inn i måten han ønsker å spille på.
– Han er veldig spennende. Ut fra det jeg har sett av ham har han bra fart, og han er veldig driblesterk. For meg er det viktig at kantspillerne må ha litt x-faktor og være gode en mot en offensivt. De bør ha enten fart, dribleferdigheter eller en kombinasjon av begge deler, sier treneren.
Det stemmer godt med Drammehs egen beskrivelse av seg selv som spiller.
– Jeg er en offensiv spiller som liker å drible, og jeg liker både å gjøre mine medspillere gode og score mål. Også har jeg en direkte spillestil og liker å underholde fansen.Elska þetta félag👍 4Kommentar
-
Så vi må ikke komme her og forsøke å spre et snev av optimisme i disse førjulstider!
God jul?Elska þetta félag😂 5👍 1Kommentar
-
Det er jo en spennende signering i den forstand at det er vanskelig å vite hva man skal forvente - annet enn en spiller med bra fart og gode dribleegenskaper. Om han er klar for å bidra på a-laget med en gang er vanskelig å si, men uansett en signering med liten risiko og potensielt stor oppside. Bra!
Som Kunden sier høres det ut som en lignende spiller som Và - og det kan godt være at han er på vei bort. En av få spillere som vi kanskje kan få en del penger for.Kommentar
-
2 timer og 57 minutter. Så lang tid tok det før det første innlegget kom hvor man som vanlig leter etter mulig negativitet. Neida, det er ikke rettet spesielt mot deg, kunden, men det er helt utrolig hvordan forumet er gjennomsyret av ønsket om å lete etter alt som kan gå galt eller være feil!
Så vi må ikke komme her og forsøke å spre et snev av optimisme i disse førjulstider!
God jul?
Det var et uskyldig spørsmål. Om noen har litt mer oversikt enn det generiske preiket man serveres i slike nyhetsartikler.
Og det er vel en grunn til at han spillet på tredje nivå i DK.
Er vurdert som en ren erstatter for Va /Kito kan jo tenkes.
Håper selvsagt dette er et scoop av Øde👍 1Kommentar
-
Hvis vi går noen år tilbake, så hadde vi en venstre kant som driblet innover - hver eneste gang. Alle visste det, men ingen klarte å stoppe han likevel. Offensivt var han en stor grunn til at vi holdt oss oppe. Var han blendende bakover? Nei, men der hadde vi andre som holdt mål.
Felix har tendenser, men er ikke all verdens poengplukker når sant skal sies. At vi får inn en erstatter (eller et alternativ) ser jeg utelukkende positivt på. Liker signeringen, og liker typen. Drammen og ARL på hver sin kant kan bli gull, det!
PS! Han jeg tenker på i starten av innlegget er selvfølgelig Fofana, for de som ikke tok denKommentar
Kommentar