Sesongen 2025
Collapse
X
-
-
Da spilte Åsen ving med Edh og Dragsnes bak seg. Han var førsteforsvarer og de andre gutta dekket opp bak han. De fleste skjønte at Åsen som indreløper var en varslet katastrofe da han ikke har farten som er nødvendig for å dekke de rommene som er hans.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Elkær ble vel hentet som ving, og så flyttet ned på back i mangel på alternativer der nede? Tønnesen kan bekle både back og ving, selv om backen er nok der han er best. Åsen får neppe mye spilletid, men så lenge han er i stallen så er det på vingen han bør vurderes.
Ellers er jeg for så vidt enig i at timing på spillere i utgangspunktet ikke nødvendigvis betyr så mye, men jeg håper at det kommer en indreløper ganske fort. Hoff, Krygård og Karlsbakk, med Neto og Lucky i bakhånd, virker tynt på midtbanen. Spesielt med tanke på at Krygård ble operert denne uka og Hoff har hatt sine skadeproblemer. Karlsbakk var vel også skadet når han kom til oss? Spørsmålet er om klubben resignerer Lundemo, som vil gjøre en utmerket jobb i Obos, for nok et år, og så satse på å forsterke fra en høyere hylle når et evt opprykk er klart.👍 1Kommentar
-
Joda, men posisjonene i den perioden var ganske dynamiske. Alle tre kunne gå til død-linja, komme på overlapp, trekke innover eller balansere.Kommentar
-
Sant nok, men både Edh og Dragsnes var gode defensivt, hadde bra fart og vilje til å ta returløpene. De samme kriteriene har ikke Åsen og Va. Skal ikke se bort fra at Tønnesen, Karlsbakk og Elkær kan skape en del problemer samtidig som de stenger ned venstresida.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
👍 4Kommentar
-
Va har definitivt vært bedre defensivt enn forventet. Han er dog svakere enn de nevnte alternativene.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Det relevante sammenligningsgrunnlaget vil jo være Åsen, hvis man skal sammenligne ving mot ving. Og i 2025 er jeg ganske sikker på at Va vil være en bedre defensiv støtte for venstrebacken vår enn Åsen.
👍 5Kommentar
-
De nevnte alternativene er forsvarsspillere, så det skulle bare mangle
Det relevante sammenligningsgrunnlaget vil jo være Åsen, hvis man skal sammenligne ving mot ving. Og i 2025 er jeg ganske sikker på at Va vil være en bedre defensiv støtte for venstrebacken vår enn Åsen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👎 1Kommentar
-
neida, men uansett hvor mye du mener Elkær passer bedre som kant enn back, så er det et ubestridt faktum at han er forsvarsspiller og hentet inn som forsvarsspiller.👍 2Kommentar
Kommentar