Sesongen 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4694

Seksten år gammel nigeriansk kant på trening denne uka. En skokk med klubber er visstnok ute etter ham, deriblant flere Allsvenskan- og Eliteserieklubber. Krysser fingrene for at noen her inne får med seg et par treninger og kan komme med noen ord om unge Akanji. Kanskje får han også noen minutter mot IFK Göteborg på lørdag?

Kommentar

• Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1647

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Seksten år gammel nigeriansk kant på trening denne uka. En skokk med klubber er visstnok ute etter ham, deriblant flere Allsvenskan- og Eliteserieklubber. Krysser fingrene for at noen her inne får med seg et par treninger og kan komme med noen ord om unge Akanji. Kanskje får han også noen minutter mot IFK Göteborg på lørdag?

Kommentar

• Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 634

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Kan være at en ikke kan søke om arbeidstillatelse og visum før en har signert kontrakt og at en ikke har lov i signere kontrakt før en fyller 18. I så fall tar det nok tid før han er i Norge.
        Jeg aner ikke, men det høres logisk ut. Skal man søke om noe må man vel legge ved de relevante papirene. Ofte kan man vel ettersende dokumentasjon man venter på etter å ha sendt selve søknaden, men akkurat når det kommer til arbeid og innvandring fra andre land gjør man seg vel så vanskelig som overhodet mulig. Det er mitt inntrykk hvertfall.

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3578

Ni dager til overgangsvinduet åpner. Blir spennende å se hvem som forsvinner og hvem som blir. Kanskje enda viktigere er det at vi får en ide om hvordan laget vil se ut.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• *eLSKerLSK*
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 486

Hvor dust er man (jeg) om man håper VAR blir borte fra eliteserien først i 2026?

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4367

Opprinnelig skrevet av MortenA
              Ni dager til overgangsvinduet åpner. Blir spennende å se hvem som forsvinner og hvem som blir. Kanskje enda viktigere er det at vi får en ide om hvordan laget vil se ut.
              Tidligere år har det blitt argumentert med at vi måtte vente til de rikere klubbene hadde forsynt seg, før vi kunne håpe på en god deal på noen man vurderte som interessante. Tipper mange av spillerne vi ønsker å kvitte oss med, ikke står øverst på andre klubbers handlelister. I alle fall ikke til akseptable overgangssummer. Frykter derfor at vi ikke har den endelige troppen klar før helt mot slutten av overgangsvinduet. Vi risikerer å spille inn et lag hvor kanskje en eller flere av de mest sentrale brikkene forsvinner kort tid før seriestart.

Håper virkelig at jeg tar feil og at trenerne og Mesfin forstår verdien av å ha troppen klar og få spilt inn serielaget tidlig.
              Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2380

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Tidligere år har det blitt argumentert med at vi måtte vente til de rikere klubbene hadde forsynt seg, før vi kunne håpe på en god deal på noen man vurderte som interessante. Tipper mange av spillerne vi ønsker å kvitte oss med, ikke står øverst på andre klubbers handlelister. I alle fall ikke til akseptable overgangssummer. Frykter derfor at vi ikke har den endelige troppen klar før helt mot slutten av overgangsvinduet. Vi risikerer å spille inn et lag hvor kanskje en eller flere av de mest sentrale brikkene forsvinner kort tid før seriestart.

Håper virkelig at jeg tar feil og at trenerne og Mesfin forstår verdien av å ha troppen klar og få spilt inn serielaget tidlig.
                Tror dette har veldig lite å gjøre med hva de forstår eller ikke. Det har noe å gjøre med at vi har en plass i hierarkiet. Det er ikke nødvendigvis manglende vilje til å handle, men at enkeltspillere ikke nødvendigvis er tilgjengelig for akseptabel pris tidlig i vinduet. Det kan det være flere grunner til. Det kan være spilleren ønsker seg til en større liga, og at derfor ikke er interessert før han ser at det er det beste han kan få. Det kan være at selgende klubb har urealistiske forventninger til salgssum. Mot slutten av vinduet havner en del spillere "på salg". Det kan også være at en spiller ønsker å kjempe om en plass på laget han er, så henter klubben en ny konkurrent til plassen hans. Motivasjonen til å gå blir da større. Det hender også at økonomien tilsier at vi må selge før vi kan kjøpe, enten på grunn av likviditet eller totaliteten i lønnsbudsjettet.

Jeg har minimale forventninger til dette vinduet, annet enn at vi slanker stallen til et mer fornuftig nivå. Enkeltplasser, spesielt backene, vil vi kunne være sårbare på grunn av skadeutsatte spillere og har behov for å styrke stallen. Mulig at man gambler på den forhåpentligvis snart klare nigerianeren. Han ble jo testet på venstreback i fjorårets treningskamper.

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3321

Per Mathisen har skrevet under på to nye år som sponsor for LSK - og har med det vært med som sponsor i 25 år, i tillegg til alt annet han har gjort for klubben. Respekt!

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3578

Utfordringen i dette vinduet er todelt:

- Beholde de spillerne vi ønsker med videre, og kvitte oss med de spillerne som ikke er en del av fremtiden.

Vi har flere spillere andre klubber utvilsomt vil prøve seg på. Brann har allerede uttrykt interesse for Uba og Tønnesen, og Viking Roseth. Jeg vil ikke bli overrasket dersom det kommer bud på ARL, Diop, KP, Va, Ranger, Krygård, Karlsbakk, Hoff, Moen Foss.

Videre må klubben bygge en stall med tanke på Eliteseriespill 2026. Selv om man ikke skal ta ting for gitt, så er dette målsettingen. Man kan ikke signere spillere som er mer enn gode nok for Obos, men som ikke er Eliteserienivå.

Jeg frykter vi kan oppleve et vindu med mye trykk på spillerne vi gjerne vil beholde og null interesse for de vi kan la gå.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• EPA
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2013
                      • 221

Opprinnelig skrevet av MortenA

Jeg frykter vi kan oppleve et vindu med mye trykk på spillerne vi gjerne vil beholde og null interesse for de vi kan la gå.
                      Rart med det gitt, ingen som er interessert i spillere vi ikke vil beholde

Kommentar

• bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3035

Opprinnelig skrevet av EPA

Rart med det gitt, ingen som er interessert i spillere vi ikke vil beholde
                        Ruben er jeg villig til å betale for at blir solgt. Av min egen lomme
                        I år så tar vi alt

Kommentar

Working...