Treningskamper 2025

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3402

Opprinnelig skrevet av banan
    Hvis det er det ovenstående som skaper frustrasjon på forumet så er heldigvis frustrasjonen basert på uvitenhet. Så med litt mer kunnskap så kan dere frustrerte smile igjen.
    Og hva består denne uvitenheten i, mener du? Hvilke faktafeil er det Bjarmann og jeg påpeker? Jeg kan ikke se at du adresserer noen av bekymringene våre?

Kommentar

• banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 458

Opprinnelig skrevet av MortenA

Mye av frustrasjonen som gjør at det bobler over her inne kan nok plasseres på klubbledelsen som har gjort at vi har en stall bestående av aldrende spillere over 30, purunge talenter som ennå har til gode å vise til noe, og spillere som ikke har overbevist i drakta. Stammen i laget som bør være i 25-28 årsalderen er liten. Legg til at vi gikk fra å ha den yngste lagoppstillingen til den eldste i løpet av to sesonger, hvor vi i tillegg gikk fra å være topp-4 til nedrykk, så blir mangelen av konsekvenser en kjerne til frustrasjon, uavhengig av hvor berettiget kritikken måtte være. Dersom vi sammenligner oss med Molde hvor Wolf Eikrem har blitt mer og mer benkesliter med årene, så tror jeg ingen hadde vært kritisk til å ha Ruben, Åsen og Lehne på benken, tross sine kontrakter, dersom laget var i toppen og kjempet med medaljer hvert år.
      Jeg påpekte verken faktafeil fra deg G-Man eller fra Bjarmann. Dere var bare litt raske på labben og skrev innlegg før jeg rakk å skrive ferdig kommentaren på det ovenstående innlegget fra MortenA.

Kommentar

• kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2499

Hvis det er det ovenstående som skaper frustrasjon på forumet så er heldigvis frustrasjonen basert på uvitenhet. Så med litt mer kunnskap så kan dere frustrerte smile igjen.
        For å kontre uvitenhets-uttalelsen: Du har fått med deg at så og si hele start 11'ern mot FFK var den samme gjengen som rykka ned?

Selv om jeg tror jeg vi har få problemer med å rykke opp er det mange skjør i sjøen for fremtiden.
        De fleste av spillerne du ramser opp holder ikke ES nivå. De gjorde ikke ifjor og de vil ikke gjøre det neste år.
        Og blir talentene ivaretatt eller forsvinner de for småpenger slik som vi har opplevd ved flere anledninger de siste sesonger?

Faktum er at stallen svekkes sakte og sikkert. Det lille vi har av kvalitet blir solgt for småpenger og stallfyll blir hentet inn.
        Det resulterte i OBOS som et par av oss negative sjeler prediket. Og så lenge det ikke skjer noe på ledersiden vil denne trendenn fortsette.

Den optimismen noen har bygger i beste fall på uvitenhet.

Kommentar

• banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 458

Opprinnelig skrevet av kunden

For å kontre uvitenhets-uttalelsen: Du har fått med deg at så og si hele start 11'ern mot FFK var den samme gjengen som rykka ned?

Selv om jeg tror jeg vi har få problemer med å rykke opp er det mange skjør i sjøen for fremtiden.
          De fleste av spillerne du ramser opp holder ikke ES nivå. De gjorde ikke ifjor og de vil ikke gjøre det neste år.
          Og blir talentene ivaretatt eller forsvinner de for småpenger slik som vi har opplevd ved flere anledninger de siste sesonger?

Faktum er at stallen svekkes sakte og sikkert. Det lille vi har av kvalitet blir solgt for småpenger og stallfyll blir hentet inn.
          Det resulterte i OBOS som et par av oss negative sjeler prediket. Og så lenge det ikke skjer noe på ledersiden vil denne trendenn fortsette.

Den optimismen noen har bygger i beste fall på uvitenhet.

Jeg er fullstendig klar over at stammen i laget er den samme som rykket ned i fjor. Og noe annet ville vært utenkelig for en hvilken som helst klubb som hadde rykket ned, med unntak av om en klubb var sponset av en arabisk oljesjeik eller lignende. Hva mener du at klubben skulle gjort? Sparket og solgt unna ruggel og bit og hentet hva? Håpet at det skulle kommet stjerner rekende på en fjøl kostnadsfritt og latt seg lønne av luft og kjærlighet?
          Å være skuffet over at klubben ikke har kommet med utopiske løsninger er nettopp det - skuffende.

Hvem mener du er kvaliteten som er solgt for småpenger? Og hvem er stallfyllet som har blitt hentet?

Jeg er ikke ukritisk positiv til veken lag eller ledelse, men vil anbefale "supportere" som er ensformig kritisk til både spillere og ledelse å slå opp definisjonen på en supporter i en ordbok, se seg selv i speilet og endre holdning eller finne på noe annet å gjøre.

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3077

Jeg er fullstendig klar over at stammen i laget er den samme som rykket ned i fjor. Og noe annet ville vært utenkelig for en hvilken som helst klubb som hadde rykket ned, med unntak av om en klubb var sponset av en arabisk oljesjeik eller lignende. Hva mener du at klubben skulle gjort? Sparket og solgt unna ruggel og bit og hentet hva? Håpet at det skulle kommet stjerner rekende på en fjøl kostnadsfritt og latt seg lønne av luft og kjærlighet?
            Å være skuffet over at klubben ikke har kommet med utopiske løsninger er nettopp det - skuffende.

Hvem mener du er kvaliteten som er solgt for småpenger? Og hvem er stallfyllet som har blitt hentet?

Jeg er ikke ukritisk positiv til veken lag eller ledelse, men vil anbefale "supportere" som er ensformig kritisk til både spillere og ledelse å slå opp definisjonen på en supporter i en ordbok, se seg selv i speilet og endre holdning eller finne på noe annet å gjøre.
            Jeg mener vi har stoppere i stallen som er bedre enn Gabrielsen, vi har mer spennende spisser enn det Lehne har vist det siste året, vi har bedre backalternativer enn Larsson og vi har selvfølgelig bedre spillere på midten enn Åsen. Vi har også mange spennende unge spillere i hvert ledd som sannsynligvis ikke får spille fordi gamle avdanka spillere blir prioritert.

Til slutt. Du mener at en supporter bare skal godta alt som skjer i klubben de følger samma faen åssen det går? Ikke faen. Man må få lov til å si ifra når klubben blir kjørt til helvete. Om man ikke engasjerer seg da så kan man finne på noe annet. Jeg har sesongkort i år som vanlig og kommer til å møte på Åråsen og flere av bortekampene og støtte laget fra tribunen. Men jeg kommer til å si ifra hver gang spillere ikke yter det som trengs av innsats og hver gang ledelsen i klubben kjører klubben lenger ned i gjørma. Akkurat sånn som jeg gjør de åra det går bra (de har det vært svært få av de 30 åra jeg har vært på Åråsen). Grunnen til det er at det er spillere og ledelsen som forvalter klubben jeg elsker og som jeg bruker både enormt med energi og penger på
            I år så tar vi alt

Kommentar

• banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 458

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Til slutt. Du mener at en supporter bare skal godta alt som skjer i klubben de følger samma faen åssen det går?
              Nei, så absolutt ikke! Men det er stor forskjell på å komme med konstruktiv kritikk og det er spre rundt seg med eder og galle.

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2499

Du kan neppe følge LSK særlig nøye hvis du ikke har fått med deg alle som hat kommet inn og ikke bidratt. Og ikke minst på trenersiden ifjor ... say no fuckin more (det er hinsides!)
                Da har du vel ikke fått med deg hvilke spillere vi har kvittet oss med heller.

Hvilke grep er gjort for å fornye stallen og spesielt sentrallinja. Gjerne Woxen inn på midt, Men neida, Kito fikk plassen mot FFK.

Du vil anbefale? Kan du utdype hvorfor noen her inne skal følge dine anbefalinger. Er det fordi du har de rette meningene? Og hva er det som har fått deg til å tro at du har det?

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3269

Hvilke grep er gjort for å fornye stallen og spesielt sentrallinja. Gjerne Woxen inn på midt, Men neida, Kito fikk plassen mot FFK.
                  Tre spillere som kom inn i fjor ble opplagt signert med tanke på fornyelse før 2025-sesongen: Karlsbakk, Krygård og Diop. At vi starter med de samme som rykka ned i fjor er derfor ikke helt treffende. Selv om de tre var i stallen rakk de ikke å bidra særlig mye i 2024. Drammeh, Ariheri og Ogboji er kommet til i år, og nå Adedeji. Woxen spilte ikke mot FFK fordi han spilte landskamper.

Jeg er helt enig med deg om Kitolano, som stort sett har vært en gedigen skuffelse. Jeg er også delvis enig i din bekymring rundt sentrallinja, selv om Krygård er kommet inn som utfordrer, og trolig henviser Hoff (som spilte mye halvskadd i fjor) til å kjempe om en indreløperrolle. Jeg mener Lehne Olsen fortjener tillit, han har både skåra mål og bidratt med målpoeng i treningskampene, men konkurransen med Diop, Ariheri og kanskje etterhvert Wæhler har han bare godt av - og en av dem kan fort bli førstevalget på spissplass. Jeg er heller ikke veldig fornøyd med midtstopperne, og håper også Mads skjerper seg og utvikler seg med ny keepertrener - et godt tegn er at han har fått klar beskjed om å bli langt mer aktiv og bestemt i luftrommet, som vi allerede har sett og lagt merke til.

gilbert

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9590

Vi har ikke en stall bestående av spillere over 30, osv. De eneste som er over middagshøyden er TLO, Åsen, Larsson og Gabrielsen. Og kun to av de er på papiret i en antatt startoppstilling til seriestart. Eneste spillere over 30 foruten de er Garnås og Hagerup som begge er 31, som ikke er noen skremmende alder for en midtsommer og en keeper.
                    Så om vi antar at TLO, Gabrielsen og Garnås starter, så er alderen på de resterende i startoppstillingen:
                    25 (MHC), 26 (Ranger), 28 (Tønnesen)/24 (Elkjær), 25(Karlsbakk), 28(Hoff), 29(Kitolano)/25(Krygård), 27(Va) og 22(Drammeh). Det vil si at de aller fleste er i alderen 25-28 år. Med andre ord spillere som er i sin beste alder både nå og noen år framover.
                    I tilegg er de som banker på døra bla
                    6 spennende talenter i alderen 17-20 år hvor flere kan blomstre allerede i år.
                    Så er bare å riste av dere frustrasjonen folkens, dette blir bra.
                    Høres jo bra ut det du skriver, at man er i sin beste fotballalder mellom 25-28. Men hva hjelper det når man ikke holder Eliteserienivå..?

Her kommer litt balansert fakta fra undertegnede.

Eldst ellever i Eliteserien i fjor hadde LSK og Odd. Begge rykka ned. Finner ikke statsa, men det var noe jeg dreiv å sjekka sjøl, så da kan man stole på kilden!

Eldst stall hadde LSK og HamKam, et HamKam som forsåvidt slo oss 5-0 en gang der.

Elleveren vi sendte utpå mot FFK i treningskampen folk klikker over, var 28.09, som er ca samme alderssnitt vi rykka ned med.

Er det rart man er bekymra når det tures på med det samme gamle?

Men som flere har sagt; spiller det mette gamlehjemmet dårlig må de ut av laget, så da kanskje det justerer seg litt.

Forza fugla, inn med kula!

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4479

Jeg tok deg på ordet, banan: Supporter er en sympatisør eller en tilhenger, særlig av et idrettslag. (snl.no)

Det er ikke noe i definisjonen av supporter som skulle tilsi at man er skal være ukritisk, enn si underdanig. Bare for å rydde opp i begrepsforvirringen!

For øvrig oppfordrer jeg alle, uansett hvilke meninger man har om hvordan klubben har vært og er drevet, til å avholde seg fra å oppfordre andre til "å finne på noe annet". Vi trenger alle, både kritiske røster og de som er mindre kritiske!

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes det spesielt er to personer som jeg skulle ønske hadde vist mer ydmykhet og mer respekt for, ja, nettopp oss supportere:

Den ene er Simon Mesfin. Jeg er, som mange andre, kritisk til jobben han har gjort. Men jeg savner fortsatt at han slutter å gjemme seg og står frem og forklarer oss mer detaljert hva som har skjedd og i hvor stor grad han har blitt presset til en del av de elendige beslutningene som er tatt, som i alle fall på papiret sorterer under hans ansvarsområde. Slutt å synes så synd på deg selv, Mesfin! Vis deg som en mann og ta ansvar for det du måtte ha ansvar for!

Den andre er Ruben Gabrielsen. Han har uttalt at han kunne ha spilt i PL! Han er ekstremt eplekjekk i de aller fleste sammenhenger. Han sa til Svesengen i fjor, midt i den verste krisa, på direkte spørsmål om situasjonen klubben var i gikk inn på ham: "Nei, jeg sover godt om natta, jeg!" Det blir bare for dumt! Det tyder på manglende selvinnsikt. Det oppfatter jeg også som mangel på respekt for oss supportere. At han ved flere anledninger har uttalt at "det var for dårlig av meg", synes jeg ikke endrer på det.

Her i Norge er vi raske til å tilgi folk som "legger seg flate", mens de som ikke viser ydmykhet blir kritisert videre. Det er helt misforstått hvis noen tror at det er nok å være tøff i trynet, når "alle" ser og forstår at det er uten reelt innhold. Ref. David Nielsens "skal bli et helvete å komme til Åråsen" og Simon Mesfins "skal ta ES med storm i 2026".

Tomme tønner rumler mest er et norsk ordspråk. Betydningen er at de som er mest høylytt er ofte de som har minst fornuftig å si. Mennesker som snakker mye eller blir lagt merke til, men som kanskje ikke har mye substans bak ordene eller handlingene sine. Det tyder på at de som bråker mest ofte har minst å si eller er minst verdt. (Wikipedia)

Forza Fugla!
                      Elska þetta félag

Kommentar

• banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 458

Du kan neppe følge LSK særlig nøye hvis du ikke har fått med deg alle som hat kommet inn og ikke bidratt. Og ikke minst på trenersiden ifjor ... say no fuckin more (det er hinsides!)
                        Da har du vel ikke fått med deg hvilke spillere vi har kvittet oss med heller.

Du vil anbefale? Kan du utdype hvorfor noen her inne skal følge dine anbefalinger. Er det fordi du har de rette meningene? Og hva er det som har fått deg til å tro at du har det?
                        Jeg ser alle kamper, leser alt av nyheter, og til og med alt som blir skrevet her inne. Samt vært på en del kamper hver sesong. Og har gjort det med noen ærlige unntak de siste snart 30 årene. Jeg vet om alle spillerene som har kommet inn og som har gått ut. Og tatt til meg så mye som mulig info som finnes på nett om alle overganger og ryktede overganger. Så jeg har fulgt med særlig nøye på alt som har med spilleroverganger å gjøre.

Så det er ingen tvil om at det har blitt tatt grep for å styrke sentrallinjen siden resultat-nedgangen staret for snart to år siden. Med tanke på at det endte med nedrykk i fjor er det ingen tvil om at grepene ikke fungerte bra nok. Men grunnen til nedrykk er mye mer sammensatt enn å legge det på overgangene alene.
                        Vi har mange midtbanespillere som ikke har slått ut i full blomst enda. Jeg har troen på at både Krygård og Karlsbakk har potensial til å være veldig gode spillere i Eliteserien. Kanskje til og med Hoff. Og selv om det virker mindre og mindre sannsynlig at han vil få det til hos oss, så har jeg ikke helt gitt opp Kitolano enda. Han har tross alt herjet for Tromsø tidligere og til tider spilt bra for Molde. Og både Neto og Woxen er veldig spennende og har uten tvil potensial til å nå veldig langt. Selv Lucky viser til tider tegn på potensial.
                        Og Drammeh har vist seg som et friskt pust på kanten. Va synes jeg er god. Adedeji er det for tidlig å si noe om. Og så kan det fort være at vi får inn en kant til snart.
                        Diop er et fysisk monster og er snart ferdig med å faste, så blir ikke overrasket om han vipper TLO ut av startoppstillingen i løpet av sesongen. I tillegg har vi enorme talenter som KP og Wæhler som også ønsker å ha et ord med i laget.
                        Tønnesen bør skadefri være en habil Eliteserie-back, og har jevn og fin konkurranse i Elkær (som jo må ha den beste innleggsfoten i OBOS). På midtstopperplass har vi foruten utskjelte Gabrielsen populære Garnås og Moen Foss, som alle har levert bra i Eliteserien tidligere. I tillegg har vi to store talenter i den posisjonen. Også høyrebacken holder Eliteserie-nivå om Ranger holder seg skadefri. Også der er det back-up, selv om ikke så mange er så fornøyde med den. Keeperplassen virker shaky, men der har vi i alle fall noen store talenter i bakhånd.
                        I denne stallen ser jeg masse muligheter og potensial.

Du ber meg om å utdype hvorfor jeg mener at noen skal følge mine anbefalinger. Ok, la oss begynne med definisjonen på en supporter. Ifølge ordbøkene.no så kommer opphavet fra engelsk; av support ‘støtte’. Og mer utdypende på Wikipedia: En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic, «fanatisk») er en person som støtter eller er tilhenger av et lag, en gruppe eller en person. Ordet supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».
                        Min oppfatning er at vi mennesker trenger ros, oppmuntring og støtte for å få ut det beste i oss. Og at man rett og slett presterer bedre om man opplever å bli støttet. Mens man på den andre siden mister selvtillit om og fungerer dårlig om man til stadighet blir mobbet, sett ned på, kritisert og føler seg mindre verdt.
                        Så jeg mener at det er vår oppgave og det som vil løfte både spillerne og hele laget er vise støtte.
                        Og jeg mener at om man stadig gjør det motsatte, så bør man se seg selv i speilet.

Ps! Om man ikke har rett til og vil anbefale det man selv står for, hva skal man da anbefale?

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3402

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes det spesielt er to personer som jeg skulle ønske hadde vist mer ydmykhet og mer respekt for, ja, nettopp oss supportere:

Den ene er Simon Mesfin. Jeg er, som mange andre, kritisk til jobben han har gjort. Men jeg savner fortsatt at han slutter å gjemme seg og står frem og forklarer oss mer detaljert hva som har skjedd og i hvor stor grad han har blitt presset til en del av de elendige beslutningene som er tatt, som i alle fall på papiret sorterer under hans ansvarsområde. Slutt å synes så synd på deg selv, Mesfin! Vis deg som en mann og ta ansvar for det du måtte ha ansvar for!

Den andre er Ruben Gabrielsen. Han har uttalt at han kunne ha spilt i PL! Han er ekstremt eplekjekk i de aller fleste sammenhenger. Han sa til Svesengen i fjor, midt i den verste krisa, på direkte spørsmål om situasjonen klubben var i gikk inn på ham: "Nei, jeg sover godt om natta, jeg!" Det blir bare for dumt! Det tyder på manglende selvinnsikt. Det oppfatter jeg også som mangel på respekt for oss supportere. At han ved flere anledninger har uttalt at "det var for dårlig av meg", synes jeg ikke endrer på det.

Her i Norge er vi raske til å tilgi folk som "legger seg flate", mens de som ikke viser ydmykhet blir kritisert videre. Det er helt misforstått hvis noen tror at det er nok å være tøff i trynet, når "alle" ser og forstår at det er uten reelt innhold. Ref. David Nielsens "skal bli et helvete å komme til Åråsen" og Simon Mesfins "skal ta ES med storm i 2026".
                          Du kan godt få lov til å snakke for meg også! Disse to er de klareste eksemplene på at man i LSK ikke lærer av sine feil, og heller ikke at det får konsekvenser at man ikke gjør det. Hverken Mesfin eller Gabrielsen fremstår med et gram av ydmykhet, det virker å være lite rom for selvinnsikt, og verst av alt: Ikke et ord om hva man skal gjøre for å bli bedre.
                          Det kan godt hende at Mesfins "vi skal ta Eliteserien med storm i 2026" var sagt med et glimt i øyet, men det skaper visse forventninger hus supporterne, og blir bare til frustrasjon hos de samme supporterne om / når det ikke skjer. Akkurat som disse "harde pakkene til jul" som viste seg å være et par hjemmestrikka sokker fra ei bestemor med grå stær.
                          "Og Gabrielsens "det var for dårlig av meg" blir bare svada når det kommer med et likegyldig skuldertrekk og samme slurv og manglende innsats i neste kamp. Slik smitter, se bare på Kitolano som kom inn med et ganske godt rykte, begynte lovende, men deretter har falt som en stein. Jeg forstår at han er tilbake fra skade, og forventet derfor ikke all verden mot FFK. Men så vidt jeg vet har han hverken vært skadet i holdningsmuskelen eller i innsatsgenet, så der finnes det ingen unnskyldning!

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2499

Jeg ser alle kamper, leser alt av nyheter, og til og med alt som blir skrevet her inne. Samt vært på en del kamper hver sesong. Og har gjort det med noen ærlige unntak de siste snart 30 årene. Jeg vet om alle spillerene som har kommet inn og som har gått ut. Og tatt til meg så mye som mulig info som finnes på nett om alle overganger og ryktede overganger. Så jeg har fulgt med særlig nøye på alt som har med spilleroverganger å gjøre.

Så det er ingen tvil om at det har blitt tatt grep for å styrke sentrallinjen siden resultat-nedgangen staret for snart to år siden. Med tanke på at det endte med nedrykk i fjor er det ingen tvil om at grepene ikke fungerte bra nok. Men grunnen til nedrykk er mye mer sammensatt enn å legge det på overgangene alene.
                            Vi har mange midtbanespillere som ikke har slått ut i full blomst enda. Jeg har troen på at både Krygård og Karlsbakk har potensial til å være veldig gode spillere i Eliteserien. Kanskje til og med Hoff. Og selv om det virker mindre og mindre sannsynlig at han vil få det til hos oss, så har jeg ikke helt gitt opp Kitolano enda. Han har tross alt herjet for Tromsø tidligere og til tider spilt bra for Molde. Og både Neto og Woxen er veldig spennende og har uten tvil potensial til å nå veldig langt. Selv Lucky viser til tider tegn på potensial.
                            Og Drammeh har vist seg som et friskt pust på kanten. Va synes jeg er god. Adedeji er det for tidlig å si noe om. Og så kan det fort være at vi får inn en kant til snart.
                            Diop er et fysisk monster og er snart ferdig med å faste, så blir ikke overrasket om han vipper TLO ut av startoppstillingen i løpet av sesongen. I tillegg har vi enorme talenter som KP og Wæhler som også ønsker å ha et ord med i laget.
                            Tønnesen bør skadefri være en habil Eliteserie-back, og har jevn og fin konkurranse i Elkær (som jo må ha den beste innleggsfoten i OBOS). På midtstopperplass har vi foruten utskjelte Gabrielsen populære Garnås og Moen Foss, som alle har levert bra i Eliteserien tidligere. I tillegg har vi to store talenter i den posisjonen. Også høyrebacken holder Eliteserie-nivå om Ranger holder seg skadefri. Også der er det back-up, selv om ikke så mange er så fornøyde med den. Keeperplassen virker shaky, men der har vi i alle fall noen store talenter i bakhånd.
                            I denne stallen ser jeg masse muligheter og potensial.

Du ber meg om å utdype hvorfor jeg mener at noen skal følge mine anbefalinger. Ok, la oss begynne med definisjonen på en supporter. Ifølge ordbøkene.no så kommer opphavet fra engelsk; av support ‘støtte’. Og mer utdypende på Wikipedia: En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic, «fanatisk») er en person som støtter eller er tilhenger av et lag, en gruppe eller en person. Ordet supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».
                            Min oppfatning er at vi mennesker trenger ros, oppmuntring og støtte for å få ut det beste i oss. Og at man rett og slett presterer bedre om man opplever å bli støttet. Mens man på den andre siden mister selvtillit om og fungerer dårlig om man til stadighet blir mobbet, sett ned på, kritisert og føler seg mindre verdt.
                            Så jeg mener at det er vår oppgave og det som vil løfte både spillerne og hele laget er vise støtte.
                            Og jeg mener at om man stadig gjør det motsatte, så bør man se seg selv i speilet.

Ps! Om man ikke har rett til og vil anbefale det man selv står for, hva skal man da anbefale?
                            Du understreker på mange måter de kritiske røstene. Gjennomgående bruk av middelmodige beskrivelser: "habil", "ikke gitt opp", "tegn til potensial", "kanskje til og med". Dessverre er det disse jeg fryker vil få mest spilletid på bekostning av de med størst potensiale som du nevner. Jeg baserer det på startoppstillinga mot FFK, som selvsagt ikke er hugget i stein for all framtid og var preget av noen forfall. Men det sier kanskje hva man ønsker å prioritere. Erfaring og trygghet fremfor ungdommelighet og risiko. Derfor er jeg skeptisk på vegne av Woxen, Wæhler og Svenningsen. Frykter de ikke får særlig med spilletid (les: Blir satsa på).

Det er ikke vits å gnåle mer om dette. Vi får se hva sesongen bringer.

PS! Det er forskjell på å anbefale en restaurant, film ol enn det å anbefale noen å skjerpe seg som var implisitt i ordlyden din (jmfr: "se seg i speilet")
                            Last edited by kunden; 24.03.2025, 19:43.

Kommentar

• OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 471

Det er vel ikke riktig å si at det ikke har vært ryddet i stallen.
                              Siden nedrykket er følgende forsvunnet (inkludert innleide): Oliver Petersen (selv om han burde blitt signert som ny førstekeeper), Sveinhaug, Uba, Knudtzon, Rogers, Roseth, Jeahze, Lundemo, Seferi, Bolly, Jabir Ali, Røssing Lelesiit, Henriksrud, Ibrahimaj, Karlin. Det er 15 mann.
                              I tillegg sies det at Solberg i praksis er ferdig i klubben.
                              At det etter alle disse ut fortsatt er en stor stall der det kjennes ut som de fleste er med ned sier det meste om hvordan stallen har blitt satt sammen de siste årene. Der har det vært gjort en svært dårlig jobb.

Jeg er enig med de som sier over at det er mye spennende i stallen og spillere signert med skader i fjor som forhåpentligvis er bedre i år. Men jeg er nervøs for at vi slipper inn for mange enkle mål. Skulle gjerne hatt inn noen nye bak.

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3402

Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                                Det er vel ikke riktig å si at det ikke har vært ryddet i stallen.
                                Siden nedrykket er følgende forsvunnet (inkludert innleide): Oliver Petersen (selv om han burde blitt signert som ny førstekeeper), Sveinhaug, Uba, Knudtzon, Rogers, Roseth, Jeahze, Lundemo, Seferi, Bolly, Jabir Ali, Røssing Lelesiit, Henriksrud, Ibrahimaj, Karlin. Det er 15 mann.
                                I tillegg sies det at Solberg i praksis er ferdig i klubben.
                                At det etter alle disse ut fortsatt er en stor stall der det kjennes ut som de fleste er med ned sier det meste om hvordan stallen har blitt satt sammen de siste årene. Der har det vært gjort en svært dårlig jobb.

Jeg er enig med de som sier over at det er mye spennende i stallen og spillere signert med skader i fjor som forhåpentligvis er bedre i år. Men jeg er nervøs for at vi slipper inn for mange enkle mål. Skulle gjerne hatt inn noen nye bak.
                                Men hvis du går gjennom denne lista, så er det egentlig mest en understrekning av dårlige vurderinger fra sportslig ledelse de siste årene:

1) Oliver Petersen: Har ikke spilt et minutt, selv om han er mye bedre enn de to keeperne vi har.
                                2) Sveinhaug: Vet ikke hvor god han er, kan ikke uttale meg veldig sterkt her.
                                3) Uba. Mer enn go nok til å spille, men er altså borte.
                                4) Knudtzon. Signert på game meritter, og var som forventet stort sett skadet.
                                5) Rogers. Katastrofesignering av (i beste fall) middelmådig spiller som måtte selges med tap etter lite spilletid.
                                6) Roseth. Mer enn god npk, men solgt for det som må sies å være en lav pris i dagens marked.
                                7) Jeahze. Fokk stort sett først spille mot slutten av sesongen. Vurdert av andre som god nok til å spille et nivå over oss.
                                8) Lundemo. Mye skadet, men forsvarte plassen når han først kunne spille. Egentlig trist at han forsvant. Tror han hadde en sesong eller to til i seg.
                                9) Seferi. Slo aldri gjennom. Minimalt med spilletid.
                                10) Bolly. Signert på game meritter. Stort sett skadet eller usynlig som innbytter på tampen.
                                11) Ali. Oppsigelsesgrunn alene å hente denne spilleren. ord blir fattige.
                                12) Røssing. Trist å se han reise, men antagelig det beste for spilleren selv. Ok overgangssum.
                                13) Henriksrud. Ikke vurdert som god nok etter mange år i klubben.
                                14) Ibra. Herlig type som alltid ga alt. Trist å se han gå, men antagelig riktig.
                                15) Karlin. To sesonger før vi innså at hans nivå var breddefotball.
                                17) Lucky. Ja hva kan en si? Muligens god nok etter en ny sesong på utlån?

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3641

Wolf Eikrem er fortsatt Moldes viktigste spiller og blir kun spart grunnet hensyn til belastning. Og han har ikke blitt benket noe mer de de siste årene.
                                  Vi har ikke en stall bestående av spillere over 30, osv. De eneste som er over middagshøyden er TLO, Åsen, Larsson og Gabrielsen. Og kun to av de er på papiret i en antatt startoppstilling til seriestart. Eneste spillere over 30 foruten de er Garnås og Hagerup som begge er 31, som ikke er noen skremmende alder for en midtsommer og en keeper.
                                  Så om vi antar at TLO, Gabrielsen og Garnås starter, så er alderen på de resterende i startoppstillingen:
                                  25 (MHC), 26 (Ranger), 28 (Tønnesen)/24 (Elkjær), 25(Karlsbakk), 28(Hoff), 29(Kitolano)/25(Krygård), 27(Va) og 22(Drammeh). Det vil si at de aller fleste er i alderen 25-28 år. Med andre ord spillere som er i sin beste alder både nå og noen år framover.
                                  I tilegg er de som banker på døra bla
                                  6 spennende talenter i alderen 17-20 år hvor flere kan blomstre allerede i år.
                                  Så er bare å riste av dere frustrasjonen folkens, dette blir bra.
                                  Hvorvidt Wolf Eikrem blir benket eller ‘spart av hensyn til belastning’ blir semantikk. Han tilbringer mer og mer tid på benken, uavhengig av årsak. Poenget som du tydeligvis ikke tok, var at dersom vi hadde hatt suksess så hadde de færreste brydd seg om Ruben og Lehne, men når det blir nedrykk så vil det pekes på våre såkalte ‘ledere’.

Når det gjelder resten av startoppstilingen, så er det mange som ikke har overbevist. Mads har stagnert, Ranger, Tønnesen og Elkær (jeg liker alle tre) var skadet store deler av fjoråret, Karlsbakk har variert stort i oppkjøringen (men jeg har trua på han) Kitolano har skuffet siden overgangen, Hoff og Va varierer mye i prestasjoner, Drammeh kommer fra lavere nivå. Krygård tror jeg blir bra, men har fortsatt mange spørsmålstegn.

Når jeg ser på stallen vår så er det få spillere jeg er trygg på vil levere på Eliteserienivå i 30 kamper neste sesong. Noen kommer til å ta steget, men hvem og hvilke posisjoner er oppe i det blå. Jeg ser ikke konturene av et lag som vil prege medaljestriden neste sesong, og det bekymrer meg.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• OptimistFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 471

Opprinnelig skrevet av MortenA

Når jeg ser på stallen vår så er det få spillere jeg er trygg på vil levere på Eliteserienivå i 30 kamper neste sesong. Noen kommer til å ta steget, men hvem og hvilke posisjoner er oppe i det blå. Jeg ser ikke konturene av et lag som vil prege medaljestriden neste sesong, og det bekymrer meg.
                                    Du tenker lenger frem enn meg. Jeg tar ikke opprykket for gitt. Det bekymrer meg. Særlig defensivt.
                                    Om vi ikke klarer opprykk med ressursene vi har til disposisjon er det selvfølgelig langt under forventning, men pri 1 må være å ha en stall som rykker opp. Deretter å bygge et topplag i eliteserien. Kan ikke se at vi har sportslig råd til å tenke for langt frem. Det må leveres i nåtid. Er så lei av signeringer som kommer om et år, halvskadde spillere som har et høyt maksnivå.

Skjønner at du ikke mener vi skal noe for gitt, jeg bare klarer ikke stresse for hvordan vi skal være i toppen av eliten når de umiddelbare problemene er verre. Signeringen av Garnås i 2020 er hva jeg ønsker meg. En spiller for å levere her og nå for å rykke opp og egentlig ikke en langsiktig plan om at det er han som skulle tas oss ut i Europa. Nå gjorde han det, så all kred til han for å overraske og bli en av mine favoritter.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3641

Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

Du tenker lenger frem enn meg. Jeg tar ikke opprykket for gitt. Det bekymrer meg. Særlig defensivt.
                                      Om vi ikke klarer opprykk med ressursene vi har til disposisjon er det selvfølgelig langt under forventning, men pri 1 må være å ha en stall som rykker opp. Deretter å bygge et topplag i eliteserien. Kan ikke se at vi har sportslig råd til å tenke for langt frem. Det må leveres i nåtid. Er så lei av signeringer som kommer om et år, halvskadde spillere som har et høyt maksnivå.

Skjønner at du ikke mener vi skal noe for gitt, jeg bare klarer ikke stresse for hvordan vi skal være i toppen av eliten når de umiddelbare problemene er verre. Signeringen av Garnås i 2020 er hva jeg ønsker meg. En spiller for å levere her og nå for å rykke opp og egentlig ikke en langsiktig plan om at det er han som skulle tas oss ut i Europa. Nå gjorde han det, så all kred til han for å overraske og bli en av mine favoritter.
                                      I den grad man kan ta treningskamper seriøst, så har vi gjort det godt mot Obosmotstand. Tapene våre har kommet mot Eliteserielag. Det er klart ting som må rettes på, men vi har en spillerstall som bør holde til opprykk. Det blir neppe 90 poeng og en parademarsj. Vi vil også tilsynelatende få en tøff start på serien i år, så om vi går på noen smeller de første åtte serierundene så vil ikke det komme som et sjokk. Det jeg ønsker å se er et lag som blir gradvis bedre utover i sesongen, og vil forsøke å ikke bry meg så mye med tabellen før vi er halvveis (kommer neppe til å klare det, men håpet er der).
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...