Trenertråd: Hans Erik Ødegaard

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1459

Trenertråd: Hans Erik Ødegaard

Velkommen til klubben! Det blir spennende å se hva slags preg han vil sette på laget og om han klarer å få kjappe resultater.

På RBs sending fra pressekonferansen sier han at han er en trener som gjerne vil ha ballen, og ønsker aggressiv gjenvinning hvis vi ikke har den. Med ballen vil han raskt skape ubalanse. Han sier også at han mener dagens tropp har erfaring og kvalitet og at det er ulike grunner til at prestasjonene har vært så dårlige i 2024.
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3308

Tradisjonen tro så velger jeg å være optimist, og gir herved Ødegaard 100% støtte. Jeg liker hans tanker om hvordan fotball skal spilles. Det som blir avgjørende nå er til dels spiller-logistikk, men i enda større grad at alle i klubben drar i samme retning. 2025 MÅ bli året hvor vi ikke snakker om råtne epler, samarbeidsproblemer, overstyring og gnisninger!!!

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4359

Ødegaard virker som sympatisk, reflektert og med stor integritet. Ved siden av fotballfaglig kompetanse, er vel det noen av de mest grunnleggende egenskapene man bør ha for å bygge og lede et fellesskap. Og egenskaper det har vært underskudd på i klubben. Som G-Man støtter jeg selvfølgelig dette prosjektet og håper klubben nå har truffet blink med treneransettelsen!

Mesfin sier at det både kan bli spillere som blir solgt og enkelte nye inn, også før jul, selv om det meste vil skje i januar. Blir spennende å følge med på spillerlogistikken fremover!
      Elska þetta félag

Kommentar

• maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1308

En treneransettelse klubben trenger nå, men på papiret er det litt grått og kjedelig ass. Uansett velkommen. Jeg skal ikke uttale meg mere om HEØ før halvspilt OBOS liga neste år. Før det er det en drøss av andre ting å ta tak i

Kommentar

• Radulovic
          Medlem
          Møteplager
          • Mar 2016
          • 99

Opprinnelig skrevet av maxpayne
          En treneransettelse klubben trenger nå, men på papiret er det litt grått og kjedelig ass. Uansett velkommen. Jeg skal ikke uttale meg mere om HEØ før halvspilt OBOS liga neste år. Før det er det en drøss av andre ting å ta tak i
          På pressekonferansen var det tre andre som var langt gråere enn HEØ. Hvis han får oss til å spille som Sandefjord så er jeg meget fornøyd.

Kommentar

• occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 753

Liker godt at han vil bo nærme Åråsen.

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2969

Gratulerer med familiutvidelsen, bestefar! Vi regner med at du smugler en bitteliten svart og gul kanarifugl ned i barnevogna i London? Pussig at ingen på pressekonferansen brukte anledningen til å gratulere deg?

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4359

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                Liker godt at han vil bo nærme Åråsen.
                Her har klubben tatt lærdom av tidligere feil og tatt store steg allerede! I sommer hadde vi en trener som bodde - og jobbet - i København. Nå får vi en som vil bo maks 10 minutter fra Åråsen. Det bare gå bra, dette!
                Elska þetta félag

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7154

Er det noen som vil ha en mening om fotballen HEØ coacher? Jeg skal innrømme at jeg har mange hull i kunnskapen der.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Lynginator
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2020
                    • 58

Jeg har skutt meg selv i foten tidligere ved å være optimistisk foran sesongen. Hver gang jeg velger å være optimistisk, så går det rett i dass. En venn av meg sier at nøkkelen til å være LSK-supporter er å alltid forvente det verste, prima pessimist, da går det nesten ikke an å bli skuffet. Men jeg må innrømme at akkurat nå har jeg ikke peiling på hva jeg tenker/forventer. Det kan jo ikke bli dårligere nå tenker jeg, men har heller ingen kunnskap om hvordan HEØ er som trener. Vi må nesten bare se hva slags endringer det blir gjort i stallen, så blir det spennende å se om vi klarer å sle Egersund eller ikke.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Er det noen som vil ha en mening om fotballen HEØ coacher? Jeg skal innrømme at jeg har mange hull i kunnskapen der.
                      4-3-3-mann på sin hals. Tror ikke han har gått ut i en annen formasjon i én eneste kamp i løpet av fire år som SF-trener. Ellers oppsummerte Nordlie det greit i går. Ballbesittende, men mer gjennombruddshissig enn Georgsons 4-3-3 og mer fokus på rene driblevinger og indreløpere som fyller på i boks enn Georgsons langt mer kompliserte opplegg med to tiere og innoverkanter etc etc. Svær slamp på topp (Ruud Tveter, Sigurdarson etc.)

SF produserte jo vinger på løpende bånd mens han var der, så satser på at han får skikkelig sving på ARL, Và og etter hvert Drammeh hvis han kommer. Ofkir har jo for eksempel vært en flopp alle andre steder enn i hvalfangerbyen...

Er ingen ekspert på spillestilen til Ødegaard, men dette er i hvert fall slik jeg føler Sandefjord har fremstått under ham. Kommer nok en mer dyptpløyende analyse fra folk med bedre peiling i løpet av den neste måneden. Håper på en trenerspesial fra Harde Mottak.

Ødegaard sier han ikke vil ribbe Sandefjord for talent (på trenersiden), men jeg håper vi prøver oss på Dunsby.

Kommentar

• Lynginator
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2020
                        • 58

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

4-3-3-mann på sin hals. Tror ikke han har gått ut i en annen formasjon i én eneste kamp i løpet av fire år som SF-trener. Ellers oppsummerte Nordlie det greit i går. Ballbesittende, men mer gjennombruddshissig enn Georgsons 4-3-3 og mer fokus på rene driblevinger og indreløpere som fyller på i boks enn Georgsons langt mer kompliserte opplegg med to tiere og innoverkanter etc etc. Svær slamp på topp (Ruud Tveter, Sigurdarson etc.)

SF produserte jo vinger på løpende bånd mens han var der, så satser på at han får skikkelig sving på ARL, Và og etter hvert Drammeh hvis han kommer. Ofkir har jo for eksempel vært en flopp alle andre steder enn i hvalfangerbyen...

Er ingen ekspert på spillestilen til Ødegaard, men dette er i hvert fall slik jeg føler Sandefjord har fremstått under ham. Kommer nok en mer dyptpløyende analyse fra folk med bedre peiling i løpet av den neste måneden. Håper på en trenerspesial fra Harde Mottak.

Ødegaard sier han ikke vil ribbe Sandefjord for talent (på trenersiden), men jeg håper vi prøver oss på Dunsby.
                        Jeg også følte en viss hype når jeg først leste om Drammeh og at HEØ hadde vært involvert i diskusjonene. Men så er det jo slik at alle spillere underpresterer med en gang de kommer til LSK uansett. Kanskje de får det skikkelig til i starten, så bare dør lysten hos de virker det som.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4359

Opprinnelig skrevet av Lynginator

Jeg også følte en viss hype når jeg først leste om Drammeh og at HEØ hadde vært involvert i diskusjonene. Men så er det jo slik at alle spillere underpresterer med en gang de kommer til LSK uansett. Kanskje de får det skikkelig til i starten, så bare dør lysten hos de virker det som.
                          Det er sånn mange av oss føler det, til dels med rette. Det har vært for mange som har prestert under norm og få som har prestert over forventningene. Men dette er jo noe en dyktig og kompetent trener, med et profesjonelt apparat rundt seg, vil klare å endre på. En dyktig trener, med skadefrie spillere, vil i stedet få det beste ut av hver enkelt! (Kanskje vi burde sende hele spillergruppa til Kompani Lauritsen? Nei, ikke Robert, men Dag Otto! )

Ødegaard virker å være flink til å utvikle spillere og har en rolig autoritet som jeg tror vil være positivt. Det som er helt akutt og som han og klubben må gjennomføre, er en opprenskning, eventuelt utrenskning av de som skaper negativitet eller går foran i det å ikke gi hundre prosent. Alle slike holdninger må luftes ut og vekk og hvis det ikke er mulig hele veien så må eventuelle negative influensere bort!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3308

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Ødegaard virker å være flink til å utvikle spillere og har en rolig autoritet som jeg tror vil være positivt. Det som er helt akutt og som han og klubben må gjennomføre, er en opprenskning, eventuelt utrenskning av de som skaper negativitet eller går foran i det å ikke gi hundre prosent. Alle slike holdninger må luftes ut og vekk og hvis det ikke er mulig hele veien så må eventuelle negative influensere bort!
                            Helt enig, dette bør nå være prioritet nummer en!

Kommentar

Working...