Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Sitter og ser på nå. Vanskelig å konkludere altfor mye så snart, men gledelig å se at intensiteten virker å være høy. Gledelig også å høre at Rodgers virker å være på vei bort!
Intervju med Roset etter trening , hvor han profesjonelt svarer han har ett år igjen av kontrakten , og forholder seg til denne.
Og at han i utgangspunktet er klar for å spille i Obos , og trives veldig godt i LSK.
Men selv om han er en av spillerne vi gjerne helst bør beholde , er det vel naturlig å tro at han blir solgt , om vi ikke greier å få han til å skrive under ny kontrakt ?
Både ved at han er god nok for ett høyere nivå , samt at vi ikke skal måtte slippe han gratis etter hvert ?
Intervju med Roset etter trening , hvor han profesjonelt svarer han har ett år igjen av kontrakten , og forholder seg til denne.
Og at han i utgangspunktet er klar for å spille i Obos , og trives veldig godt i LSK.
Men selv om han er en av spillerne vi gjerne helst bør beholde , er det vel naturlig å tro at han blir solgt , om vi ikke greier å få han til å skrive under ny kontrakt ?
Både ved at han er god nok for ett høyere nivå , samt at vi ikke skal måtte slippe han gratis etter hvert ?
Ja, er vel en fare for at han forsvinner, men siden han er på kontrakt bør han i så fall koste deretter! Vi har i utgangspunktet for mange stoppere. Gledelig at Rodgers ser ut til å forsvinne, men vi er vel fortsatt for mange. Håper fremdeles at Gabrielsen forsvinner, han er den jeg minst av alle vil se spille et eneste sekund i 2025. Moen Foss var kaptein under HEØ i Sandefjord, men det behøver kanskje ikke bety all verden. Garnås er en herlig type som alltid går foran med et godt eksempel - hadde vært trist å se han gå.
Og så har vi flere stoppertalenter i vannskorpa, spesielt Svenningsen ser jo ut som en spiller vi satser mye på - regner med at han får prøve seg litt utover sesongen.
LSK-Hallen, 14-15.30. Tre keepere og i alt 26 utespillere. Fire trente alternativt i hallen: Kevin Krygård sykla på ergometer, Eric Kitolano småløp litt for seg sjøl, Frederik Elkær og Lars Ranger løp litt og småspilte med hverandre og med fysio. De seks afrikanske spillerne Uba Charles Nwokoma, Felix Va, Moctar Diop, Efe Lucky, Tochukwu Joseph Ogboji og Kparobo Arierhi kommer først mandag.
Simon Mesfin fortalte i intervju med RBs Morten Svesengen at Samual Rogers og Elias Solberg foreløpig er her, men trener individuelt inne på Åråsen. Rogers er meget nær en overgang til en utenlandsk klubb, mens Solberg drar for å trene og prøvespille, også han med en utenlandsk klubb.
Fra akademiet er både Harald Woxen, Christopher Kjensteberg og Markus Edner Wæhler hentet fast inn til A-lagstreningene. El Schaddai Furaha og Oliver Henriksrud er begge tilbake fra utlån. Den tredje keeperen i dag var Oliver Petersen, som i fjor høst var på utlån fra Molde, men ikke skal tilbake dit, men studere i Oslo, og foreløpig skal trene med oss.
Dagens trening besto etter oppvarming av at to ganske faste lag først spilte på MEGET liten bane (måla ti-femten meter fra hverandre), deretter, mesteparten av tida, på full banelengde, og til slutt på omtrent halv banelengde. Laga var, så vidt jeg kunne se, med gult først
Mads Hedenstad Christiansen
Lucas Svenningsen-Ruben Gabrielsen-Martin Roseth-Kristoffer Tønnessen
Leandro Neto-August Karlin-Markus Karlsbakk
El Schaddai Furaha-Markus Wæhler-Alexander Røssing-Lelesiit
mot svart lag:
Salieu Drammeh-Thomas Lehne Olsen-Oliver Henriksrud
Gjermund Aasen-Vebjørn Hoff-Harald Woxen
Christopher Kjensteberg-Sander Moen Foss-Espen Garnås-Eric Larsson
Stefan Hagerup
Herlig å komme i gang med årets minst stressende og angstbitende sesong! Bare håp og drømmer og ville spekulasjoner!
Dagens trening besto etter oppvarming av at to ganske faste lag først spilte på MEGET liten bane (måla ti-femten meter fra hverandre), deretter, mesteparten av tida, på full banelengde, og til slutt på omtrent halv banelengde.
Var det noe taktikk eller coaching underveis, eller bare hadde de masse spill slik at de nye trenerene skulle få se spillerne i spill?
Definitivt både innøving av nye spillemønstre, særlig i forsvar, taktikk og coaching av lagdeler og enkeltspillere underveis fra både Ødegaard og Mæland. Ting de tydeligvis hadde gått gjennom med spillerne på formiddagen. Dessverre satt jeg for langt unna og kan for lite fotball til at jeg kan gi noen detaljer fra denne første treninga.
Unggutter som Harald Woxen, Christopher Kjensteberg og Markus Edner Wæhler er i gang med sesongoppkjøringen sammen med de andre spillerne på A-laget. Her er oversikten over treningstidene i januar.
Er begge de to nye afrikanske på plass? Må ha bildebevis på at KP faktisk trener med laget før jeg kan ha tro på at han ikke står i Lyon drakt om noen dager.
Er begge de to nye afrikanske på plass? Må ha bildebevis på at KP faktisk trener med laget før jeg kan ha tro på at han ikke står i Lyon drakt om noen dager.
I følge gårsdagens "Dødball" - episode venter de fortsatt på godkjenning av visum/arbeidstillatelse.
I følge gårsdagens "Dødball" - episode venter de fortsatt på godkjenning av visum/arbeidstillatelse.
Jeg kan ikke så mye om disse reglene, men det fremstår uprofesjonelt at dette ikke har vært ordnet tidligere. De har jo vært klare for overgang i snart ett år?
Tipper det kan skyldes at den ene fylte 18 i desember og den andre fyller 18 i januar. Kan neppe ordne noe med norske myndigheter uten ferdig underskrevet arbeidskontrakt.
Jeg kan ikke så mye om disse reglene, men det fremstår uprofesjonelt at dette ikke har vært ordnet tidligere. De har jo vært klare for overgang i snart ett år?
La oss ikke hele tiden anta at folk er inkompetente idioter. Basis for visumsøknaden er en arbeidskontrakt. Denne kunne ikke etableres før spillerne fyllte 18. Viser for øvrig til Gilberts langt mer diplomatiske svar over
La oss ikke hele tiden anta at folk er inkompetente idioter. Basis for visumsøknaden er en arbeidskontrakt. Denne kunne ikke etableres før spillerne fyllte 18. Viser for øvrig til Gilberts langt mer diplomatiske svar over
Nei, dette var dumt av meg. Det er heldigvis ingen tegn til inkompetanse blant sportslig og administrativ ledelse i klubben.
Nei, dette var dumt av meg. Det er heldigvis ingen tegn til inkompetanse blant sportslig og administrativ ledelse i klubben.
Kudos for nydelig og velplassert sarkasme Jeg mener heller ikke at alt de har gjort den siste tiden er strålende. Å hevde det ville være like dumt som det å anta at alt de gjør er idioti. Realiteten er nok et eller annet sted midt i mellom. De har gjort sitt beste, og bomma med en del. Bommene har vært kostbare, men det betyr ikke at alt er feil.
Kudos for nydelig og velplassert sarkasme Jeg mener heller ikke at alt de har gjort den siste tiden er strålende. Å hevde det ville være like dumt som det å anta at alt de gjør er idioti. Realiteten er nok et eller annet sted midt i mellom. De har gjort sitt beste, og bomma med en del. Bommene har vært kostbare, men det betyr ikke at alt er feil.
Godt formulert. La oss bare håpe at tabbekvota nå er brukt opp, og at 2025 kan bli en sesong hvor vi ikke selger gull for småpenger og henter skrot for fantasipriser...
Jeg er for øvrig helt enig i at vi ikke må lese alt som fanden leser bibelen, og at jeg var unødvendig krass i min første kommentar. Det kan godt tenkes at det ikke er mulig å søke arbeidstillatelse før kontrakt er signert, og at FIFAs regler sier at gyldig kontrakt ikke kan signeres før spillerne har fylt 18. Gitt saksbehandlingstid hos UDI er det i så fall rimelig å forvente at Ogboji blir klar en stund før KP, ettersom det er nærmere 20 dager mellom fødselsdatoene (17. desember og 11. januar i følge transfermarkt).
Dagens trening i hallen (11.15-12.15) besto, som resten av dagen, av testing, her løpetester, der Karlsbakk så vidt jeg så var den som holdt ut lengst. Mer ordinær trening i morra, 11.15.
Våre to ferske 18-åringer sies begge å være klare ganske snart, men ligger ikke på latsida. Jeg hører at KP har spilt seks kamper for akademiet sitt, og fortsatt skårer i omtrent hver kamp. Skal bli utrolig spennende å se ham i treningskamper og mot andre lag i OBOS, et nivå som kanskje passer en ung spiller uten erfaring med norsk fotball helt perfekt?
Dagens trening i hallen (11.15-12.15) besto, som resten av dagen, av testing, her løpetester, der Karlsbakk så vidt jeg så var den som holdt ut lengst. Mer ordinær trening i morra, 11.15.
Våre to ferske 18-åringer sies begge å være klare ganske snart, men ligger ikke på latsida. Jeg hører at KP har spilt seks kamper for akademiet sitt, og fortsatt skårer i omtrent hver kamp. Skal bli utrolig spennende å se ham i treningskamper og mot andre lag i OBOS, et nivå som kanskje passer en ung spiller uten erfaring med norsk fotball helt perfekt?
gilbert
Har du fått dannet deg noe inntrykk av Drammeh ennå?
Kommentar