Karakterbok 18/07: LSK-Samelandslaget, 16.9.07

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7113

Karakterbok 18/07: LSK-Samelandslaget, 16.9.07

Takk for i år. Tromsø kom, så og gjorde som i fjor. Med god hjelp av en skandaledommer og Khaled Mouelhi med selvdestruksjonsknappen inntrykt. Tror vi må innse at vi ikke er bedre. Men fjerdeplassen bør vi da hvertfall klare.

Otto - 5 - Lite å gjøre med målene. Kunne kanskje stått oppreist lengre før Moldskred spilt ut til Lindpere. Stor redninger fra Moldskred to ganger.
    Rambekk - 3 - Jeg så fem sekunder i forkant at pasninga ville gi oss problemer. For jævlig at ingen skriker ut at Moldskred snuser på ballen og hjelper Anders, men feilen er hans egen. Synd, for resten av kampen var han faktisk ikke så gæærn.
    Marius Johnsen - 2 - Gjennomrustet. Står og sover, ser på ballen og glemmer Rushfeldts løp på 0-1. Lurt trill rundt av Moldskred da M. får skutt fra kloss hold midt i 1. omgang. Ruskete og usikker, feilplassert ved mange anledninger. Skulle hatt to straffespark - ble offer for råtten dømming. Er nærmeste mann da Strand skyter inn returen på straffa. Elendig hjemmedebut.
    PSA - 3 - Samarbeidet med MJ fungerte overhodet ikke. Veik mot L.I. Strand med ballen før han spiller gjennom Rushfeldt til straffa. Småsur og grinete, faktisk, etterhvert. Flere unødvendige frispark. Sleit mot Moldskred gjennom hele kampen. Hans verste kamp i år med klar margin.
    Stefanutto - 5 - Bestemann i forsvaret, selv om det ikke sier stort. Flere fine dødballer i første omgang og ålreite offensive initiativ. Ikke den verste synderen i det defensive. Passiv utover i andre omgang, som alle andre.
    Søgård - 5 - I nærheten av vanlig standard, i hvert fall. Glød og innsats fra boks til boks.
    Mouelhi - Rett og slett idiotisk gjort av Mouelhi, som kanskje begravde gullhåpet vårt for godt. Det ville vært utrolig mye bedre å la Rushfeldt score. Talentløst!!
    Riise - 2 - Tromsø hadde tydelig bestemt seg for å ta Riise, og brukte alle triks i boka for å få ham ut av fatning. Dessverre lyktes de. BHR gikk sur, og ble ineffektiv og bortgjemt etterhvert som kampen skred frem. Tok ikke ansvar da det butta, noe man bør kunne forvente av en landslagsspiller.
    Myklebust - 3 - Kom til èn sjanse, på bortre stolpe etter Stefanuttos innlegg i første omgang. Mer og mer anonym, og dårlige løpemessige valg. Gikk seg vill.
    Sundgot - 3 - Vant en del på hodet, men fikk til lite. Ofret av taktiske årsaker.
    BB Occean - 5 - To sjanser på gode headinger. Massiv jobbing og kjemping, men fikk lite hjelp.

->Brenne - 4 - Fikk det håpløst. Burde scoret på sin store sjanse.

Kanarifansen - 8 - Veldig bra, forholdene tatt i betraktning. Samesangen om Rushfeldt er dog moden for pensjonering.
    Last edited by trigz; 17.09.2007, 12:38. Begrunnelse: Justerte opp Stefanutto og Brenne et lite hakk.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1509

Takker for karakterboka. Alltid bra lesning.
    Ikke enig i at Riise kun skal få en 2'er men nok om det. Nok om hele kampen egentlig. Bare å forberede seg på et helvete av en høst og håpe vi får medalje...
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3480

Vanskelig kamp å sette karakterer på. Stiller spørsmålstegn ved Tom's disposisjoner som lot Søgård og Riise spille alene på midten så lenge. 4 mot 2 er rått parti uansett hvor løpssterke gutta er.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

Marius Johnsen - 2 - Gjennomrustet. Står og sover, ser på ballen og glemmer Rushfeldts løp på 0-1. Lurt trill rundt av Moldskred da M. får skutt fra kloss hold midt i 1. omgang. Ruskete og usikker, feilplassert ved mange anledninger. Skulle hatt to straffespark - ble offer for råtten dømming. Er nærmeste mann da Strand skyter inn returen på straffa. Elendig hjemmedebut.

Jeg syns faktisk ikke det var helt håpløst, jeg la merke til ved flere annledninger at han var god på å sette raskt i gang når han vant ballen. 3- kanskje
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2131

Hyggelig at karakterboken tar hensyn til at Riise nok en gang ble ødelagt av landslaget. Hva er det de gjør på samlingene egentlig???
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

ser du skryter av døballene til Shane , det er jeg IKKE enig i, både shane og Riise hadde forferdelige døballer i går synes jeg, de fleste av døballene ble som lobber å regne ( høy og løs), skutt rett opp i lufta og dalte rett ned enten for nært keeper eller for lang! når ballen kommer dalende rett ned blir det ikke trykk i headingene og gir keeper bedre tid til å reagere og påosisjonere seg i forhold til ballen fordi han får bedre tid på seg siden ballen bruker ektremt lang tid før den kommer frem.
            Flatere og hardere døballer som akkurat går over de nærmeste spillerne og gir skikkelig fart når man header dem vil jeg se mere av.
            Døballene i går synes jeg var for dårlige for et lag som LSK
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7113

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
              ser du skryter av døballene til Shane
              Dødballene hans i første omgang skryter jeg av. Vi fikk to store sjanser som følge av dem. Etter pause var det helt andre boller.

Kommentar

• ErikB
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 360

Kanari-Fansen 8??????
                Årets jævligste innsats fortjener ikke en åtter.

-erik
                Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7113

Opprinnelig skrevet av ErikB
                  Kanari-Fansen 8??????
                  Årets jævligste innsats fortjener ikke en åtter.
                  Jo, med tanke på det finske fjernsynsteateteret som foregikk på banen.

Kommentar

• Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

Opprinnelig skrevet av trigz
                    Dødballene hans i første omgang skryter jeg av. Vi fikk to store sjanser som følge av dem. Etter pause var det helt andre boller.
                    haugevis av cornere og frispark, og bare en brøkdel av dem var "bra" da kan man ikke skryte av 2 gode døballer, da er det heller 18 som er dårlig
                    lista må legges høyere enn det, det synes jeg virkelig.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7113

Hallo:

Flere fine dødballer i første omgang
                      Jeg opphøyer ham ikke akkurat til Maradona her, føler jeg. Poenget var å få frem at han faktisk bidro i noen grad i går. Ikke alle kan si det.

Kommentar

• ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

Jo, med tanke på det finske fjernsynsteateteret som foregikk på banen.
                        Nope, det er DA vi skal være gode!

-erik
                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Opprinnelig skrevet av heidar
                          Hyggelig at karakterboken tar hensyn til at Riise nok en gang ble ødelagt av landslaget. Hva er det de gjør på samlingene egentlig???
                          De har Yoga inspirerte temakvelder for å finne på grunner til at Kippe ikke kan spille istedenfor eller ved siden av Brede "Glipper-i-markeringa" Hangleland. Det hele er et litt spøkelsesaktig show med Hareide dressa opp i gude-kostyme i midten.
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7113

Opprinnelig skrevet av ErikB
                            Nope, det er DA vi skal være gode!
                            Ja, og jeg syntes Kanarifansen var gode i går, situasjonen tatt i betraktning. Ingen andre hjemmetilskuere i Norge ville tatt "reis opp hvis du er Lillestrøm" på stillinga 0-3, et kvarter før slutt. Men du må jo gjerne være uenig med meg.

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Jeg er sterkt uenig med deg, trigz. Latterlig ræva på tribunen i går, men for å være snill mot oss selv kan jeg strekke meg så langt som å gi KFL en 4'er, ettersom vi hadde en begredelig match på matta.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Niern
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jan 2007
                                • 73

Men disse sjansene kunne etter min mening resultert i scoringer, hadde innleggene vært hardere. Vanskelig for Ollie å få trøkk i headinga når legget kommer rett fra oven.
                                "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Mouelhi - Rett og slett idiotisk gjort av Mouelhi, som kanskje begravde gullhåpet vårt for godt. Det ville vært utrolig mye bedre å la Rushfeldt score. Talentløst!!
                                  Den dagen spillerne våre velger å gi motstanderne fritt leide til å score framfor å forsøke å gripe inn er vi klare for Adeccoligaen. Stå på, Kiko!

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7113

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Den dagen spillerne våre velger å gi motstanderne fritt leide til å score framfor å forsøke å gripe inn er vi klare for Adeccoligaen. Stå på, Kiko!
                                    Så i stedet for baklengsmål var det bedre med straffe, utvisning og baklengsmål?

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

Så i stedet for baklengsmål var det bedre med straffe, utvisning og baklengsmål?
                                      Det er lett å vurdere konsekvensene i ettertid, men vil du virkelig at spillerne våre i kampens hete skal stoppe opp og tenke igjennom mulige konsekvenser av et forsøk på å stoppe en spiller som er på vei mot mål? Med en slik innstilling er jeg redd det blir mange baklengs etter hvert. Dommeren hadde for øvrig lagt lista temmelig høyt for hva som var tillatt innenfor sekstenmeteren, men senket den et par hakk på motsatt banehalvdel.

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7113

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        vil du virkelig at spillerne våre i kampens hete skal stoppe opp og tenke igjennom mulige konsekvenser av et forsøk på å stoppe en spiller som er på vei mot mål?
                                        Det var idiotisk gjort av Mouelhi å dra ned Rushfeldt. Både siden det var spilt 8 - åtte - minutter, siden han var sistemann, innenfor straffefeltet, fordi han kamuflerte holdinga på en elendig måte, og fordi han visste at Rushfeldt kom til å merke det, og legge seg. Summen av alle disse faktorene burde få en profesjonell fotballspiller til å vurdere situasjonen annerledes. En håpløs vurdering, og jeg gidder ikke polemisere mer rundt det. Han ødela kampen for LSK.

Kommentar

Working...