Kamptråd Stabæk-LSK søndag 23.09.07 kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Det var også deilig å se at Pall ikke var en jævla drittunge som kasta seg ned og latet som han ble skutt, slik som Ruud og den stygge Godset-spillern gjorde da Kippe og Mouelhi ble utvist på identisk vis.
    Hadde stillingen vært 1-1 hadde han kastet seg og Brenne hadde sett rødt.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Aspecho
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Dec 2006
      • 163

Kippe og Riise fikk ikke som fortjent. Det LSK hadde fortjent var 2-1 til pause og gult kort til Kippe etter 55 minutter. Da hadde vi hatt en helt annen fotballkamp.
      Annuleringen var korrekt , så du tar nok feil der.

Kommentar

• fugla87
        Medlem
        Møteplager
        • Jun 2007
        • 81

Opprinnelig skrevet av Aspecho
        Annuleringen var korrekt , så du tar nok feil der.
        lillestrøm hadde fortsatt fortjent 2-1 til pause selvom annuleringen var korrekt
        Fugla For Life!!

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

har prøvd å forklare at annuleringen var korrekt men vil ikke høre , uansett om det var frispark eller ikke der inne så var det indirekte frispark og målet ville blitt annulert uavhengig om av frisparksituasjonen forran målet, ballen gikk direkte i mål uten å berøre noen spillere, dermed ikke mål uansett
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

Det er vel naturlig at det sammenlignes med Ijeh-episoden på Åråsen tidligere i år, og det endte jo som kjent med to kampers karantene for Ijeh.

Den gang var det ordet "fuck off" (som var det groveste Øvrebø noen gang hadde hørt) som gav to kampers karantene. Vi for krysse fingene for at Skjerven er vokst opp i litt mer bryggesjauer-miljøer...
            En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• TorTor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 335

Sitter å ser sporten på TV2, og noe forteller meg at norge har et alvorlig dommerproblem. Alt som skjedde på Nadderud er behørig diskutert og trenger ingen nærmere forklaring. I Drammen presterer en av norges mest rutinerte dommer å blåse en helt håpløs straffe til hjemmelaget på overtid. Og i Trondheim slipper Kone unna med gult for akkurat samme taklingen som Fevang fikk rødt og to kampers karantene for.

Begynner å bli tragisk å se dommerene avgjøre kamp etter kamp med helt innlysende feilvurderinger.

Kommentar

• Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

bare å se frem til Cupkampen når, la oss GRUSE dem skikkelig på Åråsen !!
                lag et svært rødt kort til Kippe og Riise som banner til den kampen hehe :twisted:
                DØ FOR FUGLA!!!
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

Kommentar

• fugla4ever
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2005
                  • 212

Flott kamp helt til han forbanna Tommy Skjerven blåser kampen i stykker. Det siste gule kortet til Kippe var udiskutabelt, men det første er jo helt høl i hue og når han gir Riise rødt kort fordi han kjefter litt viser det jo hvor ræva dommerne er i Tippeligaen generelt.

Håper vi gruser de jævla sossene i semien og at nannskog brekker benet:twisted:

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av TorTor
                    Sitter å ser sporten på TV2, og noe forteller meg at norge har et alvorlig dommerproblem. Alt som skjedde på Nadderud er behørig diskutert og trenger ingen nærmere forklaring. I Drammen presterer en av norges mest rutinerte dommer å blåse en helt håpløs straffe til hjemmelaget på overtid. Og i Trondheim slipper Kone unna med gult for akkurat samme taklingen som Fevang fikk rødt og to kampers karantene for.

Begynner å bli tragisk å se dommerene avgjøre kamp etter kamp med helt innlysende feilvurderinger.
                    Kan ikke annet enn å si meg 100% enig. Dette er dessverre ikke en ny vurdering, les mer her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=7664
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

Opprinnelig skrevet av fugla4ever
                      Flott kamp helt til han forbanna Tommy Skjerven blåser kampen i stykker. Det siste gule kortet til Kippe var udiskutabelt, men det første er jo helt høl i hue og når han gir Riise rødt kort fordi han kjefter litt viser det jo hvor ræva dommerne er i Tippeligaen generelt.

Håper vi gruser de jævla sossene i semien og at nannskog brekker benet:twisted:
                      vi bør vel egentlig vente med å uttale oss om det røde kortet til Riise til vi vet hva han har sakt, for alt vi vet kunne han sakt noe skikkelig ille....... eller ikke
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

Kommentar

• Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

Rett og slett surt å tape i bæærum, korta gjorde d vanskelig for oss...
                        Nå ere bare å se fram mot onsdag, bør være mange revansjesugne i gul drakt da for å si d sånn... til ullevaal skal vi!!
                        Vi e(lsk)er dere for det...
                        FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• wænk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 2244

Ubeskrivelig surt. Hater Skjerven, hater fotball i dag.
                          På onsdag MÅ vi ta dem :twisted:
                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• Guling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 484

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                            Den gang var det ordet "fuck off" (som var det groveste Øvrebø noen gang hadde hørt) som gav to kampers karantene. Vi for krysse fingene for at Skjerven er vokst opp i litt mer bryggesjauer-miljøer...
                            Off-topic, men at munnbruk gir to kamper er latterlig når det gis like mange kamper for å ta en Fevang. Det er sikkert ikke morsomt for Skjerven å høre hva enn Riise sa, og det var hodeløst av Ijeh å si det han sa, men at det ikke skal være noen forskjell på munnbruk og potensielle beinbruddstaklinger som for min del gjerne kunne gitt 5-6 kamper for å luke ut de verste.

Dommeren har jeg skrevet nok om i kveld, så jeg vil avslutningsvis si at jeg er sånn passe fornøyd med spillet før vi får en umulig oppgave etter to røde kort. Vi hang bra med på Nadderud, og kunne ha kjempet i land en seier etter å ha ligget under 1-0. Det er da i hvert fall noe, så vi skal ikke svartmale alt i kveld - gutta kan fortsatt spille fotball, og det kommer anledninger i serieavslutningen når Viking, Stabæk og Rosenborg (som jeg nå anser som lagene vi bør konsentrere oss om) også har kampene hvor ingenting går veien og det er vi som har marginene med oss.

Guling - skuffa, men nå ville det bare smakt enda deiligere å komme til Ullevaal på bekostning av Stabæk...

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              har prøvd å forklare at annuleringen var korrekt men vil ikke høre , uansett om det var frispark eller ikke der inne så var det indirekte frispark og målet ville blitt annulert uavhengig om av frisparksituasjonen forran målet, ballen gikk direkte i mål uten å berøre noen spillere, dermed ikke mål uansett
                              Fordi du sitter og svarer som en jævla vattnisse. Jeg ba om en god grunn til å dømme indirekte frispark i forkant av situasjonen. Det har du ikke klart. I tillegg blåser dommern på frispark til Jon Knudsen, noe som var grådig feil.

Etter å ha sett en del repriser på tv2-sporten blir jeg også mektig frustrert over måten Occean får gult på. En takling som knapt ville kvalifisert til frispark i England blåses på av Skjerven. Deretter beklager Occean seg, og alt virker greit, før en Stabæk-spiller som sto 30 meter unna situasjonen kommer og forklarer seg. Plutselig finner dommern seg veldig enig i hans forklaring og vifter med det gule kortet.

Vi hadde fortjent 3 gule kort idag, Espen, Kippe og Riise.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Flisby`n
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 312

I følge RBartikkel i nyhetstråden:

I følge trener Tom Nordlie skal Riise ha sendt følgende melding til dommer Tommy Skjerven etter at han tildelte Stabæk et frispark: "Er du helt fjern?!"
                                En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

Jeg ba om en god grunn til å dømme indirekte frispark i forkant av situasjonen.

Det var ingen felling, men obstruksjon. Og da blir det svjv indirekte frispark.

Men dommern dømmer tilsynelatende for angrep på keeper, noe som selvfølgelig underbygger dommerens mindre bra innsats i dag.

Greit nok at dommeren må få lov til å ta feil, men det mest frustrerende er den ekstremt varierende praksisen på hva som fører til kort og frispark.

Brann, RBK og Godset får gavepakker av dommern i dag...

Kommentar

• Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

I følge trener Tom Nordlie skal Riise ha sendt følgende melding til dommer Tommy Skjerven etter at han tildelte Stabæk et frispark: "Er du helt fjern?!"
                                    Hvorfor skal slikt bli nevnt til pressen? Klarer vi ikke å holde noen som helst ting internt? Jeg syns hele LSK-laget, inkludert støtteapparet bør få seg et par leksjoner angående medieuttalelser.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1453

I så fall var det røde kortet dummere enn jeg trodde. Skulle være unødvendig å spørre om det.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Opprinnelig skrevet av Kay
                                        Det var ingen felling, men obstruksjon. Og da blir det svjv indirekte frispark.

Men dommern dømmer tilsynelatende for angrep på keeper, noe som selvfølgelig underbygger dommerens mindre bra innsats i dag.

Greit nok at dommeren må få lov til å ta feil, men det mest frustrerende er den ekstremt varierende praksisen på hva som fører til kort og frispark.

Brann, RBK og Godset får gavepakker av dommern i dag...
                                        Synes det er latterlig praksis at obstruksjon skal kvalifisere til indirekte frispark i situasjoner som det der. At ballen må være innom en mann før den kan gå i mål favoriserer jo utelukkende det forsvarende laget, kan ikke skjønne at dommern skal blåse et frispark, for deretter å gi det straffede laget et lite plaster på såret om at ballen må være borti noen før den går i mål. Synes generelt indirekte frispark er idiotisk.

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                        Hvorfor skal slikt bli nevnt til pressen? Klarer vi ikke å holde noen som helst ting internt? Jeg syns hele LSK-laget, inkludert støtteapparet bør få seg et par leksjoner angående medieuttalelser.
                                        Spiller liten rolle uansett. Riise hadde ikke blitt sendt av banen om han hadde sagt "Er du helt fjern?". Det er garantert noe grovere som har kommet, for du skal være ekstremt grov for å bli sendt direkte ut for munnbruk.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

Hvis det ble gitt direkte rødt kort for "Er du helt fjern, eller!" så mener jeg det er en skandale. Da burde Martin Andresen hatt minimimum 10 direkte røde kort i løpet av en sesong.
                                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

Working...