Kamptråd Stabæk-LSK søndag 23.09.07 kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

Sterkt enig med egil!

-Men det som blir så usannsynlig meningsløst med dagens røde til Riise er:

- det er riktig idømt frispark mot riise
    - han skyter bort ballen
    - han fortsetter å kjefte etterpå (altså vanskelig å anvende "spontanutbrudd-forståelsen")
    - og alt dette på et tidspunkt hvor det faktisk fremdeles er håp om uavgjort (kanskje seier, hvem vet?)
    Last edited by Flisby`n; 23.09.2007, 23:56.
    En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
      I følge RBartikkel i nyhetstråden:

I følge trener Tom Nordlie skal Riise ha sendt følgende melding til dommer Tommy Skjerven etter at han tildelte Stabæk et frispark: "Er du helt fjern?!"
      Jeg fikk høre av en LSK fan som befant seg borte på Blaa tribunen, at meldinga fra Riise var av en langt grovere karakter. De kunne visst tydlig høre det opp på tribunen, hva som ble sagt. Så forbanna kokko at sånt skal koste oss et eventuelt seriegull, Bjørn Helge og Kippe bør ikke sove godt i natt! Ganske sikker på at vi hadde slått både Tromsø og FC Pannebånd med 11 mann på banen.

Kommentar

• minibus
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Jul 2007
        • 10

Paranoiaen lenge leve?

Det er fortsatt mange poeng å spille om, men ser at veldig mange av dere har blitt veldig påvirket av ledelsen på Åråsen med tanke på dommere og at " alle er i mot oss "

Kippe; det blir litt vanskelig å ha en kaptein som knapt spiller en kamp uten å få kort, som eksempel er det uholdbart. Ja han har fått noen feile kort, men innse at tiden renner ut for Kippe på toppnivå snart.

Riise; Det er tydeligvis knapt noen som skriver på forumet som noensinne har dømt eller har noe som helst kjennskap til reglement i fotballen. At han sparker ballen til h..... i protest mot frisparket, det er man vel enig i at det får man gult kort for?

Når han da skriker mot dommeren og tydelig gestikulerer med hendene ting mot dommeren da har du levert inn en flott søknad om enda fler kort, at han fikk det var så fortjent og IDIOTISK som det er mulig å få det til. Trodde faktisk at Lsk skulle klare minst en poengdeling da.

Det blir mest sannsynlig ikke gull til Lillestrøm i år pga egne grep synes jeg, stallen er for liten og det er altfor store kvalitetsforskjeller mellom nr 11 og 15. Med den kortsankingen som har vært i år så trengs det flere gode spillere. At Brænne og Johnsen har vært skuffende er noe som overrasker meg litt. Fremdeles er det vel få som skjønner annet enn at FFK fikk årets kjøp i sommer, DET er en spiller å ha med i krigen....

At det ble frispark til JK i Stabæk-målet var latterlig, men det er godt å se at det var inndirekte frispark, så det ble "bare" en feil avgjørelse, men ikke en feilaktig annulering. ( At enkelte hater det faktum at det finnes noe som heter Inndirekte frispark er vel litt drøyt å klage på nå;-) )

Trodde Lsk skulle holde følge lengre i årets sesong, men det var flere enn Brann som esset seg på leggen i fjorårssesongen, Lsk sine siste 8 kamper var vel ikke noe orgie av poengkamper heller.

Lykke til på onsdagen, jeg håper det blir mer fotball og mindre diskusjoner om dommere etter den kampen.

Kommentar

• Flisby`n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 312

Opprinnelig skrevet av minibus
          Det er fortsatt mange poeng å spille om, men ser at veldig mange av dere har blitt veldig påvirket av ledelsen på Åråsen med tanke på dommere og at " alle er i mot oss "

Kippe; det blir litt vanskelig å ha en kaptein som knapt spiller en kamp uten å få kort, som eksempel er det uholdbart. Ja han har fått noen feile kort, men innse at tiden renner ut for Kippe på toppnivå snart.

Riise; Det er tydeligvis knapt noen som skriver på forumet som noensinne har dømt eller har noe som helst kjennskap til reglement i fotballen. At han sparker ballen til h..... i protest mot frisparket, det er man vel enig i at det får man gult kort for?

Når han da skriker mot dommeren og tydelig gestikulerer med hendene ting mot dommeren da har du levert inn en flott søknad om enda fler kort, at han fikk det var så fortjent og IDIOTISK som det er mulig å få det til. Trodde faktisk at Lsk skulle klare minst en poengdeling da.
          Uenig! Synes virkelig forumfoket har klart å være saklig og peke på egne utfordringer i dag. En og annen som alltid synes dommeren har skylda er fotballen avhengig av. Det finnes drøssevis av eksempler hvor dommeren har fått ekstremt større medfart her inne på forumet..

Opprinnelig skrevet av minibus
          Det blir mest sannsynlig ikke gull til Lillestrøm i år pga egne grep synes jeg, stallen er for liten og det er altfor store kvalitetsforskjeller mellom nr 11 og 15. Med den kortsankingen som har vært i år så trengs det flere gode spillere. At Brænne og Johnsen har vært skuffende er noe som overrasker meg litt. Fremdeles er det vel få som skjønner annet enn at FFK fikk årets kjøp i sommer, DET er en spiller å ha med i krigen....

At det ble frispark til JK i Stabæk-målet var latterlig, men det er godt å se at det var inndirekte frispark, så det ble "bare" en feil avgjørelse, men ikke en feilaktig annulering. ( At enkelte hater det faktum at det finnes noe som heter Inndirekte frispark er vel litt drøyt å klage på nå;-) )

Trodde Lsk skulle holde følge lengre i årets sesong, men det var flere enn Brann som esset seg på leggen i fjorårssesongen, Lsk sine siste 8 kamper var vel ikke noe orgie av poengkamper heller.

Lykke til på onsdagen, jeg håper det blir mer fotball og mindre diskusjoner om dommere etter den kampen.
          Her er jeg særdeles enig!
          En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

Noen som veit noe om hva som har skjedd med Kiko? Nordlie sa i intervjuet etter kampen, at han er ute i minst 4 uker...faen, detta lover ikke godt.

KimFL

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Jeg velger å tro at dommerne gjør så godt de kan. Men vi har utvilsomt fått mye imot oss. Spesielt i det siste. Etter kampen mot TIL ble det satt litt fokus på det og Aafk fikk straffe dagen etter kampen på Åråsen. Idag fikk Brann en latterlig billig straffe fordi Karadas løper i en stillestpende Muri. Godset får også en latterlig billig straffespark.

Det eneste vi kan gjøre er å være litt mer kaldere i hodet selv. Kippe bør være mer forsiktig når han allerede fått ett kort, selv om det er feilaktig. Riise sin utblåsning var nok et korrekt rødt kort som frustrasjon for at vi var på vei ut av gullkampen. Han tenkte nok ikke over at han risikerte cupsemi og seriekamp mot Brann og VIF. Det enest vi kan gjøre er å lære. Det nytter i hvertfall ikke å syte mot alt og alle. Dommere vil jo gjøre det best mulig for å få større utfordringer. Så jeg nekter å tro at de dømmer bevisst mot LSK.

Slår vi Brann kan de bli tatt igjen av Stabæk. Det hadde ikke vært meg i mot om Brann hadde trynet.

Kommentar

• KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

Opprinnelig skrevet av KimFL
                Noen som veit noe om hva som har skjedd med Kiko? Nordlie sa i intervjuet etter kampen, at han er ute i minst 4 uker...faen, detta lover ikke godt.

KimFL
                Han fikk en lite skade i landskampen for Tunisia. I straffesituasjonen mot TIL tråkket han over. Jeg har ikke hørt noe mer enn dette. Jeg håper han er tilbake før.

Kommentar

• minibus
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jul 2007
                  • 10

Enig i enigheten;-)

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                  Uenig! Synes virkelig forumfoket har klart å være saklig og peke på egne utfordringer i dag. En og annen som alltid synes dommeren har skylda er fotballen avhengig av. Det finnes drøssevis av eksempler hvor dommeren har fått ekstremt større medfart her inne på forumet..

Her er jeg særdeles enig!

Det var bra du var enig i det meste! Må vel bare klarere at det ikke er utelukkende grunnet dagens kamp jeg snakker om Lsk vs media/nff, men helt fra årets sesong startet opp. Diskusjonene har vært mange og jeg mener helt seriøst at klubben må finne litt seg selv og definere om man virkelig ønsker dagens fokus.

Mener at både Fjørtoft og flere andre i ledelsen må puste inn litt og telle til 10(minst) før alle og enhver er i mot klubben. Lillestrøm har alltid vært ett "hate"lag i Bergen, men i alle år har dette hatt en naturlig grunn. Lsk var gode, de slo Brann og Sundgot scoret uansett form mot Brann. Nå er det rundt i landet en generell enighet om at det sutres forferdelig mye fra de gule, da er det hat av mindre sympatiske grunner.

Det er fremdeles 15 poeng og en semifinale igjen i år, motivasjonen bør komme ganske lett...

Mente å sitere hele ditt svar men ser det ikke gikk helt, poenget kommer frem likevel

Kommentar

• Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

Med eller uten hjelp fra dommeren, i dag gjør vi nok en gang ting ekstremt vanskelige for oss selv! Vi presterer en respektabel første omgang og viser glimrende moral ved å klare å fighte oss inn i matchen igjen etter stabæks ledermål. Når vi gikk til pause med 1-1 sto jeg på "tribunen"(skal bli godt å bli kvitt nadderud...) med tanker om at dette skulle vi klare å dra i land etter 90 minutter. Forrige gang(Tromsø) var det Kiko og Rambekk som gjorde hodeløse personlige feil som bidro til 0 poeng, i dag var det Kippe og Riise sin tur.

Fra min posisjon på tribunen, som ikke kan karakteriseres som annet enn latter dårlig, var det første kortet til Kippe vanskelig å se. Men uansett om det var korrekt eller ei så er det HODELØST å kaste seg etter en Alanzinho stormende på vei mot mål når man er vel vitende om at man allerede er i dommerens kortbok. Situasjonen med Riise blir jeg ennå mer frustrert over. Tydeligvis blitt altfor mye for ham i det siste, hodet virket hvertfall ikke å være på plass i den situasjonen der. Får man et frispark imot seg og laget så skal spilleren sette full pinne hjemover for å forsvare eget mål. Han skal IKKE gjøre som Riise; 1) sparke bort ballen og 2) slenge særdeles unødvendige gloser mot dommerens avgjørelse. Selv i kampens hete er dette handlinger som absolutt ikke skal forekomme. HODELØST!

Akkurat som forrige gang mot Tromsø, gir jeg også nå enorm kreditt til de spillerne som sto igjen i gult og svart på banen når vi ble redusert til både 10 og 9 mann. Det var ikke viljen det sto på, nok en gang ble vi til slutt felt av våre egne personlige feilvalg. Mot slutten av kampen kan vi takke Otto for at vi ikke ble sendt hjem med både 4,5 og 6 i sekken. Men sånn blir det lett når 9 slitne spillere står opp mot 11 spillere med gullsmak i kjeften, våre spillere la seg hvertfall ikke ned for å gi opp.

Til slutt gratulerer jeg herved mine medsupportere med årets første "triumf", i dag vant vi potetGULL i serien! Nå blir det ekstremt viktig å reise seg før onsdagen så vi ikke får dobbel dose.....

Det er tøft å være fugl...men fy f... så deilig!!!!!!!!

Kommentar

• heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2131

Opprinnelig skrevet av heidar
                      Jeg regner med at SK Hardball er klar over dette, og legger nok penger på bordet til at Kippe, Shane og PSA må stå over på Åråsen.
                      Traff i alle fall på en av tre. At bergenserne heller ville kvitte seg med Riise, er kanskje forståelig.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen på det Riise gjorde i dag og den skyllebøtta som Andresen delte ut til Øvrebø for et par kamper siden?

Når det gjleder dommeravgjørelser - flesteparten av kortene har vært greie i år, problemet er at vi får kort HVER BIDIGE gang det kan forsvares å dele ut et.

Kommentar

• Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1634

Opprinnelig skrevet av reka
                          Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen på det Riise gjorde i dag og den skyllebøtta som Andresen delte ut til Øvrebø for et par kamper siden?
                          Tja, kanskje mer nærliggende å sammenligne med Ijeh-episoden på Åråsen i vår?

Kommentar

• Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

jeg kan ikke helt glemme Ocean heller, det første målet til Stabæk kan nesten krediteres han, han slipper spilleren han skal passe og lar han få gå HELT alene frem, Ocean tabbe grovt ved den anledningen synes jeg, han fulgte ikke etter i det hele tatt.

Det er nye muligheter på onsdag til i alle fall å reise kjerringa litt, la oss alle håpe vi kan komme bedre ut av det, vi trenger en cupfinale for å berge litt i denne sesongen.
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2431

Vegard Pall er en veldig god spiller, men det er vel ikke helt god kutyme
                              å stå å klappe når motstanderlaget får en spiller utvist.
                              På fremsiden av VG på nett kan man se Vegards applaudering mens
                              Riise er på vei ut.

Kommentar

• 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Spiller liten rolle uansett. Riise hadde ikke blitt sendt av banen om han hadde sagt "Er du helt fjern?".
                                Hva han har sagt er nå det store spørsmålet. Etter retningslinjene er det én kamps karantene for "munnbruk mot dommeren" og to kamper for "grov munnbruk mot dommer (skjellsord, sjikane, obskjøne bevegelser, vise fingeren e.l.)". På videosnutten som ligger her (69. minutt) er det mulig å se iallfall noe av det han sier - for dem som kan lese på lepper: http://webtv.tv2.no/sumo/?treeId=250

Kanskje vi kan få bistand fra xeR, Thulu eller noen andre som mener at det er bedre å være døv enn Vål'enga.

Kommentar

• veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

Dette er klassisk LSK det. Den store høstsprekken... Men da er det hvertfall bare å slutte å drømme om seriegull...

Men faen heller, det er ikke over enda! Sølv hadde vært fint å få med seg, og det er jo alltid deilig å gi Brann, Vif og RBK en på trynet, så
                                  de kampene er fortsatt viktig! Det samme er kampene mot Start og Sandefjord.
                                  Og cupkampen på onsdag MÅ vinnes! Nå har vi en alle tiders sjanse til å vinne noe igjen! Og ikke minst hevn over sossesvina.

Alt for Fugla!

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7134

Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Vegard Pall er en veldig god spiller, men det er vel ikke helt god kutyme
                                    å stå å klappe når motstanderlaget får en spiller utvist.
                                    På fremsiden av VG på nett kan man se Vegards applaudering mens
                                    Riise er på vei ut.
                                    Det bildet oppsummerer jo faktisk alt man måtte ha behov for å vite om Stabæk Idrettsforening.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

Ser at flere, både her,og ellers i media allerede har konkludert med at Riise må stå over cupkampen.

Dette forutsetter i såfall at han blir ilagt 2 kampers karantene, jf. § 3-2 i utvisnings- og sanksjonreglementet (heter det vel). Dersom han får 2 kamper, er det vel slik at han slipper å stå over cup-kampen dersom karantenen påklages. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det siste?

Forutsatt at han får 2 kamper, og at karantenen suspenderes inntil klagen er behandlet: KLAG!!!

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Det som irriterer med mest når jeg leser her er alle Dere som satt hjemme når kampen gikk ,er at det var flere fra Fetsund,Lørenskog ,Oslo som satt hjemme når denne viktige kampen gikk hele 3 mil eller 20 minn unna der dere bor,SKAMM DERE .

Kommentar

• gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Det som irriterer med mest når jeg leser her er alle Dere som satt hjemme når kampen gikk ,er at det var flere fra Fetsund,Lørenskog ,Oslo som satt hjemme når denne viktige kampen gikk hele 3 mil eller 20 minn unna der dere bor,SKAMM DERE .
                                          Jeg ventet på dette, merkelig at det ikke kom før..

Mvh
                                          Gammer`n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...