Kamptråd Stabæk-LSK søndag 23.09.07 kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

HÅPER PÅ DETTE LAGET:

Otto
    Rambekk Kippe PSA Shane

Essediri Riise Søgård Brenne Mykle

Occean

Jeg synes absolutt ikke Rambekk har spilt seg ut,og jeg velger ham hver dag foran dansken. Jeg vil ha Søgård sentralt. Løpstyrken hans sentralt er gull verdt mot Stabekk. for å dekke det rommet foran midtstopperne våre.

Essediri har vist formstigning i høst. er rask og god bakromspiller med gode innlegg og skudd. Tror han fort kan avgjøre mot Stabekk med mål eller målgivende..

Taktikk:
    Tror det er lurt og legge seg lavt med midtbanefemmeren og stenge mellomrommet foran midtstopperne våre. Stabekk søker alltid mellomrommet for så å slå gjennombruddspasning til Nannskog. Stenger vi det rommet så tar vi bort angrepsvåpenet demmes. Hvis vi ligger lavt og kompakt med Søgård som anker tviler jeg på at spissene til Stabekk får noen rom og kommer til sjanser.

Vinner vi ballen så bør vi kjøre kjappe overganger når vi får sjansen, Søk lengderetning og søk bakrom. Derfor vil jeg ha med Essediri som er en kjapp bakromspiller istedet for Sundgot. I tillegg håper jeg på skikkelige løp fra både Riise, Mykle og Brenne når de har sjansen.

Mister vi ballen håper jeg på superrask defensiv omstilling av midtbanen. At de spurter inn i formasjonen sin, at de ligger lavt og kompakt og prøver å vinne tilbake ballen tilbake.

Problemet mot Tromsø var ikke for lite løping, men at at de løp som hodeløse kyllinger hver for seg. Nå må Fugla gjøre ting sammen og være kompakte både defensivt og offensivt.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

Opprinnelig skrevet av e.d
      HÅPER PÅ DETTE LAGET:

Otto
      Rambekk Kippe PSA Shane

Essediri Riise Søgård Brenne Mykle

Occean
      4-5-1... interessant. Fordelen er at det ligger veldig opp til 4-3-3, kun posisjonen til vingene skiller.

Vil kanskje heller ha Sundgot på topp, mener han er bedre til å ta imot og holde ballen til gutta kommer etter.
      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

intressant... men hvis det blir 4-5-1 så ville jeg kjørt inn påsan på venstre istedenfor mykle mtp pasningsfoten hans

Kommentar

• KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

Opprinnelig skrevet av mooph
          4-5-1... interessant. Fordelen er at det ligger veldig opp til 4-3-3, kun posisjonen til vingene skiller.

Vil kanskje heller ha Sundgot på topp, mener han er bedre til å ta imot og holde ballen til gutta kommer etter.
          En 4-5-1 formasjon er ofte bare en defensiv utgave av 4-3-3. Det forutsetter selvfølgelig at man har kantspillere som kan jobbe hjemover også. Sundgot aleine på topp er kanskje et bedre valg enn Occean, men Occean er toppscorer, og derfor bankers på laget. Essediri kommer nok inn på laget, fordi Søgård mest sannsynlig trekkes inn sentralt, og Riise trekkes ned som indreløper.

------------Otto----------------
          Rambekk---PSA---Kippe---Shane
          -----Riise---Søgård----Brenne
          Essediri------------------Myklebust
          -------------Occean--------------

Et lag som, på en god dag, kan knuse Stabæk.

KimFL

Kommentar

• fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1509

Opprinnelig skrevet av heidar
            ... I likhet med Pål Steffen, Dan Anton, Magnus og Shane... Kan få et interessant forsvar mot Brann gitt...
            Dette blir sikkert diskutert i en annen tråd, men hvordan går det med biffen a? Er han klar snart?
            Gult kort til en i forsvarsrekka er så og si garantert mot Stabæk, men vi har ikke mange alternativene akkurat dersom shane, kippe og eller rambekk får kort...
            johnsen inn som venstre, danton på høyre, men hvem i midten? Også mot Brann...merker at jeg hater Stabæk allerede nå. Håper Kippe knekker islendingen og svensken. Men uten kort? blir vanskelig...
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

Ser med grøss og gru at dommer satt opp til den kampen er Tommy Skjerven !
              Ser for meg nok en skandalekamp av den idioten der.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                Ser med grøss og gru at dommer satt opp til den kampen er Tommy Skjerven !
                Ser for meg nok en skandalekamp av den idioten der.
                Det er neppe tilfeldig at NFF setter opp tomboladommere i våre kamper, mens Øvrebø dømte FFK-Brann. Får bare håpe at skandalene tipper i vår favør for en gangs skyld.

Kommentar

• Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

haha den var god, skandaledømming i VÅR favør når Tomyy skjerven dømmer, ja det skjer sikker......... NOT
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

Kommentar

• Arind
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2006
                    • 459

Hvordan dette laget skal stoppe Stabæk, er for meg en gåte. Kan knapt huske en kamp vi har slitt mer i år en hjemmekampen mot Stabæk. (To Tromsø-tap pa. marginer imot, tap på innkast mot søpla og tap på dømming i Bergen er ikke glemt...) Setter mitt håp til at Riise tar livet av Alanzinho, og at Søgård stopper Tchoy. Kippe/PSA limer igjen bak uansett. Håpet er at vi skal ha litt marginer med oss for en gangs skyld, jeg tar gjerne imot en reprise av Brann sin seier på Nadderud i seriestarten.

Tips: 1-0 til Stabæk på straffe, etter at Otto blir utvist på overtid.
                    Det var da jævli til pesismist da.....er du en av de som buer og skriker når det går dårlig også eller?
                    Support - ikke glem det! Fotball er så fasinerende fordi alle kan slår alle lag i serien på den rette dagen......vår oppgave er å sørge for at vi løfter gutta slik at de også føler at dette er en kamp vi vinner!
                    Selvsagt kan vi slå Stabæææk.....vi må bare sørge for at vi gjør det nå to ganger på rappen :twisted:
                    Slutt å sutre.....fugla reiser seg!
                    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Litt lunken til Espen Søgård som sentral styrmann på midtbanen. Mot TIL ble det bare med innsatsen. Mot Stabæk vil han nok heller ikke utføre den sentrale rollen mer enn til minimumskravene. Hadde Winsnes vært i klubben hadde jeg faktisk foreslått han der i og med at han har de basisferdighetene og spilleforståelsen som har gjort han til den poteten han er, samtidig som vi i det kollektive hadde tapt minst på å sette Søgård på indreløperplass. Det er tvilsomt om det finnes noen bedre alternativer enn råner'n nå, og det sier litt om stallen som før seriestart ble omtalt som bred, "uventet" er blitt like tynn som stussen til Nordlie.

I teorien vet alle hvordan Stabæk skal stoppes: sette press på (ballfordeler) Tchoyi og stenge av bakrommet, likeledes å skjerme av Veigar Páll i mellomrommet. Stabæk har reelt ingen klassiske kanttyper, så mang et lag har tatt ut brodden av Stabæk på den måten. Men disse "grunnsetningene" hjelper lite hvis Stabæk-kombinasjonene sitter og spillerne har dagen. Det er spillerenes innsats og prestasjoner som avgjør uansett hvordan man vrir og vender på det, og pannebåndgjengens store styrke sammenlignet med andre i eliteserien er at de har spillere med individuelle ferdigheter på et plan som alene kan avgjøre kamper og som er umulig å gardere seg mot selv om laget fungerer dårlig kollektivt. Her må vi være på alerten fra første spark!

Forhåndsomtalen til $$: Jakten på gullfuglen. (Flott å se en temmelig god og objektiv analyse som bygger opp til kampen.)

Kommentar

• fugla87
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Jun 2007
                        • 81

blir spennende å se hva TomTom finner på i morgen... vet ikke helt hvem som passer sentralt uten kiko. håper de vinner denne kampen ellers så er det ferdig med gull. brann knekker ikke flere enn to kamper! og viking kommer i en super fart bak oss.
                        Fugla For Life!!

Kommentar

• Baloo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2006
                          • 292

Opprinnelig skrevet av fugla87
                          og viking kommer i en super fart bak oss.
                          De er forran oss, men med en kamp mer spilt.

Kommentar

• fugla87
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Jun 2007
                            • 81

Opprinnelig skrevet av Olli
                            De er forran oss, men med en kamp mer spilt.
                            jeg vet det,men regner ikke med at vi klarer å tape i morra. å da er de ikke langt bak oss=P
                            Fugla For Life!!

Kommentar

• BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

Opprinnelig skrevet av Canário
                              masse...
                              Bra at noen tar tak i denne kampen. Virker nesten litt som om forumet har gitt opp både cup og serie allerede. Det er mer aktivitet på sangforumet (det er noen fjortiser som synes denne kubba til Occean er veldig morsom...) enn på hovedforumet om dagen, og kampbilletter til matchen mot Brann "fallbys" på forumet...

På tide å reise oss igjen. Morgendagen er vinn eller forsvinn. Her er det på tide at Brenne og Johnsen leverer valuta for pengene, og at en eller annen for en gangs skyld tar ansvar. LSK trenger en ledertype igjen!

Hadde Winsnes vært i klubben
                              Du søker medlemsskap i Ultras Winsnes Fanatics skjønner jeg...

Forhåndsomtalen til $$: Jakten på gullfuglen. (Flott å se en temmelig god og objektiv analyse som bygger opp til kampen.)
                              SS viser seg nok en gang som den soleklart mest kompetente gjengen i fotball-Norge angående analyser. Cred.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

Jepp, de er meget godt oppdatert på lagene og kan det med analyser. Og skrive uten "forfalne" klisjeer. Den er sågar nøytral – det er kanskje det som gjør den er så god?
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Du søker medlemsskap i Ultras Winsnes Fanatics skjønner jeg...
                                Hehe.
                                I hvert fall: Grunnteknikken og hans "potetevner" forsvinner neppe ved sentral midtbaneplass. Men apropos JP, håper han blir benyttet godt nedover i LSK-systemet etter hvert med det som har med innstilling, holdninger og mental coaching å gjøre. En aldri så liten digresjon der.

I hvert fall tror jeg (hoved)resepten ligger i å "plukke" opp Gunnarsson i en "second striker"-rolle, han har vi tidligere slitt med å skjerma av. Nannskogs prestasjoner avhenger også mye av de ballene han får. Ellers er kontringer imot, som vi har blitt felt av de siste møtene, ditto viktig å hindre. Pleier og bli en rysare disse oppgjørene og seier her er helt avgjørene for om Brann-kampen fortsatt skal hete "seriefinale".

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Synes generelt Palls rolle i Stabæk er overvurdert. I fjor ble Pall hypa opp pga mange assist, i år er det Alanzinho som har fått navnet sitt på forsiden i media mange ganger. Men vi skal ikke glemme en meget god Somen Tchoiy som har vært meget bra. Det er ofte fra sentral midtbanepossisjon Nannskog spilles i gjennom i overgangsspillet. Og det er nettopp i overgangsspillet Stabæk scorer mange mål. Da er det viktig at vi er tidlig opp i motstandern for å vinne igjen ballen eller lage frispark slik at Stabæk ikke kan det de er best på, nemlig å kontre motstanderen i senk.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Niern
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jan 2007
                                    • 73

[quote=Fugl1120;201383]Synes generelt Palls rolle i Stabæk er overvurdert. I fjor ble Pall hypa opp pga mange assist

Pall stoppa faktisk med bare 5 assists i fjor, noe han selv mener var altfor lite, i motsetning til i år, hvor han står med 15.. Så var vel heller målene han stod for i fjor, mens han i år har blitt mer en tilrettelegger for Nannskog. Av hans 9 scoringer, er vel rundt 4-5 på straffer. Tror de viktigste oppgavene i denne kampen blir å falle tidlig for å ødelegge bakrommet Nannskog er så forelska i, hvordan vi løser det sentrale midtbanespørsmålet, i kiko's fravær, og hvordan utslaget av duellen Alanzinho/Rambekk blir.
                                    "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• UFM1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 2008

Tips: 1-0 til Stabæk på straffe, etter at Otto blir utvist på overtid.
                                      tipper ikke at tto blir utvist ideheletatt, heinzy ble utvist på overtid, og stabæk fikk mål, men da endte det 2-2. tror ikke det skjer igjen.
                                      Lillestrøm

Kommentar

• Juven
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2006
                                        • 212

Får man kjøpt billett på Nadderud?
                                        Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

Kommentar

• morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

Opprinnelig skrevet av Juven
                                          Får man kjøpt billett på Nadderud?

Ja..Tru det eller ei.
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

Working...