Kamptråd Stabæk-LSK søndag 23.09.07 kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Opprinnelig skrevet av Tor Hilmar
    jeg følger bare kampen på nett. Så kan noen her forklare meg hvorfor danton ble byttet inn for myklebust?!!
    Siden du ikke så kampen kan jeg godt svare: Myklebust presterte ikke en jævla dritt i løpet av hele matchen. I det siste har han opptredd så jævla talentløst at jeg er skeptisk til om han blir noe i det hele tatt. Han var bra fram til han ble skada i vår, men det er den eneste perioden i LSK han har prestert.

Blir trist av å lese all kritikken mot Kippe og Riise her. Selv om det er klønete å takle som han gjorde med et gult kort, er jeg uenig i at det er soleklart gult. Når Kippe får et så skandaløst feil kort tidligere er det dommern og ikke Kippe det er noe galt med. Deretter presterer han å gi Occean et skamgalt gult kort. Deretter presterer han å gi Riise direkte rødt kort for munnbruk. Det skal ha vært meget sjikanerende fra Riise dersom han skal få direkte rødt for munnbruk.

Nå er jeg så forbanna frustert på at den norske dommerstanden hele tiden skal motarbeide oss at det ikke kan komme noen form for mulig objektiv eller saklig vurdering av dommerns prestasjoner. Men når dommern regelrett ødelegger kampen med først å annulere et soleklart mål, for så å vise ut to av våre mann, så virker det jo rett og slett gjennomført korrupt. Å komme med at det var et indirekte frispark er bare en skamræva unnskyldning, det finnes _INGEN_ som helst god grunn for at dommern skulle gi indirekte der. Det er en takling som kvalifiserer til et normalt, direkte frispark i forkant av situasjonen. Indirekte frispark er kun til hjelp for det forsvarende lag, og om han faktisk ga indirekte frispark så støtter det opp om min teori om kjøpt og betalt søppeldommer. Nå skal det sies at dommern en gang ikke blåste på at ballen gikk rett i mål, men utrolig nok ga han Jon Knudsen frispark for å fosse ut i Arild Sundgot som blir dytta inn i han.

Jeg er jævlig stolt av innsatsen til gutta som var igjen på banen. Vi spiller minst like bra som Stabæk i hele andreomgang, om ikke et lite hakk bedre, selv med én og to mann mindre. At det gir Stabæk kontringsmuligheter på slutten når vi må fram og er to mann mindre er ikke mer enn forventet. I dag så vi spillere som blødde for drakta og det var deilig å se Simen Brenne gå til mot Pall. Det var også deilig å se at Pall ikke var en jævla drittunge som kasta seg ned og latet som han ble skutt, slik som Ruud og den stygge Godset-spillern gjorde da Kippe og Mouelhi ble utvist på identisk vis.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• KeeJay
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Sep 2007
      • 8

Opprinnelig skrevet av MoBee
      Ingen vits i å skylde på dommeren i dag. Kipp sitt første er feil. Resten er da ikke hans feil!
      Kommer veldig ann på hvordan du ser på det. Occean kolliderte med Alanzinho og tok på seg all skyld. Så når Alanzinho kommer seg på beina igjen,og alt ser ut til å gå bra, kommer en eller annen Stabækspiller bort og leverer sin del av saken til dommeren. Og da var dommeren raskt oppe med kortet må jeg si.
      Det første til Kippe var og feil, det var et uhell hvor han skled inn i en stabækspiller.
      Og så hadde det jo blitt stor ståhei hvis Occean hadde truffet borti det inndirekte frisparket.
      Forza Otto Fredrikson

Kommentar

• heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2131

Fantastisk Tommy Skjerven! Rødt kort for å gli, og for munnbruk! Det eneste spørsmålet er vel hvor mye SK Hardball betalte deg for dette!

Gutta blødde for drakta, og gjorde en god kamp forutsetningene tatt i betraktning. At total inkompetanse avgjør kampen, er noe vi som Lillestrøm-supportere er godt vant til.

Nå kommer vi til cupfinalen, tenker cup og rakner totalt i serien, før Odd senker oss i cupfinalen. Typisk Lillestrøm...

Men uansett, idag falt vi for andres grep!
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
          Sier det igjen, jeg skuffer ikke når Kippe løfter Kongepokalen

Kongepokalen er desverre lagd av edelt metall og en cupfinale medfører et visst prestasjonspress for laget. Da sier det seg selv at dette er mission impossible - gjengen vår har ikke tradisjon med å takle slikt.....

Kommentar

• CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Jeg er jævlig stolt av innsatsen til gutta som var igjen på banen. Vi spiller minst like bra som Stabæk i hele andreomgang, om ikke et lite hakk bedre, selv med én og to mann mindre. At det gir Stabæk kontringsmuligheter på slutten når vi må fram og er to mann mindre er ikke mer enn forventet.
            Uansett hvor gule briller jeg setter på meg så klarer jeg å ikke å se at Lillestrøm var det beste laget i 2.omgang.. Vi var det beste laget fram til kippe blir utvist.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1289

Vi ble lovet på tro og ære av Espen Søgård at noen sprekk var utenkelig i år
              Det er på tide å innse at vi ikke er noen gullkandidat før stallen blir betraktelig forsterket. Det som skjedde i det siste overgangsvinduet der vi ble avspist med null og niks i forhold til våre ambisjoner bør besegle Jan Åge Fjørtofts sjebne i LSK. Der andre gullkandidater i allefall ikke svekket stallen sin så klarte vi å hente en spiller som ikke hadde spillt fotball på 4 mnd. mot å sende vårens beste spiller KW til Fredrikstad.
              Jeg har aldri trodd på noe LSK gull i år men skal vi ha noen mulighet i fremtiden til å vinne noe så må vi finne ikke minst klokere spillere. Det vi så i dag vitner om meget begrenset fotballintelligens hos alt for mange spillere.

Kommentar

• Aspecho
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Dec 2006
                • 163

Opprinnelig skrevet av KeeJay
                Riise fikk ett gult kort for å spille bort ballen. Forså å snakke til seg nok ett gult.
                Så mer ut som om han ombestemte seg og ga han direkte rødt isteden, men jeg håper du har rett.

Kommentar

• KeeJay
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Sep 2007
                  • 8

Siden du ikke så kampen kan jeg godt svare: Myklebust presterte ikke en jævla dritt i løpet av hele matchen. I det siste har han opptredd så jævla talentløst at jeg er skeptisk til om han blir noe i det hele tatt. Han var bra fram til han ble skada i vår, men det er den eneste perioden i LSK han har prestert.

Blir trist av å lese all kritikken mot Kippe og Riise her. Selv om det er klønete å takle som han gjorde med et gult kort, er jeg uenig i at det er soleklart gult. Når Kippe får et så skandaløst feil kort tidligere er det dommern og ikke Kippe det er noe galt med. Deretter presterer han å gi Occean et skamgalt gult kort. Deretter presterer han å gi Riise direkte rødt kort for munnbruk. Det skal ha vært meget sjikanerende fra Riise dersom han skal få direkte rødt for munnbruk.

Nå er jeg så forbanna frustert på at den norske dommerstanden hele tiden skal motarbeide oss at det ikke kan komme noen form for mulig objektiv eller saklig vurdering av dommerns prestasjoner. Men når dommern regelrett ødelegger kampen med først å annulere et soleklart mål, for så å vise ut to av våre mann, så virker det jo rett og slett gjennomført korrupt. Å komme med at det var et indirekte frispark er bare en skamræva unnskyldning, det finnes _INGEN_ som helst god grunn for at dommern skulle gi indirekte der. Det er en takling som kvalifiserer til et normalt, direkte frispark i forkant av situasjonen. Indirekte frispark er kun til hjelp for det forsvarende lag, og om han faktisk ga indirekte frispark så støtter det opp om min teori om kjøpt og betalt søppeldommer. Nå skal det sies at dommern en gang ikke blåste på at ballen gikk rett i mål, men utrolig nok ga han Jon Knudsen frispark for å fosse ut i Arild Sundgot som blir dytta inn i han.

Jeg er jævlig stolt av innsatsen til gutta som var igjen på banen. Vi spiller minst like bra som Stabæk i hele andreomgang, om ikke et lite hakk bedre, selv med én og to mann mindre. At det gir Stabæk kontringsmuligheter på slutten når vi må fram og er to mann mindre er ikke mer enn forventet. I dag så vi spillere som blødde for drakta og det var deilig å se Simen Brenne gå til mot Pall. Det var også deilig å se at Pall ikke var en jævla drittunge som kasta seg ned og latet som han ble skutt, slik som Ruud og den stygge Godset-spillern gjorde da Kippe og Mouelhi ble utvist på identisk vis.
                  Jeg er så enig! Bare se på Martin Andresen. Han styrer jo praktisk talt kampene alene! Blir direkte flau over at norske dommere ikke har mere vett i skallen!
                  Og Riise skal virkelig ha sagt noe skikkelig stygt for å få DIREKTE rødt kort. Noe mye verre en Ijeh. Så dette er jeg spent på.
                  Forza Otto Fredrikson

Kommentar

• Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

kippe får to gule og derfor rødt og kan spille cupkampen på onsdag (med mindre han har opparbeidet karantene i NM som jeg ikke husker).

Riise derimot opplever jeg at får direkte rødt selv om han har fått gult, hvis ikke skal skjærven løfte det gule nok en gang i været for å indikere to gule- og dermed rødt.

Hvis man får direkte rødt og ilegges to eller flere kampers karantene, blir man pålagt å sone i alle seriespill og turneringer man er med i inntil straffen er sonet.

Dermed må vi avvente NFFs straff for å se om Riise må stå over NM-kampen.
                    Last edited by Flisby`n; 23.09.2007, 21:23.
                    En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

1: Riise sparka ballen til helvete etter at han urettmessig felte motspiller, riktig gult kort i mine øyne , Riise oppførte seg deretter som en forbanne dumskalle som sparka vekk ballen og gestikulerte og kjefta med dommeren, om han fikk direkte rødt er jeg usikker på men jeg fikk det for meg at det var 2 gulke som ble til rødt.

2: Kippes første gule er vanskelig for dommeren , Kipper feller faktisk en motspiller men dommer ser ikke at det er pga at Kippe sklir\faller og dermed drar med seg en, så en vanskelig situasjon, Kippes andre gule er helt klar , korrekt gult til Kippe.

3: det ene målet var korrekt annulert og ikke feilaktig som du sier, det var et indirekte frispark som gikk rett i mål uten å ha berørt noen spillere , det skal da IKKE være mål, riktig avgjørelse av dommeren.

Så alt i alt er jeg ikke enig med hva du skriver , i dag har vi oss selv og takke og ikke dommeren , Kippe og Riise fikk som fortjent , bare så synd det går ut over laget.
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

Kommentar

• krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

Om de røde kortene

Morten Fevang fikk 2 kampers karantene, derfor må han stå over 2 seriekamper OG cupkampen i mellom pga hvis man får mer enn 1 kamps karantene må man stå over alle kamper imellom også, uansett lag eller turnering for det laget.

Kippe får bare 1 kamp pga 2 gule (hvis ikke nff finner på noe da)

Riise veit jeg ikke hvor mange kamper får, men hvis flere enn 1 kamp må han stå over cupkampen også.

rett meg hvis jeg har missforstått reglene.
                        krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• Flisby`n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 312

Opprinnelig skrevet av krisruds
                          Morten Fevang fikk 2 kampers karantene, derfor må han stå over 2 seriekamper OG cupkampen i mellom pga hvis man får mer enn 1 kamps karantene må man stå over alle kamper imellom også, uansett lag eller turnering for det laget.

Kippe får bare 1 kamp pga 2 gule (hvis ikke nff finner på noe da)

Riise veit jeg ikke hvor mange kamper får, men hvis flere enn 1 kamp må han stå over cupkampen også.

rett meg hvis jeg har missforstått reglene.
                          Du har helt rett, og her følger paragrafen for de som vil lese det nøye:

3-2 Utvisning i seriespill

(1) Spiller som blir utvist i seriekamp, har karantene fra neste seriekamp for samme lag med mindre den myndighet avdelingen sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.

(2) Inntil klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om at det er ilagt mer enn én kamps karantene eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan utvist spiller delta i andre divisjoner eller aldersklasser samt i NM-kamper før soning har funnet sted, men ikke i kvalifiseringskamper.

(3) Etter at klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om det er ilagt karantene for mer enn én kamp eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan ikke spilleren delta på noe lag før soning har funnet sted. I perioden mellom det aktuelle lagets siste obligatoriske kamp før ferieoppholdet og første obligatoriske kamp etter ferieoppholdet samt mellom siste obligatoriske kamp i høstsesongen og første obligatoriske kamp i vårsesongen, kan spilleren likevel delta i privatkamper. Når særlige forhold tilsier det, kan avgjørelsesmyndigheten etter søknad tidsbegrense karantenen.
                          En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2431

Og nå fortalte Tom at Kiko er ute i 4 uker. Kiesen resten av sesongen.
                            Herregud ...

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              1: Riise sparka ballen til helvete etter at han urettmessig felte motspiller, riktig gult kort i mine øyne , Riise oppførte seg deretter som en forbanne dumskalle som sparka vekk ballen og gestikulerte og kjefta med dommeren, om han fikk direkte rødt er jeg usikker på men jeg fikk det for meg at det var 2 gulke som ble til rødt.
                              Du tar feil. Riise fikk direkte rødt kort for munnbruk.

2: Kippes første gule er vanskelig for dommeren , Kipper feller faktisk en motspiller men dommer ser ikke at det er pga at Kippe sklir\faller og dermed drar med seg en, så en vanskelig situasjon, Kippes andre gule er helt klar , korrekt gult til Kippe.
                              Det første gule kortet er overhode ikke vanskelig for dommern. Det finnes ikke gult i det hele tatt. Han sklir inn i Pall ved et uhell, og Stabæk får dessuten fullført kontringen sin på godt vis. Stabæk mista derfor ingen sjanse heller.

3: det ene målet var korrekt annulert og ikke feilaktig som du sier, det var et indirekte frispark som gikk rett i mål uten å ha berørt noen spillere , det skal da IKKE være mål, riktig avgjørelse av dommeren.
                              Du tar feil igjen. Dommern blåser ikke på at ballen gikk rett i mål, han blåser på duellen mellom Knudsen og Sundgot. Dessuten vil jeg høre én god grunn til at dommern skal gi indirekte frispark og ikke direkte. Faen meg latterlig å prestere å gi indirekte, kun til fordel for det forsvarende lag.

Så alt i alt er jeg ikke enig med hva du skriver , i dag har vi oss selv og takke og ikke dommeren , Kippe og Riise fikk som fortjent , bare så synd det går ut over laget.
                              Kippe og Riise fikk ikke som fortjent. Det LSK hadde fortjent var 2-1 til pause og gult kort til Kippe etter 55 minutter. Da hadde vi hatt en helt annen fotballkamp.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Det her er bare trist. Ikke noe som går vår vei, og det hjelper lite at spillerne hjelper til med å ødelegge. Vinner vi ikke cupen vil jeg kalle det en katastrofe-sesong, for i serien skal vi være glade hvis vi klarer å komme blandt de 6 beste. Husk hvem vi skal møte i de neste rundene. Og vi kan fortsatt bli tatt igjen av søpla..

Kommentar

• WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 969

Da er det jo bare å be til de høye makter om at Riise bare får 1 kamp. Tror vi sårt trenger Riise i cupen mot Stabæk.

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Vi får håpe på litt godvilje av Skjerven. Men jeg regner med det blir to kamper. Disiplinærutvalget har vel ikke akkurat vært pro LSK.

Kommentar

• msl42
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 220

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Og vi kan fortsatt bli tatt igjen av søpla..
                                      Er bare det som mangler nå. Da blir det litt av en sesong.
                                      eLSKer fugla... ;-) :-)

Kommentar

• Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

Du tar feil. Riise fikk direkte rødt kort for munnbruk.

Det første gule kortet er overhode ikke vanskelig for dommern. Det finnes ikke gult i det hele tatt. Han sklir inn i Pall ved et uhell, og Stabæk får dessuten fullført kontringen sin på godt vis. Stabæk mista derfor ingen sjanse heller.

Du tar feil igjen. Dommern blåser ikke på at ballen gikk rett i mål, han blåser på duellen mellom Knudsen og Sundgot. Dessuten vil jeg høre én god grunn til at dommern skal gi indirekte frispark og ikke direkte. Faen meg latterlig å prestere å gi indirekte, kun til fordel for det forsvarende lag.

Kippe og Riise fikk ikke som fortjent. Det LSK hadde fortjent var 2-1 til pause og gult kort til Kippe etter 55 minutter. Da hadde vi hatt en helt annen fotballkamp.
                                        1: Javel direkte rødt da, men ingen som vet om det er riktig eller ikke da vi ikke vet hva som ble sakt

2: ja han sklir inn i motspiller og tar han med i fallet , hvordan tror du det kan ha sett ut for dommeren ? er nok lett å mistolke den gitt, Kippe har fått "værre" kort enn det tidligere, vil ikke forsvare Dommere her men akkurat den situasjonen forstår jeg i alle fall at kan mistolkes i og med at Kippe sklir inn i han og drar han med i bakken

3: målet uansett riktig annulert på sett å vis, det er indirekte frispark og dommeren holder en hånd i været i det han blåser, så om han hadde blåst frispark eller annulert mål ville vært det samme utfallet for oss
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

Kommentar

• WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 969

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                          Det her er bare trist. Ikke noe som går vår vei, og det hjelper lite at spillerne hjelper til med å ødelegge. Vinner vi ikke cupen vil jeg kalle det en katastrofe-sesong, for i serien skal vi være glade hvis vi klarer å komme blandt de 6 beste. Husk hvem vi skal møte i de neste rundene. Og vi kan fortsatt bli tatt igjen av søpla..
                                          Med nyheten om at Mouheli er ute så si resten av sesongen er jeg ikke mye positiv jeg heller. Men Søppla går ikke forbi oss og vi blir blant de 4 beste.

Kommentar

Working...