Kamptråd Stabæk-LSK søndag 23.09.07 kl. 20.00
Collapse
X
-
har faen så lang vei uansett om det er på nadderud eller ullevålKommentar
-
Kommentar
-
Jeg er nok en av de du sikter til. Bor i Oslo, så har vele enda kortere vei enn dere(?) Hadde dritlyst til å dra, men fikk ikke lov fordi det var skole i dag. Ikke god nok unnskyldning,men kanke få gjort no med det.. Men poenget er, at noen folk har en grunn til at de ikke kommer uansett om de bor 20 min unna. Men så har du jo også soffasupporterne daLillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
De som ble hjemme ville vel gjerne se kampen. Men vi vet jo fra ulike diskusjoner at det er forskjellig holdning til slikt. Jeg bor nærmere Nadderud enn Åråsen, men jeg tar turen til Åråsen for å se semifinalen. For min del er det snakk om boikott av Nadderud stadion.Kommentar
-
Ser at flere, både her,og ellers i media allerede har konkludert med at Riise må stå over cupkampen.
Dette forutsetter i såfall at han blir ilagt 2 kampers karantene, jf. § 3-2 i utvisnings- og sanksjonreglementet (heter det vel). Dersom han får 2 kamper, er det vel slik at han slipper å stå over cup-kampen dersom karantenen påklages. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det siste?
Forutsatt at han får 2 kamper, og at karantenen suspenderes inntil klagen er behandlet: KLAG!!!
Det viktige nå er derfor neppe å planlegge en anke, men å prøve å overbevise utvalget om at det som ble sagt kun kvalifiserer til munnbruk (som gir en kamp) og ikke til grov munnbruk (som gir to kamper). Akkurat hva som sagt fremstår fortsatt som uklart, men Disiplinærutvalget tar formodentlig utgangspunkt i beskrivelsen i kamprapporten. Dersom Riise er uenig i fremstillingen der, bør han og klubben benytte seg av adgangen til å kommentere saken. Fristen er på 24 timer og løper ut i kveld. Og når de først er i gang må de gjerne også argumentere for hvor grensen for grov munnbruk bør gå.Kommentar
-
-
Dersom Disiplinærutvalget ilegger Riise én kamp karantene, kan han spille semi'n. Dersom Disiplinærutvalget ilegger Riise to kampers karantene og klubben får kunnskap om dette innen kampstart onsdag, får han ikke spille cupkampen. Anker over Disiplinærutvalgets avgjørelser har ikke oppsettende virkning, er jeg ganske sikker på (men ikke hundre prosent).
Det viktige nå er derfor neppe å planlegge en anke, men å prøve å overbevise utvalget om at det som ble sagt kun kvalifiserer til munnbruk (som gir en kamp) og ikke til grov munnbruk (som gir to kamper). Akkurat hva som sagt fremstår fortsatt som uklart, men Disiplinærutvalget tar formodentlig utgangspunkt i beskrivelsen i kamprapporten. Dersom Riise er uenig i fremstillingen der, bør han og klubben benytte seg av adgangen til å kommentere saken. Fristen er på 24 timer og løper ut i kveld. Og når de først er i gang må de gjerne også argumentere for hvor grensen for grov munnbruk bør gå.
Derfor helt enig med deg i at det viktigste (særlig hvis ikke oppsettende virkning), er at klubben engasjerer seg med en gang.Last edited by vollafugl; 24.09.2007, 17:53.Kommentar
-
....i går var jeg for sint og skuffa til å si noe vettugt....det ville bare blitt usakelig og oppgulp. Jeg tror jeg kjørte hjem uten å si et eneste ord.....
I dag derimot, etter å ha fordøyd kampen, kan jeg se det objektive....tror jeg
Tommy Skjeven er fullstendig håpløs og åpenbart ute etter å ta oss...det mente jeg i går og det mener jeg i dag. Frode sitt første kort var feil, han dømte ofte imot oss og for Stabæk, og han måtte ikke gi Bjørn Helge rødt for den munnbruken. Ser vi på andre dommer-avgjørelser denne helgen, som har fått annet utfall, så er det åpenbart at mannen var ute etter å markere seg.......
Det som derimot skuffer meg mer i dag er at Frode og Bjørn Helge tillater Skjerven å få det som han vil. De vet bedre og dette var så inn i helvete teit og unødvendig.......jeg trodde virkelig de hadde lært.....
Derfor glapp gullet...... :evil:Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
....i går var jeg for sint og skuffa til å si noe vettugt....det ville bare blitt usakelig og oppgulp.
I dag derimot, etter å ha fordøyd kampen, kan jeg se det objektive....tror jeg
Tommy Skjeven er fullstendig håpløs og åpenbart ute etter å ta oss...det mente jeg i går og det mener jeg i dag. Frode sitt første kort var feil, han dømte ofte imot oss og for Stabæk, og han måtte ikke gi Bjørn Helge rødt for den munnbruken. Ser vi på andre dommer-avgjørelser denne helgen, som har fått annet utfall, så er det åpenbart at mannen var ute etter å markere seg.......
Det som derimot skuffer meg mer i dag er at Frode og Bjørn Helge tillater Skjerven å få det som han vil. De vet bedre og dette var så inn i helvete teit og unødvendig.......jeg trodde virkelig de hadde lært.....
Derfor glapp gullet...... :evil:
Jeg tviler på at dommerne går ut for å dømme mot ett lag, men man vet aldri. Men vi må som du sier, ikke gjøre ting som gir dommerne sjansen til å straffe oss.Kommentar
-
Vi som var der sang det vi kunne og i hele første omgang hadde vi godt tak på stemingen på stadion. Jeg tror kanskje mange ble hjemme fordi Nadderud er en møkka-arena og vi blir stående langt bak i et hjørne, men det holder ikke.....Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
Helt oversiktlig er regelverket kanskje ikke, men bottom line er nok at Riise ryker ut av semi'n dersom Disiplinærutvalget ilegger ham to kampers karantene. Om han får to kamper eller ikke, er det imidlertid vanskelig å mene noe når vi ikke vet hva han har sagt, eller mer presist, når vi ikke vet hva dommeren mener at han har sagt.
Til slutt mitt vanlige hjertesukk: Hvorfor skal det være så jævla vanskelig å få vite hva som står i kamprapporten og hvilke skritt klubben har tatt. Nå ender det vel som i tidligere saker; Riise blir ilagt en eller annen karantene i morgen uten at vi får vite hva som har stått i kamprapporten, om klubben i det hele tatt har tatt til motmæle eller hva som står i utvalgets vedtak. At NFF praktiserer en offentlighet som ville gjort Nicolae Ceausescu grønn av misunnelse får vi ikke gjort noe med, men hvorfor i all verden kan ikke LSK legge ut all relevant informasjon på sine hjemmesider?Kommentar
-
Litt artig det der. Da jeg kom på jobb i dag støtte jeg uheldigvis på en fanatisk Stabækmann. Tror du det første han gjorde var å hovere?
Å neida. Han startet i stedet en lengre monolog om hvor elendig og Lillestrømvennlig dommer'n var! "Han blåste jo frispark til Lillestrøm hele tida jo!"
Deretter gikk han over til å beklage seg over hvor stygtspillende Lillestrøm var. "Det var jo etterslenger hele tida jo! Det er det verste jeg har sett".
Så begynte han hoveringen.....
Stian"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
For at John Anders Bjørkøy skulle få spille mot oss, leverte Fredrikstad i sommer en lam anke mot en karantene. Det fikk en del medieoppmerksomhet. Forskjellen var at det var en karantene ilagt av Doms- og sanksjonsutvalget som sanksjon mot opptreden etter en kamp (han skjelte ut dommeren på TV2). Det var altså ikke spørsmål om virkning av rødt kort. Sanksjoner etter sanksjonsreglementet - hva enten de går ut på bot, karantene, poengtrekk eller annet - trer ikke ikraft før de er rettskraftige. Men det gjelder ikke karantener etter advarsels- og utvisningsreglementet.
Helt oversiktlig er regelverket kanskje ikke, men bottom line er nok at Riise ryker ut av semi'n dersom Disiplinærutvalget ilegger ham to kampers karantene. Om han får to kamper eller ikke, er det imidlertid vanskelig å mene noe når vi ikke vet hva han har sagt, eller mer presist, når vi ikke vet hva dommeren mener at han har sagt.
Til slutt mitt vanlige hjertesukk: Hvorfor skal det være så jævla vanskelig å få vite hva som står i kamprapporten og hvilke skritt klubben har tatt. Nå ender det vel som i tidligere saker; Riise blir ilagt en eller annen karantene i morgen uten at vi får vite hva som har stått i kamprapporten, om klubben i det hele tatt har tatt til motmæle eller hva som står i utvalgets vedtak. At NFF praktiserer en offentlighet som ville gjort Nicolae Ceausescu grønn av misunnelse får vi ikke gjort noe med, men hvorfor i all verden kan ikke LSK legge ut all relevant informasjon på sine hjemmesider?
Forøvrig helt enig. Fotball-jus er besyndelige greier.Kommentar
Kommentar