Når skal LSK holde helt inn?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bekkis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 441

det eneste fugla kan gjøre er å vinne alle de gjenstående kampene, og satse på at brann taper mot tromsø...
    *optimist*

Kommentar

• Batman
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Apr 2006
      • 11

Opprinnelig skrevet av Bekkis
      det eneste fugla kan gjøre er å vinne alle de gjenstående kampene, og satse på at brann taper mot tromsø...
      *optimist*
      Enig i det.Men forutsetningene hadde vært så mye bedre om man hadde beholdt Wehrmann, kjøpt en spiss med kraft og fart til å true bakrom i stedet for å bruke 7 mill på Johnsen. Synes også Kiesenebner virker både baktung og stillestående. Uansett treningsgrunnlag burde han vist bedre takter på LSK2. Bukken var faktisk langt bedre på mandag. Synes storkjøpene til LSK har gitt liten valuta tilbake. Occean er bra, men er ikke på høyde med hverken Helstad, Nannskog eller Kone. Brenne har foreløpig vært anonym. Johnsen tror jeg hadde sitt toppår under Norlie i start. Stortalentet Husar sitter på benken i Hamkam. Essediri er en skygge av hva han var i Tromsø. Danton holder heller ikke mål for et lag som ønsker å vinne gull. Når også 2-laget rykker ned sier det vel litt om stallen: Den har ikke kvalitet nok til å vinne gull, desverre. Jeg er pessimist mht medalje når man ser hvor sårbare dette laget er. Men jeg håper jeg tar feil.

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

Opprinnelig skrevet av Batman
        Jeg er pessimist mht medalje når man ser hvor sårbare dette laget er. Men jeg håper jeg tar feil.
        Det tror jeg meget vel du kan gjøre, slik jeg ser det er det bare Brann som har en mindre sårbar stall enn det vi har. Både Stabæk og Viking, som nå er våre hardeste gull-/medaljekonkurrenter i tillegg til Brann, er avhengig av å mønstre sine beste spillere for å levere på et jevnt høyt nivå. Dessuten går også begge disse lagene på såkalte "Tromsø-smeller"(tap mot antatt svakere motstand) i ny og ne. Jeg er nøktern optimist med tanke på gull, men veldig optimistisk med tanke på medalje i serien.

Kommentar

• Rubinho
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2005
          • 1501

Jeg er realist..se på kampprogrammet til LSK

Stab-LSK, LSK-Brann, viif-LSK, LSK-rbk, Start-LSK, LSK-sandfj.

På de 6 siste knallharde kampene skal LSK ta 6 poeng mer enn brann!! Er det realistisk? Brann har en bredere stall og er i ærlighetens navn bedre enn oss i år!

Jeg håper at gutta skal klare å prestere over evne i de siste 6 kampene, men jeg tror helt ærlig ikke dem klarer det..Jo jeg tror dem klarer å prestere! Men jeg tror ikke de klarer å prestere 6 poeng mere enn brann! Til det er brann for gode!

For meg er sesongen reddet hvis følgende avsluttende kamper vinnes: Stab-LSK, LSK-Stab, LSK-rbk og Vif -LSK + cup finale. Da har gutta gitt meg såpass mange fine opplevelser med mye bra fotball at jeg tar til takke med det det måtte bli ut av det å vinne disse kampene!

Vi må huske at Tom har innført sin spillestil og sin filosofi! Vi kan ikke forvente at det blir gull på det 1.året..men iløpet av de 2 neste årnene bør vi og skal vi klare å gjennomføre Nordli sin filosofi. Og av det blir det GULL med stallen LSK da har!
          Last edited by Rubinho; 19.09.2007, 14:32.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Sesongen i år er blitt ødelagt av karantener etter kortsanking og tildels noen skadeproblemer. Vi har ikke hatt den "flaksen" med dommeravgjørelser som enkelte andre lag har hatt - dette kan fort utgjøre 10 poeng + i løpet av en sesong. Å bli profilert som en sannsynlig gullvinner vil føre til at dommerne i større grad vil bli redd for å ødelegge for en. Derfor var nok Fjøra villig til å gå ut mot media og deres profilering av LSK som grisespillende, på tross av at dette neppe gavner klubben på lang sikt.

Mitt håp er at nå som Brann er på "trygg grunn", pengene er utbetalt fra spillselskapene og det bare er "leke seg til gullet" så vil ikke dommerne lengre la kontroversielle situasjoner gå i Branns favør. Muligens vil nedrykkslagene få flere avgjørelser "med seg", som f. eks Tromsø fikk mot oss i fjor på Åråsen. Liten tvil om at Berntsen i den kampen hadde fokus på Tromsøs mulige nedrykk.

Får Brann Martine Andresen utvist mot f.eks, Odd og en staffe i nota tror jeg neppe de vil klare seg bedre enn det vi gjorde mot tromsø. Nettopp et slikt skifte av fokus mot nedrykkslagene kan snu alt til vår fordel. Neste år håper jeg vi er potensielle gullvinnere fra første match og hele veien inn.

Kommentar

• Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

LSK hadde vel dommerne med seg før ferien i år

Men skal det bli gull i år må vi vinne resten og brann tape en, det er mulig. Får bare håpe vi vinner begge kampene mot Stabæk, gutta trenger selvtilitt nå.

Tipper odd klarer 1-1 borte mot Brann...

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                LSK hadde vel dommerne med seg før ferien i år
                Tenker du på fjoråret? Da var det jo full fres i alle medier om LSKs dommertekke, bl.a. straffe i kampen mot hamkam. I år mener jeg bestemt at vi ikke har ahtt mange avgjørelser med oss...

Kommentar

• Niern
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jan 2007
                  • 73

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  Tipper odd klarer 1-1 borte mot Brann...
                  Du mener uten Morten Fevang og ræva selvtillit fra forrige match mot Stabæk? Let's face it. Odd Grenland spiller KUN bra når de flyter på den såkalte "seiersbølgen". Før denne må de vinne kamper, og det skjer ikke mot Brann i Bergen.
                  "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

Kommentar

• Eikrem
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2004
                    • 119

Tror ikke lsk kommer til å vinne serien før vi finner en ny midtbane general som kan lede lsk skuta når det butter imot.

Synes savnet etter lederskikkelser i dagens mannskap er markant.

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Eikrem
                      Tror ikke lsk kommer til å vinne serien før vi finner en ny midtbane general som kan lede lsk skuta når det butter imot.

Synes savnet etter lederskikkelser i dagens mannskap er markant.
                      Godt poeng!
                      Og vi trenger, etter min mening, også en sjef i forsvaret. Kippe er ikke den lederen han bør være. Dessuten står han jo snart over 25-30 prosent av kampene.

Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• antikris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 520

Opprinnelig skrevet av antikris
                        En ting er at et lag ikke vinner spesielt mange trofeer. Noe som er mye værre, er et lag som ALLTID er like i nærheten, men klarer aldri å stå løpet ut.. Burde vel ha blitt vant til dette nå, men nei.

Håper alle skjønner hva som faktisk skjedde i går. 90 minutter snudde opp ned på hele høsten jeg egentlig hadde gledet meg til. Nå ser jeg at det er starten på nedturen.

Men tilbake til temaet: Hvorfor skal LSK alltid drite seg ut når det gjelder?
                        Noen som har forklaringen?
                        Fy faen, jeg hater å ha rett......

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7157

Svar til trådstarter: Når vi har lag til det, og når supporterne slutter å ha urealistiske forhåpninger. Vi er p.t. ikke gode nok. Basta.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• antikris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 520

Det er jeg uenig i. Når vi er gode nok i løpet av over halve sesongen, kan man ikke plutselig komme å si at vi ikke er gode nok.

Jeg har problemer med å skjønne hvordan vi kunne gå frem til Tromsø kampen med 14 baklengsmål, og nå spille 3 kamper med 11(!!!!) mål i ræva.

Kommentar

• Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

Det er jeg uenig i. Når vi er gode nok i løpet av over halve sesongen, kan man ikke plutselig komme å si at vi ikke er gode nok.

Jeg har problemer med å skjønne hvordan vi kunne gå frem til Tromsø kampen med 14 baklengsmål, og nå spille 3 kamper med 11(!!!!) mål i ræva.
                              Fordi vi spilte med ti mann hele kampen mot Tromsø (og uten Kippe), vi spilte med ni mann halve kampen mot Stabæk og vi mangla Kippe og Riise mot Brann. I tillegg har vi mangla Kiko i alle kampene. Vi har liten bredde i stallen og når Kiesnebner og Bertheussen også er skadet, Rambekk blir dårlig, Shane sliter med helsa, MJ er ennå ikke i toppform etter skade, så er det faktisk ikke SÅ jævlig overraskende.

Vi er gode når vi er fulltallige og skadefrie. Vi trenger større bredde i stallen og skjerpings på karantener. SÅNN VINNER VI NESTE ÅR!!!! Kom igjen for faen! Vi er i cupfinalen og neste år er vi bedre enn noengang.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7157

Jeg har ment i hele år at vi mangler stall til å kjempe om seriegull. Kanarifansen har gått i fella to ganger i år, da vi først i starten av sesongen, deretter i starten av høstsesongen, gjorde det godt mot dårlig motstand. Nå kommer topplagene - skader og suspensjoner har gjort at mangelen på bredde viser seg, og vi ramler nedover. MEn vi får satse på cupfinalen. Vinner vi den er jeg uansett fornøyd.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...