Satse på Serie, Cup eller Begge ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Satse på Serie, Cup eller Begge ?

    Da så! "Guta'n" grusa oss på vårt eget gress. Igjen. Forstå det den som kan. Neste akt i årets sesong er 2 x Blåsvart, altså Stabææææk, i både serie og cup hvor seriekampen kommer først.

    Vi er nå i utgangspunktet hektet av i serien. Dette kan snu dersom Odd "does something Odd" i Bergen mens LSK holder 0-en og Ollie putter er par mål der nede i Bæææærum. Da har vi igjen muligheten til å dra Brann i bjellene når de kommer på besøk og sådan overta toppen i "the Bet-League". En kan jo si håpet henger i et tynt snøre, men dog, det henger der.

    I Cup'en er det andre boller, vi kan gjøra det sjæl. Vi må slå Svensken-Islendingen-Brasilianeren og de andre på flyplasslaget for å nå finalen.

    Da er spørsmålet;
    Skal TomTom spare noen spillere / kjøre forsiktig i møte nr. 1 med Stabææææk eller fortsatt satse for fullt i serien med risiko for å stille redusert i cupmøtet ? Skal vi konsentrere oss om en krig eller satse for fullt på begge fronter?
    Last edited by mooph; 17.09.2007, 12:36. Begrunnelse: trykkleif
    Fugla mot nye høyder
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    #2
    For Brann skal Odd, uten Morten Fevang, på hjemmebane i Bergen være tilnærmet walk over. På den annen side skulle Tromsø hjemme på Åråsen ha vært det for oss også.

    Men jeg tror det er kjørt nå. Brann ser voldsomme ut, og grisebanka FFK i Fredrikstad i går. Vi får satse på å raske med oss cupen. Det ville vært fortærende å snuble fem meter fra mål i år igjen - for tredje gang på rad.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #3
      vi skal ikke satse på en av delene , vi skal satse knallhardt på BEGGE ! man kan ikke gi opp selv om det ser litt mørkere ut, nå er det å kjempe til siste slutt selv om vi har dårligere utgangspunkt, vi er LSK og KFL, holder aldri kjeft og gir aldri opp så lenge det enda finnes håp !
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        #4
        Vel, jeg velger å se realistisk på det. Dessverre kan det se ut som om man har gått i den samme fella som i våres, og lot seg blende da vi gjentok den gode rekken med resultater mot de samme lagene vi slo i vår forholdsvis enkle seriestart.

        Med tanke på de neste fire kampene våre håper jeg i større grad at vi klarer å holde oss på sølvplassen til sesongen er ferdig, men tror vi skal få det vanskelig der også. Både Brann, Stabæk og Vif er i god form om dagen.

        Men man gir jo ikke opp, selv om livet som LSK-supporter fremdeles er ensbetydende med smerte. Det er bare så forutsigbart trist at vi tryner når det først gjelder skikkelig.

        Kanskje Tom klarer å mobilisere til revansj på Nadderud. DET er årets viktigste kamp.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Vel, jeg velger å se realistisk på det. Dessverre kan det se ut som om man har gått i den samme fella som i våres, og lot seg blende da vi gjentok den gode rekken med resultater mot de samme lagene vi slo i vår forholdsvis enkle seriestart.

          Med tanke på de neste fire kampene våre håper jeg i større grad at vi klarer å holde oss på sølvplassen til sesongen er ferdig, men tror vi skal få det vanskelig der også. Både Brann, Stabæk og Vif er i god form om dagen.

          Men man gir jo ikke opp, selv om livet som LSK-supporter fremdeles er ensbetydende med smerte. Det er bare så forutsigbart trist at vi tryner når det først gjelder skikkelig.

          Kanskje Tom klarer å mobilisere til revansj på Nadderud. DET er årets viktigste kamp.
          Livet som LSK supporter er ikke ensbetydende med smerte, vi er blandt topplagene og er ikke i fare for å rykke ned eller havne i en nedrykksstrid, vi spiller om medalje, cupfinaleplass, royal league .... vi er KFL, norges beste supporterre og bare det gjør liver verdt å leve. helheten i dette er da ikke værst eller?
          Klart vi alle skulle sett at vi vann kampen i går og at Brann tapte, vi får ett dårligere utgangspunkt og mye vanskeligere for å klare gull, men vi har mye å spille for enda og synes det er litt for tidlig å bli helt nitrist enda, la oss se resultatet av neste kamp OG cupkamp før vi begynner å rope, hvis begge de går ille så kan jeg være med å rope litt , men ikke før.
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Rubinho
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2005
            • 1501

            #6
            Hver kamp fremover blir "årets viktigste"!!

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #7
              Frem mot Stabæk-kampen til helgen, er det ingen tvil om at det MÅ mobiliseres til å satse på begge, både serie og cup. Utfallet av denne kampen vil si hvor fokus skal ligge resten av sesongen. Tap/Uavgjort vil si at vi praktisk talt kan glemme alt som har med seriegull å gjøre og fokusere 100% på å hvertfall vinne noe denne sesongen, cupen. Med seier til helgen er det bare å peise på, da er vi fortsatt med. Brann kommer ikke til å vinne resten av kampene sine, ikke Stabæk eller Viking heller.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                Frem mot Stabæk-kampen til helgen, er det ingen tvil om at det MÅ mobiliseres til å satse på begge, både serie og cup.
                Problemet er at det kun er 3 dager mellom helgas kamp og cupkampen. Med full satsing her øker risikoen for at mannskapet blir redusert til semi'n, en kamp som da kan være vår eneste sjanse for å vinne noe i år.

                Tricky valg. (Jeg klarer ikke bestemme meg, derfor tråden...)
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rubinho
                  Hver kamp fremover blir "årets viktigste"!!
                  Sant nok. Men for meg blir årets viktigste kamp Stabæk hjemme i cupen.
                  Har ikke trodd og tror fortsatt ikke vi tar gull i år, så cupfinale er gulroten for meg. Da mener jeg sesongen er redda selv om vi bare blir bladt de 4 beste.

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Problemet er at det kun er 3 dager mellom helgas kamp og cupkampen. Med full satsing her øker risikoen for at mannskapet blir redusert til semi'n, en kamp som da kan være vår eneste sjanse for å vinne noe i år.

                    Tricky valg. (Jeg klarer ikke bestemme meg, derfor tråden...)
                    Men det gjelder jo i såfall for begg lag.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Problemet er at det kun er 3 dager mellom helgas kamp og cupkampen. Med full satsing her øker risikoen for at mannskapet blir redusert til semi'n, en kamp som da kan være vår eneste sjanse for å vinne noe i år.
                      Det gunstige med tanke på cupkampen 3 dager senere er at Stabæk pr. dags dato er i nøyaktig samme situasjon som det vi er i. De kommer til å kjøre sitt beste lag for full guffe i seriekampen til helgen, noe vi også naturligvis bør gjøre. Revansjelysten blant våre spillere bør være enorm etter den triste kampen mot Tromsø, som trener ville jeg valgt å kun fokusere på seriekampen og gi spillerene mine muligheten til å revansjere seg fremfor å plassere dem på benken.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #12
                        Begge selvsagt! Skjønner ikke at dette skal være noe å diskutere også

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                          Det gunstige med tanke på cupkampen 3 dager senere er at Stabæk pr. dags dato er i nøyaktig samme situasjon som det vi er i.
                          Bra poeng.
                          Dette faktum samt at det 'å spare spillere' ikke gir noen garanti for at vi vinner cupkampen har overbevist meg om at det beste er å trå til i begge oppgjør, koste hva det koste vil.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • lillestroom
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1020

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av skotten
                            Begge selvsagt! Skjønner ikke at dette skal være noe å diskutere også
                            Selfølgelig skal man satse på begge deler, men jeg tror sannsynligheten for å vinne cupen er større enn å vinne serien.

                            Er ikke mange som tar poeng fra Brann for tida

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2128

                              #15
                              Sats på serien, jeg orker ikke enda et cupfinaletap. Dessuten vet vi jo alle at hvis vi skulle vinne semifinalen i cupen, kommer laget til å rakne som en Ritz-kjeks i de gjenstående seriekampene. Etter at Stabæk, Viking, rbk, ffk og vif har gått forbi oss, blir det da en enorm opphausing av cupfinalen; Før Odd gjør som de pleier i cupen (og i kamper mot oss forøvrig). Vinner vi de to neste kampene i serien, vil vi være tre poeng bak Brann (sannsynligvis), og har alle muligheter!
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • fotball_marthe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1069

                                #16
                                Sats på cøppen. Jeg er som alltid pessimist, og tror det blir for vanskelig å vinne serien. Derfor er det kult å vinne cøppen! Og hvis vi skulle komme til cøppfinalen, tror jeg ikke gutta har lyst på en reprise fra forige gang. Fortsatt er de fleste gutta med nå som sist gang, og jeg tror de ville vært innmarri sugne på å ta cøppen hjem til Lillestrøm..
                                Nå ble det både noe pesimistisk og noe optimistisk i detta innlegget da
                                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                Kommentar

                                • Errevs
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2005
                                  • 200

                                  #17
                                  Det viktigste for meg har hele tiden vært at vi kvalifiserer oss til europacup neste sesong, der er vi i aller høyeste grad med.
                                  Jeg føler vel også som alle andre at vi har noe på gang med Nordlie de neste sesongene, men lange kontrakter på viktige spillere.

                                  Årets tippeliga tror jeg innerst inne er avgjort, men husk at vi har Brann hjemme også er det ikke bare sportsklubben som pleier å svikte når det gjelder som mest, Brann har også lett for å falle sammen i viktige perioder.

                                  En topp 3/4 iår var vel det som var realistisk for oss før sesongen?
                                  Men vi har tatt gjevnt med poeng og vært ganske solide i hele år.
                                  Vi er i semifinalen i cupen og ligger på sølvplass med en liten mulighet for gull 6 kamper før slutt, sånn sett er jeg veldig fornøyd med tilstanden pr dags dato.

                                  Tilslutt så skal vi selvsagt satse på begge fronter, er jo bare en kamp i cupen og den har vi på hjemmebane, ser da ikke noe grunn til å satse på noe annet enn å vinne alle turneringer vi deltar i.

                                  Kommentar

                                  • Niern
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jan 2007
                                    • 73

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Problemet er at det kun er 3 dager mellom helgas kamp og cupkampen. Med full satsing her øker risikoen for at mannskapet blir redusert til semi'n, en kamp som da kan være vår eneste sjanse for å vinne noe i år.

                                    Tricky valg. (Jeg klarer ikke bestemme meg, derfor tråden...)
                                    Heldigvis er dette ikke opp til oss supporterne. Alt vi kan gjøre er å lage en syk stemning på tribunen, og håpe at dette smitter over på spillerne. Regner med de at går for begge deler, og ikke stiller med "redusert" mannskap i noen av matchene framover.
                                    "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                                    Kommentar

                                    • kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1174

                                      #19
                                      Begge to selvsagt(men holder en ekstra ørliten knapp på cupen)

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #20
                                        [Moderatorhatt]
                                        Jeg har slettet noen chatte innlegg i denne tråden, hold dere til saken så lenge vi befinner oss i Hovedforumet.
                                        [/Moderatorhatt]
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        Working...