Bergdølmo aktuell for LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

Personlig synes jeg Bergdølmo er et jævla svin, som jeg håper jeg aldri mer får se i LSK-drakt.

Grunnene til dette er overgangen til rbk, som viste hvor jævlig usympatisk han er, den andre er utenomsportslig, et oppslag i se&hør for en tid tilbake der han skrøt av at han er trofejeger og er på vei mot å fullføre "the big five" dvs. skyte løve, elefant, sebra, nesehorn og leopard, tøft det... sikkert noen som synes det er greit, personlig har jeg lyst til å ty til vold om jeg ser han..
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

Andre Bergdølmo var en spiller som sviktet klubben, fansen og menneskene i og rundt Lillestrøm by og Sportsklubb.
      At noen her på forumet nærmest trykker han til sitt bryst finner jeg svært merkelig.

Håper inderlig ikke han er å se på Åråsen i årene som kommer, skulle han dukke opp er en unnskyldning og forklaring det minste vi kan forlange.
      Greit han er god og rutinert, men helvete heller da!
      Mannen latterligjorde vår kjære klubb i all offentlighet.

NEI TIL JUDAS! :evil:

Kommentar

• Smukken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 720

Virker heller ikke som han er fryktelig motivert selv for LSK......

André Bergdølmo drømmer om å avslutte utenlandskarrieren med en eller to sesonger i Premier League.
        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Vende det andre kinnet til? Ikke faen! Arrogante møkkamannen der svikta oss, og han gjorde det med et bredt usympatisk glis om munnvikene. Jeg vil faen ikke ha ham tilbake.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

Nå syntes jeg mange her inne er litt barnslige... og det er mange grunner til det.
            Mannen forlot LSK etter tilbud om nesten dobbel lønn, sjangs til å spille i C.L, vinne gull her hjemme. Hvor mange av oss hadde ikke gjort det samme. Det som irriterer meg er hvordan det skjer! Men skal vi grave oss ned som en struts for å ikke kunne ta imot en gratis spiller som har rutine som ikke ligner grisen. Mannen er ingen helt hos meg eller, men så lenge jeg holder med LSK vil jeg ha høyest mulig plass på tabbelen. Da må vi ikke sitte med huet i sanden og syntes dumt om en tidligere Romerike profil. Han har vært og er kanskje helt i manges øyne.

Ja takk Begdølmo, ikke hør på alle negative halvfylliker, KOM HJEM med en gang!! Gjør oss en tjeneste og putt i første kamp så ser vi hvem lyden skifter tonefall... Med han og Olsen ville vi faktisk hatt det beste forsvaret i t.l

God natt. :wink:

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4397

Enig med paddis. Han vil holde et meget høyt nivå i minst 2 år, og det er alltid betryggende å ha en rutinert og erfaren kar bakerst.

Jeg kan skjønne at folk ikke vil ha han tilbake.. Men så lenge han hever nivået og styrker første 11'ren så er det greit for meg! Syns alikevel han bør komme med en unnskyldning..
              ..................

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Unnskyldning kunne vært på sin plass, ikke for min del men men.

Hvor mye skal en bruke hjerte og hue på dette, bare signer så ser vi ann tonen på mange supp. da. :lol:

Kommentar

• CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

Andrè Bergdølmo, aka den største svikern på Romerike .. tilbake til Lillestrøm? aldri, ALDRI ALDRI ALDRI.
                  La heller unge talenter komme til istedet for stygge sleipe svikere som Bergdølmo.

Den dagen Judas kommer å ber Lillestrøm SK, Kanari-fansen og hele Romeriket skikkelig mye og dypt om unnskyldning så er det greit men inntil da så eksisterer ikke denne svikeren.

Kommentar

• Trofast kanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 355

nå droppa vi iao og satser på bergdølmo så drar
                    han til england å vi sitter igjen uten noen.

Inge(n) André Olsen

ÅRÅSEN:

Lillestrøm greide ikke å løse overgangssaken med Stabæks Inge André Olsen og har satt en strek over forsvarsspillerens navn.

BLIR PÅ NADDERUD: Det blir ingen overgang fra Stabæk til Lillestrøm for Inge André Olsen. FOTO: SCANPIX.

Av: Espen Solbakken

Fokuset er allerede flyttet over til en foreløpig ikke navngitt svenske og en spennende midtbanespiller med erfaring fra 2. Bundesliga.

Lillestrøm hatt satt gårsdagen som absolutt siste frist for Olsen, men personlige "logistikkproblemer" ble for vanskelig å innfri.

– I går morges hadde vi god tro på at det kunne gå, men hans private situasjon med en fulltidsstudent som samboer og barn i barnehage ble for vanskelig å kombinere med spill for oss, opplyser Jan Åge Fjørtoft.

Dermed kom det aldri til samtaler med Stabæk heller. Etter det RB-sporten har grunn til å tro var ikke LSK villig til å betale overgangssum for spilleren, og Olsen måtte i så fall ha blitt enig med sin klubb om å få gå.

Det lyktes ikke Romerikes Blad å komme i kontakt med Inge André Olsen i løpet av tirsdagen.
                    Endret marked

Jan Åge Fjørtoft er, til tross for Olsen-hinderet, likevel ikke bekymret for at tilvekster ikke skal komme. Markedet har endret seg siden overgangsvinduet ble stengt for resten av Europa, og nå har Lillestrøm til og med kommet i kontakt med spillere som kan være på Åråsen til tross for at andre klubber betaler lønna!

I tillegg signaliserte André Bergdølmo at LSK er et hett alternativ hvis Norge blir neste stoppested for karrieren.

– Hvis jeg skal spille i Norge, er LSK et meget hett tema, sa Tyskland-proffen til TV2.

Manager Fjørtoft hevder han har flere ess i ermet.

– Likevel må vi ha fokus på kvalitet og henter ikke hva som helst. Vi har blant annet avtale med en svensk forsvarsspiller som er ventet hit på prøvespill, sier en hemmelighetsfull manager.

Australske Sasa Radulovic er allerede på Åråsen på prøve. Den 26-årige midtbanespilleren har en fortid i Rot-Weiss Oberhausen og sist LR Ahlen, begge klubber på nest øverste nivå i Tyskland.
                    Scorer mål

Radulovic scoret blant annet 16 mål fra midtbaneposisjon på 59 kamper for Oberhausen og har gjort et skarpt inntrykk på LSK-treningen denne uken. Hans målappetitt er også en egenskap Uwe Rösler ser etter nå som Gylfi Einarsson har tatt med seg sine scoringer til Elland Road.

En annen prøvespiller som har lenger fram til en kontrakt med LSK, er Sandnes-gutten Roger Gimre (20). Unggutten, som nå er tilknyttet Træff, er hele 190 centimeter høy og liker seg også best på midtbanen.

PS! Jonathan Bolanos fra Costa Rica, som fikk minutter i treningskampene mot Sandefjord og Odd, er sendt hjem uten kontrakt. – God med ball, men ikke løpssterk nok til å erstatte Gylfi Einarsson, var dommen etter Åråsen-oppholdet.

Kommentar

• sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

Opprinnelig skrevet av Paddis
                      Nå syntes jeg mange her inne er litt barnslige... og det er mange grunner til det.
                      Mannen forlot LSK etter tilbud om nesten dobbel lønn, sjangs til å spille i C.L, vinne gull her hjemme. Hvor mange av oss hadde ikke gjort det samme. Det som irriterer meg er hvordan det skjer! Men skal vi grave oss ned som en struts for å ikke kunne ta imot en gratis spiller som har rutine som ikke ligner grisen. Mannen er ingen helt hos meg eller, men så lenge jeg holder med LSK vil jeg ha høyest mulig plass på tabbelen. Da må vi ikke sitte med huet i sanden og syntes dumt om en tidligere Romerike profil. Han har vært og er kanskje helt i manges øyne.

Ja takk Begdølmo, ikke hør på alle negative halvfylliker, KOM HJEM med en gang!! Gjør oss en tjeneste og putt i første kamp så ser vi hvem lyden skifter tonefall... Med han og Olsen ville vi faktisk hatt det beste forsvaret i t.l

God natt. :wink:
                      Hadde Bergomi vært klar på det hele tiden, dvs - jeg vil til en større klubb-greia, så hadde det vært mere spiselig.
                      Når han forlot Lillestrøm, så var det ikke fordi han skulle spille fotball, det var fordi han hadde blitt tilbudt en drømmejobb som selger i Trondheim. Da var LSK faire med Bergomi, solgte han for piss_i_havet til RBK (700 000) for at ikke LSK skal hindre noen i å få drømmejobben. Drømmejobben viste seg jo senere å være en 20% stilling som mobiltelefonselger, provisjonsbasert til og med. Noe han selvfølgelig viftet med i media for å skryte av at han hadde lurt LSK.

Noen som har noen link på dette fra noen nettaviser fra den gang?

Petter
                      Uten mening

Kommentar

• Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

Jeg driter i det Judas/svik - greiene. Det eneste jeg tenker på er om mannen er god nok til å spille fotball, og om det er verdt å plassere 1.000.000 kroner i mannen i lønninger pr år over 2-3 år.

Er det virkelig det? Jeg har ikke sett nok av han til å kunne bedømme det. Jeg så han skaffet motstanderlaget straffe på en fatalt dårlig takling i helgen. Også har jeg sett han blitt brukt som rundingsbøye i Bundesliga matcher et par ganger tidligere. Også har jeg sett han slå en rekke publikumsvennlige 70-meterspasinger fra venstreback posisjon og opp mot spissene i landskamper. Men jeg har ikke sett nok i nyere tid.

Tanken med denne backrekken er alikevel litt spennende:

Andersson-Kippe-Bergdølmo-Rambekk

Men er han god nok som stopper eller er det først og fremst back han er?

Kommentar

• CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

Han er en overbetalt 33 år gammel sviker, men han vil sikkert kalle seg for en back.

Kommentar

• DanielW
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Dec 2004
                            • 223

En svikter kan han være, men så lenge han kan gjøre at LSK kommer høyere opp på tabellen så bryr det ikke meg...

Kommentar

• Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

Hvis Bergdølmo tar på seg en gul Lillestrøm drakt igjen uten å ha kommet med noen som helst form form for beklagelse eller forklaring synes jeg vi er latterlige hvis vi hyller han.
                              Greit det er en episode som skjedde for 9 år siden, men han var en voksen ansvarlig person og han visste veldig goft hva han gjorde.
                              Jeg selv ønsker selvfølgelig at Lillestrøm skal bli et best mulig fotballag men å hente personer som Andre Bergdølmo tilbake håper jeg ikke er veien Fjørtoft har tenkt til å bygge opp et nytt storlag på.

NEI TIL JUDAS!

Kommentar

• sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

LSK-ledelsen lamslått over Bergdølmo

BRØDTEKST : "- Godt å bløffe Lille-strøm" er overskriften på et intervju

som lamslår og skuffer André Bergdølmos gamle klubb.

THORE-ERIK THORESEN

Selv om artikkelen i Adresseavisen torsdag morgen senere på

dagen i en pressemelding blir omtalt som "feilvinkling og

feiltolkning", ser ledelsen i Lillestrøm Sportsklubb så

alvorlig på saken at den har gitt seg selv 24 timers

tenkepause. Ikke minst på bakgrunn av at det er et

vesentlig ord som mangler i pressemeldingen: "Feilsitert".

Adresseavisens journalist på saken, Øyvind Lein, sier til

Aftenposten at Bergdølmo er korrekt gjengitt i intervjuet,

noe han også skal ha fått så vel spillerens- som

klubbdirektør Rune Bratseths ord på.

Grundig lei

I intervjuet sier 25-åringen Bergdølmo at han var grundig

lei LSK-ledernes behandling av spillerne. Derfor bløffet

han med at han skulle begynne i ny jobb i Trondheim for å

bli frigitt fra sin kontrakt med Lillestrøm.

Rosenborg har betalt 700 000 kroner for Bergdølmo, men i

Norges Fotballforbund er overgangssaken formelt ikke

stemplet og klar.

- Lillestrøm kan påvirke overgangen ved å henvende seg til

spilleren og tredje part (Rosenborg), og så til oss, sier

Stein Pedersen, som er ansvarlig for overgangssaker i

Fotballforbundet.

Dette var Bergdølmos avskjedshilsen i intervjuet:

"Jeg ville ikke gitt "Lillestrøm-mafiaen" fem flate øre",

dette efter å ha innrømmet at klubber som utvikler

fotballspillere skal ha økonomisk kompensasjon ved

overganger, uansett kontrakt eller ei. Ifølge

Adresseavisens medarbeider, skal Bergdølmo godte seg over

pusset han spilte Kanarifuglenes ledere.

Efter å ha mottatt kopi av pressemeldingen Rosenborg

sendte ut i går eftermiddag, sier Lillestrøms daglige

leder, Svein Skoglunn:

- Vi kan bare forholde oss til saken i Adresseavisen om at

André bløffet oss. Det er skuffende. Vi i klubben er

lamslåtte, men hva vi gjør videre med denne saken, vet jeg

ikke. Jeg har orientert deler av styret, og vi er blitt

enige om å ta en tenkepause.

Kan stoppe

- LSK har fremdeles mulighet til å påvirke eller stoppe

Bergdølmos overgang til Rosenborg.

- Det er godt mulig vi kan stoppe saken eller påvirke den,

men det er tidlig å si hva vi gjør før vi har fått

anledning til å tenke igjennom saken, sier Skoglunn, som

bekreftet at Bergdølmo selv hadde ringt Åråsen og beklaget

intervjuet og dets form.

- Denne beklagelsen tar vi til underretning, sier LSKs

daglige leder.

- Vi har snakket med André om denne saken, og hos oss er det

en ikke-sak, sier media- og PR-sjef Dag Svinsås i

Rosenborg, hvor også klubbdirektør Bratseth har hatt en

prat med Bergdølmo. Dennes forsøk på å skvære opp med

Lillestrøm, fører til at Bratseth betrakter saken som ute

av verden.

Kommentar

• Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

Hva skjer med litt stolthet og respekt for drakta?
                                  Hvis man mener det er greit at en spiller som pisser på klubben i all offentlighet "bare" kan ta på seg drakta igjen så lenger han bringer klubben litt oppover tabellen.

Kanskje det hjelper i det korte løp, men i det lange løp er det håpløst å ha svikere som judasen på laget.
                                  er en tradisjonsrik rik og stolt klubb og vi sulteforet på suksess, men alikeel.

NEI TIL JUDAS :evil:

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

Dette her det veldig vanskelig å gjøre seg opp en mening om.

På den ene siden:
                                    - God spiller!!
                                    - Billig/gratis pga utgående kontrakt
                                    - VIL til Lillestrøm!!VIL leve og bo på Romerike!!
                                    - Erfaring!!! Ikke minst..
                                    - Har spilt i Lillestrøm før(Sølv '96!!)
                                    - Bidrar positivt til forsvaret

På den andre siden:
                                    - 97' sesongen... Frekkheten, fornedringen og den respektløse oppførselen fra 'Judas' som nok sitter veldig hardt i for alle oss som husker 96- 97 sesongene!! Greit nok å gå til en mer ressurssterk klubb i Norge, men for en måte å gjøre det på..

Altså; Kvalitetsmessig og økonomisk(Med unntak av krav om høy lønn) er det nok et klart rasjonelt 'ja' til Bergdølmo, men følelsesmessig er det litt vanskeligere. Han VIL til Lillestrøm!! Han VIL!! Men han må nok kommentere '97-skandalen en gang, for folket i Lillestrøm glemmer ikke '97 så lett! Det er da en faen så stolt klubb han fornærmet ganske så ille!!

Beklag oppførselen din, og jeg tror majoriteten i Lillestrøm vil synes det går greit..
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Trofast kanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 355

- Hvem velger du av VIF og LSK?

- Jeg kan vel ikke bli "Judas" én gang til, kan jeg vel? spør Bergdølmo, som fikk stemplet av Kanari-fansen da han gikk fra Lillestrøm til Rosenborg på 90-tallet.

Lokkes av erkerivalene VIF og LSK

VALLETTA: Både Lillestrøm og Vålerenga snuser på landslagsbacken André Bergdølmo (33). Men aller helst vil han oppleve et nytt land.
                                      # Vi følger Malta - Norge fra 19.00

Av Robert Veiåker Johansen, 09.02.2005 kl. 12:21

Vålerenga eller LSK? De to naboklubbene er begge interessert i André Bergdølmo. I kveld spiller han fra start mot Malta. FOTO: OLAV OLSEN
                                      Bergdølmo, som starter som høyreback i den TV2-sendte privatkampen mot Malta i kveld, får ikke fornyet tillit på Dortmunds Westfalenstadion i Tyskland når denne sesongen er over.

Veteranen fra Romerike nekter imidlertid å tro at han vil stå klubbløs når Norges VM-kvalifisering fortsetter etter sommerferien.

- Jeg får nok jobb. Men når og hvor vet jeg ikke, sier han.

Han har spilt i nederlandske Ajax og er inne i sin andre sesong i tysk Bundesliga. Borussia Dortmund, klubben med det eventyrlige tilskuersnittet på over 80 000, har ikke innfridd forventningene og lever i en tilværelse som middelhavsfarer på tabellen. André spiller, men har allerede fått beskjed om at trener Bert van Marwijk ikke trenger ham neste sesong.

England frister
                                      - Jeg kan veldig gjerne tenke meg å prøve England. Det hadde vært OK, sier backen som får sin 54. A-landskamp for Norge i kveld.

Dermed virker Åråsen eller Ullevaal uaktuelle, selv om André Bergdølmo innrømmer at det er godt å være ettertraktet og eventuelt ha noen å falle tilbake på.

- Vålerenga og Lillestrøm har ringt, men de har ikke vært veldig konkrete. De har bare lurt på hvilke planer jeg har. Jeg har hverken sagt ja eller nei til dem, forteller han.

- Hvem velger du av VIF og LSK?

- Jeg kan vel ikke bli "Judas" én gang til, kan jeg vel? spør Bergdølmo, som fikk stemplet av Kanari-fansen da han gikk fra Lillestrøm til Rosenborg på 90-tallet.

- Det er Lillestrøm som ligger hjertet mitt nærmest, legger han forsonende til, og avviser at han er tilbudt en administrativ jobb i Vålerenga.

- Men jeg tar den hvis jeg får like god lønn som Steffen (Iversen), gliser han.

Full pott i VM-kamper
                                      33-åringen hadde egentlig sagt nei til Norge, men lot seg friste da det nye regimet ledet av Åge Hareide og Stig Inge Bjørnebye ringte i fjor.

- De ville ha meg med, og kom med veldig gode grunner for at jeg burde gjøre det. Det var inspirerende at de ga sånn uttrykk for at de trenger meg - både på og utenfor banen, sier backen.

Han har spilt tre kamper under Hareide, blant annet de to VM-kvalifiseringsfeidene som ga full pott - borte mot Skottland og hjemme mot Slovenia. En slik statistikk betyr mye for en fotballtrener.

- Jeg har vært med i ett mesterskap, i EM i 2000, og det hadde vært gøy å få oppleve et VM også. Det spilles bare fotballkamper der også, men rammen rundt er jo helt spesiell, understreker han.

Kommentar

• bøllefrø
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2004
                                        • 462

skal vi kunne synge på gutta med en smule stolthet i stemmen mener jeg det er helt soleklart at denne mannen ikke skal være en av 11! Greit med tabellposisjon, men vi snakker ikke om Roberto Carlos heller...

Nei, noen prinsipper skal man ha, og her et ett av dem. Hvis ikke kunne vi like gjerne heiet med Strømmen.... Se & Hør-saken viser jo at mannen ikke har økt IQen sin etter den fatale episoden i 97.

Kommentar

• Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

Kunne ikke vært mer enig, noen prisipper og verdier får man ha.
                                          Han sier jo rett ut at han hadde tatt en jobb i VIF hvis han hadde fått den samme lønnen som alkis-sønnen har.
                                          Kanskje det var ment med en viss ironisk undertone, men tror idioten hadde gjort det også.
                                          Håper virkelig ikke majoriten i Kanari-Fansen ønsker judas tilbake.....

Kommentar

Working...