Bergdølmo aktuell for LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2602

Jeg synes egentlig det er vanskelig selv, men allikevel synes jeg det er like vanskelig å skulle velge å styrke hovedfienden på bekostning av sin egen klubb på grunn av prinsipper (som jeg har argumentert over).

Jeg ville forresten tilgitt en samboer over tid, men ikke blitt sammen med henne igjen. Svaret mitt var uansett et "tja", det vil si et veldig nølende ja.
    Ferdigskåra

Kommentar

• Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Til dere som vil ha han tilbake? Hvor går grensen for at dere ikke vil ha en spiller tilbake, hva for noe galt må han ha gjort da? Eller tilgir dere alt så lenge han er god nok for Lillestrøm...
      Det er vel ikke snakk om at han personlig har kjørt klubben i dass, er det vel? Og styre og stell i LSK på den tiden var vel så som så, ikke sant?
      Bergdølmo var rundt 25 år den gangen, og antagelig gammel nok til å foreta valg som har krevd en god del ettertanke. Jeg tror ingen av oss som frekventerer dette forumet har noen formening om hvordan han tenkte før han gikk til det skritt han gjorde! Enhver sak har som regel mer enn en side, og vi vet nok neppe alle detaljer. Det er ihvertfall ingen tvil om at Bergdølmo er fullstendig klar over hvordan en del av supporterne ser på ham.

For mitt vedkommende er valget fordømt enkelt: Laget i mitt hjerte heter Lillestrøm Sportsklubb. Hvem som spiller på laget er underordnet det faktum.
      Syntes jeg at det var helt greit det Bergdølmo gjorde for 8 år siden? Overhodet ikke! Der og da var jeg av den oppfatning at han burde blitt ilagt ett års karantene fra all fotball etter sine uttalelser, og pr i dag er jeg delvis av samme mening.

Om Bergdølmo er god nok til å forsterke klubben får andre avgjøre. Å være medlem av en UAVHENGIG supporterklubb gir ikke automatisk vetorett når det kommer til hvordan klubben skal drives.

Det er greit at man har forskjellige meninger om en spiller, men når argumentene går ut på å stemple alle som godtar Bergdølmo som folk med dårlig hukommelse eller manglende modenhet, slik enkelte slenger rundt seg i generelle vendinger, så sier det mer om den som skriver slikt.

Og til informasjon for de som lurer: Jeg ble LSK-supporter dengang laget spilte i 3. divisjon. Jeg vet ikke hvor mange i "anti-Bergdølmo grupperingen" som kan si det samme?

Men jeg stiller igjen spørsmålet som ingen i "Anti-Bergdølmo grupperingen" har svart på: Hva om LSK signer André, hva gjør dere da?
      Knurr...

Kommentar

• Latvijan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 360

Jeg vet egentlig ikke hva jeg synes...men den eneste måten han kunne "gjort opp" for seg ville vel vært å komme tilbake gratis(?)

-Men om han får en sign-on-fee bør han donere den til KFL og et annet godt (lokalt) formål! Det mener jeg!
        -Også synes jeg han bør ta med seg Jan Koller og Tomas Rosicky! Det mener jeg også, men er klar over at det kan bli litt vanskelig...

Kommentar

• Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

Opprinnelig skrevet av Kimito

Jeg ville forresten tilgitt en samboer over tid, men ikke blitt sammen med henne igjen. Svaret mitt var uansett et "tja", det vil si et veldig nølende ja.
          Du ville tilgitt henne, men ikke blitt sammen med henne igjen??

Mao: Du vil tilgi Bergomi, men vil ikke "bli sammen med han igjen".
          Den eneste måten man kan "bli sammen med han" på er at han ønskes velkommen tilbake i klubben. Ergo: Du vil tydeligvis ikke det. Hvorfor da si "tja"??
          Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Opprinnelig skrevet av Fugla

Den eneste måten man kan "bli sammen med han" på er at han ønskes velkommen tilbake i klubben. Ergo: Du vil tydeligvis ikke det. Hvorfor da si "tja"??
            Regnet vel med at denne skulle komme. Jeg ser nok på et evt. forhold med en samboer (har ingen for øyeblikket) som litt annerledes enn forholdet til en klubb. Altså en evt. samboer ville utgjort halve laget, pluss evt. barn og dermed herpet hele "klubben" (les: Familien), ved en utro handling. Det kan man ikke si om en enkelt spiller som gjør det samme da dette laget (les: Sportsklubben) ikke er like avhengig av enkeltspillere.

Ellers synes jeg at jeg har gjort ganske godt rede for standpunktet mitt og grunnene til dette i det tidligere lengre innlegget jeg skrev.
            Ferdigskåra

Kommentar

• Fugla
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 1718

Opprinnelig skrevet av Kimito

Regnet vel med at denne skulle komme. Jeg ser nok på et evt. forhold med en samboer (har ingen for øyeblikket) som litt annerledes enn forholdet til en klubb. Altså en evt. samboer ville utgjort halve laget, pluss evt. barn og dermed herpet hele "klubben" (les: Familien), ved en utro handling. Det kan man ikke si om en enkelt spiller som gjør det samme da dette laget (les: Sportsklubben) ikke er like avhengig av enkeltspillere.

Ellers synes jeg at jeg har gjort ganske godt rede for standpunktet mitt og grunnene til dette i det tidligere lengre innlegget jeg skrev.
              Du regnet med at den skulle komme? Da kunne du jo ha redegjort bedre. Det du sier nå er at det plutselig ikke kan sammenlignes. Hvorfor da kommentere den sammenligningen som ble gjort?

(Har du 9 unger med samboeren din, så kan man vel ikke si at samboeren utgjør halve "laget"?)
              Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2602

Du regnet med at den skulle komme? Da kunne du jo ha redegjort bedre. Det du sier nå er at det plutselig ikke kan sammenlignes. Hvorfor da kommentere den sammenligningen som ble gjort?

(Har du 9 unger med samboeren din, så kan man vel ikke si at samboeren utgjør halve "laget"?)
                Du har nok rett i at burde ha latt være å gjøre det. Hadde litt dårlig tid og var litt sliten når jeg skrev så jeg lot det gå. Ja, jeg mener at det ikke er noen god sammenlikning. Selv med ni barn ville nok samboerens rolle familien vært mer betydningsfull enn én enkelt spiller på et fotballag (med forbehold om at dette var Maradona eller Ronaldinho). En samboer kan for øvrig ertsattes med en ny samboer og da er det ikke lenger plass til den gamle uansett.

Alt i alt; dumt av meg å trekke sammelikningen videre i stedet for å skrive at jeg mener det ikke er sammenliknbart. Argumentene mine for øvrig står ved lag.
                Ferdigskåra

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7154

Jeg bodde heldigvis i utlandet når Judas-saken eksploderte i 1997 og har kanskje et mindre flammende forhold til Bergdølmo enn de som var her på den tida, selvom han har vært en svikefull judas-fucker i mine øyne likevel, selvsagt.

Men jeg synes vi bør tenke litt pragmatisk her...vi har fire forsvarsspillere pr. dato som holder stabilt høyt Tippeliganivå. Stoffe, Kippe, Rambekk og (for det meste) Pål Steffen Andresen. Blir en av dem skada har vi Shane Stefanutto i bakhånd, og han har sine mangler, for å si det pent...en 33 år gammel landslagsspiller som satser fram mot VM i 2006 kan bli god å ha i en sånn sammenheng.

Hvis han først er tilbake i LSK bør han komme med en oppklaring og beklagelse for det som skjedde i 1997. Etter det bør alle gi ham like mye støtte som vi gir til resten av gutta. Hvis alternativet er at han går til Vålerenga tar jeg imot Bergomi tilbake på Åråsen med åpne armer.

Klart, dette er bare tåkeprat, ettersom Bergomi bare sier dette for å få oppmerksomhet rundt sin egen situasjon som kontraktsløs. Og det klarer han jo helt fint. Så jeg tror ikke dette er noe å ta sikte på at faktisk kommer til å skje.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6111

Tror ikke akkurat dette er den beste måten å få masse oppmerksomhet. Oppmerksomheten han får gjennom disse uttalelsene begrenser seg nok til norge. Ettersom han ikek vil til norge egentlig hjelper vel ikke da omtalen han så veldig.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

Og nå som Shne kanskje er ute i 2 mnd, blir det da fortgang i saken ??

.
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                        Og nå som Shne kanskje er ute i 2 mnd, blir det da fortgang i saken ??

.
                        Det er vel dessverre en sjans for det...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

En gang Judas alltid Judas!!!

Bergomi pissa på sportsklubben! husker den tida meget godt og kommer aldri til å tilgi det han gjorde mot klubben og supportera!

Hva med dere som ønsker han så veldig tilbake: kommer dere til å ønske han hjertelig velkommen tilbake? stående ovasjoner klappp ? ny bergomi tattis?

Helt greit det du gjorde andre`, greit å svikte klubben som du gjorde for snart ti år sia, gjort er gjort. Noen andre som vil feie over dama mi i samme slengen??

STOLTHET :^o ÆRE :^o
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

Kommentar

• LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris

Bergomi pissa på sportsklubben! husker den tida meget godt og kommer aldri til å tilgi det han gjorde mot klubben og supportera!

Hva med dere som ønsker han så veldig tilbake: kommer dere til å ønske han hjertelig velkommen tilbake? stående ovasjoner klappp ? ny bergomi tattis?

Helt greit det du gjorde andre`, greit å svikte klubben som du gjorde for snart ti år sia, gjort er gjort. Noen andre som vil feie over dama mi i samme slengen??

Helt enig. Qvisling og Arne Treholt burde tilgis i samme slengen.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6111

Han er vel ikke aktuel før til sommeren uansett, så jeg har ikke tro på at shane sin skade forrandrer noe. Bergomi har kontrakt med en klubb i en serie der overgangsvinduet er stengt.

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris

Nei, hjertelig velkommen tilbake blir det nok ikke. Men ihvertfall et "velkommen."

Men hva kommer du til å gjøre om så skulle skje?
                                Hva kommer du i så fall da til å foreta deg ovenfor en LSK-spiller?
                                Knurr...

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Synes dette innlegget her sier veldig mye om det sinnsvakt sneversynte og korttenkte tankekretsløpet hos han som skreiv det.

Poenget er at dette er åtte år siden, og at det helt sikkert er flere sider i saken enn de som har kommet fram. Ikke at det gjør det Bergdølmo gjorde mer akseptabelt, absolutt ikke, men som en relativt ung og svært lovende spiller i en middels klubb med et håpløst styre som nekta å selge ham må handlingen hans settes i perspektiv likevel. Han mener seg selv misbrukt av journalisten som skreiv den infame artikkelen også, ikke glem det.

Uansett lurer jeg på hvilke andre alternativer du kan se for deg? Nå er Shane ute i to måneder, noe som betyr at han ikke kan regnes med før uti midten til slutten av mai en gang. Da har vi 3,5 gode forsvarsspillere i en allerede altfor tynn stall. Vil du heller se LSK ende på 11.-12. plass eller, gud forby, under streken enn å se Bergdølmo tilbake i LSK? Du kan ikke være så bombastisk så lenge det kanskje ikke finnes bedre alternativer, og for meg er det eneste som teller at LSK får resultater. Å ha en erfaren landslagsspiller i bakre rekke da kan bare være positivt.

Når det er sagt er jeg enig i at han bør unnskylde episoden fra 1997. Og dersom Bergdølmo løper utpå Åråsen i gul drakt igjen kommer jeg til å applaudere han like mye som alle andre spillere på laget.

Men jeg har IKKE lyst til å feie over dama di!

Hva med dere som ønsker han så veldig tilbake: kommer dere til å ønske han hjertelig velkommen tilbake? stående ovasjoner Applause ? ny bergomi tattis?

Kommentar

• Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

Meget bra skrevet trigz.... Velkommen hjem Bergomi

Kommentar

• masta
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2004
                                      • 143

Jeg liker ikke Judas, ikke i det hele tatt faktisk. Men han hadde blitt en forsterkning for laget så lenge han er motivert til og gi alt for klubben i VÅRE hjerter, men han gidder jo ikke og gi oss sin versjon av hva som skjedde den gang og da er det vanskelig og skulle tilgi. Hadde han kommet med sin versjon av hva som skjedde, så vi kunne ha dømt ut ifra begge sidene av saken så kanskje det hadde vært lettere. Men sånn som saken står nå så kommer jeg ikke til og klappe for Judas hvis han løper ut på matta ved seriestart, men jeg kommer heller ikke til og bue han ut som jeg skreiv i ett tidligere hasteinlegg. Så konklusjonen er denne: Kommer Judas med en ordentlig oppklaring av hvorfor ting skjedde på den måten det skjedde for snart ti år siden. Og denne oppklaringen er tilfredstillende for supporterne , så velkommen tilbake Bergomi, men sånn saken står i dag ofrer jeg ikke ett eneste klapp til ære for den mannen.

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7154

OK. Så det å ikke yte støtte til utvalgte spillere mener du altså er en fornuftig måte å støtte laget på?

Kommentar

• CocaJerry
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2532

Opprinnelig skrevet av trigz
                                          OK. Så det å ikke yte støtte til utvalgte spillere mener du altså er en fornuftig måte å støtte laget på?
                                          Breaking News
                                          Så lenge han ikke har sagt unnskyld så står det respekt av det.

Til dere som er så glad i Judas.

Hva om vi tar han tilbake uten at han trenger å unnskylde seg, også gjør han noe liknende en gang til.
                                          Skal vi som ikke vil ha han før han har sagt unnskyld banke dere eller han da? :twisted:
                                          Før dere får noian (skal ikke banke dere).. er det dere eller han som har skylda i at LSK blir lurt/pult da. :-k

Kommentar

Working...