Bergdølmo aktuell for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kanari76
    Medlem
    Møteplager
    • Jan 2004
    • 90

    #61
    sier som en annen klok person sa her i forumet: "ville du tilgitt dama di om hu var utro?"

    Bergdølmo "pulte" med vår værste fiende og det vil vi som opplevde det aldri godta! da må i så fall judas krype så jævelig! for kanarifansen :evil:
    I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
    -Bill Hicks

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #62
      Opprinnelig skrevet av kanari76
      sier som en annen klok person sa her i forumet: "ville du tilgitt dama di om hu var utro?"

      Bergdølmo "pulte" med vår værste fiende og det vil vi som opplevde det aldri godta! da må i så fall judas krype så jævelig! for kanarifansen :evil:
      Er det det du mener Bergdølmo har gjort galt må du lese leksa di. Samme faen om han hadde spilt to ganger for VIF, det er ikke det at han har spilt for RBK som er problemet, er det vel?

      Hold dere til saken nå

      Petter

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #63
        Trodde han regna RBK som vår værste fiende. Noe som vel er en ok instilling ettersom vi skal vinne serien etterhvert.

        Kommentar

        • kanari76
          Medlem
          Møteplager
          • Jan 2004
          • 90

          #64
          ja jeg regner rÆVbk som vår værste fiende på delt første med (P)enga.

          og Petter, jeg har følgt LSK siden 1982 så ja jeg har gjort leksa mi opptil flere ganger. men det er ikke så mye det at han gikk til Rosenborg det var måten han gjorde det på som irriterer meg og gjør at jeg ikke er villig til å glemme å tilgi med det første.
          I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
          -Bill Hicks

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #65
            Da tar jeg ansvaret for å bedra med denne trådens lystigste innlegg.

            Takk for komplimente Kanari76. Ikke så dum du heller. Kloke mennesker bruker tross alt kloke sitater. :lol:

            Etter å ha lest artikkelen Petter la ut, må jeg si at det tolkes mest som at han gjorde et opprør mot den daværnde ledelsen, ikke klubben, sjela og miljøet.
            Når sant skal sies var det mye piss med ledelsen da, MEN... det rettferdiggjør ikke det han gjorde 100%.

            Er fortsatt tvilende.
            Uten unnskyldning - reis til hælvete
            Med unnskyldning - kanskje
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

              #66
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Uten unnskyldning - reis til hælvete
              Med unnskyldning - kanskje
              Han kan unnskylde så mye han vil, men det han gjorde vitner om en kynisk holdning man ikke kommer utenom.

              Kan han si unnskyld? Mulig det.
              Vil han MENE det? Neppe.
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

              Stuart Baxter har forstått det.

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #67
                Ja, han gjorde noe idiotisk, men visse personer her som skriker ut med det og bare skriver `"JÆVLA JUDAS" osv, det er bare teit, er dere negative så kom heller med litt mer seriøse ting enn å skrive JÆVLA JUDAS, i de største bokstavene dere finner.

                Jeg er heller ikke så jævlig glad for at han gjorde det han gjorde, men vis han kommer tilbake så kan vi ikke hate han. Mener dere virkelig at om vi signerer han i kveld etc, så skal dere synge judas bergdølmo i kr.sand?

                Latterlig, han gjorde noe idiotisk, noe jævlig, men vis dere hadde en klausul i kontrakten deres, og fikk tilbud om å gå til norges beste klubb for MYE penger, hadde faktisk kanskje dere vurdert det også, etter ganske mange år i lsk?

                Vis han signerer så ser jeg helst at han ber om unnskyldning, men uansett vis han signerer så vil jeg støtte han, fordi han da er en fugla spiller.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #68
                  Mener å huske at vi har kranglet om dette tidligere?
                  Og at jeg dengang var positiv til Bergdølmo i forhold til hans avreise fra LSK for lenge siden.

                  Merkelig så anderledes tingene fortoner seg når de ser ut til å kunne bli virkelighet, gitt...

                  Det Bergdølmo gjorde (og ikke minst sa), da han dro til RBK er ikke lett å glemme, faktisk umulig. Jeg tror nok ikke at Fjørtoft har full forståelse av hvordan oppførselen den gangen faktisk har satt sinnene i kok blandt supporterne.
                  Dersom Bergdølmo har litte granne omløp i toppen, så vil han forhåpentligvis forstå at han ved en eventuell ny karriere i klubben stiller litt svakere i forhold til fansen enn hva andre spillere gjør. Og det at han selv drar frem "Judas"-stemplet kan jo tyde på det.
                  Jeg registrerer at enkelte tar han imot med åpne armer, mens andre overhode ikke er villig til å se ham tilbake i gult og sort. Greit nok, enhver har rett til å ha en mening.
                  For min egen del forventer jeg en skikkelig offentlig unnskyldning til fansen for at jeg skal kunne akseptere ham tilbake.

                  Men etter min mening bør det store spørsmålet være om han faktisk har noe å tilføre klubben. Jeg vet ærlig talt ikke. På meg virker det som om han kanskje er i ferd med å bli gammel. På den annen side så kan han spille på alle plasser i forsvaret, og han har selvfølgelig flere positive egenskaper, som f.eks erfaring. Om han blir hentet tilbake, så vil antagelig erfaringen være det viktigste han tar med seg. Og det spørs om LSK har råd til å si nei til det.

                  Men det var den unnskyldningen, da....
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    #69
                    Om bergdølmo kommer i år vil jeg nok ha han selv om han var en idiot for 10 år siden. Om han velger et dårligere økonomisk tilbud fra lillestrøm, fremfor enga hjelper det litt på humøret mitt ovenfor han. Kjedelig om alle som har spilt med elkjøp på brystet havner i enga. Liker ikke helt å se Johnsen i enga drakt(selv om jeg ikke vil ha han nå), samme med bohinnen og bergdølmo vil jeg heller se i gult igjen enn i lilla.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av kanari76
                      ja jeg regner rÆVbk som vår værste fiende på delt første med (P)enga.

                      og Petter, jeg har følgt LSK siden 1982 så ja jeg har gjort leksa mi opptil flere ganger. men det er ikke så mye det at han gikk til Rosenborg det var måten han gjorde det på som irriterer meg og gjør at jeg ikke er villig til å glemme å tilgi med det første.
                      Da er vi enige om at det er måten han gikk vekk fra LSK på som er opprivende, ikke det faktum at han spilte for RBK. Hvis en spiller hadde gjort det samme for å spille for feks Odd, hadde vi hatt samme problemet da?

                      Jeg vil tro det...

                      Petter

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        #71
                        Hva hvis André Bergdølmo kan være med å bidra til at LSK blir et bedre lag?

                        Fra en artikkel i Aftenposten:
                        - Hvem velger du av VIF og LSK?

                        - Jeg kan vel ikke bli "Judas" én gang til, kan jeg vel? spør
                        Bergdølmo, som fikk stemplet av Kanari-fansen da han gikk fra Lillestrøm til Rosenborg på 90-tallet.

                        - Det er Lillestrøm som ligger hjertet mitt nærmest, legger han
                        forsonende til, og avviser at han er tilbudt en administrativ jobb i
                        Vålerenga.

                        Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


                        -okb!
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • Trofast kanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 355

                          #72
                          ØNSKER BERGDØLMO:
                          LSK villig til å tilgi «Judas»

                          Av Roy Kvatningen og Dag Langerød 10.02.05 12:04

                          Annonse:

                          VALETTA/OSLO (TV 2 Nettavisen): - Judas er mildt sagt om André Bergdølmo da han dro fra oss sist, sier Lillestrøm-fansen. LSK-ledelsen er imidlertid villig til å tilgi «bløffmakeren».
                          Foto: Erlend Aas (Scanpix)

                          «Godt å bløffe Lillestrøm» var overskriften i Adresseavisen da André Bergdølmo forlot Åråsen til fordel for Rosenborg før 1997-sesongen.

                          I saken sa Bergdølmo at han bløffet med at han skulle begynne i en ny jobb i Trondheim for å komme seg vekk fra Åråsen. Han gikk også hardt ut mot LSK-ledelsen. I en pressemelding samme dag sa Bergdølmo at han var feiltolket og at saken var feilvinklet.

                          Uansett sikret han seg Judas-status på Åråsen.

                          Villig til å tilgi
                          Nå er Lillestrøm interessert i å hente veteranen tilbake til Åråsen. Bergdølmo utelukker heller ikke en retur.

                          - Jeg satt i ledelsen den gangen. Det var en ubehagelig opplevelse. Men nå er det noen år siden, og jeg mener at det må være rom for tilgivelse. Dette skjedde også da André var relativt urutinert, sier LSKs daglige leder, Frank Grønlund, til TV 2 Nettavisen.

                          - Men hvis Andé Bergdølmo vil til Lillestrøm, må vi kanskje gå noen runder med sentrale folk blant fansen. Vi er ikke interessert i å kjøpe en ny spiller, men samtidig miste tusen tilskuere, fortsetter han.

                          - Mildt å kalle ham Judas
                          LSK-fansen er delt i synet på Bergdølmo-interessen.

                          - At han var Judas den gangen - det er mildt sagt. Nå er fansen delt 50-50 i denne saken, sier Kanarifansens leder, Petter W. Olafsson, til TV 2 Nettavisen.

                          - Omstendighetene han forlot LSK på sist, er et problem. Det er mange som ikke har glemt, og han vil ikke få en velkomst som en tilbakevendt helt hvis han kommer hit. Samtidig er ikke Lillestrøm lenger i den posisjonen at de kan velge og vrake blant gode spillere. André Bergdølmo er en landslagsspiller, og en del synes at det fra et sportslig utgangspunkt er suverent at en landslagsspiller vil til Lillestrøm. Derfor synes de det er greit om han skulle komme hit, sier han videre.

                          Skulle Bergdølmo ende på Åråsen, tror ikke Olafsson at 33-åringen vil bli buet ut. Han tror imidlertid heller ikke altfor mange vil synge Bergdølmo-sangen eller klappe for ham. Skulle Bergdølmo, derimot, dra til Vålerenga, er det ingen tilgivelse å få fra fansen.

                          - Da vil det bli tidenes velkomst av negativ art i norsk fotball når han kommer til Åråsen. Det er jeg overbevist om, sier Olafsson.

                          Forstår ikke fansen
                          André Bergdølmo ønsker helst å fortsette i utlandet, men innrømmer at han holder alle muligheter åpne. Også Lillestrøm.

                          - Forstår du at fansen reagerer?

                          - Ikke nå. Jeg forstod det da, men jeg forstår ikke at dette skal henge ved i ti år, sier Bergdølmo til TV 2 Nettavisen.

                          - Hva synes du om de som ikke vil se deg på Åråsen?

                          - Det betyr vel bare at de har Lillestrøm i hjertet sitt. Det er bare bra.

                          - Lurte du klubben den gangen?

                          Feiltolkning
                          - Det var en feiltolkning, sier han kort.

                          - Angrer du?

                          - Jeg angrer ikke på selve overgangen. Det jeg angrer på, er at jeg stolte på en journalist som jeg ikke burde stolt på. Det var en sur lærdom.

                          - LSK-fansen vil ikke tilgi en VIF-overgang?

                          - Nei, det er vel ikke så populært å bli Judas for andre gang, sier han spøkefullt.

                          Kommentar

                          • LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

                            #73
                            Han angrer ikke, men alikevel ønsker noen han hjertelig tilbake??!

                            Alle forstår vel at "feiltolkning" er er et dårlig forsøk på bortforklaring, han prøvde hverfall ikke å rette opp i dette i ettertid, noe som vel sier sitt om det.

                            Nordby: Hvordan kan du i det hele tatt uttale og ha slike sterke meninger om hva folk bør mene/føle om noe du ikke selv har opplevd.

                            Man tilgir nemlig ikke svikere og hvertfall ikke de som ikke angrer på det.

                            Spørsmålet til dere som ønsker svinet tilbake blir da:

                            -Ønsker dere Bergdølmo tilbake fordi dere tror på han, når han sier at det var en jounalists feil, og at han faktisk ALDRI svek LSK?

                            ELLER

                            Spiller det ingen rolle at han ikke angrer, men ønsker han til klubben vår fordi han kan være en sportslig forsterkning?


                            Håper alle Bergdølmo tilhengere tar seg tid til å svare på dette
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #74
                              Håper vi slipper scenarioet med Bergdølmo i Lillestrøm drakt.
                              Det beste hadde vært om han dratt il Fulham eller Glasgow Rangers, de samler jo begge på gamle landslagspillere.
                              Presset noen millinoer til inn på kontoen sin og levd et anonymt liv et sted på Romerike etter sin pensjon.

                              Man kan godt bruke argumentet om at Lillestrøm trenger gode rutinerte spillere. Det ser jo alle at vi gjør. Jeg synes med å ønske Bergdølmo tilbake til klubben så sender vi et skummelt signal.
                              Det skal ikke aksepteres at noen sviker så jævlig som Bergdølmo gjorde, og unasett om han var urutinert eller ikke.
                              Han er jo en voksen mann, han kan tenke somalle andre mennesker!
                              Ved å ønske Judas tilbake gir vi akksept at spillere bare kan drite ut klubben vår og bare stikke til erkerivalene.
                              Det er drakta jeg elsker og det siste jeg vil se i den er Andre Judas Bergdølmo med en årslønn på en million!

                              NEI TIL JUDAS! :evil:

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #75
                                LSK-supp.:

                                Har dårlig tid nå skal på et tog som går om 10 minutter men jeg vil ha Andre tilbake fordi at jeg mener at han kan være den spilleren vi nå trenger i forsvaret for å iværtfall få tetta det helt i 2005. Jeg ser helst at en annen kommer, men jeg vil heller ha Bergdølmo som jeg vet står for kvalitet selvom han er litt gammel, enn en 27 år gammel svenske som ikke er god nok for et middels bra svensk lag i forsvaret. (Nå snakker ikke jeg om han som er på prøvespill, men generellt!)

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #76
                                  Men hvis Andé Bergdølmo vil til Lillestrøm, må vi kanskje gå noen runder med sentrale folk blant fansen. Vi er ikke interessert i å kjøpe en ny spiller, men samtidig miste tusen tilskuere, fortsetter han.
                                  Jeg håper Fjøra drar med seg Bergdølmo inn på martins, opp på scenen og sier "unnskyld, jeg dreit meg ut".

                                  Først da er han tilgitt.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Fugla
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 1718

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

                                    Nordby: Hvordan kan du i det hele tatt uttale og ha slike sterke meninger om hva folk bør mene/føle om noe du ikke selv har opplevd.
                                    Svaret er: Nordby var ikke medlem av Fansen når dette skjedde. Han visste nok knapt hva fotball var!
                                    Nordby er ikke gammel nok!!! Prøv å forstå dette!

                                    Hva skal vi med en gammel Judas i Lillestrøm? Er han en forsterkning?

                                    Personlig skal jeg pipe ut den dritten så det holder hvis han kommer tilbake i gul drakt - noe jeg ikke tror han gjør.

                                    Jeg leser forresten (husker ikke hvor) at styret vil ta Fansen med i diskusjon om hvorvidt det er ønskelig å ha Judas med på laget..
                                    Homer Simpson.



                                    www.ultrassarp.no

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2128

                                      #78
                                      At Judas heller ikke forstår at fansen er forbanna, vitner vel heller ikke om økt fotballforståelse siden sist... Og at han i det hele tatt sier at vif er aktuelt; det betyr vel bare at han kun går hit hvis han får mer i lønn... Nei, send han til plata, så kan vi brenne ned huset hans
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        #79
                                        Her er det mye idioter.


                                        HVOR I HÆLVETTE ER DERE MENER JUDAS SVIKERN BERGDØLMO SKAL SPILLE???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????

                                        På Kippe sin plass?
                                        På Pål Steffen plass?
                                        På Shane plass?
                                        Eller skal mener dere at sopern faktisk skal få sin vante plass og spille høyrebeck istedet for vår godeste Chistoffer Anderson?

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          #80
                                          Lenge leve sakligheten CocaJerry?

                                          Trur ikke vi har direkte vondt av bedre oppbacking på høyresia. Dessuten er det lov å akseptere andres meninger uten å stemple dem som idioter
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...