Bergdølmo aktuell for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Fy faen for en arogant holdning du har "Fugla"

    Det er ikke sånn at alle som ønsker Bergdølmo velkommen er for unge til å huske saken.

    Hva er aldergrensen for å huske saken etter din menig? Nå er det en god del innlegg som har ønsket Bergdølmo velkommen, og langt i fra alle dem er fra Nordby eller han som var 19 eller no.

    Selv om jeg kun er 20 selv, så husker jeg saken ganske godt.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 720

      Smukken skrev:
      Det finnes bare en GUD.



      ..og han heter definitivt ikke Andrè Bergdølmo....
      La det være klart engang for alle Gud = er ikke lik Bergdølmo
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • Smukken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 720

        Virker som du prøver å være moralens vokter her
        Nei takk, aldri ment å være det. Ønsket bare å utdype mitt syn.
        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

        Kommentar

        • Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Fy faen for en arogant holdning du har "Fugla"

          Det er ikke sånn at alle som ønsker Bergdølmo velkommen er for unge til å huske saken.

          Hva er aldergrensen for å huske saken etter din menig? Nå er det en god del innlegg som har ønsket Bergdølmo velkommen, og langt i fra alle dem er fra Nordby eller han som var 19 eller no.

          Selv om jeg kun er 20 selv, så husker jeg saken ganske godt.
          Synd du ser det slik, men det er ikke slik jeg mener det. jeg setter meget stor pris på "nytt blod" i Fansen.

          Det jeg mente var at jeg mener at det er en god del her inne som ikke husker all verdens av hva som skjedde og derfor synes jeg det blir tåpelig når disse uttaler seg så bombastisk om noe de knapt nok vet har skjedd. Det som skjedde var så svikfullt som svik kan bli innen fotball...

          På ny: Ikke meningen å være arrogant...
          Homer Simpson.



          www.ultrassarp.no

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
            Fy faen for en arogant holdning du har "Fugla"

            Det er ikke sånn at alle som ønsker Bergdølmo velkommen er for unge til å huske saken.

            Hva er aldergrensen for å huske saken etter din menig? Nå er det en god del innlegg som har ønsket Bergdølmo velkommen, og langt i fra alle dem er fra Nordby eller han som var 19 eller no.

            Selv om jeg kun er 20 selv, så husker jeg saken ganske godt.
            Burde vel ikke ha så mye å si om man husker det eller ikke, så lenge man har fakta?
            Husker det personlig godt selv om jeg heller ikke var så utrolig gammel for 8 år siden.
            Bergdølmo kan vel kun skyldes for det han gjorde ikke hvordan enkeltpersoner tok det personlig. Derfor kan kanskje de som ikek husker det dømme like bra.

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              En gang Judas alltid Judas!


              hva faen skal vi med en gammal forsvarsspiller som ikke har spilt noe særlig den siste tida på klubblaget sitt, på landslaget er han vel neppe noe førstevalg lenger. han har kanskje to år igjen som toppspiller. Og det er ikke forsvarsspillere vi trenger mest, offensivt trengs det forsterkninger!


              De aller fleste jeg har snakket med er negative til at han kler seg i den stolte gule drakta igjen!


              [-o< håper virkelig ikke han kommer tilbake!!
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Tror no han er klart førstevalg på landslaget ja. Hvilke andre backer har vi i norge?

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2128

                  Det må da være mulig å hente andre spillere enn JUDAS bergdølmo?? Det blir for dumt å behandle klubben som dritt, og når karrieren er på hell, skal han trygle seg tilbake bare for å dra mere penger ut av klubbkassa vår!! Det er en grunn til at man ikke leser the Sun i Liverpool, og jeg tviler vel på om mange Everton-fans egentlig ønsker Rooney tilbake heller??
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • vestfoldskin
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jan 2005
                    • 48

                    :shock: jippi ndelig en spiller som gir alt for lillestrøm :shock:
                    jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                    forza fugla

                    Kommentar

                    • LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

                      Opprinnelig skrevet av heidar
                      Det må da være mulig å hente andre spillere enn JUDAS bergdølmo?? Det blir for dumt å behandle klubben som dritt, og når karrieren er på hell, skal han trygle seg tilbake bare for å dra mere penger ut av klubbkassa vår!! Det er en grunn til at man ikke leser the Sun i Liverpool, og jeg tviler vel på om mange Everton-fans egentlig ønsker Rooney tilbake heller??
                      Kanskje LSK-supportere "flest" ikke har et like sterkt forhold til klubben sin som de har i England.

                      De "fleste" driter i hva som har skjedd i fortiden, bare det er flere år siden og det kan styrke oss sportslig her og nå.
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        Henning din jævla bøffel :lol:
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • vestfoldskin
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jan 2005
                          • 48

                          ØL :roll:
                          jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                          forza fugla

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            Nå tror jeg at jeg har klart å bestemme meg for en holdning i saken om Bergdølmo (for de som skulle være interessert i den ). Saken har en del forskjellige sider og er med det vanskeligere enn enkelte synes å gi inntrykk av.

                            Positivt: Bergdølmo er en klassespiller som vil forsterke laget om han kommer motivert til LSK. Han får en mulighet til å gi noe igjen til klubben og bidrar evt. til rutinen som Uwe har etterlyst.

                            Negativt: Saken for en god del år siden var stygg i formen og gjorde at jeg med mange flere hadde han som hatperson nummer 1 i lang tid.

                            Det må sies at jeg var relativt ung i 1996, men ikke for ung til å huske rimelig godt (16-17 år). Uansett så er saken stygg slik den har fremstått i media hvor det ensidige fokuset har vært på bløffhistorien om jobben som nok er sann i sine grove trekk. Allikevel så husker jeg og jeg har sett flere som har kommentert det, at fansen selv var oppgitt over styret på tiden og det var mange som mente at det burde ta sin hatt og vandre. Dette er jo tydelig en av motivasjonene til en ung Bergdølmo da han gikk på måten han gikk på også. At han i følge rapporter fra erfarne kanarifans hadde et nært forhold til Schiller hjelper også på der. Måten Schiller ble behandlet på står, for meg i alle fall, som den mest uforståelige handlingen til klubben i historien jeg har vært en del av. Dette er ikke et forsøk på å unnskylde det Bergdølmo gjorde, men heller peke på at fansen selv delte en del av frustrasjonene som synes å ha ligget til grunn for handlingen. I tillegg må man også huske hvordan media jobber i slike saker. De ønsker ikke akkurat å legge en våt klut over den brennede bøtta.

                            At han nå har lyst til å komme tilbake er et lite pluss i denne sammehengen. Han sier selv at Lillestrøm ligger rimelig nært i hjertet hans uten at man skal tro at han har klubblojalitet som fremste egenskap for det. Allikevel bør det vel taes litt sympatisk at han ønsker å komme til oss heller enn mediahøytsvevende VIF som kunne understreket "drittsekk som ikke bryr seg"- stempelet for evig og alltid.

                            Den litt paradoksale situasjonen vi er oppe i er da som følger: Det er fansen selv som nå bestemmer om vi skal gjøre Bergomi til tidenes drittsekk eller om han skal bli halvtilgitt Judas. Han ønsker å bosette seg på Romerike og spille for LSK, men har for lite klubblojalitet og for høye ambisjoner til å dra til en klubb på lavt nivå, heller enn å velge VIF hvis Sportsklubben sier nei.

                            Problemet blir da videre å velge mellom prinsipp og pragmatisme: Skal vi ut fra prinsipp gjøre at VIF styrker stallen enda mer med en spiller vi selv kunne ha fått eller skal vi selv styrke stallen med denne spilleren?

                            Prinsipper er viktige, men saken begynner å bli gammel og hvis spilleren kunne beklaget seg og/eller evt. forklart seg tydeligere så synes jeg i alle fall at vi svelge stoltheten og gi mannen den bibelske tilgivelsen som normalt ansees som prisverdig. Dette er hvis spilleren er innstilt på å fortsette å satse på klubb og landslag, dvs. fortsatt er motivert for å satse ordentlig. Klubben ville fått veldig lite igjen for en småhatet spiller som vendte tilbake umotivert og med pensjonspenger i tankene.

                            Mitt svar blir derfor: Tja, men kun en motivert Berdølmo og helst med en unnskyldning for løgnen.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • Loddet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 325

                              Jeg vil heller ha Mini som sportsjef, Rekdal som trener og Panzer som kaptein, enn å få tilbake Bergdølmo på laget.. Tviler på at det er en styrke for laget når man risikerer at halve berget piper hver gang en av sine egne spillere har ballen..
                              Dette burde egentlig være en ikke sak..

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                Opprinnelig skrevet av mr_e
                                Tviler på at det er en styrke for laget når man risikerer at halve berget piper hver gang en av sine egne spillere har ballen..
                                Det er ikke bra om det skjer, men her er jeg litt enig med kommentarene enkelte har kommet med om at det å sette fansen over klubben ikke er heldig.

                                Opprinnelig skrevet av mr_e
                                Dette burde egentlig være en ikke sak..
                                At du mener at det ikke burde vært en sak er rimelig uvesentlig siden det i høyeste grad er én. Og at det er mer enn én mening i fansen burde du også akseptere.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Hvor nært ligger denne eventuelle overgangen? Er det bare prat eller foregår det fakstiske forhandlinger nå?

                                  Litt teit diskusjontema hvis saken plutselig må legges død fordi det ikke er aktuellt for om et halvt år uansett
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    Til dere som vil ha han tilbake? Hvor går grensen for at dere ikke vil ha en spiller tilbake, hva for noe galt må han ha gjort da? Eller tilgir dere alt så lenge han er god nok for Lillestrøm...
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2601

                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Til dere som vil ha han tilbake? Hvor går grensen for at dere ikke vil ha en spiller tilbake, hva for noe galt må han ha gjort da? Eller tilgir dere alt så lenge han er god nok for Lillestrøm...
                                      Som jeg har skrevet over synes jeg at det er vanskelig, men for meg er nok sportslig suksess for LSK viktigere enn noe annet. Derfor argumenterer jeg som jeg gjør. Bergdølmo har oppført seg slett, men jeg er villig til å tilgi de fleste det meste hvis de selv kan innse at de gjorde noe galt. Derfor skulle jeg ønske at han hadde beklaget episoden. Frank Grønlund satt i ledelsen på tiden og må være en av de som har følt seg mest snytt, men han er villig til å tilgi. Jeg ser egentlig ikke at fansen skulle ha noen grunn til å bære sterkere nag enn han i denne saken.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        siden fortiden er over synes jeg fremtiden er viktigst. Synes ikke det er så viktig hva de har gjort før, men om det sier noe om hva de kommer til å gjøre er det viktigere for meg.

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Til dere som vil ha han tilbake? Hvor går grensen for at dere ikke vil ha en spiller tilbake, hva for noe galt må han ha gjort da? Eller tilgir dere alt så lenge han er god nok for Lillestrøm...
                                          Som jeg har skrevet over synes jeg at det er vanskelig, men for meg er nok sportslig suksess for LSK viktigere enn noe annet. Derfor argumenterer jeg som jeg gjør. Bergdølmo har oppført seg slett, men jeg er villig til å tilgi de fleste det meste hvis de selv kan innse at de gjorde noe galt. Derfor skulle jeg ønske at han hadde beklaget episoden. Frank Grønlund satt i ledelsen på tiden og må være en av de som har følt seg mest snytt, men han er villig til å tilgi. Jeg ser egentlig ikke at fansen skulle ha noen grunn til å bære sterkere nag enn han i denne saken.
                                          Jeg tror kanskje at flere av oss i fansen har sterkere følelser for Lsk enn Frank Grønlund og co har, og at det derfor er lettere for de i ledelsen å tilgi enn det er for fansen.

                                          Grunnen til at jeg ikke vil ha han tilbake uansett er fordi jeg som person ikke klarer å tilgi svik fra personer som står meg nær. Og Lsk står meg nær, og derfor klarer jeg ikke å tilgi at en spiller behandler klubben på den måten som Bergdølmo gjorde. På samme måte som jeg aldri kunne tilgitt hvis min samboer hadde vært utro...
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...