Sløser vi penger på spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    Sløser vi penger på spillere?

    Søndagens kamp var en lite inspirerende affære. Det som bekymret meg mest var at laget ikke innfrir, og vi har nye dyre spillere som enten underpresterer eller er i oppvarming hele kampen.

    Dette gjør at jeg gjerne tar en diskusjon på de spillerkjøp som er foretatt. Og ja, jeg fokuserer på det negative! Og ja, noen nye spillere har vært skadet. Og ja, det er tidlig å avskirve Kiesenebner, men likevel.

    Har Fjøra gjort så mange gode innkjøp? Og legg merke til at gratis overganger medfører ofte hemmelige sig-on-fee og selvsagt mer enn industriarbeiderlønn. Og til slutt om skadene, du har den flaks du fortjener!

    Noen eksempler;

    Cyril Kali, skader javel, men forsvant ut av døren uten å være savnet
    Trond Olsen, lykkes ikke. Sikkert mange grunner til dette. Vi tjente noen kroner, men det var vel ikke intensjonen.
    Martin Husar, så lovende han bare vil, men spiller jo ikke kamper akkurat.
    Andreas Haddad, kom, trente litt, dro
    Markus Kiesenebner, hvor blir han a?
    Marius Johnsen, masse penger, krever mer enn det han har fått vist.
    Viktor Bjarki Arnarson, jeg har ikke sett snurten a'n
    Karim Essediri, det begynner jo å bli litt seint. Uansett om holdningen er endret i det siste
    Simen Brenne, for all del god, og holder seg på merkelig måte inne i landslagstallen, men for pris og lønn er jeg ikke sikker på om han har innfridd.

    Tja, synes disse eksemplene burde legges merke til. Kjøper vi inn spillere uten å gjøre grundig nok forarbeide?

    Nå skal det legges til at det finnes gode unntak. Men, det eneste sjefskjøpet er Bjørn Helge Riise.

    Vær så god! Riv lista fra hverandre...
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Jeg er veldig enig med trådstarter i at vi får alt for lite igjen for våre spillerkjøp.

    La oss gå tilbake ca. 4 år og fram til i dag.
    Riise, Koren og Myklebust er kjempekjøp ut fra pris og hva vi har fått tilbake. Mifsud er også på pluss. Ellers har det ikke vært rare suksessen de siste åra. Og det til tross for et ganske solid forbruk. Occean var for dårlig i fjor og god i år. Får han tre år til (kontraktslengden) som i år så har han vært en god investering til tross for den dyre prislappen. Khaled har til dels vært strålende i år. Men han har kostet såpass mye, og brukt så lang tid på å bli god at han havner nok på minus, hvis han forlater oss når kontrakta går ut.

    Ellers har trådstarter nevnt mange av fiaskoene. Tidenes to kanskje største fiaskokjøp ut fra pris (fortsatt et stort forbehold for sistemann riktignok) er Orjinta og Husar. Og begge har skjedd de siste fire åra.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Jeg har fortsatt ikke gitt opp Husar. Jeg er sikker på at han vil bli en god tippeligaspiller om han får tillit over tid. At han besitter kvaliteter er det vel ingen tvil om.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #4
        Selv om han ikke har vært alt for god i år så kan vi ikke si at Rambekk var dårlig signering. Keeperne har vært gode, Claus, Muller og nå Otto, Shane. De vi har fått billig/gratis har vist seg bedre enn de vi har betalt mye for, desverre.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #5
          Cyril Kali og Trond Olsen tror jeg var heller var dårlige salg enn dårlige kjøp, men det er min mening.

          Karim og Martin... skeptisk.

          Marius, Markus og Viktor må få flere sjanser før de får dommen.
          Last edited by RoyVaadal; 23.09.2007, 07:31. Begrunnelse: Fet skrift i hele innlegget er ikke tillatt.

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Rart ingen nevner den i toppskiktet, lønnsmessig, i LSK: Dan Anton Johansen. Her har vi virkelig et panikkjøp av dimensjoner og sliter med å heve seg på andrelaget vårt. Dette må da være den verste signeringa med Fjørtoft i sjefstolen?

            Petter

            Kommentar

            • Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

              #7
              Opprinnelig skrevet av Ola
              Cyril Kali og Trond Olsen tror jeg var heller var dårlige salg enn dårlige kjøp, men det er min mening.

              Karim og Martin... skeptisk.

              Marius, Markus og Viktor må få flere sjanser før de får dommen.
              Enig. Men når det gjelder disse er det ok at de ikke har fått tid nok. Men en Kiesenebner fikk jeg inntrykk av at skulle gå rett inn på laget. Sjef på Rapid Wien og greier og greier. Da holder det ikke at han trenger tid. Og ja han har vært skadet. Men, hadde han vært god nok mistenker jeg at han burde spilt på søndag da Kaled måtte gå ut.

              Vi kan ikke ha for mange spillere "som trenger å få tid". Ja, det var riktig å gi Myklebust tid, det er riktig at Tore Andreas Gundersen skal få tid. Men, spillere og kjøp i størrelsesorden som Occean, Brenne, Kiesenebner og Johnsen skal levere fra dag EN! Vi kar ikke så fantastiske individualister i laget fra før av at de skal holde ti-mill-gutta utenfor. Skader ok, men vi begynner å se en tendens her.

              Jeg mener selvsagt at vi ikke skal kun måle spillere ut fra hva de koster, men LSK er en bedrift som må levere økonomisk (og det faktisk før den kan levere sportslig).

              Så kjære Fjøra. Ha litt is i magen neste gang. Kjøp heller en spiller til 20 mill. som hever hele tippeligaen, enn to til ca 10 som kun marginalt hever laget.

              Opprinnelig skrevet av petter
              Rart ingen nevner den i toppskiktet, lønnsmessig, i LSK: Dan Anton Johansen. Her har vi virkelig et panikkjøp av dimensjoner og sliter med å heve seg på andrelaget vårt. Dette må da være den verste signeringa med Fjørtoft i sjefstolen?
              Petter
              At jeg ikke hadde han i åpningsinnlegget er jo selvsagt bare en glipp. Takk for påminnelsen. For er det virkelig mulig!?
              Last edited by Øyvind; 19.09.2007, 20:16.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2505

                #8
                Opprinnelig skrevet av Øyvind
                Men, spillere og kjøp i størrelsesorden som Occean, Brenne, Kiesenebner og Johnsen skal levere fra dag EN!
                Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med å klage over Occean, Brenne og Johnsen.

                Det var ikke mange klager på forumet ved noen av de tre kjøpene.
                Da Occean kom, regnet de fleste med at vi hadde gullet i skapet.
                Brenne var den nyinnkjøpte spilleren foran denne sesongen med absolutt høyest forventningspress.
                Marius Johnsen ble også regnet som et veldig bra kjøp fra blå himmel.

                Hva er det du mener burde vært gjort annerledes med dem?
                Skulle vi betalt mindre? Da hadde vi ikke fått dem.
                Skulle vi kjøpt bedre spillere til samme prisen? Hvem da?
                Skulle vi fått dem til å levere med en gang? Hvordan da?

                Du har et poeng med en del av de andre spillerne du nevner, men disse tre var godt kjent for de fleste,
                og ingen kunne vite at de ikke direkte skulle bli internasjonale suksesser.

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Det var ikke mange klager på forumet ved noen av de tre kjøpene.
                  Da Occean kom, regnet de fleste med at vi hadde gullet i skapet.
                  Brenne var den nyinnkjøpte spilleren foran denne sesongen med absolutt høyest forventningspress.
                  Marius Johnsen ble også regnet som et veldig bra kjøp fra blå himmel.

                  Hva er det du mener burde vært gjort annerledes med dem?
                  Skulle vi betalt mindre? Da hadde vi ikke fått dem.
                  Skulle vi kjøpt bedre spillere til samme prisen? Hvem da?
                  Skulle vi fått dem til å levere med en gang? Hvordan da?
                  Jeg mener ikke de er fisakoer, men mener de alle bruker for lang tid til å innfri. Du kan vel ikke mene Brenne har innfridd forventingene i år. Jeg trodde selv at han kunne bli tippeligaens hit i år, landslagdebuten mot Tyrkia ga et positivt forvarsel. Han har ikke vært dårlig, men heller ikke veldig bra.
                  Mulig han kommer for fullt til neste år, men da etter ett år med godt betalt.

                  Occean er jeg selv stor fan av. Men mener likevel det er en del fra Ollie opp til Helstad, Pall-Gunnarson og Nannskog. Jeg vet ikke hvordan Stabæk fikk ta i Pall, men han kosta neppe 10 mill.

                  Johnsen får jeg en følelse er kjøpt fordi han var jævlig god under Nordlie i 2005. Er generelt skeptisk til å kjøpe spillere som har vært gode. Se også på Essediri.

                  Skulle vi latt være å kjøpe de? Kanskje.
                  Skulle vi kjøpt bedre spillere? Mulig det..
                  Skulle vi fått dem til å levere med en gang? Ja, selvsagt! Men hvordan? Jeg er ikke psykolog eller trener.

                  Mitt generelle poeng er at jeg mener vi burde kunne fått mer igjen. Vi burde ikke kjøpt Essediri og Husar. Jeg tror ikke vi burde kjøpt Kiesenebner (magefølelse, glad om jeg tar feil) Men, igjen: Kjøp heller en superspiller til 20 mill som trer på seg drakta og leverer fra første spark på ballen, enn en gjeng med spillere til mellom 5 mill og 10 mill som kun er gode.

                  Så er det da opp til manageren og treneren å anvende de pengene klubben stiller til disp. på en bedre måte enn det som er gjort til nå.

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2505

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Øyvind
                    Du kan vel ikke mene Brenne har innfridd forventingene i år.
                    Selvsagt ikke, det tror jeg ingen mener.
                    Alle hadde skyhøye forventninger til ham fordi alle hadde sett ham før, og visste at han var en bra spiller.
                    Andre lags supportere var misunnelige fordi vi greide å slå kloa i ham.

                    Mitt generelle poeng er at uansett hvor god en spiller er, har vi ingen garanti for at han leverer med en gang.

                    Frustrasjonen din kan jeg godt bli med og dele. Jeg skulle også ønske at vi bare kjøpte spillere som går rett inn på verdenslaget. Hvordan det skal skje, aner jeg ikke. Jeg tror ikke at enhver 20-millionersspiller vil være en umiddelbar suksess.

                    Det jeg ville fram til i det forrige innlegget mitt var at akkurat de tre spillerne, Brenne, Oceean og Johnsen, ble regnet som veldig gode kjøp da de kom, og at det blir veldig etterpåklokt å si at vi burde ha kjøpt noen som slår til raskere.

                    Kommentar

                    • Øyvind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 292

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Det jeg ville fram til i det forrige innlegget mitt var at akkurat de tre spillerne, Brenne, Oceean og Johnsen, ble regnet som veldig gode kjøp da de kom, og at det blir veldig etterpåklokt å si at vi burde ha kjøpt noen som slår til raskere.
                      Finnes det noen deiligere klokskap enn etterpåklokskapen?

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #12
                        Jeg skjønner ikke helt hvor du vil - utover å peke på at langt fra alle de nye har slått til. Noe de aldri har gjort. I noen klubb. Mange har langt igjen på å innfri forventningene, men innkjøpspolitikken under Fjørtoft har det - med mulig unntak for Danton - vært lite å si på. Fjørtoft har stort sett hentet U21-spillere og etablerte tippeligaprofiler. Kan det være feil?

                        Opprinnelig skrevet av Øyvind
                        Men mener likevel det er en del fra Ollie opp til Helstad, Pall-Gunnarson og Nannskog. Jeg vet ikke hvordan Stabæk fikk ta i Pall, men han kosta neppe 10 mill.
                        I ettertid er det enkelt å fastslå at Stabæææk traff godt med begge de nevnte, men ser du virkelig helst at Sportsklubben begynner å satse på Godset-rejects og 31-åringer fra Shanghai Shenhua?

                        Opprinnelig skrevet av Øyvind
                        Finnes det noen deiligere klokskap enn etterpåklokskapen?
                        Du tipper ikke noe særlig, skjønner jeg.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #13
                          Spillerkjøpene virker litt planløse og preget av tilfeldigheter. At vi f.eks fikk tak i Riise fordi fjøra tilfeldigvis satt ved siden av moren og slang frem et tilbud får meg til å lure på hvor stor rolle tilfeldighetene spiller?

                          Vi signerer riktignok etablerte start-stjerner, men istedet for en forsterkning på høyrebekken i inneværende sesong (som kunne reddet en del mål, kanskje poeng for oss) får vi en startspiller som kommer til neste år - i en alder av 34 år. Det virker ikke som om dette er så farlig for oss, vi har en "kom når du vil" holdning istedet for å legge press på start. Og det i sesongen hvor vår konkurrent forsterket seg til et høyst sannsynlig gull.

                          Jeg skulle ønske jeg så konturene av en plan her, og helst noe alá kjøpe ungt og forholdsvis rimelig, vise tillit og selge dyrt. Men på tross av enkelte slike signeringer har vi også signet folk som tilsynelatende har banket på døra uten å fylle disse kriteriene. Litt søpla-aktig. Midt i sesongen kunne vi imidlertid kjøpt eldre forsterkninger som kunne gå rett inn på laget og styrke en sårbar lagdel.

                          Kanskje den entusiasmen på innkjøpsfronten vi hadde når vi fikk mifsud, koren og *GRØSS* han landslags-stopperen er dabbet litt av. Eller var den resultatet av samarbeidet med Thorbjørnsen? I så tilfelle må vi få oss en ny samarbeidspartner som er like kompetent.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Det er ingen garantier for at en sju-åtte-millionersspiller går rett inn på laget og blir en kjempesuksess fra dag en.

                            Men når vi kjøper tre stykker til denne prisen og ingen av dem lykkes fra dag en. Da kan man begynne å lure på om vår spillerkjøpteft begynner å ligne litt på Søpla sin. Tilsynelatende har vi nå endelig fått like mye penger å handle for som Søpla. Jeg hadde ikke trodd at vi også skulle få lite igjen for stort pengeforbruk.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av petter
                              Rart ingen nevner den i toppskiktet, lønnsmessig, i LSK: Dan Anton Johansen. Her har vi virkelig et panikkjøp av dimensjoner og sliter med å heve seg på andrelaget vårt. Dette må da være den verste signeringa med Fjørtoft i sjefstolen?

                              Petter
                              Jeg holder fortsatt på Husar, i hvert fall hvis han ikke slår til og må forlate oss for under millionen. Kom ikke Dan uten overgangssum? I så fall vil han maksimalt koste oss tre millioner på tre år, og han har spilt en del kamper. Husar har vel ingen kamper fra start og kostet vel drøye 3 millioner i overgangssum. Han har sikkert også til salt i maten.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7092

                                #16
                                Husar kostet vel drøye fem millioner, Roy, ikke tre.

                                Spillerkjøpene har utvilsomt skuffet de siste to årene. Koren og Mifsud var to kjøp som nesten er for geniale å regne.

                                MEN: Også Koren og Mifsud trengte ett år på å tilpasse seg. Simen Brenne håper jeg slår til neste år. Occean var hårreisende i fjor, men har vært god i år, selv om han ikke er en Helstad-type, som kan avgjøre en kamp nesten på egen hånd.

                                Men det jeg savner i dagens lag er høyreback, og en sentral, offensiv spiller med gjennombruddskraft. Det virker på meg at vi ofte kommer til 30 meter. Deretter legges det tilbake, spilles ut på flanke eller opp, og de siste tretti metrene handler det i stor grad om muskler.

                                Vi har ingen spillere i Koren-klassen, noe vi trenger for å vinne serien. Tippeligaen er så jevn og hard at én enkeltspiller som kan vende kamper og gi oss den lille inspirasjonen vi trenger for å score det ene målet vi trenger, kan vinne serien. Brann, hvis vi bruker dem som sammenlikningsgrunnlag, har etter det jeg ser flere av disse i bl.a. Helstad, Karadas og Andresen.

                                Vår beste spiller på høsten har vært Mouelhi (kan noen fornye kontrakten hans nå, og ikke "snakke om det" etter sesongen, forresten?). En glimrende defensiv ressurs, og også i det siste vesentlig til stede offensivt, men ingen klassisk playmaker/gjennombruddsspiller. Kiko holder det defensive fortet glimrende, men har ikke det ekstra offensive genet vi trenger. Samtidig begynner jeg å tvile på Myklebust, som etter en lovende sesongstart nå vel viser at han fortsatt ikke er stabil på nivå, men detter ut og inn av kamper og fortsatt gjør for mye rart. Synd, for hans er spillertypen jeg ønsker at vi skal finne.

                                Jeg håper vi får én veldig stor forsterkning, kanskje på midtbanen, foran neste sesong. Det tror jeg er det siste pushet vi trenger for å komme til topps. Samtidig er det jo ingen tvil om at bredden i stallen til Brann overgår vår ganske klart.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Husar kostet vel drøye fem millioner, Roy, ikke tre.

                                  Etter det RB-sporten erfarer, måtte LSK betale omkring 3,5 millioner kroner for å løse 21-åringen fra sin kontrakt i Slovakia – den nest høyeste overgangssummen LSK noen gang har betalt.
                                  Jeg har sett noen andre kilder på nettet operere med mellom 4 og 5 millioner, mens du er den første jeg ser som opererer med 5+ millioner. Normalt stoler jeg mer på RB i slike spekulasjoner og siden overgangsummene ofte er varierende ut fra antall kamper, så føles det i dag mest riktig å runde av nedover. Hva er din kilde, trigz?
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Øyvind
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 292

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                    Du tipper ikke noe særlig, skjønner jeg.
                                    Aldri!

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    MEN: Også Koren og Mifsud trengte ett år på å tilpasse seg. Simen Brenne håper jeg slår til neste år. Occean var hårreisende i fjor, men har vært god i år, selv om han ikke er en Helstad-type, som kan avgjøre en kamp nesten på egen hånd.
                                    Koren og Mifsud var jo nye i Norge, og kunne unnskylde seg med tilvenning til norsk fotball etc. Den holder ikke for Brenne og Johnsen.

                                    Når det gjelder Godset rejecs og Kina farere så mener jeg det er et mer kvalitetstegn hos Stabæk, og ræva kompetanse hos Godset. Jeg er enig med Roy, med tre-fire store kjøp må minst en slå til umiddelbart. Noe annet vil indikere en svikt i enten innkjøpet eller forvaltningen av spilleren fra trenerens side.

                                    Jeg mener det hadde vært bedre å bruke 20 mill på Koren i tre år til, enn å kjøpe Brenne og Johnsen. Vet han ville bort, men eksempelet er illustrerende.

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      #19
                                      Jeg er egentlig ganske fornøyd med spillerkjøpa de siste åra. Synes Fjøra og co har gjort en god jobb. Mener at kjøpa har vært veloverveide i forhold til hva som har vært Fuglas behov, med langsiktige innvesteringer, u-landslagspillere og kvalitet. I tillegg til riktige spillere" så er det utrolig bra og ha klart å rekrutere flere av disse til Lillestrøm. Eks Occean og Brenne var det stor etterspørsel etter fra andre klubber.

                                      Kan diskutere om de har slått til 100%, men derfra til å si at innkjøpspolitikken er dårlig mener jeg er galt. Hadde ikke Brenne og Occean vært hos oss idag og vi hadde fått tilbud om å kjøpe dem for 8 millioner hver så er jeg ikke i tvil om at jeg ville sagt ja på nytt på bakgrunn av hva de har vist i Lillestrøm.

                                      Marius Jonson har spilt så lite at det er umulig å utale seg, men jeg har stor tro på ham og mener han var et kupp å få til Lillestrøm. Husar har ikke slått til. Og kommer nok heller aldri til å gjøre det hos oss. Sånt skjer. Vil alltid være noen som ikke slår til.

                                      Før sesongen mistet vi 2 av våre aller beste spillere, vi fikk ny trener som har innført et helt nytt system. Allikevel ligger vi på andreplass med gode muligheter for cupgull. Er en rimelig god avkastning på spillerkjøpa hittil det. Og enda større potensiale har både Brenne og Occean og Johnsen.

                                      Jeg støtter ihvertfall veldig innkjøpspolitikken til Lillestrøm de siste åra, både med tanke på kvalitet, spillere vi trenger og unge spillere og mener helt klart det har vært en god plan bak disse.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2128

                                        #20
                                        Cyril Kali - Litt tynt grunnlag å vurdere han på, han spilte vel en A-lagskamp og var meget bra der. Børsmessig vil han vel ligge helt i toppen i snitt??

                                        Trond Olsen - At Trond Olsen hadde et enormt ego, og trivdes bedre som stjerne i en lten klubb, enn en av laget i en større klubb, kunne man vel ikke vite.

                                        Martin Husar -Etter å ha sett Husar i cupen mot Bærum, er jeg overbevist om at han blir en hit.

                                        Andreas Haddad - Ble hentet inn i en periodde med akutt spisskrise. Gjorde jobben sin.

                                        Markus Kiesenebner - Trenger tid

                                        Marius Johnsen - Trenger tid

                                        Viktor Bjarki Arnarson - Har ikke akkurat den letteste plassen på laget å tilrive seg.

                                        Karim Essediri - Hvor god burde han ha vært? Holdt Riise på benken?

                                        Simen Brenne - Som mitt drømmekjøp, har han selvfølgelig ikke innfridd. Hadde sannsynligvis passet bedre i 4-4-2.

                                        Jeg ser ingen store skandaler av kjøpene så langt. Med en sterk første-ellever, blir det selvfølgelig vanskeligere for nyinnkjøpte å tilrive seg en plass på laget. Savner også en høyreback/venstreving i sommer, en general på midten ala Koren, er så vrient å få tak i, så det tar tid uansett. Men: Hadde det vært bedre med panikkjøp i sommerpausen, enn å få på plass en enda bedre erstatter etter sesongslutt??
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...