Sløser vi penger på spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • norskpoker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 399

    #21
    Opprinnelig skrevet av reka
    Spillerkjøpene virker litt planløse og preget av tilfeldigheter. At vi f.eks fikk tak i Riise fordi fjøra tilfeldigvis satt ved siden av moren og slang frem et tilbud får meg til å lure på hvor stor rolle tilfeldighetene spiller?
    Tilfeldigheter råder akkurat like mye i fotballverdenen som på andre arenaer. Skal Fjørtoft la være å slå til på en mulighet fordi den dukket opp tilfeldig?

    Opprinnelig skrevet av reka
    Jeg skulle ønske jeg så konturene av en plan her, og helst noe alá kjøpe ungt og forholdsvis rimelig, vise tillit og selge dyrt.
    Kjøpe ungt og billig, selge dyrt. Javel, men har ikke Fjørtoft kjøpt ungt da? Både Myklebust og Riise faller jo inn her. Hvem er det som vil slippe norske stortalenter billig til en toppklubb som LSK? Det er ikke bare å si at han vil vi ha, og det gratis! Når det gjelder å selge dyrt, er dette et ganske tåpelig utsagn. Det er ikke vi som bestemmer hva andre klubber er villige til å betale for spillerne våre.

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      #22
      myklebust har ikke akkurat vært noen gigasuksess til sammenlikning med riise (enda), brenne har heller ikke forsterka laget vårt noe særlig syns jeg(men vi får se neste år) han er en vanlig fyr til en pris på 8mill thats it.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #23
        Opprinnelig skrevet av norskpoker
        Javel, men har ikke Fjørtoft kjøpt ungt da? Både Myklebust og Riise faller jo inn her. Hvem er det som vil slippe norske stortalenter billig til en toppklubb som LSK?
        Myklebust er vel tremenningen hans. Ingenting er bedre enn å kjøpe u21 spillere, men hvor mange vil til oss når de ser at Gundersen går i evigheter uten å få kamperfaring? Jeg er også noe skeptisk til dette kjøpet da kantspillere skulle vært prioritert fremfor en midtspiss som skal konkurrere med Occean og Sundgot. Personlig skulle jeg ønske at vi sikret oss minst ett kjøp årlig fra U21 årlig som en policy, og at vedkommende fikk spilletid nokså raskt.

        Kommentar

        • Gjest

          #24
          Jeg mener Fjøra & Co har gjort en kjempejobb og hentet inn fantastiske spillere!

          I fjor mistet vi Koren og Mifsud. Disse kvalitetspillerne har blitt erstattet.
          Sannsynligheten for at vi havner høyere på tabellen i år enn i fjor er stor, noe som jeg ser på som et sikkert tegn på at erstatterne har gjort en godkjent jobb.

          Kiesenebner, Johnsen, Islendingen, Brenne har vært skadet - og er enda ikke der de skal være. Men å kalle noen av de for dårlige kjøp fordi de ikke har briljert fra dag en er jo vanvid!
          Er det noen som forventer at Raul, Beckham, Owen eller Terry skal briljere med brekt bein? Selvfølgelig ikke.. Men med en gang de er friske så skal de inn og heve laget? Min påstand er at de som tror det er naive.

          Jeg håper Fjøra & Co fortsetter i det gode sporet de er i nå, og fortsetter de gode innkjøpene slik at vi får enda en god spiller eller to neste år. Gjerne en fantastisk høyreback og en stjerne av en venstreving.

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            #25
            Men hvor mye penger har vi å bruke på nye spillere nå som godeste Per Berg ikke er innvolvert lenger? Det er noe jeg lurer på..

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #26
              Opprinnelig skrevet av kimmern
              Men hvor mye penger har vi å bruke på nye spillere nå som godeste Per Berg ikke er innvolvert lenger? Det er noe jeg lurer på..
              Vet dette er utenfor tema, men vet du noe vi andre ikke vet eller har du misforstått Per Bergs rolle?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Om vi sløser jepp,men hva gjør enga da.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1586

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Om vi sløser jepp,men hva gjør enga da.
                  Vi behøver vel ikke å sammenligne oss med den dårligste i klassen? Hva med å se til Stabæk som utvilsomt har fått mye mer ut av kronene sine når det gjelder spillerkjøp.

                  Forøvrig har Enga noe ikke vi har; en rekke unge, gode talenter for fremtiden.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Dole
                    Forøvrig har Enga noe ikke vi har; en rekke unge, gode talenter for fremtiden.
                    Talenthypen i vif kan du ta med en klype salt. Når slo en vif-junior sist gjennom på A-laget? (Se bort fra innhopp etc. som en følge av tynn stall.)

                    Nemlig. De siste årene har LSK hatt flere egenproduserte spillere enn vif i elleveren, og sånn vil det nok fortsette i overskuelig framtid.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Dole

                      Forøvrig har Enga noe ikke vi har; en rekke unge, gode talenter for fremtiden.
                      Glenn Roberts, hvor ble det av han? Fellah brakk visstnok beinet men han har ikke imponert meg, Førsund var ett super talent, han ble leid ut til kongsvinger.. Enga bruker talenter når de er i medgang... Så fort det butter imot så kan dem bare glemme spilletid.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Glenn Roberts, hvor ble det av han? Fellah brakk visstnok beinet men han har ikke imponert meg, Førsund var ett super talent, han ble leid ut til kongsvinger.. Enga bruker talenter når de er i medgang... Så fort det butter imot så kan dem bare glemme spilletid.
                        Førsund er ikke lokal. Opprinnelig fra Nittedal, før han dro til Ørn-Horten og deretter Enga.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Førsund er ikke lokal. Opprinnelig fra Nittedal, før han dro til Ørn-Horten og deretter Enga.
                          Snakka vel ikke om lokale spillere. Det var vel egentlig unge spillere og hvordan dem slapp til i "talentfabrikken" vålerenga. Hverken Roberts eller Fellah er vif gutter heller mener jeg.
                          Last edited by xeR; 22.09.2007, 11:22.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • UFM1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 2008

                            #33
                            jeg er enig i at alle har vært så ræva untaget marius johnsen og brenne, brenne har innfridd, og johnsen kommer til å innfri
                            Lillestrøm

                            Kommentar

                            • fuglestaten
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Sep 2006
                              • 58

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Øyvind
                              Søndagens kamp var en lite inspirerende affære. Det som bekymret meg mest var at laget ikke innfrir, og vi har nye dyre spillere som enten underpresterer eller er i oppvarming hele kampen.

                              Dette gjør at jeg gjerne tar en diskusjon på de spillerkjøp som er foretatt. Og ja, jeg fokuserer på det negative! Og ja, noen nye spillere har vært skadet. Og ja, det er tidlig å avskirve Kiesenebner, men likevel.

                              Har Fjøra gjort så mange gode innkjøp? Og legg merke til at gratis overganger medfører ofte hemmelige sig-on-fee og selvsagt mer enn industriarbeiderlønn. Og til slutt om skadene, du har den flaks du fortjener!

                              Noen eksempler;

                              Cyril Kali, skader javel, men forsvant ut av døren uten å være savnet
                              Trond Olsen, lykkes ikke. Sikkert mange grunner til dette. Vi tjente noen kroner, men det var vel ikke intensjonen.
                              Martin Husar, så lovende han bare vil, men spiller jo ikke kamper akkurat.
                              Andreas Haddad, kom, trente litt, dro
                              Markus Kiesenebner, hvor blir han a?
                              Marius Johnsen, masse penger, krever mer enn det han har fått vist.
                              Viktor Bjarki Arnarson, jeg har ikke sett snurten a'n
                              Karim Essediri, det begynner jo å bli litt seint. Uansett om holdningen er endret i det siste
                              Simen Brenne, for all del god, og holder seg på merkelig måte inne i landslagstallen, men for pris og lønn er jeg ikke sikker på om han har innfridd.

                              Tja, synes disse eksemplene burde legges merke til. Kjøper vi inn spillere uten å gjøre grundig nok forarbeide?

                              Nå skal det legges til at det finnes gode unntak. Men, det eneste sjefskjøpet er Bjørn Helge Riise.

                              Vær så god! Riv lista fra hverandre...
                              Cyril Kali kom gratis til Lsk fra lille for å se om han var god nok til å ta over etter Anderson. Han signerte en kontrakt som varte ut sesongen. Han blei desverre aldri god nok.

                              Trond Olsen blei vell solgt på grunn av holdningen hans.

                              Martin Husar spiller ikke fordi han har er på utlån hos HamKam.

                              Haddad. Grunnen til at han blei solgt var vell fordi han ikke skorte mål.

                              Markus Kiesenebner. Tom har sagt han må tilpasse deg Noesk fotball først.

                              Viktor Bjarki Arnarson. Jeg lurer også på hvor han bøir av, han er vell ikke god nok.

                              Marius Johnsen. Har ikke vist seg ordentlig fram på grunn av skader.

                              Karim Essediri. Tydligvis ikke god nok til første ellveren, men en god erstatter.

                              Simen Brenne. Sikkert et likt kjøp som Occean som slår skikkelig til neste år.
                              Last edited by RoyVaadal; 23.09.2007, 07:33. Begrunnelse: Fet skrift i hele innlegget er ikke tillatt.

                              Kommentar

                              • fugla87
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jun 2007
                                • 81

                                #35
                                Jeg syns Brenne får mye pepper fordi han ikke skårer mål. men han er jo en god spiller som er flink til å dra frem andre. det er ett lag spill og handler om å spille sammen. derfor er det viktig å gjøre andre gode som Brenne ikke bare skåre mål. det var forresten samme holdninger mot kiko helt til han putta, men han har heller aldri vært dårlig.
                                Fugla For Life!!

                                Kommentar

                                • fuglestaten
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2006
                                  • 58

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av fugla87
                                  Jeg syns Brenne får mye pepper fordi han ikke skårer mål. men han er jo en god spiller som er flink til å dra frem andre. det er ett lag spill og handler om å spille sammen. derfor er det viktig å gjøre andre gode som Brenne ikke bare skåre mål. det var forresten samme holdninger mot kiko helt til han putta, men han har heller aldri vært dårlig.
                                  Det er nok ikke bare derfor han får mye pepper, det har nok noe med at han driver å somler til tider, får sikkert en bedre seson neste år...

                                  Kommentar

                                  • fugla87
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jun 2007
                                    • 81

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av fuglestaten
                                    Det er nok ikke bare derfor han får mye pepper, det har nok noe med at han driver å somler til tider, får sikkert en bedre seson neste år...
                                    Han fortjener mer tillit fra fansen enn det han har fått ihvertfall! han slår igjennom snart. håper på mål fra ahn hver kamp så han slipper denne pepper`n
                                    Fugla For Life!!

                                    Kommentar

                                    • Fuglefar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 202

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av fugla87
                                      Han fortjener mer tillit fra fansen enn det han har fått ihvertfall! han slår igjennom snart. håper på mål fra ahn hver kamp så han slipper denne pepper`n

                                      Det er ikke mål som er viktigst. Vi ser jo alle at det ikke er full innsats i alle duelleen brenne er involvert i. I enkelte av løpsduellene ser det ut som han bare jogger. Jeg vil kreve 100% hele tida av en mann som Brenne. Og når den tiden er kommet vil vi alle omfavne Brenne.
                                      Han har ikke innfridd mine forventninger, men jeg håper jo på at det vil skje, fort som faen
                                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                      Kommentar

                                      • fugla87
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jun 2007
                                        • 81

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                        Det er ikke mål som er viktigst. Vi ser jo alle at det ikke er full innsats i alle duelleen brenne er involvert i. I enkelte av løpsduellene ser det ut som han bare jogger. Jeg vil kreve 100% hele tida av en mann som Brenne. Og når den tiden er kommet vil vi alle omfavne Brenne.
                                        Han har ikke innfridd mine forventninger, men jeg håper jo på at det vil skje, fort som faen

                                        Det kan jeg være enig i, men jeg tror han ville gjort det bedre med litt tillitt fra starten. ikke bare når man scorer mål. i Brenne sitt tillfelle fikk vi ikke lov å synge for han når han scorte mål engang. å det er dårlig av enkelte i fansen.....
                                        Fugla For Life!!

                                        Kommentar

                                        • BlodigHøne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 729

                                          #40
                                          Ja, det er helt utrolig. Spillere som er like gode som Husar, Birkir og Essidiri kunne vi hentet fra en vilkårlig 1. eller 2. divisjonsklubb for halvparten av summene.
                                          Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                          That went wherever I... did go!

                                          Kommentar

                                          Working...