16 mill. i minus

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    16 mill. i minus

    LILLESTRØM (VG) Lillestrøm legger denne uken fram et rekordunderskudd. Nå går hovedinvestoren ut og kaller fotballen laget har spilt, «kjedelig».


    her kommer nyheten de fleste har venta på. Dette har vel de fleste regna med etter tendensene på spillermarkedet
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Men midt oppe i det negative var det jammen noe positivt også.
    1) At spillestilen blir endret til mindre kjedelig fotball. (At den har vært SÅ kjedelig er jeg ikke helt enig i, men det er vel bare meg...)
    2) At sponsorinntektene har økt. Og dersom noen mener at 5 mill er lite, så er det bare å overføre et tilsvarende beløp til min konto... :wink:
    Knurr...

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #3
      Og ikke minst at Tom Lund skal bidra mer på det sporslige planet og komme mer nærmere laget.
      Det er fin musikk i mine ører.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #4
        Nå som dette kommer ut må jeg også si at tillitten til styret er økt litt. Det er viktig å ikke satse over evne, og vi har fått en del ut av et transferbudsjett på 0 kr. Virker som de driver edrulig nå, og jeg har stor tro på at de får klubben ordentlig på beina. Gode spillere er henta inn, flere spillere går ut enn inn og jeg tror vi har senka lønningsutgiftene.

        Kommentar

        • Joppe
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2003
          • 173

          #5
          Noen som vet grunnen til at klubben går 16 mill. i underskudd?
          berg sier det er investeringene i forkant av sesongen, da er det vel spiller-investeringene det er snakk om. Jeg trodde de var "sponset" av investor-trioen. Var det ikke kun Koren som ikke var Bosman?
          Jeg synes ikke dette er så veldig beroligende akkurat...

          (Hvordan kan klubben si at de vil hente Ødegaard el. Andresen til 10 mill. når de legger frem et underskudd på 16 mill. ca en måned seinere?)

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            #6
            Jeg synes også at 16 mill var i overkant mye...

            Dette er et ca ca overslag:
            Stoffe Andersson - kom gratis, koster ca. 800' i lønn.
            Orjinta - totalpakke på ca. 3 mill.
            Mifsud - kostet 1,5 i innkjøp, ca 800.000 i lønn.
            Koren - kostet ca. 2 mill, 1 mill i lønn
            Stefanutto - kom gratis, koster ca. 600' i lønn.

            Hvis man tar kostnadene på disse spillerne i innkjøp OG lønn så får man ca. 10 mill, men da har man samtidig tatt de ut av lønnsbudsjettet og står igjen med en tropp på 16-17 spillere. Hvor kommer de restererende 6 millene fra??

            Viktig at LSK får opp et eller annet de kan leve av, f. eks en storhall. Også skal vel fastrenta re-forhandles på Åråsen i år, noe som vil medføre besparelser på noen mill pr år. I tillegg så jobbes det konkret med å få flere på kampene.

            Summa-sumarum, jeg synes dette høres kritisk ut! Jeg skal passe meg for å skrike etter stjerner heretter!

            Kommentar

            • Kølla Riisa
              Seniormedlem
              • Jun 2004
              • 1021

              #7
              Det var ganske stygge tall ja.
              Vi får håpe konseptet med å presentere en kamp som en spesiell "happening" hver gang trekker flere tilskuere til tribunene.
              Personlig så tror jeg at det er i bunn og grunn gode resultater, lokal patriosme og profiller som fyller tribunene og derretter klubbkassa.

              Forresten var det hyggelig med 5 millioner ekstra i sponsorpenger. Det er også kjempepositivt at de har funnet en hovedsponsor(Nordea) som ser ut til å bli med noen år fremover. Slipper vi å bekymre oss for å finne hovedsponsor også 8)

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                #8
                Når det gjelder bosmanspillere så må man huske at disse sjeldent er helt gratis. Sign-on fees er til tider ganske så dyre har jeg hørt.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Jeg tror neppe dette er så ille som det høres ut til. I følge Fjørtoft kommer årets samlede inntekter til å ligge på rundt 40 millioner. Jeg kan tenke meg at vi har lønninger til spillere og støtteapparat på¨ca. 25 millioner. Det er sannsynlig at reising og lignende kommer på rundt 5 millioner i året, vedlikehold(stadion, treningsbaner, etc.) på 2,5, eller thereabouts... Så kan man regne ca. 3 mill på andre morosaker. Da sitter vi igjen med 4,5 til spillerkjøp. Og lønninger er inkludert i den summen.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Det som undrer meg mest er hvordan man skal kunne snu et tap til å gå i break... Det sies hvert år, men HVORDAN??

                    En måte å gjøre det på er å innrette seg etter at LSK ikke skal ta medaljer i år, neste år, eller året etter. Men vi skal vinne i 2008. Jobbe langsiktig, presse ned lønningene, satse på yngre talenter, spiller salg osv.

                    Altså "the Sogndal way"...

                    Kommentar

                    • Frydenlund
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Feb 2004
                      • 52

                      #11
                      Orjinta for til sammen 3 millioner kroner er skremmende...
                      Mifsud til 1,5 mill vil jeg ikke si at er en særlig bra deal heller, passer ikke inn i det hele tatt.
                      Får håpe at de foretar seg noen gode kjøp snart, begynner å bli lenge siden

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Det er oss og Chelsea!! jajamensann
                        godt jeg heier på begge da :twisted:
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Altså "the Sogndal way"...
                          The Sogndal way! De har nettopp rykket ned. Det er den veien det har gått. Sportsklubben ønsker å henge seg på (i toppen som sannsynligvis vil utskille seg de neste årene). At ASA har gått underskudd er vel ingen krise da det er investorene, ikke klubben som får på pukkelen der. At de gikk inn med midler som skulle investeres er vel mye av grunnen til underskuddet hittil.

                          Så lenge investorene er med (og det har de sagt at de skal være lenge) er det vel ingen stor fare. Går det skikkelig ille ender vi opp som Brann: Uten ASA, men med en positiv økonomi og forhåpentligvis med de fleste spillerne i behold.

                          Uansett så er planen til våre kjære investorer at klubben skal drives godt og levere resultater og godt spill slik at det i lengden lønner seg. Hvis de skal få til det må klubben gjøres til en av de beste i landet. La oss alle håpe at de lykkes med det!
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2129

                            #14
                            Og også Real Madrid har jo et solid underskudd, uten å gå ad undas for det
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            Working...