Bør Kippe settes på tribunen resten av året?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2131

Da regner jeg med at dommerstanden er konsekvente overfor Bakke, Riseth og andre stygge spillere resten av denne sesongen. Ingen andre spillere hadde blitt vist ut på bakgrunn av det Kippe gjorde i dag. Etter å ha fått gult kort kun minutter før, pleier man ikke å få kort allerede i neste situasjon. Men siden det er Kippe det gjelder, er det ganske trygt, siden man vet at det ikke vil bli noen andre reaksjoner for dommeren enn en konjakk på Roald Bruun-Hansen sitt kontor.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• cave
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2006
      • 108

Opprinnelig skrevet av heidar
      Etter å ha fått gult kort kun minutter før, pleier man ikke å få kort allerede i neste situasjon.
      Det er fordi de fleste spillere som får gult er noe forsiktig i taklingene etterpå, det er vel også poenget med gult. Går man inn i en soleklar gultkorttakling minutter etter forrige gult så vil man ha det røde. Klarer man å dytte ansvaret for Kippe sitt andre gule på dommeren så er man kanskje vel enkel. Kippe visste han hadde gult, vet regelverket og derfor må han også alene ta ansvaret for det.

Kommentar

• MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

En heksejakt mot Kippe fra dommerene denne sesongen. Hvis man ser på kortstatestikken til Kippe i foregående sesonger så er ikke den engang i nærheten av hva den er i år. Og er det noen her som kan si de føler Kippe har forandret veldig mye på sin spillestil denne sesongen?

Heksejakt dratt opp så til de grader av TV2 og tildels andre media i Norge. Dommerene er mennesker og lar ser påvirke. Om man ser kort for kort er det langt ifra alle som er fortjente men kortene vises fordi spilleren heter Frode Kippe.

Kommentar

• Pedro
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Jul 2005
          • 12

Takk til Kippe

Jeg mener at Frode Kippe ene og alene kan ta på seg skylda for at vi ligger så langt bak Brann. Jeg begynner nesten å lure på om mannen er stokk dum. Med det harde kampprogrammet som er igjen nå så ser det ut som at vi ikke skal klare å ta medalje engang.

Klarer ikke gutta å ta seg til cup-finale blir dette nok et middelmådig år.

Kommentar

• RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Skal vi ha noen som helst sjanse til å bli blant de fire-fem beste, så må vi spille resten av kampene med 11 mann.
            Kippe har blitt utvist tre ganger i år, men gårsdagens var den eneste som ikke skjedde i sluttsekundene. Det betyr at det er i bare en av femten kamper Kippes røde kort har medført at vi har måtte spille med en mann mindre. Det er selvsagt uheldig når det skjer. Men vi må ikke overdrive eller bli med på medias heksejakt.

Kippes andre gule kort i går hører til de svært urutinerte, hårfint bedre enn de totalt meningsløse (som kjedebruk, bortspilling av ball og munnbruk). Sånt sett så burde kanskje trådstarter først gått løs på en som klarte å pådra seg to kort(et gult og et rødt) som begge var mer meningsløse enn Kippe sitt.
            RoyVaadal.

Kommentar

• gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
              En heksejakt mot Kippe fra dommerene denne sesongen. Heksejakt dratt opp så til de grader av TV2 og tildels andre media i Norge. Dommerene er mennesker og lar ser påvirke. Om man ser kort for kort er det langt ifra alle som er fortjente men kortene vises fordi spilleren heter Frode Kippe.
              Ok, så det var altså TV2 som foretok den genistreken å felle både Gunnarsson og Alanzinho i løpet av ett minutt i går? Ikke Kippe?

Nå må vi snart tørre å face fakta. Kippe har ødelagt masse for laget pga klønete og farlig spill. Det er det vi i LSK må ta tak i. Ikke media.

Mvh
              Gammer`n
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Sånt sett så burde kanskje trådstarter først gått løs på en som klarte å pådra seg to kort(et gult og et rødt) som begge var mer meningsløse enn Kippe sitt.
                Det kan du godt si, men....:
                Riise er mye yngre, er ikke kaptein og har ikke vært utvist to ganger tidligere i sesongen.
                Kippe er superrutinert, og skal holde hodet kaldt. Særlig fordi han vet at motstanderne hele tiden er ute etter å provosere ham.
                Det samme bildet vil vi også se i resten av kampene. Og derfor opprettholder jeg mitt spørmål?
                Bør Kippe settes på tribunen resten av sesongen?

Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Tam
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2005
                  • 61

Holdninger

Det må ha kommet inn noen nye holdninger i LSK det siste året.. vi har da aldrig vært så utsatt som vi er iår ?

Dette kan ikke bare skyldes media, men en hodningsendring innad i gruppa ?

Kommentar

• MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

Ok, så det var altså TV2 som foretok den genistreken å felle både Gunnarsson og Alanzinho i løpet av ett minutt i går? Ikke Kippe?
                    Jeg har da ikke sagt at det er TV2 sin skyld i enkeltprestasjoner. . Dette ville vært en syk ting å si.

Jeg mener iallefall at det er veldig mange Tippeligaspillere som hadde sluppet unna det første gule kortet. Det blir såklart spekulasjoner men jeg tror at fordi spilleren som var i fokus het Frode Kippe ble konklusjonen til dommeren gult kort. (Noe de fleste mener er feil).

Jeg sier ikke at dommerene gjør alt de kan får å gi Kippe gult kort men jeg mener at de blir nok påvirket av TV2 og resten av media-norge. Det har vel så og si blitt bevist (så godt som det lar seg bevise) at spillere med dårlig rykte blir sett på med strengere øyne blant dommere, ikke bare i Norge men også i England og Italia.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Vi får for alt. I hver bidige situasjon hvor det er grunnlag for å gi kort drar dommeren frem kortstokken. Lista ligger knapt nok over gulvet for å tildele "griselaget" LSK kort. Det er den enkle sannhet etter all mediaeksponeringen. Andre lag slipper unna kort i halvparten av de situasjonene der vi får kort.

Kuren er enkel: Ikke gi dem grunn til det.

Kommentar

• fugla87
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Jun 2007
                        • 81

[quote=gamle-perta;201883]Ok, så det var altså TV2 som foretok den genistreken å felle både Gunnarsson og Alanzinho i løpet av ett minutt i går? Ikke Kippe?

det var vel heller ikke dirrekte felling av Kippe heller den første! men kampen er ferdig dømt og Lillestrøm tapte gullet. nå må vi begynne på nytt
                        Fugla For Life!!

Kommentar

• Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

Om Kippe burde sitte på tribunen eller ikke overlater jeg helt greit til Nordlie da jeg anser han for å være veldig mere kompetent til å avgjøre det enn meg, man kan jo selvfølgelig MENE hva man vil.

Både Riise og Kippe dreit på draget i går i mine øyne, man kan si ... og mange sier det jo også at Kippes første gule er feil, greit nok det er feil.... men når Kippe har fått det første gule ( feilaktig eller ikke) så burde han holde seg for god til den idiotiska taklinga han gjorde 1 minutt senere, om det første kortet er feil eller ikke er ubetydelig i situasjonen 1 minutt senere, dette vet Kippe og burde brukt sin rutine i stedet for å takle slik han gjorde.

Når det gjelder Riise så er det gule kortet til han helt riktig i mine øyne, han får frispark i mot og er uenig, men i stedet for å gjøre jobben sin og springe tilbake i posisjonen han skal være i det motstanderen tar frisparket sparker han ballen til helvete og hiver seg i munnhuggeri mot dommeren, folk klager fordi han fik direkte rødt for munnbruk og for å ha sakt "er du helt fjern" men i følge folk som skal ha sittet på tribunen og ha hørt dette var det vist snakk om mye grovere ting som ble sakt, så her bør vi kanskje holde litt igjen til vi vet hele saken, om det røde kortet faktisk var korrekt eller ikke.
                          Uansett hvordan jeg ser på det så tabba Riise seg ut GROVT, når dommer blåser frispark skal egne spillere fort som faen gå hjemover for å demme opp mot det frisparket som kommer, hadde alle konsentrert seg om det i stedet for å være uenig med dommer hadde vi kanskje hindret flere mål i løpet av sesongen, vi mister faktisk en spiller som ikke er i posisjon fordi har heller bruker tiden på å klage til dommeren, alle vet at det å klage på dommeravgjørelsen bare er tull, mannen i svart gjør ikke om en avgjørelse ( som regel) bare tull i drive å klage til dommeren.
                          Totalt unødvenbdig opptreden av Riise, men om kortet er fotjent eller ikke skal jeg ikke begi meg ut på før det blir bekreftet hva han har sakt, hvis han fikk det røde for å ha sakt " er du helt fjern" da er jeg uenig ! men uansett uakseptabel oppførsel av spillere på slikt nivå, vi skal være bedre enn det.

Jeg vill ikke glemme Ocean heller i denne kampen , han slapp sin mann på den første scoringa til Stabæk, han slapp markeringa og lot han gå helt alene , etter min mening en gedigen tabbe av Ocean som faktisk burde hindra det målet 97%
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

Kommentar

• erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

Opprinnelig skrevet av reka
                            Vi får for alt. I hver bidige situasjon hvor det er grunnlag for å gi kort drar dommeren frem kortstokken. Lista ligger knapt nok over gulvet for å tildele "griselaget" LSK kort. Det er den enkle sannhet etter all mediaeksponeringen. Andre lag slipper unna kort i halvparten av de situasjonene der vi får kort.

Kuren er enkel: Ikke gi dem grunn til det.
                            Effekten av kuren er også enkel å forutspå: Motstanderen vinner alle 50/50-dueller fordi LSK-spillerne trekker seg i dem.

Ellers er jeg helt enig. I gårsdagens kamp pådro Stabæk seg frispark imot i ett kjør, men slapp med ett kort. LSK pådro seg langt færre frispark, men får to gule for "piss" (Kippes første og Occean). Samtidig får spesielt Tchoi gjøre hva faen han vil - han kaster til tider spillere rundt seg, men HAN har ikke fått ett kort i hele år! Det er heeelt utrolig.

Noen spillere i Tippeligaen er tydeligvis totalfredet fra å få kort, mens andre får kort for den minste ting...selv om det da selvsagt ikke hjelper saken å spenne ned første og beste brasilianer minuttet etterpå i en situasjon det ikke var nødvendig å sette inn en takling.
                            Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

Opprinnelig skrevet av KFL109
                              [...] ellers er jeg tilbøyelig til å mene at LSK bør lete etter en ny midtstopper av tilsvarende kaliber.
                              ...og her klager man på at LSK sløser penger på dyre spillere.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7154

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Kippe har blitt utvist tre ganger i år, men gårsdagens var den eneste som ikke skjedde i sluttsekundene. Det betyr at det er i bare en av femten kamper Kippes røde kort har medført at vi har måtte spille med en mann mindre. Det er selvsagt uheldig når det skjer. Men vi må ikke overdrive eller bli med på medias heksejakt.
                                Det er jo ikke bare utvisningene det er snakk om, Roy, men også det gedigne antallet (nesten en tredjedel av totalt antall kamper) han har måttet sone karantene. Det skader laget like mye, så lenge vi ikke har andre stoppere av hans kvalitet.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Det samme bildet vil vi også se i resten av kampene. Og derfor opprettholder jeg mitt spørmål?
                                  Bør Kippe settes på tribunen resten av sesongen?
                                  Nei, men kun av den grunn at vi ikke har bedre alternativer, og Kippe er en god spiller når han først klarer å fullføre kampene.

Etter sesongen mener jeg det bør vurderes om Kippe skal skiftes ut. I mine øyne er antallet suspensjoner han pådrar seg til direkte skade for klubben. Neste år vil jeg se Søgård som kaptein.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Det er jo ikke bare utvisningene det er snakk om, Roy, men også det gedigne antallet (nesten en tredjedel av totalt antall kamper) han har måttet sone karantene. Det skader laget like mye, så lenge vi ikke har andre stoppere av hans kvalitet.
                                    Vi må nesten bestemme oss for om vi blir bedre uten Kippe (og bør sette Kippe på benken) eller om problemet er at han mister så mange kamper. Jeg ser at har sett dette dilemmaet, trigz, ved at du har tatt et valg.

gamle-perta derimot ser ut til å ønske at Kippe spiller mindre samtidig som han sier at hovedproblemet er at han spiller for lite. Det er et paradoks.

Det hadde vært fantastisk hvis vi fikk tak i en midtstopper som er enda bedre enn Kippe. Spørsmålet blir da hvor lenge vi klarer å beholde en sånn midtstopper, hvis han er betydelig bedre enn Kippe.
                                    RoyVaadal.

Kommentar

• KanariGulFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 454

Jeg syns mange på laget bør endre holdning, spesielt når de føler seg urettferdig behandlet av blant annet dommer.. Det er da det er viktigst og holde tunga rett i munn. Jeg må si jeg ble mektig irritert etter annulleringen av det første målet vi scora i går for da ble det egentlig værre og værre holdninger, og det virket som de ga faen og bare kjørte på.. og det så jo alle hvordan gikk..
                                      kippe er en veldig god midtstopper, og han sier det jo selv at han gjør alt for å hindre at motstanderen skal score mål! Det er bra han har denne innstillingen, men han kan ikke holde på sånn til enhver pris. jeg tør ikke engang tenke på hvor vi hadde ligget på tabellen om han hadde fått spilt alle kampene, uten å få så mye kort og karantener..
                                      Han må også tenke på at vi har en utmerket god keeper som mest sannsynelig hadde reddet en del av de angrepene hvor kippe har fått kort for å felle angriper..
                                      Jeg må nesten få si at hjertet mitt gråter litt om dagen! Får håpe gutta reiser seg og tar seg kraftig sammen på onsdag, da vi atter en gang skal videre til ullevål, men denne gangen reise hjem igjen med kongepokalen og gledestårer

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Ingen tvil om at alle kortene bør evalueres etter sesongsslutt, noe også Nordlie signaliserer at vil skje, jf. nyhetstråden (FotballMagasinet). Men vi bør ikke skylle ut gutten med badevannet. Frode Kippe er blant Norges desidert beste midtstoppere, og det å tenke på å skifte ham ut blir slik jeg ser det meningsløst. Er vel ellers liten tvil om at kortene sitter løsere i dommerlomma når det gjelder Kippe enn mange andre. Men for all del; det bør jobbes med holdninger.

Kapteinsvervet må også vurderes etter sesongen; har vel en klar følelse av at Kippe vil beholde det. Ellers er jeg enig i at Espen Søgård er et godt alternativ som kaptein. Kanskje også Otto Fredrikson, som er i ferd med utvikle seg til en ruvende keeperskikkelse med flotte holdninger?

Kommentar

• Hoho
                                          -Engasupporter-
                                          Forumsadist
                                          • Oct 2006
                                          • 140

Det blir vel litt for trangsynt å påstå at det er media og at dommerne setter seg ned før kamp og blir enige om at Kippe skal det slåes hard ned på, som er grunnen til at Kippe nå står med 6 gule og 3 røde kort - og dette på ca 15 kamper?! Blir jo ikke så alt for mange kamper på han ettersom han soner karantene så ofte.

At han får ett gult på seg igår, som greit nok - kanskje ikke var hans skyld, kan virke urettferdig. Men når han da TRE minutter etterpå klipper ned Alanzinho helt unødvendig er vel helt hans egen besluttning?

Og de andre to gangene han har fått rødt, er vel også pga det koker over i toppen? Som feks mot godset hvor han på overtid "går til angrep" på motspillern. Kan godt skjønne at man blir rimelig hissig utpå der til tider, men når du er kaptein for ett lag som mener selv de skal ta gull, så burde du klare å holde holdet kaldt i sånne situasjoner. Ett LSK lag med Kippe i forsvar i alle kampene i 90 minutter tror jeg hadde hatt mye større sjans til å ta gull enn hva tilfelle har vært i år.

Så kanskje å sette det litt på spissen, men jeg syns hvertfall Kippe kan ta på seg en del av skylda for at dere ikke vinner serien i år. Igår er jo ett godt eksempel som støtter påstanden. Lillestrøm spilte mye god fotall helt til han ble utvist. Da mista dem litt grepet, og når Riise forsvant ut i dusjen ble dere helt overkjørt. Det, som en del andre resultater i år, kunne vært helt annerledes med Kippe på banen 2x45!
                                          Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

JA, det er det

*Hoho er en skapfugl*

Kommentar

Working...