Bør Kippe settes på tribunen resten av året?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

100% uenig med trådstarter. Kippe er vår viktigste forsvarsspiller og er hovedårsaken til at vi er det forsvaret som har sluppet inn desidert minst mål denne sesongen. At dommerne hele tiden er ute etter å dele ut kort til han kan ikke han gjøres så jævla mye med. Kippe kan ikke unngå å gå i dueller bare fordi dommerne setter seg ned før kamp og bestemmer seg for at Kippe skal slås hardt ned på hver jævla match. Setter vi ut Kippe finner media en annen av våre å henge ut som den store stygge ulven. Jeg er glad for at vi har en spiller som Kippe som er den store, stygge ulven vår i media. Det finnes ikke en spiller i Tippeligaen som er mer diplomatisk og som opptrer bedre i media etter sinnsyke dommerfeil enn Kippe.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      han fikk gult og snakka på seg et rødt etter det jeg forstod, men jeg er usikker på hvordan det hang sammen egentlig, så han fikk gult først så prata han og gestikulerte værre enn en 12 åring til dommeren og så kom det røde opp, så jeg regner vel med at det er 2 gule som ble til rødt ?
      Feil - direkte rødt.

Skulle like å vite hva han sa...
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Setter vi ut Kippe finner media en annen av våre å henge ut som den store stygge ulven.
        Ok, da trekker jeg alle innlegg. Jeg visste ikke at det var media som skaffet oss kortene, jeg trodde det var Kippe.
        Sorry.

Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

hvis Riise fikk direkte rødt da er jeg litt spent på hva han har sakt og om det kortet kan forsvares av dommer eller om dommeren har mistet hodet.
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• Aspecho
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Dec 2006
            • 163

Frode Kippe er lagets viktigste spiller.
            Dere så jo selv åssen det gikk mot Vålerenga og Tromsø uten han...

Jeg syns trådstarter virker ganske streng...det første gule var jo ikke korrekt og han var vel "litt" uheldig med det andre gule.

Kommentar

• Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1646

hvis Riise fikk direkte rødt da er jeg litt spent på hva han har sakt og om det kortet kan forsvares av dommer eller om dommeren har mistet hodet.
              He he - oddsen er vel ganske lav på at det var Riise og ikke dommeren som mistet hodet i den situasjonen.

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Etter å ha sett det live og på TV i etterkant er jeg sikker på at han fikk direkte rødt...

At Scherven er en møkkamann er det liten tvil om, han lar seg knekke av Norges mest sutrete hjemmepublikum og spillere.

Tipper Riise spurte om hvor mye penger Scherven fikk av Ingebrigt. Det lurer jeg også på...
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

faen nå ble jeg skeptisk til det kortet til Riise gitt, var sikker på at det var 2 gule, men direkte rødt for munnbruk..... da skal jeg være forsiktig med min kritikk av Riise før det kommer frem om kortet var ok eller ikke.
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

Kommentar

• Jannis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 266

Nå er det nok fra Kippe, ta fra den mannen der Kapteinsbindet med det samme. En skam å ha en slik fyr som Kaptein, og han skal liksom være ett forbildet????

Jannis.

Kommentar

• Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

Opprinnelig skrevet av Jannis
                      Nå er det nok fra Kippe, ta fra den mannen der Kapteinsbindet med det samme. En skam å ha en slik fyr som Kaptein, og han skal liksom være ett forbildet????

Jannis.
                      så så Jannis, ikke gå av skaftet nå vi får ta oss noen øl og snakke ut om det når jeg kommer sørover til cupfinalen
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

Kommentar

• Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

kippe skulle bare hatt gult kort i dag. riise er jeg usikker på, men uansett latterlig av han å sparke bort ballen. man vet hva som skjer da... hvis man hadde sett ronaldo i en lik situasjon ville det vært en bot på 500 000 fra sir alex. kanskje det er på tide å straffe disse hodeløse situasjonene. jeg mener det er illojalt ovenfor lagkamerater, støtteapparat og ikke minst supportere å ødlegge en ellers god sesong med dette tullet.

Kommentar

• glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1252

Kan værken skylde på media eller dommere lenger i denne saken. Kippe er blitt for treg. Så lenge ballene blir slått inn klarer han og rydde opp med hode. Men når kjappe spisser kommer med ballen langs bakken er han sjanseløs. Kippe er rett og slett ikke god nok lenger. Vi har ikke råd til og ha en spiller som må sone 40 % av kampene.

Punkt nr 1. Han kan ikke være kaptein på bakrunn av dette.
                          Punkt nr 2. Vi må handle en ny midtstopper. Kippe er ikke rett mann lenger.
                          Som innbytter ja, men ikke som kaptein eller fast på laget.

Skal vi ta gull må vi ha spillere som holder hodet klart og står frem som ledertyper når det er hot rundt spillera. Kippe er ikke den mannen.
                          Og når han i tillegg står i media og sier at han ikke vil endre spillestilen sin. Så er vel saken klar.
                          Last edited by glasgow; 23.09.2007, 22:32.

Kommentar

• Nosferatu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 768

For Kippes del er den største synden han begår å ikke makte å nullstille seg etter Skjervens jackassvariant ved sklidningen hans. Han hever seg tydeligvis over det faktum at et kort er et kort uansett hvor feilaktig det er, og gjør ingen som helst forsøk på å takle situasjonen. Istedet gjør han som sist han fikk et gult kort som suspenderte ham for neste kamp og klipper ned en kortvokst motstander. Denne åpenbare mangelen på selvkontroll og -forståelse, som ikke svekkes nevneverdig av kortstatistikken generelt, gjør problemstillingen kapteinsbytte aktuelt.
                            Hovedsynderen i kveld er dog Bjørn Helge Riise. At noe har gått til hodet på gutten er helt tydelig. Også tidligere i kampen opptrer han mildest talt ufokusert, på grensen til nonchalant, i det offensive spillet - selv George Best skøyt innimellom når han kom innafor 16. Er han for opptatt av de uunngåelige ryktene om en kontinental fremtid som gjerne følger ferskt etablerte landslagsspillere? Det blir opp til ham selv å vise at han ikke er blitt for stor for skoa sine, og at opptredenen ved utvisningen - som gir meg lyst til å sende ham et postkort med påskriften "Forp*lte drittunge" - ikke er representativt for en av våre ellers mest positive overraskelser i år.
                            Forøvrig enig med Bekkis. Jeg hadde vondt av resten av laget og alle de oppmøtte når Riise gikk av banen.
                            Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

Syns det er mange som bør telle til 10 før de skriver innlegg her. For noen uker siden var de fleste enige om at Hareide var en dust som ikke ville bruke Kippe på landslaget, som bare hadde han med som reserve for Hangeland. Forrige helg var forsvaret katastrofe fordi Kippe ikke spillte, og nå vil dere sette han på benken resten av året, og også kvitte dere med han??? Jeg tror ikke Kippe har blitt mer rå i spillestilen sin i år enn det han var i fjor, og jeg tror ikke han har blitt noen dårligere midtstopper heller. Hvor mange kort fikk Kippe ifjor?

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Kan værken skylde på media eller dommere lenger i denne saken. Kippe er blitt for treg. Så lenge ballene blir slått inn klarer han og rydde opp med hode. Men når kjappe spisser kommer med ballen langs bakken er han sjanseløs. Kippe er rett og slett ikke god nok lenger. Vi har ikke råd til og ha en spiller som må sone 40 % av kampene.

Punkt nr 1. Han kan ikke være kaptein på bakrunn av dette.
                                Punkt nr 2. Vi må handle en ny midtstopper. Kippe er ikke rett mann lenger.
                                Som innbytter ja, men ikke som kaptein eller fast på laget.

Sal vi ta gull må vi ha spillere som holder hodet klart og står frem som ledertyper når det er hot rundt spillera. Kippe er ikke den mannen.
                                Og når han i tillegg står i media og sier at han ikke vil endre spillestilen sin. Så er vel saken klar.
                                Hurra for deg som vil at vi skal sette ut en av landets beste midtstoppere. Glad det ikke er du som tar ut laget, løk.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• FinnLizzy
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2006
                                  • 109

Dumt av Kippe i dag, ja. Men jeg mener fortsatt han er en av våre beste spillere. Neste sesong blir han vår beste spiller, og får 3 gule til sammen i cup og serie. Men, ut året tror jeg det kan være lurt av Tom å ta Kippe av banen hver gang han får et gult...
                                  Gul fugl i Bærrgæn.

Kommentar

• glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1252

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Hurra for deg som vil at vi skal sette ut en av landets beste midtstoppere. Glad det ikke er du som tar ut laget, løk.
                                    Syntes ikke Kippe fremstår som landets beste midtstopper lenger. Og du skal sikkert være glad jeg ikke tar ut laget. Kippe er god han. Når han spiller da.
                                    Men med så mange karantener så må man stille seg spørsmålet om han er god NOK........
                                    Er det godt nok og ha en kaptein som spiller på seg kort i hver bidige kamp og står over 30-40 % av kampene. Neppe.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Syns det er mange som bør telle til 10 før de skriver innlegg her.
                                      Tror veldig mange kunne hatt godt av å telle hele natta!
                                      Så til tråden:

Jeg stemmer et rungende JA til å sette Kippe på tribunen...for å sone den ene kampen han nå vil få karantene i! Etter dette er det rett inn på laget igjen som vår forsvarssjef! Vi etterlyser hele tiden spillere som vil blø for våre kjære gule og svarte drakt, da kaster man ikke Frode Kippe! Om han får gigantbot eller ei driter jeg egentlig i da dette uansett ikke vil merkes på kontoen hans. Men en skikkelig smekk på den kroppslige pungen forventer jeg vil bli gitt! Nå må Frode begynne å tenke før han kaster seg inn i taklingsforsøk når han allerede står i dommerens kortbok.

Frode Kippe - forsvarsklippe!

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

Så lenge de norske dommerne ser ut til å ha blitt instruert til å ha fokus på Kippe som en grisespiller, med eller uten medias hjelp, har han blitt et stort problem for Fugla.

Jeg har ikke sans for forslag om å benke Frode resten av sesongen - fordi vi ikke har et seriøst alternativ - , men hvis han ikke er i stand til å legge om spillestilen sin etter den veiledningen dommerne har gitt ved sin kortbruk denne sesongen så spørs det om Lillestrøm er tjent med å ha spilleren i start-11'ern.

Dette må det sportslige utvalget ta en seriøs diskusjon om, samtidig som Nordlie er nødt til å ta opp problemstillingen med Kippe.

De gjenværende kampene får vise om Frode kan justere spillestilen, ellers er jeg tilbøyelig til å mene at LSK bør lete etter en ny midtstopper av tilsvarende kaliber.
                                        Vidar Evje

Kommentar

• minibus
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Jul 2007
                                          • 10

Feil

Opprinnelig skrevet av heidar
                                          Kippe får kort for å være ute på banen. At det er opplest og vedtatt at han skal få kort, har blitt bestemt tidligere denne sesongen. Har Kippe tidligere pådratt seg spesielt mange kort? Nei, men den inkompetente dommerstanden i landet tør ikke annet enn å gi mannen kort.

Dommeren avgjør kampen med to tåpelige røde kort. Kippe sin andre takling kan forsvares med gult, men etter å ha fått det tåpelige gule kortet først, skal selvfølgelig en god dommer ta hensyn til dette. BHR er tåpelig og sparker bort ballen, men igjen er dette kun gult kort. Rødt for munnbruk er det dummeste jeg noensinne har hørt!

Artig du? Hver situasjon er ett nytt kapittel, enten er det gult eller så er det ikke. Du mener han burde ikke gitt gult fordi det første kanskje var feil....? Ganske på etterskudd i andre taklingen hr Kippe, men han har jo flere i forsvar, si det til han, han MÅ ikke stoppe alle, hver gang, for en hver pris!

Kommentar

Working...