Bør Kippe settes på tribunen resten av året?
Collapse
X
-
-
Men når han først har fått det ene "feildømte" kortet, så er vi alle enig i at det bare er tull og fanteri av Kippe å klippe ned Alanzinho bakfra på vei gjennom.Kommentar
-
Kommentar
-
Synes godt vi kan sette Kippe på benken uansett, mener han ikke er god nok. Ja, han stopper mye i lufta, men han har null spillende kvaliteter noe som veldig ofte ender med at klareringene hans ender opp med livsfarlige kontringer for motstanderen. Er lei...topper seg også når han har 3 røde og 7(?) gule allerede!! Faen ass.Kommentar
-
En heksejakt mot Kippe fra dommerene denne sesongen. Hvis man ser på kortstatestikken til Kippe i foregående sesonger så er ikke den engang i nærheten av hva den er i år. Og er det noen her som kan si de føler Kippe har forandret veldig mye på sin spillestil denne sesongen?
Heksejakt dratt opp så til de grader av TV2 og tildels andre media i Norge. Dommerene er mennesker og lar ser påvirke. Om man ser kort for kort er det langt ifra alle som er fortjente men kortene vises fordi spilleren heter Frode Kippe.
Blir tull og skylde på Media og dommereneKommentar
-
Synes godt vi kan sette Kippe på benken uansett, mener han ikke er god nok. Ja, han stopper mye i lufta, men han har null spillende kvaliteter noe som veldig ofte ender med at klareringene hans ender opp med livsfarlige kontringer for motstanderen. Er lei...topper seg også når han har 3 røde og 7(?) gule allerede!! Faen ass.
Hva mener du med spillende kvaliteteter? Da spør jeg deg, hvem har spillende kvaliteter i denne klubben? Fakta er at laget er for dårlig offensivt. Vi har et arbeidsjern i Søgaard som dessverre mangler det du kaller spillende kvaliteter, hvor er hans kreative kraft, hans gode skuddben.
Hva med Brenne? Har han levd opp forventningene til dere kanarifans? Har han bidratt til at Lsk skal kunne kalle seg seriemestere? Spør du meg er han en gedigen flopp!!
Hva med Rambekk som flere av dere mener har hodet i Odd. Har han vært en faktor som gjør klubben til seriemestere?
Hva med benken? Essidiri, Strand, Danton? Er dette vinnere?
Har PSA så mange flere spillende kvaliteter en Frode sack?
Hvis dere ser rundt dere i de fleste medier og hva som blir sagt om Frode der, og det faktum at Frode blir tatt i landslagstroppen gang på gang, hvordan kan dere forsvare å gi skylden til Frode fordi denne klubben har blitt en "taperklubb" som driter seg ut hver gang det virkelig gjelder?
Sett Frode på benken. Det er sikkert noe Nordlie vurderer, herregud, da er det mange som burde ha vært på den benken.
Når det er sagt irriterer det meg grønt at Frode går inn med margintaklinger når han har gult kort og det er helt tydelig at noe må gjøres med innstilling og kyla på den mannen. Han er rett og slett for het og vil for mye. Frode spilte forøvrig en meget god kamp inntil utvisningen Sack. Han er ikke god nok sier du. Du får vel ordne en ny midtstopper du da? Hvem skal det være? En fra Vålerenga kanskje? Der har de jo et par gode midtstoppere.
Eller kanskje biffen er mannen.Hvor ofte har han vært tilgjengelig i år.
Riise har vært en viktig og dyktig spiller i år, men i de siste kampene har han skuffet meg. I går kunne han ha gitt oss ledelsen da han var alene foran mål, og utvisningen var tåpelig. Pluss for en god corner til Sundgot.
Myklebust har ikke gjort annet enn å ramle i de siste kampene, og Occean var skyld i et baklengs i går, samt at han ikke maktet å score på sine sjanser.
Men bare lev i den villfarelsen at Lsk ville ledet serien uten Frode på banen. Ta skuffelsen og frustrasjonen ut på en spiller!Kommentar
-
Jeg velger kun å trekke den enkle sammenligningen mellom Kippe og PSA. PSA har bar to gule kort i år, noe som delvis kan forklares med at Kippe har påtatt seg noen av disse. Allikevel virker det som, at det er opplest og vedtatt at Kippe skal ha kort hver gang han beveger seg ut på en fotballbane, i motsetning til midtstoppere i andre klubber. Kan jo nevne sutre-wæhler som eksempel, hvor mange kort har han i år? Og er han raskere enn Kippe?
Det essensielle spørsmålet er hvordan vi kan få dommerstanden til å heve sin integritet, slik at de faktisk dømmer for forseelser og ikke på bakgrunn av det de har lest i VG. Nå lyktes jo VG i å kaste Heinzy ut av landet etter sin svertekampanje, spørsmålet er om vi kan hindre at det samme skjer med Kippe.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Det er også mye av denne grunn det blir reagert så kraftig, Kippe er en av få spillere i tippeligaen som får gult kort på en slik situasjon. Martine Andresen ville ikke fått det, Vidar Griseth ville ikke fått det, Steffen Iversen ville ikke fått det...listen er lengre...
Men når han først har fått det ene "feildømte" kortet, så er vi alle enig i at det bare er tull og fanteri av Kippe å klippe ned Alanzinho bakfra på vei gjennom.Kommentar
-
Tror eller håper? Vesensforskjell på dette...vil gjerne ha en forklaring på hvorfor du tror han vil bli byttet ut...
Før TomTom da eventuelt bytter ham ut etter et tidlig kort, HÅPER jeg han tar seg en skikkelig god titt rundt seg på benken for å finne noen som er mann nok til å ta i et tak i krigen. Dette TROR jeg ikke han vil finne på onsdagens innbytterbenk.
Inn med danton, Rambekk inn i midten?
NEI, trioen Tchoiy-Alanzinho-Nannskog kommer til å bruke ham som rundingsbøye gang etter gang etter gang...
Inn med en offensiv spiller og omplassere Espen til høyreback?
NEI, i Kikos fravær er vi avhengig av Espens krigerinnstinkt sentralt på midten i denne kampen. Espen fungerte glimrende her i 1.omgangen på søndag.
Andre forslag?
Grunnet manglende GODE alternativer blir det en enorm risiko å bytte ut Kippe tidlig ved et eventuelt gult kort. Personlig mener jeg risikoen er minst like stor for at vi taper ved å bytte ut forsvarsklippe som ved å la han spille videre.Kommentar
-
Og i mitt hode er risikoen for å tape kampen større om man har 10 mann på banen i stedet for 11. Derfor tror jeg man er føre var og bytter ham ut dersom nevnte situasjon oppstår.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
får han gult i semien mister han også finalen ! dette kan vel resultere i at Kippe kommer til å spille forsiktig, kanskje FOR forsiktig fordi han blir redd for å miste finale eller igjen å få rødt kort, mulig det er bedre om han ikek spiller da dette kan påvirke han mye? jeg er slett ikke sikker men det er jo en mulighetKommentar
-
Når Kippe ble spurt av RB (Nyhetstråden) om han tenkte på at han vil misse finalen med gult kort i semifinalen, svarer han følgende:
"– Det ligger i bakhodet. Det kan hende jeg velger å la spillere på vei fram passere uten at jeg takler. Kanskje noen andre må ta støyten. "
Kan ikke helt si at jeg liker den! Alanzinho og Nannskog kommer ofte på løp, og hvis vi skal ha en mann i midtforsvaret som er redd for å takle, så kan vi fort få problemer! Kanskje det hadde vært greit å la Kippe få sitte på benken denne kampen?Kommentar
-
Kanskje det hadde vært greit å la Kippe få sitte på benken denne kampen?[/quote]
Jeg kan si meg enig i den, men problemet er hvordan komponerer vi resten av laget da, særlig forsvaret? PSA og Rambekk i midten, med Shane på venstre men hvem på høyre? Jeg håper Espen blir brukt på midtbanen i sentral rolle, en jobb han gjorde meget tilfredsstillende på søndag (i en omgang..) Hvilke alternativer finnes da? Danton? Nei takk, han har ikke nubbesjans mot ett lag som Stabæk. Altfor treg og klarer ikke å plassere seg riktig i forhold til Tchjoy. Andre alternativer?
Slik jeg ser det så burde vi kanskje spart Frode (i flg. hans tanker i dagens rb.) men det blir allikevel uhyre vanskelig da vi vet hvilke andre spillere vi har tilgjengelig... Dessverre.
Men har Frode blitt utvist på Åråsen i år? Trur ikke det.
Trenger han og laget vår støtte? Trur det ja..LasseB
- gul ved Randsfjorden!Kommentar
-
-
Fryktelig dumt av han å si sånt i avisen dagen før semifinalen.. Om han får spille kan jeg vedde på at stabæk legger opp spillet sitt ved å utnytte Kippe's svakhet i denne kampen og kommer til å kjøre hardt fram og forbi han!!!Kommentar
Kommentar