Bør Kippe settes på tribunen resten av året?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
    Om han får spille kan jeg vedde på at stabæk legger opp spillet sitt ved å utnytte Kippe's svakhet i denne kampen og kommer til å kjøre hardt fram og forbi han!!!
    Jeg har ikke noe i mot at Stabæk eventuelt prøver seg mot vårt sterkeste kort (unnskyld ordbruken) i forsvaret.
    RoyVaadal.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Er jo fullstendig uaktuelt å sette ut Kippe i morgendagens match. Vi er på langt nær klare for cupfinale, og hvis vi skal ha noen mulighet er vi nødt til å stille med de beste.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Er jo fullstendig uaktuelt å sette ut Kippe i morgendagens match. Vi er på langt nær klare for cupfinale, og hvis vi skal ha noen mulighet er vi nødt til å stille med de beste.
        enig... MEN Kippe vil spille med frykt om gult kort som da vil gjøre at han mister finalen, dette kan gjøre at han ikke går inn i duellene skikkelig og kan da ende opp med å komme bakpå under hele kampen pga dette, dette kan være mere skadelig enn å sette inn noen andre kanskje?! jeg er usikker på hvordan dette vil påvirke han i en tid som nå da det legges MYE merke til kortene hans.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          ...han ikke går inn i duellene skikkelig og kan da ende opp med å komme bakpå under hele kampen pga dette...
          det blir vel mye av samme effekten hvis vi setter inn danton i steden...? Vi har rett og slett ikke gode nok alternativer til å la Kippe stå over en semifinalekrig i cupen!

Kommentar

• KanariGulFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 454

Jeg vil ikke at Kippe skal taes ut av laget denne kampen.. Absolutt ikke! vi trenger han for å klare dette, men han må prøve å bruke hodet, holde det kaldt, holde tunga rett i munnen og til ENHVER tid komme først på ballen når han skal takle.

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Yrkesskademessig velger jeg å se problemstillingen fra et pedagogisk perspektiv... At Kippe får såpass mange gule kort må ses i en større sammenheng. Han har fått røde og gule kort tidligere også, men aldri i nærheten av hva han har pådratt seg i år. Hvorvidt det er et resultat av at han selv har hardnet til i stilen, om dommerne har lagt seg på en annen linje eller om det skyldes rene tilfeldigheter får vi ikke svar på før vi veit hvor mange kort det blir etter neste sesong.

Så lenge Kippe selv erkjenner at han pådrar seg for mange kort, og erkjenner at han på den måten har bidratt til å ødelegge klubbens gullsjanser er problemet allerede halvveis løst (i forhold til sine egne kort). Tidligere i sesongen skyldte Kippe selv litt vel mye på dommerne og tilfeldigheter etter min smak, og både klubbledelsen og oss supportere (meg selv inkl) var litt for unnskyldende på hans vegne. Med andre ord, her er det ikke bare Frode Kippe som enkeltperson og lagkaptein som alene skal ha all skyld for de mange kortene han og andre pådrar seg. Han hadde vært et overmenneske dersom han aldri hadde latt omgivelsenes syn på kortene hans, ikke hadde påvirket hans eget syn. Flere av LSK's spillere pådrar seg unødvendige kort, og hver gang er representanter fra LSK ute og klager på at dommerne er ute etter Kippe eller LSK. En uhyre uprofesjonell linje som klubbens representanter bare må bli kvitt fortest mulig. Sytelinja klubben har lagt seg på overfor TV2 er et annet eksempel på uprofesjonell klubbledelse. Jeg kan liste opp en haug med ting som klubben gjør bra også, men poenget mitt er at en heksejakt på syndebukker rett etter et seriegull som har gluppet vil jeg ikke være med på.

Jeg prøver på ingen måte å frata Kippe noe ansvar for kortene han pådrar seg, men ønsker også å peke på noen organisatoriske utfordringer klubben har.

Vi vinner sammen, og taper sammen...

Kommentar

• bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3030

ser i nyhetstråden at kippe har taklingsfrykt!? dette skremmer meg noe enormt! dette kan han da for faen ikke mene? hvis jeg ser han gå ut på banen og ikke gå 100% i taklingene har han ingenting på banen å gjøre! håper virkelig han setter laget foran seg selv, om det så gjør at han går glipp av finalen!
                I år så tar vi alt

Kommentar

• kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

Jeg tror dette bare er et spill for galleriet, kippe kommer til å gi alt for at vi skal nå finalen, vær du sikker!

Kommentar

• KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

Å foreslå å benke Kippe i semien er helt uforståelig for meg. Skal vi ha en sjanse mot Stabæk må vi stille med det beste laget, og der er Frode udiskutabel.

Ville vært surt om Kippe ikke får spille en finale, men meningsløst å spare ham til en finale vi ikke når!
                    Vidar Evje

Kommentar

• Fuglefar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 202

Sånn det har sett ut i år, så vil jeg si at.
                      Spiller vi uten Kippe i semien, så spiller vi ikke i finalen.

Han er nok et av de sterkeste kortene vi har. Ingen kan ta hans rolle like godt. Kansje ingen i tippeligaen.

Takler hardt og scorer mål
                      ja, syng for Frode Kippe

Kan det bli sakt bedre!!!
                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

I dagens vg på børs-sidene var det en oversikt over råtassen, som selvfølgelig Kippe leder. Det jeg stussa på er at Kippe hadde laget 53 frispark eller noe sånt, og hadde 3 røde og en del gule, mens f.eks. Tchoy på Stabæk hadde ca. 10 frispark mindre og ingen kort i det hele tatt. Det var ikke EN som var i nærheten av Kippe av de som hadde lagd nesten like mange frispark som han når det gjaldt kort. Så er spørsmålet da, takler Kippe mye styggere enn de andre? Får han mange kort fordi han er stor og sterk? Får han mange kort fordi han spiller for LSK?

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Opprinnelig skrevet av Serbern
                          ... takler Kippe mye styggere enn de andre? Får han mange kort fordi han er stor og sterk? Får han mange kort fordi han spiller for LSK?
                          Dette blir en endeløs spekulasjon som en neppe finner svar på. Kippe har ikke samla alverdens med kort før om åra heller, herremin vi fikk til og med e-cup plassen pga fair-play plass i fjor.

Jeg nekter å tro at dommera er betalt for å gi Kippe ekstra mange kort i år. Det ville i tilfelle vært tidenes nedtur. Jeg velger å tro at dommera også har mental styrke nok til ikke å se på Kippe som en mann som må få kort, jeg tror virkelig dommera gjør så godt de kan og dømmer ut ifra situasjonene som oppstår. Med varierende kvalitet selvfølgelig.

Jeg tror dette er en variant av at "alt som kan gå galt gjør nettopp det". Taklinga på Søndag som ga rødt var mye uflaks, Kippe strekker ikke engang ut beinet men 'hekter' Alanzhino med kneet. Behold Kippe som stopper, så får vi heller be til den store fotballguden om at uflaksen snart må ta slutt.
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

Så er spørsmålet da, takler Kippe mye styggere enn de andre? Får han mange kort fordi han er stor og sterk? Får han mange kort fordi han spiller for LSK?
                            Nei, han takler ikke styggere.
                            Nei, han får ikke kort bare fordi han spiller for LSK.
                            Ja, han får kanskje noen kort ekstra fordi han er stor og sterk.

Men jeg tror han får de aller fleste kortene fordi han ofte kommer for sent inn i situasjoner, og/eller blir fraløpt/driblet slik at han tyr til holding og andre ulovligheter.
                            Dessuten er nok ikke Kippe blant de flinkeste til å skjule sine knep. Man ser dem ganske tydelig, for å si det slik.

Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

Selvfølgelig skal Kippe spille.

Hetsejakten på Kippe startet hos den feige lille pingla Alsaker, og ble til en "sak" i media. Publikum på bortebane har hengt seg på, og dommerne har ikke nok integritet til å overhøre publikumsbrølene mot Kippe.

Svakt fra ende til annen.

En stor mann kan stå oppreist etter dette med rak rygg: Frode Kippe.
                              En liten mann burde skamme seg: Øyvind Alsaker.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                Selvfølgelig skal Kippe spille.

Hetsejakten på Kippe startet hos den feige lille pingla Alsaker, og ble til en "sak" i media. Publikum på bortebane har hengt seg på, og dommerne har ikke nok integritet til å overhøre publikumsbrølene mot Kippe.

Svakt fra ende til annen.

En stor mann kan stå oppreist etter dette med rak rygg: Frode Kippe.
                                En liten mann burde skamme seg: Øyvind Alsaker.
                                Se på Kippe i dag helt KONGE og ikke en takling.

Kommentar

• KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Nei, han får ikke kort bare fordi han spiller for LSK.
                                  Ja, han får kanskje noen kort ekstra fordi han er stor og sterk.

Bare for å ta et veldig ferskt eksempel....Fall Gunnarson har allerede et gult kort, og hekter Søgård (spenner bein, på godt norsk), og hindrer en kontring...en situasjon der f.eks Kippe mest sannsynlig ville fått et gult kort nr 2 i en tilsvarende takling. Fall Gunnarsson får bare frispark mot seg....

Jeg sier ikke at Fall Gunnarson skulle vært utvist i nevnte situasjon, men det er jo tydelig at korta kommer lettere fram fra dommerlomma mot noen spillere (les: Kippe) enn andre....

Forøvrig spilte Kippe med stor autoritet, både foran og bak, og kom seg igjennom kampen uten et eneste kort. Fikk faen ikke mange frispark mot seg heller. Vi kan være glade han var på banen i dag, og ikke på benken eller tribunen. Hvis bare Kippe kunne spille slik hver gang...

KimFL

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Jeg er glad Kippe ikke ble satt på tribunen som trådstarter ville.

Kommentar

• dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

skam dere alle kippehatere, det er en del av dere av dere, jeg vet det

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Jeg er glad Kippe ikke ble satt på tribunen som trådstarter ville.
                                        Trådstarter har aldri sagt at Kippe SKAL settes på tribunen.
                                        Jeg har stilt spørsmål OM han burde blitt satt på tribunen.
                                        Og det har det kommet noen svar på...

Mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          Bare for å ta et veldig ferskt eksempel....Fall Gunnarson har allerede et gult kort, og hekter Søgård (spenner bein, på godt norsk), og hindrer en kontring...en situasjon der f.eks Kippe mest sannsynlig ville fått et gult kort nr 2 i en tilsvarende takling. Fall Gunnarsson får bare frispark mot seg....

Jeg sier ikke at Fall Gunnarson skulle vært utvist i nevnte situasjon, men det er jo tydelig at korta kommer lettere fram fra dommerlomma mot noen spillere (les: Kippe) enn andre....
                                          Det var vel faktisk så nær blålkopi som det omtrent er mulig å komme Kippes utvisning på Nadderud.

Først er Pall Gunnarson uheldig i den første situasjonen hvor han blir overrasket av Riise og fikk et noe uheldig kort (det så hvertfall slik ut for meg).
                                          ...for så, få minutter seinere, gå inn i takling fullstendig uten timing og klippe ned Søgård oppunder kneet - med Hauge som tilskuer kun få meter unna. Skjerven hadde gult nr 2 oppe av lomma samtidig som han blåste i fløyta.

Forskjellsbehandling? Om ikke et definitivt 'Ja', så hvertfall meget mulig. Alternativet er at dommerstanden er grovt inkosekvente i sin regeltolkning - og det er de vel ikke, NFF?
                                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

Working...