Kamptråd: Semifinale LSK-Stabæk ons. 26.sept. kl.19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • norskpoker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 399

    Kamptråd: Semifinale LSK-Stabæk ons. 26.sept. kl.19.00

    Med Riise ute og både Mouelhi og Kiesenebner skadet, hvordan blir midtbanen vår da? Åpner det for Danton sentralt, eller får vi se Pål Strand eller Karim Essideri på en av kantene med Sundgot på midten i tillegg til Søgård og Brenne?
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    #2
    Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Med Riise ute
    Er ikke sikkert Riise er ute, kommer helt ann på om han får mer enn 1 kamps karantene.

    Hvis han bare får 1 kamp blir nok laget det samme som idag, bortsett fra at Marius tar plassen til Frode.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • BlodigHøne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 729

      #3
      *grøss*

      blir nok en enkel match for Stabæk dette
      Oh, fishy, fishy, fishy fish!
      That went wherever I... did go!

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #4
        Hvordan er det med Viktor Bjarki Arnarsson?

        Hvis han er klar blir det vel han, Søgård og Brenne?

        Kommentar

        • norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

          #5
          Opprinnelig skrevet av krisruds
          Er ikke sikkert Riise er ute, kommer helt ann på om han får mer enn 1 kamps karantene.

          Hvis han bare får 1 kamp blir nok laget det samme som idag, bortsett fra at Marius tar plassen til Frode.
          NFF kan vel ikke gjøre noe annet i denne situasjonen enn å gå Riise samme straffen som det Ijeh fikk, så vi må nok belage oss på å spille uten ham.

          Kommentar

          • maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 637

            #6
            Trudde ikke man måtte stå over cupkamper, selv om man får rødt i en seriekamp. Trudde det bare var ved direkte rødt, og det var det vel ikke idag.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Opprinnelig skrevet av maurakanari
              Trudde ikke man måtte stå over cupkamper, selv om man får rødt i en seriekamp. Trudde det bare var ved direkte rødt, og det var det vel ikke idag.
              Jo, Riise fikk direkte rødt.

              Kommentar

              • norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

                #8
                Opprinnelig skrevet av maurakanari
                Trudde ikke man måtte stå over cupkamper, selv om man får rødt i en seriekamp. Trudde det bare var ved direkte rødt, og det var det vel ikke idag.
                Jo, det var nok dessverre det. Riise fikk først gult for å sparke bort ballen, og så direkte rødt for å slenge dritt til dommeren. Frode fikk jo to gule, men må vel stå over i cupen uansett? Noen som vet dette med sikkerhet?

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  #9
                  Kippe kan sannsynligvis spille

                  3-2 Utvisning i seriespill

                  (1) Spiller som blir utvist i seriekamp, har karantene fra neste seriekamp for samme lag med mindre den myndighet avdelingen sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.

                  (2) Inntil klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om at det er ilagt mer enn én kamps karantene eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan utvist spiller delta i andre divisjoner eller aldersklasser samt i NM-kamper før soning har funnet sted, men ikke i kvalifiseringskamper.

                  (3) Etter at klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om det er ilagt karantene for mer enn én kamp eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan ikke spilleren delta på noe lag før soning har funnet sted. I perioden mellom det aktuelle lagets siste obligatoriske kamp før ferieoppholdet og første obligatoriske kamp etter ferieoppholdet samt mellom siste obligatoriske kamp i høstsesongen og første obligatoriske kamp i vårsesongen, kan spilleren likevel delta i privatkamper. Når særlige forhold tilsier det, kan avgjørelsesmyndigheten etter søknad tidsbegrense karantenen.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av krisruds

                    Hvis han bare får 1 kamp blir nok laget det samme som idag, bortsett fra at Marius tar plassen til Frode.
                    Kippe kan spille cupsemi mot Stabæk. Han har i hvertfall ikke karantene i cupen etter det jeg har klart å finne ut av. Han har bare ett gult kort i cupen hittil (mot Lyn).

                    Det er vel kanskje greit å opplyse om at dersom (eller vi kan vel kanskje si den som får rødt kort. Vi får vel det uansett) vi får røde kort i denne kampen og vi blir slått ut, må disse sones i serien mot Brann. Dersom vi går videre, må de sones i cupfinalen. Det er vel egne regler dersom det fører til flere kampers karantene.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1573

                      #11
                      Om Riise får to kampers karantene, er det vel slik at han begynner soningen av dem i neste serierunde? Om semifinalen hadde vært mellom de to neste serierundene måtte han stått over den også. Men siden semifinalen spilles før soningen starter, antar jeg at han kan spille den.

                      Dette er vel også forklaringen på at Fevang må stå over semifinalen for Odd. Hans soning startet i denne serierunden og fortsetter i serierundene etter semifinalen.

                      Mulig jeg tar feil, så fint om noen kan sjekke opp dette.

                      Det blir i alle fall spennende å se om Riise får spille, da jeg tror vi er ganske avhengige av ham for å gå videre.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Om Riise får to kampers karantene, er det vel slik at han begynner soningen av dem i neste serierunde? Om semifinalen hadde vært mellom de to neste serierundene måtte han stått over den også. Men siden semifinalen spilles før soningen starter, antar jeg at han kan spille den.

                        Dette er vel også forklaringen på at Fevang må stå over semifinalen for Odd. Hans soning startet i denne serierunden og fortsetter i serierundene etter semifinalen.

                        Mulig jeg tar feil, så fint om noen kan sjekke opp dette.

                        Det blir i alle fall spennende å se om Riise får spille, da jeg tror vi er ganske avhengige av ham for å gå videre.

                        (3) Etter at klubben har mottatt informasjon i henhold til § 3-2(1) siste setning om det er ilagt karantene for mer enn én kamp eller om at Disiplinærutvalget har oversendt saken til Doms- og sanksjonsutvalget etter § 5-1(3), kan ikke spilleren delta på noe lag før soning har funnet sted. I perioden mellom det aktuelle lagets siste obligatoriske kamp før ferieoppholdet og første obligatoriske kamp etter ferieoppholdet samt mellom siste obligatoriske kamp i høstsesongen og første obligatoriske kamp i vårsesongen, kan spilleren likevel delta i privatkamper. Når særlige forhold tilsier det, kan avgjørelsesmyndigheten etter søknad tidsbegrense karantenen.
                        Jeg vet ikke om dette er svaret på det du spør om. Det kan muligens tolkes på andre måter.

                        Kommentar

                        • Flisby`n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 312

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Dole
                          Om Riise får to kampers karantene, er det vel slik at han begynner soningen av dem i neste serierunde? Om semifinalen hadde vært mellom de to neste serierundene måtte han stått over den også. Men siden semifinalen spilles før soningen starter, antar jeg at han kan spille den.

                          Dette er vel også forklaringen på at Fevang må stå over semifinalen for Odd. Hans soning startet i denne serierunden og fortsetter i serierundene etter semifinalen.

                          Mulig jeg tar feil, så fint om noen kan sjekke opp dette.

                          Det blir i alle fall spennende å se om Riise får spille, da jeg tror vi er ganske avhengige av ham for å gå videre.
                          Jeg leser regelen som at det sones fra klubben mottar melding om to eller flere kamper, til de aktuelle kampene er ferdig sonet.

                          Altså mottar vi meldng i morgen om at det blir to kamper må han stå over onsdag. Skulle nff somle med denne avgjørelsen til torsdag kan han fritt spille på onsdag.
                          En kjeeempescoring av tommy!!

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2127

                            #14
                            Kjenner jeg NFF rett,får vi nok beskjed på mail 5 minutter før kampstart på onsdag.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Jeg tror doms og sanskjonsutvalget bruker å ha møte tirsdager etter serierunder.

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1573

                                #16
                                Er det ikke en mulighet å anke saken om vi skulle få beskjed på tirsdag? På samme måte som FFK gjorde da Bjørkøy skulle sone mot oss.

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2127

                                  #17
                                  Nå anket vel Odd karantenen på Fevang, men han kunne allikevel ikke spille mot Brann i dag. Men det er klart, man kunne jo ikke risikerere at Brann skulle avgi poeng.
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • Flisby`n
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 312

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Kjenner jeg NFF rett,får vi nok beskjed på mail 5 minutter før kampstart på onsdag.
                                    Det kan faktisk se slik ut

                                    5-3 Møter. Sammensetning.

                                    (1) Disiplinærutvalget skal så vidt mulig holde møte innen 48 timer etter at en serierunde i 0. divisjon menn eller en cuprunde i NM menn er ferdigspilt.
                                    En kjeeempescoring av tommy!!

                                    Kommentar

                                    • Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av heidar
                                      Kjenner jeg NFF rett,får vi nok beskjed på mail 5 minutter før kampstart på onsdag.
                                      Den mailen tror jeg Roger Solheim i nøff allerede har sendt lsk@lsk.no, han kalte nok inn til hastemøte med en gang han fikk vite at det var LSK-saker å jobbe med for han og nissegjengen hans i nøff. Mailen er antageligvis kort og konsis: "Deres spiller, Bjørn Helge Riise, må anses som IKKE spilleberettighet til førstkommende onsdags semifinale i NM for menn".

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2127

                                        #20
                                        Nå har jo VG allerede skrevet i sin artikkel om kampen at Riise ikke kan spille,så da slipper NFF å slite seg ut. Vi vet jo alle etter en viss sak tidligere i sommer, at det er VG som bestemmer utfallet av slike saker, siden dette er den eneste avisen de ansatte i NFF har mental kapasitet til å lese.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...