Byttet Shane-->Johnsen. Straff, skade, blemme eller genistrek?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Byttet Shane-->Johnsen. Straff, skade, blemme eller genistrek?

    Jeg synes det var meget merkelig at Shane ble byttet ut i pausen. LSK hadde taket på Stabæk, og var stor sett solide bakover. Shane var viktig å ha bak der med farten sin, samt dødballer med venstre.

    Alikevel blir han byttet ut ved pause mot Johnsen. Noe som er merkelig all den tid Johnsen har vært skadet, og uansett sliter mer mot raske motspillere enn Shane.

    Misforstå ikke, jeg ønsker at Johnsen skal finne formen, men mener det var et bytte i feil kamp, på feil tidspunkt og mot feil spiller. (Skulle noen ha vært tatt av banen, så burde det vært Myklebust, han har vært jevnt elendig etter de første matchene, og fortsatte nedturen i dag.)

    Derfor lurer jeg litt på hva som lå bak byttet, var det:

    1. En straff fordi han ikke har signert kontrakt?

    2. En skade på Shane?

    3. En taktisk blemme av Tom?

    4. En taktisk genistrek jeg ikke helt forstår omfanget av?
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    1. Neppe. Da hadde han ikke startet kampen. Hvis det var straff, må det ha vært for gult kort for munnbruk. Det er vel tvilsomt.

    2. Mye mulig, jeg la ikke merke til noe. Jeg velger å tro dette.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      Hvis jeg skulle prøve meg på et forslag tipper jeg det var for å få enda mer luftstyrke. Vi vant mange luftdueller mot Stabæk-forsvaret i første omgang, og Marius Johnsen er et bra angpresvåpen i lufta. Vi hadde veldig mange cornere i første, uten at vi klarte å få utbytte av det. Utrolig nok scoret likevel Stabæk to mål på dødball, mens vi bare scoret et.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Flisby`n
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 312

        #4
        Intressant spørsmål, jeg også satt og lurte på disse fire punktene underveis mellom de gule og røde kortene....

        Jeg konkluderte med en kobinasjon av punkt 1 og 3 (dette fordi jeg ikke har fått bekreftet punkt 2). Punkt 4 velger jeg å ikke forholde meg til
        En kjeeempescoring av tommy!!

        Kommentar

        • morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Hvis jeg skulle prøve meg på et forslag tipper jeg det var for å få enda mer luftstyrke. Vi vant mange luftdueller mot Stabæk-forsvaret i første omgang, og Marius Johnsen er et bra angpresvåpen i lufta. Vi hadde veldig mange cornere i første, uten at vi klarte å få utbytte av det. Utrolig nok scoret likevel Stabæk to mål på dødball, mens vi bare scoret et.

          Enig!Må ikke glemme at om vi skal vinne en luftduell hjelper det ikke at corneren blir slått langs bakken mot fremste stolpe!!!!!!!!!
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Hvis jeg skulle prøve meg på et forslag tipper jeg det var for å få enda mer luftstyrke. Vi vant mange luftdueller mot Stabæk-forsvaret i første omgang, og Marius Johnsen er et bra angpresvåpen i lufta. Vi hadde veldig mange cornere i første, uten at vi klarte å få utbytte av det. Utrolig nok scoret likevel Stabæk to mål på dødball, mens vi bare scoret et.
            Dette virker sannsynlig, og var også det jeg trodde. Uansett fremstår det som et dumdristig valg av Tom.

            * Vi trengte farta til Shane bak, og han leverte stort sett bra
            * Den fireren som startet 2. omgang har aldri spilt sammen
            * Johnsen har vært lenge ute med skade

            Hvis man på død og liv skulle ha inn Johnsen, så burde det skjedd litt senere, og ikke minst på bekostning av Myklebust (banens svakeste) fremfor Shane.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #7
              Første tanken som slo meg da jeg hørte byttet annonsert over høytaleranlegget etter pausen var "Faen, er Shane også blitt skadet nå"...kom virkelig det byttet av taktiske årsaker?? Det kan jeg hverken fatte eller begripe...

              Kommentar

              • cave
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2006
                • 108

                #8
                Jeg kan ikke i min beste vilje se poenget med byttet utover det at man ønsker å gi M.J kamperfaring. Et slikt bytte vil vel uansett gjøre det enda vanskeligere å få Shane til å skrive ny kontrakt med oss da det bekrefter alt det han har sagt hele tiden.

                P.S:Hvorfor prøvde man ikke Gundersen for Myklebust når man leitet etter luftstyrke?
                Last edited by cave; 24.09.2007, 00:20. Begrunnelse: skriveleif

                Kommentar

                • Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av cave
                  P.S:Hvorfor prøvde man ikke Gundersen for Myklebust når man leitet etter luftstyrke?
                  Tror ikke TomTom så hans fysiske tilstedeværelse på banen idag...skulle nesten tro David Copperfield var en av hans store forbilder, i dag klarte rett og slett Mykle mesterstykket å bli helt usynlig!

                  Kommentar

                  • Canaria
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Sep 2004
                    • 73

                    #10
                    Svaret er nok nærmest nr. 2.

                    Fra børsen til RB:
                    Shane Stefanutto 5

                    Mest involvert av alle før pause på grunn av alle dødballene. Stort sett var det god kvalitet både på cornere, frispark og lange innkast. Dessverre var det indirekte frispark da frisparket hans gikk rett i mål. Har slitt med strekkantydning på baksiden av det ene låret den siste uka og ble byttet ut ved pause.


                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7080

                      #11
                      Shane sa han hadde føling med en strekk, og at det var derfor han gikk av.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Canaria
                        Har slitt med strekkantydning på baksiden av det ene låret den siste uka og ble byttet ut ved pause.
                        Takker. Fikk ikke inntrykk av det ut fra spillet hans, men det er greit at han spares da.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        Working...