Hva Riise sa til dommeren.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lillestroom
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1020

    #21
    Opprinnelig skrevet av KFL109
    Tipper at han blei felt på samme måte som Ijeh på Åråsen: Greide ikke å komme seg ut av situasjonen og viste tydelig at han ikke aksepterte det gule kortet (advarsel!) som kom. Kroppsspråket med tydelig sinne og banking med pekefinger'n mot tinningen er sannsynligvis like tungtveiende for dommerens vurdering som hva som eventuelt ble sagt.

    Dommeren kunne kanskje ha nøyd seg med ny advarsel - og rødt etter to gule. Da hadde Riise helt sikkert kunne spille onsdagens cupkamp. Kampen på Nadderud med endelig farvel til det lenge etterlengta seriegullet hadde fått et like meningsløst utfall.
    Skal ikke Riise bare stå over neste seriekamp da? og ikke cupkampen?

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #22
      Opprinnelig skrevet av lillestroom
      Skal ikke Riise bare stå over neste seriekamp da? og ikke cupkampen?
      Hvis jeg har forstått det riktig får vi ikke vite dette før i morra. Skal visstnok spille en rolle om Riise får én eller to kampers karantene.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Torsi
        Medlem
        Møteplager
        • Apr 2007
        • 80

        #23
        Opprinnelig skrevet av Zinke
        Mulig dommere på toppnivå burde tåle litt mer en det, men jeg mener også at spillere på toppnivå burde lære å tenke litt lenger, og klare å kontrolere seg nok til å la være å åpne kjeften i det hele tatt. I alle fall ikke når de rett før har fått en utrolig unødvenig gult kort for å sparke bort ballen.
        de må også bruke sunn fornuft da. litt spontan reaksjon syns jeg at de fleste dommerne burde tåle. det er tross alt kampens hete og det hender at det blir litt temperatur der ute.. går ann for dommeren å snakke til spillern istedenfor å dele ut kort i hytt og pine..
        Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #24
          Opprinnelig skrevet av Torsi
          går ann for dommeren å snakke til spillern istedenfor å dele ut kort i hytt og pine..
          Enig, dette er et kjempeproblem for norske dommere. Ser vi over til balløya ser vi at dommerne er langt mer tolerante ovenfor umiddelbare spontanreaksjoner fra spillerne som føler seg urettferdig behandlet der og da. Pekefingeren kommer, men sjelden kortene sitter så løst på slike situasjoner.

          Kommentar

          • Torsi
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2007
            • 80

            #25
            det er nok en del norsk fotball har å lære fra bl.a balløya as. jeg foreslår at mr. straffe - rune pedersen sender dommerstallen sin til et par kurs. det hadde nok hjulpet det as..
            Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #26
              Fra TV2 nettavisen i nyhetstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=141


              - En fantastisk dommerprestasjon, sier dommerobservatør Frode Kvam til Nettavisen, før han moderer seg noe.
              - Om ikke fantastisk, så i alle fall en meget, meget god prestasjon. Hvis det er dette som er standarden for norske dommere, så er vi kommet på et svært høyt nivå, hevder Kvam, tydelig imponert over Skjervens innsats i den vanskelige og tøffe toppkampen.

              Dette virker totalt useriøst, og smaker av et ihuga forsvar av kontroversielle avgjørelser ihht "føre var"-taktikken. Legg også merke til at TV2s organ velger å lage og pushe denne saken. Føler at jeg er jævlig lei og oppgitt over hva den gjengen fokuserer på. Rene FOX Networks.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2121

                #27
                Martine fikk jo gult kort for akkurat det samme, bare at det skjedde etter kampslutt. Jeg skjønner selvsagt at dette er formildende. Hvis gårsdagens dømming var fantastisk, gleder jeg meg virkelig til den dagen de andre lagene i Tippeligaen får oppleve like fantastisk dømming som oss.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Hvis jeg har forstått det riktig får vi ikke vite dette før i morra. Skal visstnok spille en rolle om Riise får én eller to kampers karantene.

                  ettersom jeg har skjønt det må han stå over neste offisielle match uansett siden det er direkte rødt. dvs at han må stå over cupkampen, pluss kampen mot brann.

                  correct me if im wrong
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    ettersom jeg har skjønt det må han stå over neste offisielle match uansett siden det er direkte rødt. dvs at han må stå over cupkampen, pluss kampen mot brann.

                    correct me if im wrong
                    You are wrong.
                    KFL109 har rett, det er hvor lang karantene han får som avgjør om han må stå over cup-kampen.
                    Mer enn en kamps karantene betyr null cupkamp.
                    Les kamptråden for mer detaljer.
                    Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                    ... her følger paragrafen for de som vil lese det nøye: ...

                    Kommentar

                    • alvar
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2005
                      • 100

                      #30
                      De sa akkuratt på sporten at hvis han får 2 kampers karantene så ryker cup kampen. Dette blir vist avgjort imorgen.

                      Kommentar

                      • TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 346

                        #31
                        Hvis det enste riise sa var , er du fjern. Så synes jeg det var veldig hardt dømt. tåler han ingenting?

                        og når selveste NFFs dommerobservatør går ut å sier at det var fantastisk dømt, er for meg en gåte. Greit han dømte en grei kamp, men han hadde sine feil. Hadde han dømt fantastisk hadde ikke Kippe vært utvist.

                        Kommentar

                        • Speeder
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 951

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av TheFugl
                          Hadde han dømt fantastisk hadde ikke Kippe vært utvist.
                          Si ikke det, han hadde fortsatt hatt en halvtime til på å skaffe seg ett gult kort.
                          Tore Galgerud

                          Kommentar

                          • Krissern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1017

                            #33
                            Noen som vet hvor mange kamper de får i karantene?

                            Kommentar

                            • Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Krisser`n
                              Noen som vet hvor mange kamper de får i karantene?
                              Kippe får garantert 1 kamp, Riise får etter all sannsynlighet 2 kamper.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                Kippe får garantert 1 kamp, Riise får etter all sannsynlighet 2 kamper.
                                Riise fikk 1, ref Nyhetstråden. Klar i morgen.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Fireman
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Apr 2004
                                  • 21

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av alvar
                                  leste på tekst tv nå at dommer Svein Oddvar Moen hadde rapportert Martin Andresen til nøff for usportslig oppførsel, han ba asistentdommeren om å holde kjeft.
                                  Skal bli spennende å se hva de gjør med det, men hva de gjør med det vet jeg jo: INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                  Her var det jo linjedommeren som begynte å tøffe seg. Han fikk svar av Martin, og det tålte jo ikke arrogante Moen. Hvis Martin skulle fått noe for dette, måtte de jo tatt linjedommeren og, og NØFF rører jo ikke sine egne.

                                  Kommentar

                                  • Jan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2007
                                    • 386

                                    #37
                                    Vet ikke om noen av dere fikk med dere intervjuet etter kampen. Der reporteren spurte BHR om han sa: "Er du helt fjern eller noe i den duren?". Saa sa han etterpaa at: "Ja, noe i den duren". Han sa vell ikke akkurat at han var fjern da. Men media har klart aa vri det helt ut av sammenheng som vanlig...

                                    Han fikk 1 kamps karantene. Vell fortjent...

                                    Kommentar

                                    • Rubinho
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2005
                                      • 1501

                                      #38
                                      Dommerne i norge er tydelig underkua i hjemmet eller noe i nærheten. De har virkelig et markeringsbehov virker det som. Hvis man begynner å sammenligne dommerne i norge med dem i england så kan man jo begynne å lure på hva som feiler de norske.

                                      Prøv å legg merke til hva de engelske svartkledde tolerer i forhold til de norske. De har tydeligvis stemmerett hjemme og har ryggrad nok til å vise seg å være mann, slik at de slipper å få utagert unødig på banen!

                                      Dommerstanden i norge er SVAK!

                                      Desv har dette gått unødig utover LSK i år..- ikke en unnskyldning for alle LSK`s kort, men en mulig forklaring.

                                      Håpløst..

                                      Kommentar

                                      Working...