Bluss

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Jeg er for bluss, men i ordnede former.
    Sikkert det som enkelte kaller for tinnsoldat-blussing?

Etter min mening burde det ikke vært noe i veien for at NFF hadde åpnet for at dette kunne vært gjennomført i regi av supportergruppene, f.eks på indre bane.
    Jeg er ikke så positiv til at det brukes på tribunen. Med mange tilskuere tett innpå er brannfaren stor. Bøter er en ting, men å skade andre er det ingen unnskyldning for.

men så lenge det er ulovlig, så bør det unngås.
    Knurr...

Kommentar

• ketil
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2004
      • 246

Bluss og røykbomber ser bra ut, uansett om Sogndal eller Lyn bruker det. Derimot ser det ikke bra ut med tre mann på indre bane. Ulovlig blussing er kanskje mitt favorittforbud. Folk skyter opp raketter, fulle som svensker på Kreta, men bluss må ordnes på indre bane med brannmenns tillatelse.

Kommentar

• Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

Etter min mening burde det ikke vært noe i veien for at NFF hadde åpnet for at dette kunne vært gjennomført i regi av supportergruppene, f.eks på indre bane
        Det er fortsatt lov det, men tar seg ikke veldig bra ut!
        Jeg mener at sålenge de som holder er edrue nok pluss at de i tillegg vet hvordan man skal holde et bluss så er det da ikke skadelig for noen. Er bare med på å øke stemninga det. Det er jo fett med spontan blussing under en kamp, men til det er botene for store hvis kampen blir stoppet. ved innmarsj eller etter kampen er det fritt frem hadde det vært opp til meg

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

Opprinnelig skrevet av vestfoldskin
          vis du frykter bluss for du heller sitte ett annet sted.........folk stikker kanskje ikke bluss i ansiktet ditt.bluss er fett på kveldskamper. :oops:
          Tenk litt før du prater?

Krever ikke doktorgrad i å skjønne at fulle folk og fyrverkeri ikke hører sammen. Jeg skal vel kanskje holde meg innendørs på nyttårsaften også?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

Krever ikke doktorgrad i å skjønne at fulle folk og fyrverkeri ikke hører sammen. Jeg skal vel kanskje holde meg innendørs på nyttårsaften også?

Ja, siden det ikke kreves doktorgrad for å skjønne at fulle folk og fyrverkeri ikke hører sammen, så tyder mye på det.

Kommentar

• scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

Nå må dere virkelig se til å få røyken ut av dykkermaska. Å komme med et postulat om at unger blir skremt av blussing, er like banalt og infantilt som å si at nynorsk er et teit fordi det er et konstruert språk.
              Som ung synes jeg blussinga under cup finalen i 1992 vare dødskult! Bislett i 98(?) var også tøfft! Spontan blussing på tribunen er å blir rått, lovlig eller ikke. Tinnsoldat blussing bør unngås.
              Synes vi skal blusse mer neste år, spesielt på away kamper.

Kommentar

• DanielW
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Dec 2004
                • 223

Mange er bekymeret for skader under blussing, og det er det grunn til,MEN gjøres det ordentlig skal det ikke være farlig. Hvis en full mann tenner opp et bluss og vifter med det på feltet er det grunn til bekymring, men ikke hvis man gjør det på den rette måten. (og hvis vi skulle komme til saken tror jeg folk med litt peiling hadde gjort det)
                Tipper at neste gang KFL fyrer opp bluss på tribunen ikke vil på noen som helst måte skade personer.
                Det er jo en grunn for at så mange Klubber i Europa bruker bluss på samtlige kamper, tviler på om bluss hadde hadde blitt benyttet på fotballkamper hvis personer hadde mister armer, blitt blind eller fått store forbrenninger på kroppen hver gang det hadde blitt brukt.
                Selvfølgelig forekommer det skader når de gjør som de gjør, men er skjelden store og alvorlige skader. Jakker,gensere etc. er de største skadene som forekommer under voldsom blussing, men det er jo heller ikke den fineste dressen du tar på deg når du skal på fotballkamp.

Jeg tviler sterkt på om det skjer noen alvorlige skader hvis vi fyrer opp det bluss på feltet, men man må sette det opp som en risiko.
                Tinnsolddat-blussing er litt for oppbrukt men bluss på Ullevaal i cupfinalen mot enga hadde ikke gjort noe :wink:

Kommentar

• elsker78
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jan 2004
                  • 217

Opprinnelig skrevet av iL
                  Opprinnelig skrevet av vestfoldskin
                  vis du frykter bluss for du heller sitte ett annet sted.........folk stikker kanskje ikke bluss i ansiktet ditt.bluss er fett på kveldskamper. :oops:
                  Tenk litt før du prater?

Nå er det heller ingen fulle folk som får fyre av et bluss heller. Så lenge man er edru og forsiktig og ikke minst vet hvordan man fyrer av et bluss og holder det,så skal det mye til for at det skjer noe galt. Prater fra erfaring. hehe
                  nr 7

Kommentar

• CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

Opprinnelig skrevet av elsker78
                    Nå er det heller ingen fulle folk som får fyre av et bluss heller. Så lenge man er edru og forsiktig og ikke minst vet hvordan man fyrer av et bluss og holder det,så skal det mye til for at det skjer noe galt. Prater fra erfaring. hehe
                    Som "gammel" tinnsoldat så får jeg backe deg opp i alt du sier her

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

Hvis dette noen gang blir aktuelt så er det jo vi (LSK-Tifo) som bestemmer hvem de heldige er, og da tar vi selvfølgelig de som ikke har holdt bluss før og de som er mest drita, slik at vi andre kan kose oss med røyken...

ps: For de av dere som ikke skjønte at dette var ironi, så håper jeg dere har skjønt det nå!

Kommentar

• CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

Det er sjelden man blir glad da man ser motstanderns tifo.

Kommentar

• Do'h
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 1891

Svart røyk? Gikk stadion opp i flammer?
                          LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

hehe veit ikke hva det endte med, men har på følelsen at de ikke fyrer av så mye bluss om dagen. :lol:

Kommentar

• Do'h
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 1891

:lol:
                              LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• HaterRævBK
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Mar 2005
                                • 5

Opprinnelig skrevet av Do'h
                                Svart røyk? Gikk stadion opp i flammer?
                                Det var sikkert svarte røykbomber... vet de har det noen steder.
                                Vil si meg enig i at bluss i Norge ikke er så lurt pga veldig høye bøter osv.
                                Men det vil ikke si jeg er imot det, om noen skulle finne på å blusse så skal jeg ikke stoppe de!

Er også noen kule filmer med masse bluss inne på denne siden:

mener jeg så en fra Frankrike hvor PSG tok helt av, kan desverre ikke huske linken til den filmen men den ligger inne på siden jeg gav. :wink:
                                Tifo er 50% av spenningen med en kamp...
                                Uten Tifo er ikke kampen like bra!

Kommentar

• Do'h
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 1891

Dessuten. vet å bruke "ulovelig med pyro på tribunen" vil vi bli diskvalifisert ifra supporter-rankinga. og der er det best å stå frem som et godt eksempel.
                                  LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

Opprinnelig skrevet av Do'h
                                    Dessuten. vet å bruke "ulovelig med pyro på tribunen" vil vi bli diskvalifisert ifra supporter-rankinga. og der er det best å stå frem som et godt eksempel.
                                    Så du mener vi skal vinne den suporter rankinga du da?

Da skal vi gi f i å synge "ja for faen" "dommerjævel" dritt om andre lags spillere, og også slutte å pipe på andre lags spillere? Det skjer aldri, og jeg håper ikke kanari-fansen har som MÅL å vinne den konkurransen, selvom selfølgelig penger hadde vært greit.

Kommentar

• Do'h
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 1891

Vi kom da på 2. plass til tross for at vi har synget en god del "ja for faen" og "dommerjævel"?
                                      LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

Ja, men endelig 3 plass. Klanen hadde vunnet, men ble disket for bruk av pyroteknikk i kampen mot Stabæk på Nadderud tror jeg det var.

Kommentar

• Do'h
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 1891

nettopp "disket for ulovelig pyroteknikk" og det er der vi ikkje skal ryke, :lol:
                                          LSK FOR GULL 2006

Kommentar

Working...