Bluss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Bluss

    Leser på forumet på klanen.no og vpn.no ang blussing. Der er det noen som er for og noen imot etter at engatifo blussa på Råsunda mot Djurgården. Nå skal ikke detet bli en diskusjon som handler om Klanen og blussing, men hva synes dere om blussing på feltet/bortekamper?

    Og til de som spør, nei,det er ikke lov, og ja, det blir bøter av det.
    Så nå vet du det!
  • Torshovkanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jan 2005
    • 102

    #2
    Syns bluss blir litt jalla jeg...jeg synes at det er bedre med flagg, bannere og massiv synging...lager bedre stemning..

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      #3
      Jeg synes bluss er kult og har en massiv effekt når det brukes riktig. Ingenting som setter stemningen for en flomlyskamp som en litt røykfylt stadio med skinnende bluss. Det som ikke er fult så kult er bluss midt på lyse dagen.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

        #4
        Opprinnelig skrevet av PercyNilegård
        Jeg synes bluss er kult og har en massiv effekt når det brukes riktig. Ingenting som setter stemningen for en flomlyskamp som en litt røykfylt stadio med skinnende bluss. Det som ikke er fult så kult er bluss midt på lyse dagen.
        Enig, ingenting er fetere en bluss på flom-lys kamper, men det er jo forbudt så det er bare å glemme.
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

        Kommentar

        • DanielW
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2004
          • 223

          #5
          Jeg er ikke direkte mot blussing på feltet/bortekamper, selvom vi måtte ta konsekvensene av dette. Bluss er kult, men man kan jo stille seg spørsmålet om det er vært morroa ettersom den/de personene som blusser kan bli utestengt, bøter til klubb/supporterklubb og evt. skader som skjer under blussinga.
          Jeg vil ikke si at den som evt. blusser på feltet/bortekamper blir utestengt, eller det vil skje noe store skader, men jeg setter det opp som en risiko.

          Synes bluss er en fin stemmingskaper (spesielt på flomlyskamper), samtidig som det er kult så vil derfor ikke være imot det. Flagg, 2-stangs, bannere ovs. lager bra stemning, men synes det er ekstra tøft når vi har fullpakke, dvs. Flagg, 2-stangs,skjerf, banner(e) m.m, og evt. bluss oppe samtidig på kamp, da ser det utrolig kult ut. (se BILDET her)

          Så hadde synes noe negativt om noen hadde fyrt opp et bluss på feltet/Borteturer (untatt selvfølgelig evt. bot,skader,utestengelse)
          Men det hadde vært kult 8) Det er det ingen tvil om.

          Jeg ser heller ikke så stor risiko til det, skjelden skader hvis man gjør det ordentelig og flere supporter-klubber i Norge har blussa på tribuner, uten mange utestengelser og gigantiske-bøter. Faktiskt er det noen blussinger på tribunen som NFF har gir blaffen i (bla. Brann fyrte opp bluss under cupfinalen uten noen konsekvenser)

          Kommentar

          • masta
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2004
            • 143

            #6
            Syns det er helteit og skulle ha bluss på feltet og risikere bot i en allerede tynn kanarikasse.. Bluss i ordnede former derimot, og kun i flomlyskamper syns jeg er med på og øke stemningen.
            Selvfølgelig kunne det vært moro med en kaoskamp med bluss på tribunen og masse flagg og skjerf, men vi er jo tross alt kanarifansen så vi klarer vel og lage en like bra stemning uten blussene???

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              Bluss er harry! Skikkelig øst-blokk!

              Å gjøre det på tribunen er både farlig og dumt, dessuten så setter man klubb og supporterklubb i økonomisk ansvar. I tillegg brenner man opp jakker for mange tusen og skremmer barn og gamlinger.

              Skal vi legalisere bluss kan vi like godt hive stoler og knivstikke hverandre. La heller Klanen holde på med den øst-blokk/tyrker - møkka, så kan vi konsentrere oss om å synge! (For Fugla!)

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                #8
                Bluss begynner vel å bli rimelig brukt opp!

                Håper tifo gruppa kommer opp med noe annet en bluss. En ting er bluss på en sitte plass tribune som klanen brukte det på på råsunda blant annet.
                Fyrer vi opp bluss på et tettpakka kanari-felt eller f.eks borte mot fredrikstad, ham-kam etc. er det nesten garantert skader på klær/personer. Tipper ikke alle setter pris på det, endel klansmenn fikk også svidd klær og hender.


                FOR THE FASHION & THE PASSION 8)
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  bluss er bra/kult hvis det brukes ordentlig....bluss er til helt spesielle kamper. Ræv i cupen er en typisk bluss kamp :twisted: .. Aldri ser fansen mer fryktet ut enn i skinnet av et eller flere bluss.... :twisted:

                  Det bilde på fugla.com der vi har BANKA enga viser hva jeg mener.. Bluss er spesielt, og skal brukes der etter. Noen ganger bør vi ta oss "lov" til å bruke litt bluss for å skape elektrisk stemning.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • DanielW
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Dec 2004
                    • 223

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av general
                    bluss er bra/kult hvis det brukes ordentlig....bluss er til helt spesielle kamper. Ræv i cupen er en typisk bluss kamp :twisted: .. Aldri ser fansen mer fryktet ut enn i skinnet av et eller flere bluss.... :twisted:

                    Det bilde på fugla.com der vi har BANKA enga viser hva jeg mener.. Bluss er spesielt, og skal brukes der etter. Noen ganger bør vi ta oss "lov" til å bruke litt bluss for å skape elektrisk stemning.
                    Enig med deg, general!

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av kanari4life
                      Opprinnelig skrevet av general
                      bluss er bra/kult hvis det brukes ordentlig....bluss er til helt spesielle kamper. Ræv i cupen er en typisk bluss kamp :twisted: .. Aldri ser fansen mer fryktet ut enn i skinnet av et eller flere bluss.... :twisted:

                      Det bilde på fugla.com der vi har BANKA enga viser hva jeg mener.. Bluss er spesielt, og skal brukes der etter. Noen ganger bør vi ta oss "lov" til å bruke litt bluss for å skape elektrisk stemning.
                      Enig med deg, general!
                      Hør hør .

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Jeg er også av den oppfatning at bluss er kult og at det staper bedre stemning. Passer best i flomlys kamper, og det ser bedre ut hvis det er flere bluss samtidig. Det er heller ikke så farlig som folk skal ha det til ( hvis det er folk som vet hvordan det skal gjøres vel og merke).
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Christer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 388

                          #13
                          jeg også liker blussing.. syntes det kan være ganske tøft. men hvis man skal blusse så må man for all del ikke ha tinnsoldatblussing..

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Christer
                            jeg også liker blussing.. syntes det kan være ganske tøft. men hvis man skal blusse så må man for all del ikke ha tinnsoldatblussing..
                            Neida ikke tinnsoldat men på kveldskamper, borte, 2 minutter før slutt da vi leder med 2 mål, DA er det kos.

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #15
                              Bluss VAR veldig kult da bare noen få supporter-klubber drev med det. Når Sogndal brenner bluss mandag kveld i regnvær med 1400 på tribunen så forsvinner noe av det kule, for å si det mildt.
                              Nå må vi finne på en ny effekt !

                              mvh
                              gamle-perta
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Bluss VAR veldig kult da bare noen få supporter-klubber drev med det. Når Sogndal brenner bluss mandag kveld i regnvær med 1400 på tribunen så forsvinner noe av det kule, for å si det mildt.
                                Nå må vi finne på en ny effekt !

                                mvh
                                gamle-perta
                                Det er jo noe helt annet. Tinnsoldat blussing er helt håpløst, men når det skjer spontant midt under kampen på feltet, så er det sinnsykt fett...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Bluss VAR veldig kult da bare noen få supporter-klubber drev med det. Når Sogndal brenner bluss mandag kveld i regnvær med 1400 på tribunen så forsvinner noe av det kule, for å si det mildt.
                                  Nå må vi finne på en ny effekt !

                                  mvh
                                  gamle-perta
                                  Da blir det vår jobb å ta tilbake det kule og gjøre det til en fryktet ting...

                                  Til den som nevnte..."kult å gjøre det med to minutter igjen, 2 måls ledelse borte" må bare si meg enig i det, er vel det bluss er ment for(eller om om knuser ræv i cupen hjemme). På tide å gjør oss litt fryktet igjen..

                                  Om man så skremmer noen unger så for det være. De unga vi vil rekrutere syns det er fett uansett.
                                  Om du så ødelegger jakka mi så for det også være, for jeg tar ikke på meg findressen på kamp. Her tar man på seg arbeidsklær, bretter opp erma og ofrer alt for fugla!!!
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • Hertis
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 173

                                    #18
                                    Bluss er fett, kanke slutte med det

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Jeg er i mot blussing av den enkle grunn at det er ulovlig. Det skal så lite til før noen blir feks blind av ett bluss i trynet.

                                      Desuten koster bota mer en det smaker.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • vestfoldskin
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jan 2005
                                        • 48

                                        #20
                                        vis du frykter bluss for du heller sitte ett annet sted.........folk stikker kanskje ikke bluss i ansiktet ditt.bluss er fett på kveldskamper. :oops:
                                        jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                                        forza fugla

                                        Kommentar

                                        Working...