Kamptråd: LSK - Brann søn. 30 sept. kl.20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #81
    Til og med kjerringa mi som har vært på 2 kamper på 15 år og har null peiling på fotball,lurte på hvorfor Lsk sin spiller nr 30 ALLTID stod med ryggen mot mål,helt håpløst når den eneste rettvendte spissen vår er Myklebust.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #82
      Moderatormelding:

      Drit i bergensera. Vi kaster dem på hue og ræva ut så fort det lar seg gjøre.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #83
        Kort oppsummert: Det sugde p**k å tape i kveld, især når (undertegnede mener) at go'en og driven var til stedet uten at vi scorer de nødvendige mål, men det beste laget vant. Brann har både marginer og den nødvendige flaksen på sin side, noe vi ikke er i nærheten av. Derfor taper vi.

        Vi kunne fått straffe, straffa i mot var billig som du bare ser på supern i italia, helstad viser ikke bare fart men også solide holde i trøya egenskaper, men f**n heller; det beste laget vant med solid margin i kveld.


        På en helsvart dag som denne er det bare å innse det, vi har nådd bånn og det kan kun gå en vei: oppover! Fremover! CUPFINALE 07!

        Mvh Anders som allerede har (forsøker ihvertfall) å glemme kveldens fadese.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • fugla4ever
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2005
          • 212

          #84
          Flaut å tape 1-5 hjemme mot forbanna Brann men det var fortjent. Rambekk blir helt avkledd av Vaagan Moen, som kanskje skyldtes smerter i brystet. I tillegg er Brann mye mer effektive og bedre i angrep og det resulterer i 5 baklengs.

          noe som er et stort problem er at forsvaret lemper ballen inn i feltet hver gang, det er til ingen nytte, prøv heller å spille ball langs bakken.

          vår kjære tomtom må slutte å bruke occecan og sundgot samtidlig. Begge blir feilvendte og det funker bare ikke. Håper at angrepsrekka blir ssom følgende resten av kampene i tippeligaen.

          Myklebust-Occecan/sundgot-Riise

          Kommentar

          • jonrog
            Medlem
            Møteplager
            • May 2006
            • 95

            #85
            Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
            Er veldig enig med deg. Er nesten en skam at vi har turt å prate om gull for Brann er per idag mye bedre en oss.
            Herr Berg må nok åpne lommeboka hvis vi skal ha no sjangs igjen neste år.
            Cupen skal vi ta så er sesongen reddet!
            Det blir ikke akkurat bedre synes jeg når, Shane, som jeg dønn seriøst mener har vært LSKs beste mann i år, trolig forsvinner etter sessongen. Huff og huff.

            Kommentar

            • wænk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 2244

              #86
              Vi trenger fler forsvarspillere, det er ikke vanskelig å se..
              Er så utrolig frustrerende å se den samme sprekken år etter år

              Ikke akkurat en gledens dag på Åråsen, som jeg hadde håpa på..
              If you're not living on the edge, you take up too much room!

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #87
                Herremin så trist. Følgende ting kan konstateres;

                - Rambekk har hodet i Odd. Jeg vil ha Danton fra nå av.
                - 8 mål baklengs på to kamper hjemme uten Kippe.
                - Brann er knusende effektive.
                - Occean er håpløst klønete når han er feilvendt.
                - Offensiv samhandling bør være 1 punkt for vintertreninga.
                - Essediri... hrrrmpfh....
                - Påsan helt ok sålenge han orka, men hvorfor cornere med snø på ?
                - Søgård har lit offensivt å bidra med som anker.
                - Johnsen... vel, vel, det kunne vært værre. Lite kamptrening er vel en unnskyldning.
                - Forsvar pkt 1: FØLG MANNEN!! Det og se på pene skudd er noe publikum gjør.
                -
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av brann_copper
                  Idag tapte dere fortjent, for noe av det farligste en kan gjre mot Brann er å angripe så hodeløst som LSK til tider gjorde idag. Men når det er sagt så ble jeg faktisk positivt overrasket over spillet til LSK. Bedre og mer teknisk enn jeg kan huske å ha sett på lenge. Kanskje dere ikke fortjener bøffelstempelet lengre?
                  .
                  Jeg er i tvil om det er lurt å spille 4-3-3 når vi møter så gode lag som Brann. Da har vi lett for å etterlate oss for mye rom bakover. Da klarer ett såpass bra lag som Brann å ta oss.

                  Det er bare å gratulere Brann med en fantastisk kamp. Jeg hadde ikke voldsomme forventninger med det mannskapet vi kunne stille med idag. Hvem skulle være den kreative kraften? Brenne muligens, men det må være fler. Jeg klarer ikke å være sur heller. Dessuten lider vi litt av at vi må spille med OO og SUndgot samtidig i skjev 4-3-3

                  PS! De som lar seg provosere bør bare holde seg hjemme. Selv om man blir provosert, kaster man ikke ting på banen. Uansett! Dette er ingen handling som støtter LSK. Nå ser jeg at Brann-spillerne beklager, men det forsvarer ikke kastingen likevel.

                  Kommentar

                  • Nosferatu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 728

                    #89
                    Det er helt utrolig hvor stygg Erik Huseklepp er.
                    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      #90
                      Her inne er som vanlig til enten svart eller hvitt.

                      Brann fikk mål på sine 2 første sjanser. Det gjorde ikke LSK og dermed var kampen satt. Det kunne like godt ha vært LSK som tok ledelsen og da hadde ting sett anderledes ut. Tilfeldigheter.

                      Nå skal jeg ikke skylde tapet på tilfeldigheter. Brann var voldsomt gode i perioder men det var litt sånn første målet vinner. Når de da også får nr 2 rett etterpå får Brann spille på det de er best på. Ligge bak og slå raske kontringer. Ingen i Norge er bedre enn Brann på det og da blir oppgaven så utrolig vanskelig.

                      Det var ingen 5-1 kamp men Brann fortjente å vinne. Dette er ikke helsvart men litt flaut. Ingenting å bli redd for allefall. Det kunne likegodt ha vært LSK som ledet 2-0 og da hadde vi muligens kjørt over Brann

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #91
                        Jeg synes ikke det bare er tilfeldigheter at Brann setter sjanser. De har bedre avsluttere enn oss.

                        Vi måtte betale prisen for semifinalen og karantener, samt at vi møter Norges beste lag. Enketl og greit.

                        Neste kamp møter vi et lag med en kamp i beina. Får håpe det blir vår fordel.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7097

                          #92
                          Det som gjør meg forbanna er jo ikke, for så vidt, at vi blir rævkjørt av Norges desidert beste lag. Ei heller at vi viser for all verden at vi ikke er i nærheten av å være et gullag, og at vi ikke har spillertyper som kan vinne seriegull (her tenker jeg på f.eks. hele midtbanen til Brann, og Thorstein Helstad).

                          Nei, det som gjør meg forbannet i det jeg skriver dette, er måten seks LSK-spillere står med hoftefeste og studerer skoa sine da vi mister ballen forut for 1-4 og 1-5. I motsetning til Nordlie driter jeg ikke i om vi taper 0-1 eller 1-5. Arne Amundsen, Georg Hammer, Joar Vaadal og Bård Bjerkeland må jo ha vridd seg i tv-stolen når de så hvordan enkeltspillere rett og slett ga faen i å løpe hjemover, selv etter at det var klart at vi hadde tapt. Ting var bedre før, dessverre. Dvs. for noen og tjue år siden.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                            Her inne er som vanlig til enten svart eller hvitt.

                            Brann fikk mål på sine 2 første sjanser. Det gjorde ikke LSK og dermed var kampen satt. Det kunne like godt ha vært LSK som tok ledelsen og da hadde ting sett anderledes ut. Tilfeldigheter.

                            Nå skal jeg ikke skylde tapet på tilfeldigheter. Brann var voldsomt gode i perioder men det var litt sånn første målet vinner. Når de da også får nr 2 rett etterpå får Brann spille på det de er best på. Ligge bak og slå raske kontringer. Ingen i Norge er bedre enn Brann på det og da blir oppgaven så utrolig vanskelig.

                            Det var ingen 5-1 kamp men Brann fortjente å vinne. Dette er ikke helsvart men litt flaut. Ingenting å bli redd for allefall. Det kunne likegodt ha vært LSK som ledet 2-0 og da hadde vi muligens kjørt over Brann
                            Det er vel ikke helt riktig....Brann hadde en gedigen sjansen en stund før 1-0, et skudd fra Vaagan Moen, som Otto har flaks på...han står helt feil plassert, og skuddet går nesten inn på nærmeste...

                            Men Brann får 2 kjappe mål, der forsvaret vårt står og sover, og mot et såpass bra lag som Brann, så straffer det seg hardt. Og straffa, kanskje noe billig, kommer fordi Brenne er på etterskudd i den situasjonen.

                            Nå orka jeg riktignok ikke å se 2. omgangen i dag, men ser i avisene, at LSK var det førende laget de siste 45...alikevel taper vi den omgangen 2-1...ikke bra. Men det oppsummerer vel årets sesong for Fugla...vi har vært knallgode mot de dårlige laga, i motsetning til i fjor...og har vært dårlige mot topplaga, ihvertfall resultatmessig....også i motsetning til i fjor.

                            Kampen i dag blir nok veldig prega at 3 av våre beste spillere er ute. Med Kippe ute, og Rambekk muligens sjuk (håper det står bra til med Anders...), så har vi et kjempeproblem i forsvar. Espen har forsåvidt gjort en fin jobb som sentral midtbane, men er bedre som indreløper. Og når Riise i tillegg er ute, så sliter vi med tempo framover...helt tydelig at vi trenger forsterkninger i alle ledd til neste sesong.

                            Men vi får håpe gutta reiser seg mot søpla neste helg...fortsatt mulig å sloss om medaljer, og da er det viktig å holde avskummet bak oss på tabellen....


                            KimFL

                            Kommentar

                            • Fjeller'n
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 905

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Brann fikk mål på sine 2 første sjanser. Det gjorde ikke LSK og dermed var kampen satt. Det kunne like godt ha vært LSK som tok ledelsen og da hadde ting sett anderledes ut. Tilfeldigheter.
                              Her er jeg ikke helt enig. Det har mer å gjøre med ro og dyktighet foran mål. Vi så det samme i kampen i Bergen. Vi storspilte i 1. omgangen da, men var ikke dyktige nok foran mål. Der hadde vi med større dyktighet i avgjørende posisjoner drept kampen før pause. At Brann skårer på sine sjanser skyldes like mye dyktighet som flaks. I tillegg fikk de enorme rom, spesielt på vår høre side, i første omgang i dag. Sitter med en følelse av at Riise ville ha dekket opp mere av dette rommet om han hadde spilt. Kortsankingen på Nadderud kostet oss nok dyrt.
                              Men gutta (og vi) skal ha all honnør for innsatsen i 2. omgang.

                              Stian
                              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                              Kommentar

                              • BlodigHøne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 729

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Herremin så trist. Følgende ting kan konstateres;

                                - Jeg vil ha Danton fra nå av.
                                -

                                *grøss*
                                Traff han i det hele tatt på et eneste innlegg?
                                Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                That went wherever I... did go!

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                  *grøss*
                                  Traff han i det hele tatt på et eneste innlegg?
                                  Hadde rambekk noen inlegg i det hele tatt ?
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7097

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                    *grøss*
                                    Traff han i det hele tatt på et eneste innlegg?
                                    Han så da hvertfall ikke livredd ut hver gang en motspiller løp mot ham med ballen.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2128

                                      #98
                                      Nå blir det trivelig i Bergen, må nok innvilge meg noen sykedager....

                                      Men uansett, jeg velger å gi honnør til gutta idag. De kjempa hele veien i andre omgang, og ga ikke opp selv om de lå under med 0-3 til pause. Etter at Brann fikk sitt fjerde, og løpet var kjørt, ble selvfølgelig situasjonen en ganske annen.

                                      Med tanke på at Brann stilte fullt mannskap,mens vi var svekket, ble jeg ikke skremt idag. Kampen var egentlig en oppsummering av sesongen sett under ett: Vi har marginer imot, Brann har marginer med seg. Brann tar ledelsen på et deflection-mål de har scora alle måla sine på i år (jeg lurer på om de bevisst trener på å skyte via spillere), og får et gratismål etterpå da vi sover på returen. Dermed 0-2 og utgjorthet. At Brann scorer på alle sine sjanser, er uansett ikke noe vi kan få gjort så mye med.

                                      Fint at dumme Brann-spillere aksepterer at de blir kastet ting på, jeg er bare lei meg for at ingen kastet en ambolt på Martine
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • gboy
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Sep 2007
                                        • 2

                                        #99
                                        Latterlig

                                        "Fint at dumme Brann-spillere aksepterer at de blir kastet ting på, jeg er bare lei meg for at ingen kastet en ambolt på Martine "

                                        Fint ? Brann spillerne er voksne og beklager seg for kanari fansen at de jublet foran dem, som kunne virke veldig provoserende.

                                        MEN, kanari fansen driter seg ut foran hele Norge, på TV og i media hvor dette blir diskutert, akkurat som dere ikke har fått nok med at LSK spiller en hard og stygg fotball som gir mye kort og karantener...

                                        Jeg føler nesten med Fjørtoft som prøver så godt han kan å få LSK til å se ut som et profft lag, men hele tiden får imaget ødelagt av idiotiske beslutninger i kampens hete...

                                        "Brann tar ledelsen på et deflection-mål de har scora alle måla sine på i år (jeg lurer på om de bevisst trener på å skyte via spillere), "

                                        1 målet var nok litt heldig, men 2. målet var ikke via noe spillere, ei heller det 3. / 4. eller 5.
                                        -LSK's eneste mål var som Brann's første like heldig.

                                        Har Brann scoret alle 50 målene sine i år via andre spillere ? LSK har marginer imot og Brann har de med ?
                                        -Det kalles dyktighet. PUNKTUM

                                        Vinner ikke serien med 10 poengs margin på flaks...

                                        Kommentar

                                        • Stone
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2006
                                          • 225

                                          Opprinnelig skrevet av gboy
                                          blablablablabla...
                                          Så sier vi takk til deg...

                                          Kommentar

                                          Working...