Politianmeld Pål T Jørgensen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Politianmeld Pål T Jørgensen

...noe annet ville vært underlig. Alle organisasjoner og andre tiltak som lider økonomiske tap og annen skade som følge av æresskjellende og løgnaktige uttalelser i media skal og bør anmelde dette til politiet. i dette tilfellet er hendelsen spesielt skjerpende, siden den også representerer et personangrep og gjøres av en journliast som forventes å kjenne til hva man har lov til i media.

Gjøres ikke dette så er dette en stilltiende godkjenning av mobbing og offentlig trakassering av LSK. RBK ville ha gjort det, ikke sant?
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

Det er vel ikke i vår interesse å skape mer blest rundt denne saken.

Kommentar

• Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

på tide at vi glemmer de jævla TV folkene nå, vi har en cupfinale å se frem til, drit i hva de sier og har sakt, la oss gå videre
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

Kommentar

• Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

Om ikke politiet så kanskje PFU ?

Kommentar

• kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

Er ikke han også en liiin supporter?

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Opprinnelig skrevet av Henrik
            Det er vel ikke i vår interesse å skape mer blest rundt denne saken.
            Mobbe-offer holdning. Tror du dette vil gå over ved at vi holder kjeft? Dette handler ikke om handsen eller noen isolert hendelse.

Tendensen har vært økende i hele år, og hele vårt image er nærmest ruinert fordi vi ikke har tatt til motmæle. Det eneste som fungerer er at vi konfronterer folk som jørgensen, slik at vi får satt en stopper for dette. Jeg kan ikke tenke meg at noen annen klubb ville akseptert dette. Jeg kan heller ikke tenke meg at jørgensen ville våget en lignende uttalelse overfor en annen klubb.

PFU er nærliggende, men dette er strengt tatt en starffesak. Hva om Lunde i Dagsrevyen gikk ut og kalte Stabækk et jukselag på direkten og nannskog en eksponent for juksekultur i Dagsrevy-sendingen, og så dagen etterpå bedyrer at dette er noe han bør få lov til å si i avisene fordi det er sant?

Kommentar

• Careca

Opprinnelig skrevet av reka
              ...noe annet ville vært underlig. Alle organisasjoner og andre tiltak som lider økonomiske tap og annen skade som følge av æresskjellende og løgnaktige uttalelser i media skal og bør anmelde dette til politiet. i dette tilfellet er hendelsen spesielt skjerpende, siden den også representerer et personangrep og gjøres av en journliast som forventes å kjenne til hva man har lov til i media.

Gjøres ikke dette så er dette en stilltiende godkjenning av mobbing og offentlig trakassering av LSK. RBK ville ha gjort det, ikke sant?
              Jeg er faktisk enig med reka. Dette går for langt. Om ikke klubben gjør det, bør Jan Åge gjøre det.

PS. Jeg er ikke stolt av handsen til Arild, men det er ikke saken.

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Opprinnelig skrevet av kimmern
                Er ikke han også en liiin supporter?
                Jo, det står i saken også.

Kommentar

• Kay
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 763

PFU er nærliggende, men dette er strengt tatt en starffesak. Hva om Lunde i Dagsrevyen gikk ut og kalte Stabækk et jukselag på direkten og nannskog en eksponent for juksekultur i Dagsrevy-sendingen, og så dagen etterpå bedyrer at dette er noe han bør få lov til å si i avisene fordi det er sant?
                  Et utrolig bra eksempel, kan aldri tenke meg at noe lignende hadde skjedd på NRK

Kommentar

• Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

Mobbe-offer holdning. Tror du dette vil gå over ved at vi holder kjeft? Dette handler ikke om handsen eller noen isolert hendelse.

Tendensen har vært økende i hele år, og hele vårt image er nærmest ruinert fordi vi ikke har tatt til motmæle. Det eneste som fungerer er at vi konfronterer folk som jørgensen, slik at vi får satt en stopper for dette. Jeg kan ikke tenke meg at noen annen klubb ville akseptert dette. Jeg kan heller ikke tenke meg at jørgensen ville våget en lignende uttalelse overfor en annen klubb.
                    Ikke tatt til motmæle? Jeg syns jeg har sett kommentarer fra LSK og Fjøra på det aller meste. Syns forsåvidt jeg leste noe om en kommentar fra en i LSK på dette også. Jeg er ganske så sikker på at Pål T. kunne funnet på å sagt dette om de fleste andre klubber i Norge, minus Lyn siden han er fan. Men jeg har ikke noe grunnlag for å vite det, og det har selvfølgelig ikke du heller.

Dessuten må de forskjellige sidene av saken veies opp mot hverandre her. LSK blir av mange andre fremstilt som sutrete, vil det hjelpe på det imaget om vi anmelder denne saken? Sundgot handser tydelig og ulovlig og drar stor fordel av det, vil det ikke bidra å holde den saken lengre i media om vi anmelder det? Helt enig i at tendensen har vært økende i hele år, men vi har ikke akkurat vært engler i hele år heller. Dessuten burde noen ansette en medierådgiver snart.

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

Pål T er et rasshøl som bare er sur fordi vi har slått Lyn 3 av 3 kamper i år, og hans eneste måte som Lyn-gutt å komme i fotballrampelyset er å kommentere interessante klubber som LSK.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

Henrik, jeg er enig i mye av det du sier. Men det som en journalist burde sett på her er heltheten, og den kan oppsummeres ganske kort.

- Lillestrøm var det beste laget kampen sett under ett
                        - Lillestrøm ble snytt for straffe
                        - Veigar skulle vært utvist hvis man skal ligge på samme nivå som Kippe blir straffet for.
                        - 2-0 målet skulle vært annulert og Sundgot skulle hatt gult kort.

Å oppsummere dette til at LSK jukset seg til finalen, og videre helle bensin på bålet med annet vås i etterkant, kan ikke aksepteres!

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7157

Artikkelen trådstarter lenker til er jo himmelfallende grov. Det virker ubegripelig for meg at en journalist med respekt for seg selv vil blottlegge sin egen subjektivitet på denne måten.

Dersom han er "Lyn-gutt" kan han vel heller ikke ha unngått å legge merke til svineriene Lyn har bedrevet de siste årene heller, med kynisk uthaling av tid og alle tenkelige ufine midler (eller dokumentfalsk og økonomisk kriminalitet, selvsagt). Lurer fælt på hva han har å si til det.

Noen bør melde møkkamannen inn for PFU.
                          Last edited by trigz; 27.09.2007, 14:12.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

Opprinnelig skrevet av Kay
                            Henrik, jeg er enig i mye av det du sier. Men det som en journalist burde sett på her er heltheten, og den kan oppsummeres ganske kort.

- Lillestrøm var det beste laget kampen sett under ett
                            - Lillestrøm ble snytt for straffe
                            - Veigar skulle vært utvist hvis man skal ligge på samme nivå som Kippe blir straffet for.
                            - 2-0 målet skulle vært annulert og Sundgot skulle hatt gult kort.

Å oppsummere dette til at LSK jukset seg til finalen, og videre helle bensin på bålet med annet vås i etterkant, kan ikke aksepteres!
                            Jeg er helt enig i at det var mefet slett av Pål T. som jeg har skrevet i en eller annen tråd her på forumet, men jeg mener det ikke er i vår interesse med den oppmerksomheten som ville oppstå ved en anmeldelse.

En rapport til PFU som også ble foreslått her tror jeg er et mye bedre mulighet, og du skal ikke se bort at en repimande derfra ville svi mer for Pål T. selv.

Kommentar

• Oslo_Fugl75
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Feb 2007
                              • 33

Er ikke liin og stabæk nesten det samme

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                Ikke tatt til motmæle? Jeg syns jeg har sett kommentarer fra LSK og Fjøra på det aller meste. Syns forsåvidt jeg leste noe om en kommentar fra en i LSK på dette også. Jeg er ganske så sikker på at Pål T. kunne funnet på å sagt dette om de fleste andre klubber i Norge, minus Lyn siden han er fan. Men jeg har ikke noe grunnlag for å vite det, og det har selvfølgelig ikke du heller.

Dessuten må de forskjellige sidene av saken veies opp mot hverandre her. LSK blir av mange andre fremstilt som sutrete, vil det hjelpe på det imaget om vi anmelder denne saken? Sundgot handser tydelig og ulovlig og drar stor fordel av det, vil det ikke bidra å holde den saken lengre i media om vi anmelder det? Helt enig i at tendensen har vært økende i hele år, men vi har ikke akkurat vært engler i hele år heller. Dessuten burde noen ansette en medierådgiver snart.
                                Fjørtofts bekymring over at journalister med Brann-sympatier kan påvirke serien og Jørgensens ærekrenkende utskjelling er to vidt forskjellige ting. Disse to hendelsen er ikke relatert i det hele tatt. Skal folk gjøre oss forsvarsløse og ofre for enhver usaklig kritikk fordi vi skal være redd for å bli sett på som et "sutrelag"? Hva vil vi være supportere av? Et jukselag eller et sutrelag?

Håper noen reagerer nå som vi faktisk har en udiskutabel sak foran oss.

Kommentar

• vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

Han går svært langt, og kan kanskje kritiseres for å blande roller og personlig engasjement inn på en uryddig måte, men politianmeldelse?

Rimelig sikker på at det ikke er noen straffebud som rammer dette, og like sikker på at vilkårene for erstatning ikke kan anses oppfylt.

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7157

Jeg mener uttalelsene til denne klovnen er såpass grove at de bør imøtegås. På lang sikt kan slike uttalelser, dersom de får passere uten at LSK mukker, føre til konsekvenser i fht. sponsorinntekter og slikt. Det er ikke bra for oss i det hele tatt.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

Fjørtofts bekymring over at journalister med Brann-sympatier kan påvirke serien og Jørgensens ærekrenkende utskjelling er to vidt forskjellige ting. Disse to hendelsen er ikke relatert i det hele tatt. Skal folk gjøre oss forsvarsløse og ofre for enhver usaklig kritikk fordi vi skal være redd for å bli sett på som et "sutrelag"? Hva vil vi være supportere av? Et jukselag eller et sutrelag?

Håper noen reagerer nå som vi faktisk har en udiskutabel sak foran oss.
                                      Jeg kom en en generell kommentar og en spesifikk. Den generelle var at vi har tatt til motmæle tidligere i år, og den spesifikke var at jeg mente jeg hadde lest en kommentar om Pål T. sine uttalelse fra Keiko eller Fjøra. Det er ikke snakk om å være forsvarløse, det er snakk om å tenke litt på konsekvenser av det man gjør og hva som er best for klubben. At vi blir sett på som et jukselag er et utslag av mange uheldige hendelser i år, hvor denne soleklare handsen bare føyer seg inn i rekken. Tror du folk sin oppfattelse av LSK som jukselag vil forandre seg om vi anmelder Pål T.? I think not, men de vil oppfatte oss som sutrete...

Kommentar

• 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Jeg mener uttalelsene til denne klovnen er såpass grove at de bør imøtegås.
                                        De bør imøtegås ved at Pål T. Jørgensen drites ut. Jeg tror ikke Fjøra trenger politiets hjelp til det.

Kommentar

Working...