Politianmeld Pål T Jørgensen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

Opprinnelig skrevet av KFL41
    Og søstera til juksemakeren Knut Anders Fostervold følger opp. Innslaget i TV2-sporten viste at han prøvde å jukse i sykkel-vm også... Herregud og man møter seg selv i døra...
    Dette er et generelt problem i dagens medie-norge, svært mange "eksperter" og "nyhetsfolk" er selverklærte sympatisører av ulike fotballag. Og siden vi kanskje ikke er norges mest elskede lag resulterer det i en haug mer eller mindre negative oppslag/innslag om klubben i vårt hjerte.

Fotball-Norge trenger flere "klubbløse" mediepersoner som kan gi en nøytral og mindre tabloid vinkling av fotballen.
    Last edited by TorTor; 27.09.2007, 18:39.

Kommentar

• dalen
      Brannsupporter
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 391

Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Og der kom den samme kommentaren på ny...

Herlig fyr han Pål T - Premiere på norsk film i Bergen blir...: Verdenspremiere! Herlig....
      Regner med du snakker om Varg Veum filmen "Bitre Blomster" som har premiere på kino snart. Det er faktisk en verdenspremiere - det er nemlig flere filmprodusenter fra flere nordiske og tyske tv-stasjoner som har slengt penger på bordet. Filmen har et budsjett på ca 84 millioner kroner. Jeg vil kalle det en verdenspremiere mer enn Norgespremiere...det blir vel på en måte begge deler.
      Last edited by dalen; 27.09.2007, 18:34. Begrunnelse: Skrivefeil
      If heartaches brought fame in love's crazy game,
      I'd be a legend in my time.
      If they gave gold statuettes for tears and regrets,

Johnny Cash - A Legend In My Time

Kommentar

• dalen
        Brannsupporter
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 391

Opprinnelig skrevet av Mannschaft Rösler

INGEN fugla supportere signer på tv2 sport. Boikott aksjon!
        Skal vi se.. ca 14000 mennesker i Lillestrøm, rundt 42 000 i Skedsmo kommune.. og så er det jo ikke sikkert at alle holder med LSK eller bryr seg om fotball i det hele tatt. Omtrent 8-9000 mennesker i snitt på kampene + kanskje 5000 utenom som følger med men ikke går på kampene, slenge noen ekstra på, så får vi kanskje 16-17000 mennesker som følger med LSK. Hvis vi sier at alle de boikotter tv2 sport så snakker vi ikke om altfor store summer...

Men jeg kan legge til at jeg personlig mener fotballkanalene til tv2 er idiotiske og at fotball burde vært gratis å se på tv...

Kommentar

• Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

Opprinnelig skrevet av dalen
          Regner med du snakker om Varg Veum filmen "Bitre Blomster" som har premiære på kino snart. Det er faktisk en verdenspremiere - det er nemlig flere filmprodusenter fra flere nordiske og tyske tv-stasjoner som har slengt penger på bordet. Filmen har et budsjett på ca 84 millioner kroner. Jeg vil kalle det en verdenspremiere mer enn Norgespremiere...
          Helt klart! Helt korrekt betegnelse syns jeg bør være global premiere.

Kommentar

• norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

Regner med du snakker om Varg Veum filmen "Bitre Blomster" som har premiære på kino snart. Det er faktisk en verdenspremiere - det er nemlig flere filmprodusenter fra flere nordiske og tyske tv-stasjoner som har slengt penger på bordet. Filmen har et budsjett på ca 84 millioner kroner. Jeg vil kalle det en verdenspremiere mer enn Norgespremiere...
            Det er selvsagt riktig at det er en verdenspremiere, men jeg vil faktisk bruke denne filmen til å illustrere at heller ikke NRK er så objektive som en del her inne som roper etter Arne-TV tror. Den samme filmen fikk en helt fantastisk reklame i Dagsrevyen for et par dager siden. Først kjørte de noen klipp, så en reportasje, før de avsluttet med traileren til filmen. Snakk om reklame til verdi av mangfoldige kroner - på NRK!

Kommentar

• Kanari Behn
              Medlem
              Bøffel
              • May 2005
              • 39

Ironi og fleip.

Det hele er bevisst "hands" fra Pål T. i studio. Han er ironisk raus i kjeften, fordi han (som faktisk er blodsupporter for Lyn) gjerne med sine Lyn-gnister i øynene vil provosere og skape gnister. Slik er det jo i den tabloide sporstverdenen. Og dét skaper litt liv og engasjement. Det er bare det... - Å politianmelde ham er en meget dårlig vits, - og nettopp da har han oppnådd det han ville: Provosere og skape litt moro. (Forøvrig er loven om ærekrenkelser så svak og diffus at den i hvert fall ikke vil bli tatt i bruk her)

Pål T. Jørgensen har nok humrende fått med seg at han har klart nettopp det han ville; at hans rølpete uttalelser blir tatt på alvor og helt seriøst og bokstavelig. Og ang. avbestilling (!) av TV2 Sport f.eks.:

Å "ta" TV2 og TV2-Sport generelt, for Pål T.s ablegøyer spesielt er jo like stor feil og dumt som å "ta" laget LSK generelt for Sundgots feil. Her dømmer man generelt ut fra det spesielle. Og resultatet av dette generelle motangrepet mot hele bedriften/laget er jo at hele bedriften slår ring om den det gjelder: LSK slår ring om Sundgot og bedriften TV2 humrer med Pål T.J.
              - LSK burde, nettopp for å unngå generelle usaklige motangrep som hevder at Sundgots feil sier noe om hele LAGET LSK, si klart ifra at bevisst hands er og blir helt galt. Dette er og blir Sundgots feil og problem og sier selvsagt intet om LSKs spesielle som generelle holdninger som sportsklubb. Og dette har de da også gjort. Å avbestille TV2 Sport som "straff" ser jeg på som å rette baker for smed; å overreagere for å si det mildt. Om ca. 6 mnd. sitter jeg engasjert i nået og skal se TV2 Sport for å følge en av LSK bortekamper i den nye sesongen. Å følge Norges beste lag da, blir selvsagt en langt langt større verdi og glede enn å sitte og furte over en dustete replikk sagt av Pål T. Jørgensen et halvt år tidligere.
              Last edited by Kanari Behn; 27.09.2007, 20:19.
              Cogito, ergo doleo...

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Politianmelde BrannTV's unike nyhetsanker, den fryktede Potta Jørgis med dårlig syn og lite vett ?

Nah... stakkars mann. Han har jobb i BrannTV, sikkert frustrerende nok for Liiin folk det. Han kank'e no for det, mannen eier hverken sjarm eller intelligens. Jukser med nyhetene gjør'n sikkert også, sånn at de blir litt morsommere enn hva de egentlig er. Et ekstra mord og sånn her og der, for liksom å piffe opp litt. For å skrøne er'n kar om, det har'n bevist.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• junior
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 492

møkamann

Pål T Jørgensen er en møkkamann, tv2 er en møkkakanal som har vist seg nærmest totalt udugelige i sin dekning av norsk toppfotball i år. Med det mener jeg at de har vært så gira på å hause opp saker og skape storyer (eks Müllersaken). Pål T. Jørgensen ledet vel Tabloid tidligere? Og tabloid er vel en god beskrivelse av denne fyren, og ikke minst kanalen.

nei, gi meg NRK og Arne Scheie!
                  Last edited by junior; 27.09.2007, 20:00. Begrunnelse: skriveleif
                  ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

Opprinnelig skrevet av Kanari Behn
                    Å "ta" TV2 og TV2-Sport generelt, for Pål T.s ablegøyer spesielt er jo like stor feil og dumt som å "ta" laget LSK generelt for Sundgots feil. Her dømmer man generelt ut fra det spesielle. Og resultatet av dette generelle motangrepet mot hele bedriften/laget er jo at hele bedriften slår ring om den det gjelder: LSK slår ring om Sundgot og bedriften TV2 humrer med Pål T.J.
                    - LSK burde, nettopp for å unngå generelle usaklige motangrep som hevder at Sundgots feil sier noe om hele LAGET LSK, si klart ifra at bevisst hands er og blir helt galt. Dette er og blir Sundgots feil og problem og sier selvsagt intet om LSKs spesielle som generelle holdninger som sportsklubb. Og dette har de da også gjort. Å avbestille TV2 Sport som "straff" ser jeg på som å rette baker for smed; å overreagere for å si det mildt. Om ca. 6 mnd. sitter jeg engasjert i nået og skal se TV2 Sport for å følge en av LSK bortekamper i den nye sesongen. Å følge Norges beste lag da, blir selvsagt en langt langt større verdi og glede enn å sitte og furte over en dustete replikk sagt av Pål T. Jørgensen et halvt år tidligere.
                    Hvis du har fått med deg nyhetene i dag, og ikke bare det som blir sagt i TV2 nyhetene. Så ville du fått med deg problemet som jo er at PTJ kommer med personangrep på JÅF, og fremstiller hele LSK som klubb og bedrift som råttent og korrupt.

Forøvrig har tv2 nyhetene/sporten nå endret innledninga fra å omtale "jukselaget LSK", til "kollegene støtter Arild Sundgot"

Kommentar

• Awfuls
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2006
                      • 138

hmmmz

Man burte kanskje opplyse NFF om at Martine med sitt kjeftbruk mot dommerne burte kanskje ha hatt rødt kort vær kamp da?
                      enig i denne komentaren som en skriver her på forumet'

Akkurat som jeg er skuffa over at Stabæk "lagde" en straffe vi aldri fikk, og at Pall unngikk rødt kort.

Det ble juksa i dag, og begge lag slapp unna

ferdig med den saken men det tv2 reporteren sier er lavmæl hmmz kanskje han slitter litt med lynfeber kanskje litt små sjalu fordi lsk er i cupfinale
                      Fugla forever... eLSKer

Kommentar

• Kanari Behn
                        Medlem
                        Bøffel
                        • May 2005
                        • 39

PTJs sportsrølp er og blir oppgulp.

PTJs utbrudd er ikke av en slik grad at de sårer noen som helst. Skal man ha injurierende kraft må man ha en viss posisjon i forhold til den som rammes; - altså bli tatt seriøst. Noe man ikke skal med PTJ når det gjelder slike sleivkommentarer i sporten. Fjøra fniser da av PTJ. Da kan vi andre det også.
                        Cogito, ergo doleo...

Kommentar

• bartlet77
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Sep 2005
                          • 46

Selv om jeg bare kjenner PTJs utbrudd ut fra det som er referert på forumet her, er det relativt klart at dette ikke er straffbar ærekrenkelse etter straffelovens §§ 246 og 247 (jeg gidder ikke å komme med et langt juridisk ressonement her, for spesielt interesserte så kan dere heller sende meg en PM).

Dropp den debatten. La oss heller fokusere om hvordan å støtte Fugla i de restererende seriekampene og bygge opp stemningen mot Ullevål, hvor vi vil vise hele fotballnorge hvem som har de beste supporterne samtidig som gutta varter opp med en fotballfest som vil ta oppmerksomheten bort fra alt annet!

Kommentar

• dalen
                            Brannsupporter
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 391

Opprinnelig skrevet av bartlet77
                            Selv om jeg bare kjenner PTJs utbrudd ut fra det som er referert på forumet her, er det relativt klart at dette ikke er straffbar ærekrenkelse etter straffelovens §§ 246 og 247 (jeg gidder ikke å komme med et langt juridisk ressonement her, for spesielt interesserte så kan dere heller sende meg en PM).

Dropp den debatten. La oss heller fokusere om hvordan å støtte Fugla i de restererende seriekampene og bygge opp stemningen mot Ullevål, hvor vi vil vise hele fotballnorge hvem som har de beste supporterne samtidig som gutta varter opp med en fotballfest som vil ta oppmerksomheten bort fra alt annet!
                            Sånn som saken står nå er vel egentlig hele Norge på Haugesunds lag. Alle håper at de vinner, men som jeg leste et eller annet sted så har vel ikke et lag vært så favorisert i forkant av en cupfinale siden RBK-Fyllingen. Jeg har sånn sett ingen forhåpning om at Haugesund skal kunne utføre mirakler, men uansett om de vinner eller taper så har de "vunnet" i den forstand at de aldri har vært i cupfinalen før.

Kommentar

• LasseN
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1610

Sånn som saken står nå er vel egentlig hele Norge på Haugesunds lag. Alle håper at de vinner, men som jeg leste et eller annet sted så har vel ikke et lag vært så favorisert i forkant av en cupfinale siden RBK-Fyllingen. Jeg har sånn sett ingen forhåpning om at Haugesund skal kunne utføre mirakler, men uansett om de vinner eller taper så har de "vunnet" i den forstand at de aldri har vært i cupfinalen før.
                              Uansett resultat i cupfinalen så har Haugesund vunnet i media. "Askeladden" mot "Det store stygge trollet". Regner med at ingen trenger forklaring på hvem media mener som er hvem.
                              LasseN

Kommentar

• KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

Opprinnelig skrevet av LasseN
                                Uansett resultat i cupfinalen så har Haugesund vunnet i media. "Askeladden" mot "Det store stygge trollet". Regner med at ingen trenger forklaring på hvem media mener som er hvem.
                                Uavhengig av media vil en Askeladd alltid være favoritten for de aller fleste av nøytrale tilskuere. Så er det bare å be til de høyere makter man mener man kan ha kontakt med om at Fugla for én gangs skyld ikke må klappe sammen når det gjelder!
                                Vidar Evje

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13280

Det er helt greit at folk synes haugsund er mest sympatisk - det er helt greit at man påpeker at Sundgot handset. slike ting er det umulig å bli støtt av. Alt det er bare krydder. Det er imidlertid IKKE greit å kalle LSK for en jukseklubb og/eller si at vi har satt jukset i system pga. at én av våre spillere handset. Jeg må neste le av at TV2 kjører tåreperse på at Morgan blir "hetset" av klanen, for deretter å kalle oss en jukseklubb og klubb med juksekultur innført av fjøra på direkten flere ganger uten bevis.

Kommentar

• sibirsk tiger
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Feb 2007
                                    • 29

blir

spennende å se hva Dæhli skriver og TV2 sier når Carew filmer seg til straffe og M. Andresen scorer på straffen og Norge går til EM......
                                    -Bør vel rapporteres til dommeren det eller?

TV2; " Norge jukset seg til EM"..?
                                    Nei blir nok heller; "Norge klar for EM og VI sitter på rettighetene".... :-)

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Norge fikk engang en straffe mot Romania på Ullevaal selv om det var Carew som handset.... Kan ikke huske at media krevde at han gikk til dommeren og ba om å omgjøre straffen til frispark uttover.

Fjørtoft har blitt kritisert for at han kan havne i en dobbeltrolle når han dekker Norges EM-kvallikkamper. Kritikerne mener han kan f eks unlate å stille kritiske spørsmål om LSK-spillere dersom de skulle gjøre en stor feil som fører til mål. Blant annet Øyvind Alsaker diskuterte dette med JÅF i Bakrommet på NRK. Da vil jeg stille spørsmålstegn vet om det ikke er en uheldig dobbeltrolle når Guro Fostervold sier at Arild Sundgot jukset seg til et mål i semifinalen for deretter to minutter etterpå sender TV2 ett innslag der broren hennes blir tatt for juks i sykkel-VM? Han hadde stilt styret på en ulovlig måte som skulle gi han fordeler framfor konkurrentene

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.
                                      Last edited by KFL41; 27.09.2007, 21:51.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

Pål T Jørgensen anmeldes?

Han får kun et manus, anmeld TV2 i såfall... Gi faen i de tullinga, jo merfokus de får, jo bedre for TV2. Bare ignorer de Bergens tullinga

Kommentar

• Ponduz
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • May 2007
                                          • 5

Pål T. Jørgensen er en vits og har alltid vært det! Glem hele fyren.
                                          Jeg savner Arne Scheie!

Kommentar

Working...