Hvordan snu holdningene mot klubben vår?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

Problemet er vel at vi kan ikke gjøre så mye. Vi må ha hjelp av media men media er ikke veldig glad i LSK for tiden så da blir det en litt fastlåst situasjon.

Prøvde å gjøre litt research om linjen blant annet TV og nettavisen ligger på. Jeg husker godt Pall Gunnarson prøvde å filme seg til to straffespark mot Brann på Nadderud denne sesongen. Alle med litt fotball i hodet vet at filming blir betraktet som like mye juks som det Arild Sundgot bedrev på Åråsen sist Onsdag.

Jeg finner veldig lite fra nettavisen og TV2. Jeg finner noe fra budstikka der Bohinen er ute å oppfordrer sine spillere til å ikke filme men veldig lite blest om at Pall Gunnarson virkelig prøvde å filme seg til to straffespark.

Jeg lurer på hvorfor ikke TV2 og nettavisen slo dette like kraftig opp? Og jeg lurer på hvordan overskriftene ville ha vært hvis Stabæk vant den kampen og ikke Brann?

Nå beveger jeg meg litt unna tema i denne tråden men poenget mitt er at det er så og si håpløst for oss å snu disse holdingene alene. Denne hatske holdingen vi har fra andre fotballsupportere blir vondt å vende uten medias hjelp. RB kan gå i spissen og forsøke siden den helnasjonale pressen ofte finner saker i agurktiden derfra men vi må få hjelp og alle må ta et tak.

Tv2 har helt klart mye å svare for når denne sesongen er avsluttet. At Tv2 ikke engang ville ha et møte med LSK om problemet sier jo mye. Om Tv2 hadde hatt rent mel i posen hadde ikke et slikt møte vært ødeleggende ,snarere en avklaring på deres objektivitet.

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Vi for prøve litt humor da. Jeg synes Nordlie har gjort en god figur denne sommer'n (med unntak av ODD-kampen) og fremstått om en varm og selvironisk type med ekte føleser for det han driver med. Fjøra har dessverre virket litt krakilsk i år, ellers pleier han jo å være en festlig mann.
      Vi får gjøre lnarr av TV2 når vi kan. Synes godt Nordlie kan stille journalistene litt til veggs med noen fotballfaglige spørsmål, ingenting er så ødeleggende for tabloide vinklinger som fakta. Nordlie er kvikkere i kjeften enn lobotomerte wathne, og kan fint gi ham litt buksevann.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3492

Når det gjelder medierådgivere, så er jeg sikke på at Ingebrigt Steen Jensen har ligget søvnløs siden onsdag for å fundere på hvordan han skal endre imaget til LSK.

Spøk til side. Vi kan nok kontakte TV2 og klage når vi mener vi blir gjort urett, men det har nok liten effekt. Siden TV2 er avhengig av reklameinntekter er det bedre å boikotte. La det svi litt på inntektssiden deres, og det vil ha mer effekt enn 300.000 sinte mailer. De som virkelig ønsker effekt kan og boikotte Nettavisen, VG nett, osv, da disse og tar inn reklamekroner for hvert klikk. Les heller nyheter om LSK i nyhetstråden uten å måtte klikke på nettsidene, og les heller Aftenposten og andre mindre tabloide medier. Jeg vil gå så langt å si at dette er et samfunnsansvar utover bare fotball og LSK. F.eks. er nyhetsverdien i at Aylar så stor at den fortjener førstesideplass i VG? Vi får det media vi betaler og bruker, og da kan det være greit å være noe kritisk slik at vi i fremtiden får litt mer nyheter og litt mindre tabloid.

Beklager den turen ut på siden av banen på slutten.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• dalen
          Brannsupporter
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 391

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
          Tv2 har helt klart mye å svare for når denne sesongen er avsluttet. At Tv2 ikke engang ville ha et møte med LSK om problemet sier jo mye. Om Tv2 hadde hatt rent mel i posen hadde ikke et slikt møte vært ødeleggende ,snarere en avklaring på deres objektivitet.
          TV2 gikk igjennom alle sine kommentarer av LSK, både kamper og utenom. De fant ingenting - dermed ble det sagt at det ikke var vits å ha et møte med LSK om en påstand som ikke kunne underbygges. Alsaker sendte jo en dvd med alle sine kommentarer til LSK, og fikk aldri noen kommentar tilbake.. hvorfor?
          If heartaches brought fame in love's crazy game,
          I'd be a legend in my time.
          If they gave gold statuettes for tears and regrets,

Johnny Cash - A Legend In My Time

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3492

Hvis TV2 ikke fant noe, så har de ikke lett så veldig nøye. Kan tenke meg at Fjøra jobber med å sette sammen en pakke med LSK-kommentarer ifra Alsaker som viser et helt annet bilde enn Alsakers egen skrytevideo.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• miller
              -Brannsupporter
              Bøffel
              • Jun 2007
              • 26

kvitt dere med fjærboaen så ordner det meste seg.

Kommentar

• TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 430

Opprinnelig skrevet av dalen
                TV2 gikk igjennom alle sine kommentarer av LSK, både kamper og utenom. De fant ingenting - dermed ble det sagt at det ikke var vits å ha et møte med LSK om en påstand som ikke kunne underbygges. Alsaker sendte jo en dvd med alle sine kommentarer til LSK, og fikk aldri noen kommentar tilbake.. hvorfor?
                Sant nok , han sendte en dvd, men med bare en kamp. Han sendte den kampen mellom lsk-lyn. Naturlig nok er sikkert den kampen den han sa minst " ting " om lillestrøm. Han kunne jo sendt alle kampene.Det er når du sammenligner kommenteringen du hører favoriseringa. Selv du må innrømme at han ikke er objektiv( når det gjelder Brann).

Jeg er lei hele fyren, utrolig at han fortsatt har jobb. Makan!

Kommentar

• Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

Satt sammen med noen folk i jobbsammenheng og snakket fotball i går kveld/natt. Kom inn på temaet, hvilken klubb er generet mnst likt i Norge.... SAMTLIGE(sympatisører av Lyn, Brann, en stk Sogndal, en Mossing og en dame fra Drammen) mente det samme; Lillestrøm er den dårligst likte klubben generelt!

Må si jeg både liker og missliker dette. Men at denne statusen er noe vi kan bruke positivt er jeg ikke i tvil om! Lag skal frykte å møte oss, som det alltid har vært. (Snakk med folk og hør hvilke lag de hater å møte.. -LSK!)

Helt positivt for supporter-rekrutteringen er det nok nødvendigvis ikke.

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Opprinnelig skrevet av Ola
                    Satt sammen med noen folk i jobbsammenheng og snakket fotball i går kveld/natt. Kom inn på temaet, hvilken klubb er generet mnst likt i Norge.... SAMTLIGE(sympatisører av Lyn, Brann, en stk Sogndal, en Mossing og en dame fra Drammen) mente det samme; Lillestrøm er den dårligst likte klubben generelt!

Må si jeg både liker og missliker dette. Men at denne statusen er noe vi kan bruke positivt er jeg ikke i tvil om! Lag skal frykte å møte oss, som det alltid har vært. (Snakk med folk og hør hvilke lag de hater å møte.. -LSK!)

Helt positivt for supporter-rekrutteringen er det nok nødvendigvis ikke.

Syntes det er stor forskjell på at lag frykter og møte LSK , enn at Alle andre misliker LSK mest.
                    Har alltid misslikt og ikke unnet RBK en dritt.
                    Men det er pga sportslige prstasjoner og sjølgode trøndere.
                    ( kanskje underbevisst misunelse )
                    Men at hele norge missliker LSK PGA USPORTSLIG OPPFØRSEL, VILJEHANDS OG SUTRELAG er noe helt annet. Tenk litt på det.

Ingen trenger og like LSK.

Men det skal være forde vi er et jævlig bra fotballag og har fantastiske supportere.

Ikke forde vi er et sutrelag med gampefotball og supportere som lager kvalm på bortekamper.

Tenk litt på det.

Kommentar

• dIsTurBeD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 668

Opprinnelig skrevet av glasgow
                      Ingen trenger og like LSK.
                      Men det skal være forde vi er et jævlig bra fotballag og har fantastiske supportere. Ikke forde vi er et sutrelag med gampefotball og supportere som lager kvalm på bortekamper. Tenk litt på det.
                      Så hva er problemet? Vi er ikke et sutrelag som spiller gampefotball, vi har fantastiske supportere, og ikke lager vi mye faen heller!

Kommentar

• glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                        Så hva er problemet? Vi er ikke et sutrelag som spiller gampefotball, vi har fantastiske supportere, og ikke lager vi mye faen heller!
                        Så mye rar oppførsel på pøben på Stabæk bla. Og på div turer bla på bensinstopp. Men er ikke ute for og disk. det.
                        Snakker om oppførsel på noen både spillere/ ledere/supportere som gjør at andre missliker LSK SOM KLUBB.
                        Virker som du er overasket.
                        Tråden handler jo om hva vi kan gjøre med imaget vårt. Trekker frem noen eks bare som jeg tror har en medvirkende årsak.

Kommentar

• morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

Opprinnelig skrevet av glasgow
                          Så mye rar oppførsel på pøben på Stabæk bla. Og på div turer bla på bensinstopp. Men er ikke ute for og disk. det.
                          Snakker om oppførsel på noen både spillere/ ledere/supportere som gjør at andre missliker LSK SOM KLUBB.
                          Virker som du er overasket.
                          Tråden handler jo om hva vi kan gjøre med imaget vårt. Trekker frem noen eks bare som jeg tror har en medvirkende årsak.

Det ser ut som det er gulrussen som er på tur til tider..
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Hvis TV2 fortsetter samme kjøret som de har drevet med i det siste, vil flere stille spørsmålstegn ved journalistikken dems. Dem fremstiller det jo som om det er det eneste juksemålet som er scoret i historien siden Maradonna, men det er jo ikke det.

Gamsten bokset ballen i mål i England og ble matchvinner. Hvordan var dekningen av denne saken i England og Norge? Har han blitt fremstilt som juksemaker?

Jeg slutter meg til post nr 10 til Robban. Det nytter ikke å føre krig mot en mediebedrift. Det eneste måtte være å samle bevis i det stille og se om det er noe en kan gjøre for å få slutt på det. Den største straffen TV2 kan få er at rettighetene går til en annen kanal.

Kommentar

• dalen
                              Brannsupporter
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 391

Opprinnelig skrevet av TheFugl
                              Sant nok , han sendte en dvd, men med bare en kamp. Han sendte den kampen mellom lsk-lyn. Naturlig nok er sikkert den kampen den han sa minst " ting " om lillestrøm. Han kunne jo sendt alle kampene.Det er når du sammenligner kommenteringen du hører favoriseringa. Selv du må innrømme at han ikke er objektiv( når det gjelder Brann).

Jeg er lei hele fyren, utrolig at han fortsatt har jobb. Makan!
                              Hvis du eventuelt har oppdaget noe "ulovlig" som har blitt sagt så må jeg bare oppfordre deg til å gi beskjed. Men kan du fortelle meg hvorfor ingen i LSK har oppdaget evt det samme som deg? Tror du ikke JÅF ville reagert hvis man fant noe å ta Alsaker på?

Når det gjelder Alsakers favorittlag så kan jeg ikke uttale meg om det - mannen kommer ikke fra Bergen, men fra Førde, ca 3-4 timer herfra. På Østlandet betyr kanskje ikke det mye, men på Vestlandet er 3-4 timer mye!

At du er lei hele fyren må du gjerne mene - personlig har jeg alltid hatt sansen for mannen - helt siden han kommenterte Premier League på canal+

Kommentar

• dalen
                                Brannsupporter
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 391

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Hvis TV2 fortsetter samme kjøret som de har drevet med i det siste, vil flere stille spørsmålstegn ved journalistikken dems. Dem fremstiller det jo som om det er det eneste juksemålet som er scoret i historien siden Maradonna, men det er jo ikke det.
                                Det er rart ingen andre lag reagerer på TV2 bortsett fra LSK.
                                Det at målet reageres på er jo fordi det er snakk om direktesendt kamp fra semifinalen i cupen.

Gamsten bokset ballen i mål i England og ble matchvinner. Hvordan var dekningen av denne saken i England og Norge? Har han blitt fremstilt som juksemaker?
                                Stor forskjell på norsk og engelsk fotball. Det er ikke til å stikke under en stol at en hands i en norsk semifinale er større enn en evt hands i en premier league kamp. Dessuten ble jo hendelsen kommentert, noe som betyr at TV2 fant hendelsen verdig å nevne.

Jeg slutter meg til post nr 10 til Robban. Det nytter ikke å føre krig mot en mediebedrift. Det eneste måtte være å samle bevis i det stille og se om det er noe en kan gjøre for å få slutt på det. Den største straffen TV2 kan få er at rettighetene går til en annen kanal.
                                Jeg forsvarer ikke TV2 på noe som helst måte - det må være lov å være logisk. Jeg ser ingen som helst grunn for at TV2 skulle være verre mot LSK enn f.eks NrK. Mange her inne tror NrK ville vært "mildere" mot LSK enn TV2.. hvorfor? Det er et latterlig argument at TV2 har hovedbase i Bergen. Det forklarer jo ingenting. Hva skal vi fra Vestlandet si? At NrK er Vif, FFK, LSK eller Stabæk vennlig pga de er stasjonert på Østlandet?

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Det er rart ingen andre lag reagerer på TV2 bortsett fra LSK.
                                  Det er flere som har reagert. Blant andre RBK og Rune Bratseth

Det at målet reageres på er jo fordi det er snakk om direktesendt kamp fra semifinalen i cupen.
                                  Det er scoret juksemål før. Blant annet FFK mot Molde i fjor da FFK bokset ballen i mål. Dette endte med at Molde rykket ned. Det er nok verre å rykke ned enn å gå glipp av en cupfinale.

Saken er blåst helt ut av proporsjoner da det er virker som det ikke er scoret juksemål siden 1986. Det skjer svært ofte. Sundgot har spilt i tippeligaen i 11 år og aldri vært kontroversiell. Nå er han plutselig en juksemaker.

Kommentar

• Cruz
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 398

Stor forskjell på norsk og engelsk fotball. Det er ikke til å stikke under en stol at en hands i en norsk semifinale er større enn en evt hands i en premier league kamp. Dessuten ble jo hendelsen kommentert, noe som betyr at TV2 fant hendelsen verdig å nevne.
                                    Hva er den store forskjellen i forhold til de eksemplene som er trukket frem her, mener du? Er det ikke det samme spillet med de samme reglene, og de samme uskrevne reglene om fair play, i Norge og England? Og er det ikke de samme sportsjournalistene i TV2 og VG som kommenterer hendelsene i etterkant? Jeg mener å huske at mediene i aller høyeste grad fant Gamst-hendelsen verdt å nevne, men ikke at han i flere dager etter måtte svare på de samme spørsmålene om fair play om og om igjen. Ikke har han og klubben blitt stemplet som juksere og beskyldt for å sette fotballen i vanry. Ikke krevde Truls Dæhli at NFF skulle utelate Gamst fra fremtidige landslagstropper heller, selv om det ville vært naturlig slik jeg nå har forstått denne kronidiotens (beklager, maskinens retteprogram nektet å godta "journalistens" i denne setningen...) holdninger knyttet til fair play.
                                    Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• dalen
                                      Brannsupporter
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 391

Opprinnelig skrevet av Cruz
                                      Hva er den store forskjellen i forhold til de eksemplene som er trukket frem her, mener du? Er det ikke det samme spillet med de samme reglene, og de samme uskrevne reglene om fair play, i Norge og England?
                                      Jeg må beklage at jeg uttrykket meg litt klumsete her - mitt poeng var at media og "det norske folk" vil finne denne episoden mer interessant enn en hands i en premier league kamp. Begge to er konkrete eksempler på dårlig fair play - fair play som er lik både i Norge og England.
                                      At "alle" er mer interessert i denne episoden har jo media forutsett siden de har pøst på med diskusjoner side opp og side ned. Jeg personlig tror at LSK-Stabæk ikke hadde fått så mye oppmerksomhet hadde kampen vært gjennomført uten nevneverdige episoder. I en slik gitt situasjon ville nok diskusjonen omkring Gamsten vært hetere. Dette blir selvsagt bare spekulasjoner fra min side.

Kommentar

• dalen
                                        Brannsupporter
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 391

Saken er blåst helt ut av proporsjoner da det er virker som det ikke er scoret juksemål siden 1986. Det skjer svært ofte. Sundgot har spilt i tippeligaen i 11 år og aldri vært kontroversiell. Nå er han plutselig en juksemaker.
                                        Denne episoden er jo bare en av mange heller litt kontroversielle episoder som har oppstått i LSK.
                                        - de gule og røde kortene
                                        - trusselen om boikott av landslaget før sesongen, og så diskusjonen omkring Kippe på landslaget
                                        - handsen som førte til 2-0 målet i semifinalen

I tillegg har Lillestrøm vært med (og kan fortsatt gjøre det bra) i gullkampen, de skal nå spille cupfinale, og har to frittalende personer tilknyttet klubben - Nordlie og Fjørtoft. Det er klart media synes LSK er interessant, på godt og vondt. Dermed blir det skriblerier...

Når det er sagt så vet vi alle hvor tabloide media ofte kan bli i slike situasjoner, og man må ta mye av det som blir sagt/skrevet med en klype salt.

Kommentar

• Fireman
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Apr 2004
                                          • 21

Opprinnelig skrevet av AG-3
                                          Vi er i finalen..men ikke bli sjokka om noen medier klarer å fremstilt krisen i Burma og klimaforandringene, som noe faenskap LSK har stelt i stand.

Stemmer ikke det da?

Kommentar

Working...