Hvordan snu holdningene mot klubben vår?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    Hvordan snu holdningene mot klubben vår?

    Vi kan være så uenig i alle årets reaksjoner mot klubben vår. Vi kan forbanne de som fremsetter den usaklige hetsen. Vi kan bannlyse Pål T. Jørgensen. Vi kan avbestille våre abonnomenter hos TV2 Sport og vi kan slutte å se på TV2 generelt. Men hva gjør dette? Fører oss inn i en spiral av usaklighet og grobunn for påstandene om at vi er en usympatisk klubb/lag.

    Mitt poeng er at dette kan bli en fare for sponsorkroner, inntekter, samarbeid med andre klubber (Bærum, Skeid etc), nye spillere og ikke minst et voldsomt press på spillere og støtteapparat. Dette kan vi ikke leve med.

    Uavhening og vi sier oss enig i holdningene som rettes mot klubben vår er det vårt ansvar å motbevise disse. Klarer vi å gjøre dette på en saklig måte, hever vi oss over våre kritikere og dette vil være den beste måten å snu trenden på.

    Hvordan vi skal klare dette er et ansvar som spesielt ligger hos klubbledelsen. Men også hos spillergruppa og supportere. Det er derfor etter mitt syn kanskje på tide for LSK å få profesjonell rådgivning på hvordan man kan endre de holdninger som eksisterer. Dette kommer til å ta lang tid, men en oppgave vi må ta på alvor. Hvordan vi takler denne "motgangen" vil gi alle de som skriker mot oss nå et svar på hvordan kultur det er i Lillestrøm Sportsklubb!

    Hvordan skal vi klare dette?

    La snuoperasjonen begynne!
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

    #2
    Tror ikke problemet ligger bare hos oss. Klart vi kan bli bedre/smartere i både oppførsel og uttalelser, men trikset er bare å få lagd litt baluba i Bergen slik at de kan overta tronene som medieklovner igjen.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Øyvind
      La snuoperasjonen begynne!
      Så enig. Jeg var flau av handsen i går, men jeg er langt flauere av det enkelte i LSK og her på forumet lirer av seg av usakligheter. Noen skikkelige hobbydemonstranter som fyrer seg opp for alt og ingenting. LSK har alt å tjene på å fremstå som mer avbalanserte og ydmyke i disse kontroversene.

      Et godt eksempel her er Riise: Han fikk rødt kort mot Stabæk. Etter matchen sa han unnskyld til medspillere, supportere og ikke minst dommer!

      Dommer skriver kamprapport etter matchen. Saken ender med at Riise fikk en match karantene, der alle, ikke minst konspiratør-sullikene her på forumet, forventet to matcher. Kun en match på Riise medførte at han kunne bidra sterkt til cupfinale, fremfor å sitte på tribunen.

      Kan det faktum at han sa unnskyld til dommeren ha bidratt positivt? Tygg litt på den...

      Lag og personer med styrke sier unnskyld når de gjør feil, og kan opptrå med storsinn selv når de føler seg urettferdig behandlet. Skal vi sutre for påstander fremstilt fra folk i norsk offentlighet (som evolusjonen strengt tatt burde ha sortert ut) eller skal vi vise styrke?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Enkelt: Vi som klubb kan ikke gjøre dette alene, vi er avhegige av media. Fungerer ikke gulrota og det annet kinn får vi ta frem pisken. Vi må dessuten diffrensiere mellom syting, dvs klaging på tingenes tilstand generelt og faktiske overtramp. Min mening er å få PTJ dømt/irettesatt av PFU for injurierende uttalelser. Får vi en TV2 journalist dømt for dette vil alt se meget annerledes ut. Så kan vi le og spøke bort alt annet resten av sesongen.

        Kommentar

        • Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

          #5
          Opprinnelig skrevet av reka
          Enkelt: Vi som klubb kan ikke gjøre dette alene, vi er avhegige av media. Fungerer ikke gulrota og det annet kinn får vi ta frem pisken. Vi må dessuten diffrensiere mellom syting, dvs klaging på tingenes tilstand generelt og faktiske overtramp. Min mening er å få PTJ dømt/irettesatt av PFU for injurierende uttalelser. Får vi en TV2 journalist dømt for dette vil alt se meget annerledes ut. Så kan vi le og spøke bort alt annet resten av sesongen.
          Poenget mitt er at dette er totalt feil fokus. Vårt mål kan ikke være å kunne snu oss rundt og le tilbake. Vi må kunne snu oss og kunne peke på hva vi gjør, og kommunisere dette på en appellerende måte som demper de negative holdningene.

          For å klare dette er vi selvsagt avhengig av media. Derfor mener jeg klubben bør benytte profesjonell hjelp fra eksperter på kommunikasjon og medier. PR-byrå eller lignende. Da kan vi ta noen grep som vil bedre situasjonen, på sikt.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #6
            Snu hvilke holdninger ?

            Pål T Jørgis ?
            Brann TV's ?
            VG's ?

            Nah... la nå disse barna leke leken sin, de har ikke bedre vett, stakkars.

            Benytt istedet ressursene på å få til bra spill og å vinne kamper. Få laget ut i Europa og gjør det bra der. Resultater som det bartelaget klarte borte mot Chelsea skaper gode holdninger til klubben av seg sjæl.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1260

              #7
              Problemet er jo at vi i den senere tid har valgt å ta igjen når kritikken kommer. Det beste rådet jeg kan gi alle i LSK ledelsen er å holde munn mest mulig. Likevel er handsen til Sundgodt ikke noe godt eksempel da jeg vanslig kan se hva LSK kunne gjort annderledes.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                TV2s dekning av LSK har intet med hva vi foretar oss å gjøre, vi kan vinne serien, vinne cuppen og endogtil slå Kärjeng - fremdeles vil vi bli møtt av denne møkkbygen fra TV2. Så kan dere velge å tro at å stå med lua i hånda og være snill gutt vil snu dette.

                Kommentar

                • Torsi
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2007
                  • 80

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Problemet er jo at vi i den senere tid har valgt å ta igjen når kritikken kommer. Det beste rådet jeg kan gi alle i LSK ledelsen er å holde munn mest mulig. Likevel er handsen til Sundgodt ikke noe godt eksempel da jeg vanslig kan se hva LSK kunne gjort annderledes.
                  Men sundgot la seg flat etter kamp da. etter litt om og men hvis steffen iversen, eller helstad hadde gjort det samme så hadde han blitt rost opp i skyene over at han var så redelig å sa unnskyld etter kamp. absolutt INGEN fotballspillere hadde stoppet opp midt i angrepet å sagt "sorry folkens, cupfinale eller ei jeg handset så jeg stopper spillet".
                  greit nok at det var en super-hands, men det blir feil å dømme LSK for det. personlig syns jeg at Hauge er den som må svi for den tabben der as. Nannskog gikk ut å sa at han sto med samme vinkel til sundgot som Hauge gjorde, og han så at det var hands. merkelige greier.. forøvrig den beste kampen av Terje Hauge på åråsen som jeg kommer på! thumbs up!
                  Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

                  Kommentar

                  • Robban
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2006
                    • 56

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Enkelt: Vi som klubb kan ikke gjøre dette alene, vi er avhegige av media. Fungerer ikke gulrota og det annet kinn får vi ta frem pisken. Vi må dessuten diffrensiere mellom syting, dvs klaging på tingenes tilstand generelt og faktiske overtramp. Min mening er å få PTJ dømt/irettesatt av PFU for injurierende uttalelser. Får vi en TV2 journalist dømt for dette vil alt se meget annerledes ut. Så kan vi le og spøke bort alt annet resten av sesongen.
                    En ting er bra sikkert; det er umulig å vinne en krig mot media, nettopp fordi det er media selv som velger hvordan og i hvor stor grad de ulike partenes argumenter presenteres for folket. LSK har forsøkt to ganger i år; Toms oppfordring til saklig diskusjon omkring spillestil i pressen, og LSKs (Fjøras) forsøk på å gå i debatt om TV2 Bergenske fotballvinkling. I begge tilfellene kom Fugla enda dårligere ut enn før.

                    I mitt hue er den eneste medisinen å innse at det ikke fører noen vei å ta opp kampen med disse brøhuene, og heller fokusere på å framstå enda mer saklig og som "snill gutt". Det betyr: heve oss over slik fjas som PTJ kommer med, unngå å havne i debatter med pressen (typ "TV2s urettferdige LSK-dekning"), og til det kjedsommelige argumentere saklig og ryddig i alle anti-LSK-saker som bringes fram til media av nisser som Lars Bohinen. Kjedelig javisst, men det eneste som funker.

                    Siden jeg er i døtten vil jeg legge til følgende; etter å ha fått det som skulle være en herlig "dagen derpå" ødelagt av alle dustekommentarer og idiotsaker i media har jeg bestemt meg for følgende: Det er BRA at folk har begynt å hate Fugla igjen; engasjement for (og imot) klubben er god medisin for å sikre at vi ikke blir et sånn uengasjerende middelhavslag som for eksempel Stabæk.
                    Robban


                    Mr Owl ate my metal worm

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Robban
                      Siden jeg er i døtten vil jeg legge til følgende; etter å ha fått det som skulle være en herlig "dagen derpå" ødelagt av alle dustekommentarer og idiotsaker i media har jeg bestemt meg for følgende: Det er BRA at folk har begynt å hate Fugla igjen; engasjement for (og imot) klubben er god medisin for å sikre at vi ikke blir et sånn uengasjerende middelhavslag som for eksempel Stabæk.
                      Amen! Vi er fotballens Ivan Lendl - hatet av Wimbledonpublikummet, fryktet av motstanderene.

                      Jeg liker det egentlig litt sånn...
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Robban
                        En ting er bra sikkert; det er umulig å vinne en krig mot media, nettopp fordi det er media selv som velger hvordan og i hvor stor grad de ulike partenes argumenter presenteres for folket. LSK har forsøkt to ganger i år; Toms oppfordring til saklig diskusjon omkring spillestil i pressen, og LSKs (Fjøras) forsøk på å gå i debatt om TV2 Bergenske fotballvinkling. I begge tilfellene kom Fugla enda dårligere ut enn før.
                        Dette skjedde fordi vi ikke hadde konkrete saker; vi kunne ikke vise til fakta. PTJ's uttalelser som nyhetsanker direkee på TV2 med et enda mer injurierende intervju hvor han bekrefter idiotien på trykk dagen etterpå er nettopp fakta og konkret sak. Da faller alle argumenter om sutring og at vi ikke har grunnlag for påstandene på stengrunn. Det var dumt av fjøra å gå ut på den måten han gjorde, det vil være enda dummere å ikke ta opp denne gaven fra PTJ og kjøre lasset til PFU.

                        Kommentar

                        • Robban
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2006
                          • 56

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Dette skjedde fordi vi ikke hadde konkrete saker; vi kunne ikke vise til fakta. PTJ's uttalelser som nyhetsanker direkee på TV2 med et enda mer injurierende intervju hvor han bekrefter idiotien på trykk dagen etterpå er nettopp fakta og konkret sak. Da faller alle argumenter om sutring og at vi ikke har grunnlag for påstandene på stengrunn. Det var dumt av fjøra å gå ut på den måten han gjorde, det vil være enda dummere å ikke ta opp denne gaven fra PTJ og kjøre lasset til PFU.
                          Tja - sett at du har rett i at PTJs uttalelse faktisk er et brudd på pressens etiske retningslinjer eller hva det nå er PFU dømmer etter. Hva kan vi oppnå? En liten notis nederst på side 17 om at PTJ er en dust samtidig som TV2 får mye gratis ammo for senere vittigheter? Mitt poeng er at så lenge det er interessant for TV2 (eller VG for den saks skyld) å disse LSK så klarer de det. Vi må fokusere på oss sjøl og være enda dyktigere enn de andre laga til å ikke gi media anledning til å framstille oss som brutale, usportslige beist.
                          Robban


                          Mr Owl ate my metal worm

                          Kommentar

                          • dalen
                            Brannsupporter
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 391

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Langt innlegg, var enig i nesten alt!
                            Føler mange her går i forsvarsposisjon - i stedet burde man trekke pusten, telle til 10 evt. sove på det før man buser ut med udokumenterte påstander.I steden for å lansere konspirasjonsteorier om at dommerstanden, media og annet som kan krype å gå er ute etter dere, burde dere heller prøve å nyansere bildet litt..

                            For øyeblikket sitter jeg igjen med inntrykket av at samtlige her inne kjemper en desperat kamp mot media o.l. Joda, godeste Pål T. Jørgensen vet veldig godt virkningen av hans utsagn, og jeg forsvarer heller ikke de påstandene han kom med. Jeg personlig tror ikke det eksisterer en "juksekultur" i LSK, og om det skulle gjøre det så finnes garantert den samme kulturen i andre klubber også. Om han uttaler seg på vegne av TV2 eller som privatperson vet jeg ikke, men hans kommentar på tv: "jukset seg til finalen" er jo den tabloide og helt legitime måten man velger å "selge" sendingen på. Det er ikke til å stikke under en stol at denne episoden overskygget det meste - dermed blir det naturlig å trekke frem denne episoden. Kunne TV2 ordlagt seg på en annen måte? Joda, men sendingen ville ikke vært like "juicy".

                            Det blir veldig mye på en gang - Kippes røde/gule kort som trekkes frem hele tiden, landslagsuttaket og kranglingen om Kippe burde boikotte eller ikke, 2 røde kort mot Stabæk og nå "Guds hånd" i semien mot Stabæk.
                            En ting vi alle kan være enig om er at både VG og Dagbladet ville skrevet side opp og side ned om disse episodene selv om NrK hadde vært i TV2s posisjon. Det er bare å innse at fotball er penger - jo mer man kan skvise ut av de forskjellige kampene, f.eks diskusjoner av episoder, jo mer penger blir det ut av det. TV2 gjør akkurat det NrK ville ha gjort - de "skaper" storkampene, de bidrar til å skape den "ekstra" spenningen som gjør at du velger å betale mer (f.eks TV2 sport, Sumo). Det blir for min del derfor naivt å tro at NrK ville vært "snillere" med LSK.
                            Om påstanden om at TV2 er Vestlandsvennlig, så må jo det motsatte gjelde for NrK.
                            Begge påstandene blir for dumme. Når det er sagt, så ble det i "Bakrommet" på NrK sagt at det er naivt å tro i disse dager at fotballkommentatorer ikke er farget av et eller annet lag.

                            Min drøm i fremtiden er at NrK og TV2 samarbeider om rettighetene - det kunne betydd fotball på to kanaler de fleste har tilgang på, i tillegg til at man kunne dekket flere kamper hver serierunde.
                            If heartaches brought fame in love's crazy game,
                            I'd be a legend in my time.
                            If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                            I'd be a legend in my time.

                            Johnny Cash - A Legend In My Time

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #15
                              Greit nok. Mange divergerende syn på hvordan dette skal håndteres (eller ikke håndteres). Personlig så har jeg argumentert nok. Nå skal jeg glede meg til semien

                              Kommentar

                              • Fjeller'n
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 905

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Greit nok. Mange divergerende syn på hvordan dette skal håndteres (eller ikke håndteres). Personlig så har jeg argumentert nok. Nå skal jeg glede meg til semien

                                Da har jeg dårlige nyheter til deg. Semien er faktisk ferdigspilt. Fugla vant 2-0, etter at Sundgot visstnok hadde drept noen.


                                Stian
                                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                  Da har jeg dårlige nyheter til deg. Semien er faktisk ferdigspilt. Fugla vant 2-0, etter at Sundgot visstnok hadde drept noen.

                                  Stian
                                  Å faen? Jeg er blitt helt Pål i hodet. :???:

                                  Kommentar

                                  • AG-3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 1081

                                    #18
                                    Vi er i finalen..men ikke bli sjokka om noen medier klarer å fremstilt krisen i Burma og klimaforandringene, som noe faenskap LSK har stelt i stand.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1474

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Robban
                                      En ting er bra sikkert; det er umulig å vinne en krig mot media, nettopp fordi det er media selv som velger hvordan og i hvor stor grad de ulike partenes argumenter presenteres for folket..
                                      Jeg er helt enig! - og media og LSK er viktig og begge er avhengig av hverandre.

                                      Jeg har startet 2 tråder i min korte forumkarriere.. begge med TV2 som tema. - og jeg har tenkt mye underveis.
                                      Som avhengig av media for å kunne følge LSK ser jeg mye rart. Og klart er det avhengig av journalisten(e) som skriver.
                                      Her er to media-fakta:
                                      1. En erfaren journalist har fortalt: Journalister beskytter hverandre. De er avhengige av å bli trodd og sett - og hvis leserne hadde visst hvor lite journalistene vet så hadde de mistet leserne(seerne). Derfor er de avhengig av å beskytte hverandre.
                                      2. Innen TV: NRK har opprert med et antall på 10(!) reaksjoner på et program for å kalle det seer-storm.

                                      Ang 1: Jeg tror LSK ville ha godt av en mediarådgiver. Noe kan de - men også innen dette spillet må LSK bli proffe! Og vår kritikk kan ikke gå på mot journalistene. De har fakta-feil - men er det en sjangs vil de aldri innrømme den - men bruke alle midler for å dekke seg og hverandre.
                                      Og husk: Nøytrale journalister finnes ikke.

                                      Ang 2: Det nytter å si i fra til kanalene. Men det nå gjøres saklig og når det gjelder TV2 så kan det ikke lenger være vinkling om dårlig dekning av bare LSK. Men de lever av et produkt og fotball er viktig for de. Jeg aner en økende misnøye med den fotballleverandøren vi alle er avhengig av. Og misnøyen er ikke bare fra LSK-hold.
                                      TV2 kan for tabloid. For usaklig. For negativt. De er tabloide. Ja, men man kan alltid vinkle det negative eller det positive. Og de vinkler utrolig mye negativt.
                                      Som kunde vil jeg fortsette å respondere direkte til TV2 - for at de skal bli bedre. Og jo flere som gjør det fra hele fotballriket - jo mer vil de endre seg.
                                      Jeg ser signaler blandt de som kommenterer under en kamp fra TV2 hold at noen av de har begynt å endre seg. Hva som skjer internt vil vi aldri få vite. Men de vet også at kundene er viktig. En endringsprosess skapes ved intern dialog (og ikke gjennom media) - ikke fra skyttegraver.

                                      Derfor skal jeg heller ikke starte noen nye "TV2 tråder"her på forumet - men jeg håper at supportere og fotballelskere over det hele ganske land - sier i fra til TV2 hvordan de ønsker en levende og sportslig formidling av underholdningen fra fotball arenaene.
                                      Og at LSK-ledelsen blir skikkelig proffe på denne delen også.

                                      -----------------
                                      Dette har vært et spennende år.. jeg begynner faktisk allerede nå å glede meg til neste..

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #20
                                        Nylig var det en sak hvor TVNorge innrømmet at SMS'ene som rullet over skjermen i et av deres aktualitetsprogram hovedsaklig var sendt inn av redaksjonsmedlemmene. Dette mente de var vanlig praksis i Tv-verdenen.

                                        Kommentar

                                        Working...