Laget til seriestarten!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    Laget til seriestarten!!

    tror røssler har funnet laget sitt etter hva jeg skjønner.
    Det vil overaske meg hvis dette ikke stemmer.

    Muller

    Andersson
    Andresen
    Kippe
    Rambekk

    Søgård
    Wehrman
    Koren

    Mifsud eller Myklebust
    Sundgot
    Strand.

    Må jo si det er en sterk 11 er
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Tror nok Sasa Radulovic vil være med i startoppstillingen mot Start...

    Tror ikke Uwe har hentet Sasa for at han skal sitte på benken.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7101

      #3
      Skulle ønske folk kunne skrive navnet hans riktig snart. Han heter Uwe Rösler, ikke Røssler.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #4
        Jeg må si jeg tviler sterkt på det at han starter, har ikke sett han spille enda, men om han vil starte kampen mot start så skal han gjøre det rimelig bra på treningene fremover.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Tror nok du treffer ganske godt her. Utelukker likevel ikke at Sasa starter, forutsatt at han overbeviser på treninger/-treningskamper utover. Det blir også spennende å se om Fjørtoft/Rõsler klarer å signe en klassespiss...

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #6
            Jeg tror ikke sasa kommer til å starte, tror det skal mye til å skille teknikeren koren, arbeidshesten sundgot og ankeret wehrman, de har kvaliteter som får meg til å tro at de vil utfylle hverandre perfekt og bli en solid midtbane.

            Regner med at vi får en skade eller noe som forandrer dette laget, men ellers virker det som laget kan stemme bra. Kanskje stefanutto på venstrebekken om han er klar.

            Synes egentlig ikke vi savner noen spiss så voldsomt, så lenge vi ikke har henta en ny høyreving tror jeg ikke det blir så mye 442 neste år, og da trenger vi bare en spiss. Som enslig spiss på topp tror jeg sundgot er blant norges beste, han har imponert meg med ryggen mot mål en del ganger, spesielt i fjor. Vil absolut ikek ha sundgot på benken, tror han blir viktig i år.

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              Jeg er sikker på at Sasa ikke blei hentet inn for å være stallfyll i 26 kamper. Jeg tipper Uwe ville ha inn en ballsikker indreløper som kan steppe inn for Søgård de dagene han ikke får det til. For det er bare å innse, Søgård er ujevn! Han kan være en utrolig spiller en dag, og neste kan han være helt usynlig. Derfor er det viktig at vi fikk inn en annerledes indreløpertype enn Søgård. Tanken er enkel, vil Uwe løpe motstanderen i senk så spiller Søgård, vil Uwe spille motstanderen i senk så spiller Sasa.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • fugla_4_ever
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 467

                #8
                Opprinnelig skrevet av HSft
                Som enslig spiss på topp tror jeg sundgot er blant norges beste, han har imponert meg med ryggen mot mål en del ganger, spesielt i fjor. Vil absolut ikek ha sundgot på benken, tror han blir viktig i år.
                Er det noe Sundgot er god på så er det, som du sier, å motta ballen med ryggen mot mål. Faktisk litt Zane takter i ham. Jeg er også enig i at jeg tror Sundgot vil spille en viktigere rolle for oss i år en foregående år. Det jeg mener Sundgot alltid har manglet er hurtighet. Jeg tror det kan løse seg for ham i år fordi vi har fått Mifsud og Myklebust som begge er hurtige. Hvis disse tre kan finne hverandre i spillet tror jeg angrepsspillet kan bli utmerket. Sundgot tar i mot ballen på 30 meters hold, spiller på Mifsud/Myklebust som kommer i stor fart mot mål, for så å fa ballen tilbake i 45 og sette ballen i kassa!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  #9
                  Ser også for meg at sundgot tar ned en del lange oppspill, sender dem tilbake til koren som rettvendt trer den i bakrom til en av lynvingene. Gleder meg til sesongen starter

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Tipper du tabellen også eller?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #11
                      ----------------------------------------Heinz Müller-----------------------------------
                      Christoffer Andersson--Pål Steffen Andresen-- Frode Kippe-- Anders Rambekk
                      ---------------------------------------Kasey Wehrman----------------------------------
                      -----------------------------Espen Søgård-----------------------------------------------
                      -------------Michael Mifsud---------------------Robert Koren---------Pål Strand-----
                      ----------------------------------------Arild Sundgot------------------------------------



                      Slik blir det vel seende ut, om ikke jeg kløna når jeg skreiv.
                      Det gjorde jeg.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #12
                        Når Fugla spiller 4-3-3 tror jeg tipsene over ikke er så langt fra det laget Rösler vil starte med:

                        Müller
                        Andersson Andresen Kippe Rambekk
                        Koren Wehrman Søgård
                        Mifsud Sundgot Strand

                        Skal vi stokke litt på dette laget, kan Rambekk, Hauge og Thomas Magnusson (hvis han kommer) spille midtstopper, samt Winsnes og i nødsfall Powell. Som backer er Hauge, Winsnes og naturligvis Shane alternativene. David, Rambekk, Radulovic, Mato, Winsnes og Bjerk kan spille i midtbanetrioen, og Myklebust, Winsnes, Jimmy og Bjerk kan spille ving, samt Powell og Mato "stor og sterk" midtspiss.

                        For de fleste plasser har vi et par alternativer, selv om vi ikke har "dobbel dekning" (det har INGEN norske klubber) i den forstand at man har "like gode" spillere tilgjengelig for alle plasser SAMTIDIG.

                        Gjør vil likevel tankeeksperimentet og ser helt bort fra de første elleve, har vi følgende mulighet til å stille en "andre-11'er":

                        Misund/Jansen
                        Hauge Powell Magnusson Stefanutto
                        Winsnes Vidarsson Radulovic
                        Myklebust Grubisic Soltvedt

                        eller kanskje heller

                        Misund/Jansen
                        Winsnes Hauge Magnusson Stefanutto
                        Vidarsson Grubisic Radulovic
                        Myklebust Powell Soltvedt

                        som ikke er så gærnt, men heldigvis trenger vi bare tenke slik for LSK 2. (I tillegg kan Thomas Bjerk spille både kant/indreløper og spiss/ving, og Andreas Castilla vaker i vannskorpa i samme roller.)

                        Tenker vi 4-4-2 får vi litt andre konstellasjoner, som jeg lar ligge til en annen gang.

                        Jeg regner med at Rösler/Halle kommer til å variere minst like mye i formasjon som Fugla klarte allerede i fjor, i tillegg bytte litt mer på start-oppstillinga enn Erlandsen, samt gi innbyttere (bl.a. "unggutta" Myklebust, Mato, Bjerk, Castilla, kanskje Hauge, hvis han får kontrakt) noe lengre innhopp enn tre minutter i en og annen kamp.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          ----------------------------------------Heinz Müller-----------------------------------
                          Christoffer Andersson--Pål Steffen Andresen-- Frode Kippe-- Anders Rambekk
                          ---------------------------------------Kasey Wehrman----------------------------------
                          -----------------------------Espen Søgård-----------------------------------------------
                          -------------Michael Mifsud---------------------Robert Koren---------Pål Strand-----
                          ----------------------------------------Arild Sundgot------------------------------------



                          Slik blir det vel seende ut, om ikke jeg kløna når jeg skreiv.
                          Det gjorde jeg.
                          Mange som er super-optimister, men ærlig talt er det vel bare Rambekk som er en ny forsterkning i denne 11'eren fra laget som tok 7. plass i fjor, husk hvor viktig Gylfi var for oss i fjor.

                          Hvis man ser bare på laget er det ingen grunn til å være kjempe-optimist, men trener bytte vil forhåpentlig ha sitt å si.
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            #14
                            Jeg er i den formening av at trenerskifte vil ha mye å si. Husk at vi lå an til å ta topp fire plassering, minst, i midten av sesongen. At Lillestrøm hadde sin første dårlige høstsesong på så lenge jeg kan huske tilskriver jeg hovedsaklig trener/spillerslitasje.

                            Kort angående forsterkninger:

                            Müller blir en forsterkning da han sannsynligvis vil spille alle kampene som i sum gir en bedre totalpakke enn Baron gjorde (Misund slapp dessverre inn mye enkle mål i fjor).

                            Andresen er ett år eldre...det styrker bittelitt.

                            Wehrman med tillitt og uten ti kilo dødfett: Ny spiller!

                            Søgård bedre med ball og mer målfarlig er en forsterkning hvis det stemmer.

                            Koren med ett år til som han definitivt trengte + en bedre rolle i laget.

                            Mifsud spilte mot Erlandsens vilje i fjor. Kan forhåpentligvis gjøre det mye bedre med tillitt og spilletid.

                            I tillegg har vi Myklebust som enda ikke har fått vist seg skikkelig, men som kan ha en jokerrolle. Radulivic må vi vente og se hva står for, men jeg liker signalene hittil. Soltvedt har fått sjansen i flere kamper og visstnok spilt bra. Vidarsson har tidligere vist at det bor mye fotball i han.

                            Jeg mener:

                            Laget er styrket selv uten Einarsson. Vi leter fortsatt etter et par spillere. Laget underpresterte i fjor. All grunn til optimisme, om enn en litt avventende en.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              #15
                              En ting som jeg reagerte litt på under Erlandsen var at Strand i tide og utide rett of slett virket drittlei.

                              Har et lite håp om at han kommer til å holde seg jevn, og ha den spillegleden han viser når han er i form, gjennom hele sesongen... i tillegg til at han holder seg skadefri selvfølgelig.

                              Jeg syns at LSK helt klart har vært best de siste årene i de periodene Strand har vært i form. Han spillt jo opp mot sitt beste nesten gjennom hele 2001 sesongen.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • fugla_4_ever
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 467

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Tipper du tabellen også eller?
                                Tabellen ved sessongslutt:

                                Vålerenga
                                Rosenborg
                                Brann
                                Lillestrøm
                                Lyn
                                Ham-kam
                                Start
                                Tromsø
                                Aalesund
                                Viking
                                Fredrikstad
                                Odd Grenland
                                Bodø-Glimt
                                Molde

                                Egentlig ganske pesimistisk med tanke på at jeg tror vif vinner, men sånn er livet. Når du har ræva full av penger og en brei stall som enga har, er det faktisk bare å innse at de er en gullkandidat...

                                Lyn kan også bli tøffe i år. Jeg tror LSK må kjempe hardt for å ta 4. plassen dra de. Grunnen til dette er at de har et bra lag, som forøvrig inkluderer Tessem fra og med i dag. De "nye" talentene tror jeg blir en hit. LSK har en god stall, men ikke god nok bredde i stallen.

                                Jeg tror forøvrig Uwe Rösler blir årets trener...


                                Så har vi drømmetabellen:

                                Lillestrøm

                                ..... (ubetydelig)

                                Brann (kkvalikk, taper mot KIL)
                                Rosenborg (nedrykk)
                                Vålerenga (nedrykk)

                                Kommentar

                                • Bolsen3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 1061

                                  #17
                                  Topp tre på tabellen din er et fryktelig syn, og håper virkelig ikke den blir en realitet. Tror egentlig heller ikke den blir det. En eller to av de lagene tar nok medalje, mens en av dem skuffer stort. Greit, de tre lagene er stor-favoritter, men det skal samtidig mye til før tre forhånds-favoritter innfrir. Det har jeg sjeldent sett, og tror neppe det skjer nå heller, heldigvis.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    #18
                                    Kanskje det er like sansynlig at vi spiller 442 mot start, da blir nok laget som det var i går.

                                    ----------------------Müller-----------------
                                    Andersson--Andresen--Kippe--Rambekk
                                    ------------------Wehrman-----------------
                                    -----Søgård--------------------Strand-----
                                    -------------------Koren--------------------
                                    -----------Sundgot------Myklebust--------


                                    Hvilken formasjon er egentlig den mest offensive? tror det er sansynlig at rüsler kan ha lyst til å sspille med to spisser mot start, som er nyopprykka.

                                    synes bredden i stallen er ganske bra nå. Men om kippe blir skada er vi veldig svekka. Om strand blir skada har vi i hovedsak ingen vinger, ingen som kan slå ordentlige innlegg. Lillestrøm har vel så og si bare en ordentlig ving i stallen, mifsud er spiss, og søgård er sentral.

                                    Kommentar

                                    • Do'h
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 1891

                                      #19
                                      de siste 10 årene har hvert av de lagene som har utfordret Rbk året før rykket ned eller havnet langt nede på tabellen.... Mitt tips til topp 4:

                                      Brann
                                      Rbk
                                      Lsk
                                      Vif
                                      LSK FOR GULL 2006

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Do'h
                                        de siste 10 årene har hvert av de lagene som har utfordret Rbk året før rykket ned eller havnet langt nede på tabellen.... Mitt tips til topp 4:

                                        Brann
                                        Rbk
                                        Lsk
                                        Vif
                                        Det stemmer, men tror vif har vært veldig smarte som har satset skikkelig etter fjorårets suksess, kan vel ikke beskylde Lsk for å satse knallhardt eller 2001 sesongen...
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...