Bortesupportere/Brannsupportere på Martins i fremtiden?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

Opprinnelig skrevet av xeR
    Det gir meg faktisk en deilig følelse å hate noen.

Hva hadde LSK - Vif vært uten hatet?
    Hva hadde Celtic - Rangers vært uten hatet?
    Hva hadde Real - Barca vært uten hatet?
    Hva hadde Lazio - Roma vært uten hatet?
    Hva hadde Boca - River vært uten hatet?

Nei, hat er en fin greie som jeg liker å bruke masse energi på.
    Du sporer av. Diskusjonen her dreier seg om bortesupportere/Brannsupportere er velkomne eller ikke på Martin's på generelt grunnlag. Min lille digresjon om hat i fotball var knyttet til problemstillingen tråden handler om, og ikke hva enkelte storoppgjør er uten hatet/rivaliseringen. Forøvrig noe pretensiøst å sammenligne LSK-vif med de fire andre oppgjørene du nevner, men pytt-pytt

Til din siste kommentar, siterer jeg "Gudfaren":
    "Keep your friends close, but your enemies closer"

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Det er vel det at brannsupporterne synger at de hater lsk på vår egen pub lager ikke særlig bra stemming det. Foreslår at vi begynner å nekte Brann fans adgang på martins på lik linje med vif og rbk fans! Ingen som bryr seg om 4 odd eller 5 sf fans sitter på et bord å drikker pils. Poenget er at de er gjester og oppfører seg etter det.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Opprinnelig skrevet av VK
        Poenget er at de er gjester og oppfører seg etter det.
        Og du etterlever selv samme hederlige prinsipp når du besøker Fotballpuben?

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av skotten
          Du sporer av. Diskusjonen her dreier seg om bortesupportere/Brannsupportere er velkomne eller ikke på Martin's på generelt grunnlag. Min lille digresjon om hat i fotball var knyttet til problemstillingen tråden handler om, og ikke hva enkelte storoppgjør er uten hatet/rivaliseringen. Forøvrig noe pretensiøst å sammenligne LSK-vif med de fire andre oppgjørene du nevner, men pytt-pytt

Til din siste kommentar, siterer jeg "Gudfaren":
          "Keep your friends close, but your enemies closer"
          Det var du som inviterte til avsporingen.

De jeg hater på tribunen vil jeg ikke ha på martins.
          Brann er rivaler i gulljakten, hvorfor skal vi skåle med dem, finne oss i at de breier seg såpass på martins og synger hatsanger? Vifsupportere, brannsupportere og rosenborgsupportere gjør meg kvalm og dette er noe jeg ikke ønsker å få servert midt i trynet når jeg går på martins.
          Det var kjipt på martins før brannkampen!

Jeg sammenlignet ingen av de 5 oppgjørene, jeg nevnte 5 hatoppgjør og stilte spørsmål hva de oppgjørene hadde vært uten hatet.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Fint å ha noen å hate, men vi trenger vel ikke å hate alle?

Jeg hater ikke alle, bare nesten.

Om det kommer en maxitaxi fra skien, sandefjord, ålesund etc så er det greit for meg. Men Så store grupperinger som brannfansen klarer fin å fylle opp en annen pub for så å hygge seg der i stedet for å spolere dagen for andre (MEG).

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Det var du som inviterte til avsporingen.

De jeg hater på tribunen vil jeg ikke ha på martins.
              Brann er rivaler i gulljakten, hvorfor skal vi skåle med dem, finne oss i at de breier seg såpass på martins og synger hatsanger? Vifsupportere, brannsupportere og rosenborgsupportere gjør meg kvalm og dette er noe jeg ikke ønsker å få servert midt i trynet når jeg går på martins.
              Det var kjipt på martins før brannkampen!

Jeg sammenlignet ingen av de 5 oppgjørene, jeg nevnte 5 hatoppgjør og stilte spørsmål hva de oppgjørene hadde vært uten hatet.
              Jeg har skåla med Brannsupportere både på Fotballpuben og Martins i over 10 år og andre enda lenger, og kan ikke forstå at dette plutselig skal være et problem i 2007. Lukter misunnelse av hele debatten...

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Og du etterlever selv samme hederlige prinsipp når du besøker Fotballpuben?
                Prøver hvertfall, hva tror du hadde skjedd på fotballpuben vis 50 lsk fans hadde slengt drit sanger i trynet på brann fansen? hadde blitt drit dårlig stemming og folk hadde blitt kranglete. Som XeR sier så er det ikke vits i å ha rivaliserende fans på martins når begge er med i toppen! Forstår egentlig ikke hvorfor du er så keen på å ha bergensere på martins...

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Jeg har skåla med Brannsupportere både på Fotballpuben og Martins i over 10 år og andre enda lenger, og kan ikke forstå at dette plutselig skal være et problem i 2007.
                  Så fint for deg.

Lukter misunnelse av hele debatten...
                  Kan du utdype?

Kommentar

• skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

Opprinnelig skrevet av VK
                    Prøver hvertfall, hva tror du hadde skjedd på fotballpuben vis 50 lsk fans hadde slengt drit sanger i trynet på brann fansen? hadde blitt drit dårlig stemming og folk hadde blitt kranglete. Som XeR sier så er det ikke vits i å ha rivaliserende fans på martins når begge er med i toppen! Forstår egentlig ikke hvorfor du er så keen på å ha bergensere på martins...
                    Har egentlig ikke noen sterke formeninger om Brannfansen skal være velkomne på Martins eller ikke, jeg reagerer bare på argumentasjonen enkelte bruker. På søndag var jeg ikke på puben, og skal ikke uttale meg om hvordan bergensera oppførte seg da. Men tidligere har jeg syntes det har vært hyggelig å feste sammen med Brannfansen, og de har ikke oppført seg verre på Martins enn vi gjør i Bergen. OK å slå av en fotballprat med noen som ikke ser alt gjennom fuglaøyne også.

Kommentar

• skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

Kan du utdype?
                      Tenkte på resultatet på søndag og tabellplassering.

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Tenkte på resultatet på søndag og tabellplassering.

Så du tror at det er resultatet på søndag som førte til at en del her inne er misfornøyde med at skarrene innvaderte martins?

Trådstarter presiserte at dette temaet hadde han tatt opp uansett resultat av denne kampen. Jeg var også inne på tanken om å starte en slik tråd da jeg var på martins. Det var før kampen var spillt så for min del har det ingen ting med misunnelse av hverken resultat eller tabellplassering.

Kommentar

• skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

Så du tror at det er resultatet på søndag som førte til at en del her inne er misfornøyde med at skarrene innvaderte martins?

Trådstarter presiserte at dette temaet hadde han tatt opp uansett resultat av denne kampen. Jeg var også inne på tanken om å starte en slik tråd da jeg var på martins. Det var før kampen var spillt så for min del har det ingen ting med misunnelse av hverken resultat eller tabellplassering.
                          Skal ikke motsi deg på hva du føler, men det er uansett et ugunstig tidspunkt av trådstarter å reise en slik debatt hvis man ønsker å bli tatt på alvor (Uavhengig av hvor mange presiseringer han måtte komme med). Nesten like håpløst som at Ingebritt skal snakke om LSK og Fair Play etter semifinaletapet, men han har et samlet "Nå skal vi ta Fugla"-pressekorps i ryggen og pisser bare i medvind:evil:

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

det er uansett et ugunstig tidspunkt av trådstarter å reise en slik debatt hvis man ønsker å bli tatt på alvor (Uavhengig av hvor mange presiseringer han måtte komme med).
                            Når man reagerer på Brannfansen sin oppførsel inne på martins og vil ha en diskusjon ang branns fremtid på martins. Når passer det da bedre å diskutere dette enn etter en brannkamp?

Kommentar

• skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

Når man reagerer på Brannfansen sin oppførsel inne på martins og vil ha en diskusjon ang branns fremtid på martins. Når passer det da bedre å diskutere dette enn etter en brannkamp?
                              Før en brannkamp

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Før en brannkamp
                                Det var jo det han gjorde. Han tok det opp før neste brannkamp.

Men ærlig talt. Det er da vanlig å ta opp ting etter at man har reagert på det, ikke før...

Kommentar

• skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

Det var jo det han gjorde. Han tok det opp før neste brannkamp.

Men ærlig talt. Det er da vanlig å ta opp ting etter at man har reagert på det, ikke før...
                                  Som sagt, så var jeg ikke der (puben) på søndag og gjør ikke lurt i å diskutere Brannfansens oppførsel da. Men stort sett har det alltid vært trivlig å feste sammen med bergensera, så det som evt ikke var bra på søndag kan f.eks. løses ved at KFL og Bataljonen blir enige i forkant før neste kamp om hva som er akseptert og ikke. Så får vi bare hive på hue og ræva ut både de bergensera og Fugla-folka som ikke repekterer dette. Men som sagt, det er ikke liv og død om å gjøre for meg at de kommer på puben - syns bare det er OK og trivelig og tror det forhindrer mer bråk enn det skaper.

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

. Men tidligere har jeg syntes det har vært hyggelig å feste sammen med Brannfansen, og de har ikke oppført seg verre på Martins enn vi gjør i Bergen. OK å slå av en fotballprat med noen som ikke ser alt gjennom fuglaøyne også.
                                    Det var ca 100 ganger verre enn noen gang. Skikkelig hovne over å lede serien, og gang på gang med disse sanger mot LSK/KFL.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

Opprinnelig skrevet av iL
                                      Det var ca 100 ganger verre enn noen gang. Skikkelig hovne over å lede serien, og gang på gang med disse sanger mot LSK/KFL.
                                      Vi får konstantere at bergensera ikke tåler å lede serien da, men de skal fort nok komme ned på jorda igjen

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

Hadde vi hatt denne diskusjonen hvis vi IKKE hadde tapt ???
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

Ja! Det skrev jeg allerede i første innlegget. Bergenserene var mildt sagt slitsomme og fryktelig irriterende.

Håper jeg slipper å se dem på Martins igjen.

Kommentar

Working...