Bortesupportere/Brannsupportere på Martins i fremtiden?
Collapse
X
-
Enig med de som ønsker en frisone for Kanarifans der man slipper annet pakk.Kommentar
-
Jeg synes nå det generelt er irriterende med andre lags supportere før kamp. Da ønsker jeg å diskutere LSK over et par øl, og uansett hvor jeg måtte befinne meg, er det da irriterende med breiale supportere fra andre lag.
Etter kampen er det samme greia, med mindre selvfølgelig LSK har vunnet
Resten av ukens seks dager, kan jeg jeg ta en pils med alle supportere - uansett lag.BølerkanarisKommentar
-
Ja det håper jeg, det er første gang jeg opplever dette. Har alltid hatt det morsomt med bergensere både i Bergen og på Martins, men nå var de direkte ufyselige. (ikke alle selvsagt)
Nei, synes KFL ledelsen får sette hardt mot hardt: Kontakte lederene over der, og si de må oppføre seg, hvis ikke får de dra på Tim's eller noe.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
[quote=Kølla Riisa;207444]Bergenserene var mildt sagt slitsomme og fryktelig irriterende.[quote]
Dette er vel ikke noe nytt av året? Dette har vært min beskrivelse av bergensere i over 15 år. Jeg begynte å utvikle et nærmest patologisk bergenserhat allerede under førstegangstjenesten. Jeg var da på et lite, øde sted i Vesterålen i en tropp med 18-19 bergensere og striler! Og mitt forhold til bergensere har ikke blitt bedre i ettertid, snarere tvert om. (At noen kan synes at det er greit at Brann vinner serien istedet for f.eks RBK eller Enga vitner bare om mangel på innsikt i hvor ubeskrivelig slitsomt dette kommer til å bli i mange år fremover.)
Men sånn ellers er jeg tilhenger av at supportere av forskjellige klubber må kunne klare å omgås hverandre, da selvfølgelig med unntak av bergensere. ÆSJ!
Stian"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
Både i Fredrikstad og Hamar har jeg prioritert å spise framfor å gå på puben, så de kan jeg ikke si noe om, men Skien for 3 år siden? Da var du enten i en annen del av puben enn meg, eller så var jeg fullere enn jeg trodde jeg var. Mine minner fra Skien inneholder bare hyggelige snålinger i svart og hvitt. Favoritten var det året de hadde uteservering over veien for stadion. Veldig jovialt og trivelig. Litt Øre Villa kro-stemning.
Poenget mitt var uansett at jeg ikke har vært med på, eller hørt, aggressiv eller hatsk synging fra Kanari-Fansen i andres puber, men jeg skal ikke påstå at du juger. Det er nok bare jeg som har beroligende virkning, så det ikke blir bråk i pubene jeg er.Kommentar
-
Sier ikke att det var hatsk, men poenget er att vi iblandt kan synge provoserande sanger. Personligen så tykker jag att dette problemet er en piss i Mississippi kontra idioten som mobbet en utvecklingshemmet jente på åråsen før ca 2 mnd siden, blir ikke så mye skrevet om det her på forumet.
Men men,,, Gleder meg ivart fall til søndag da skall det synges sanger.Flisbyen Ultras Casuals KamikazeKommentar
-
Per dags dato er det kun VålerengEN og RBK som ikke får komme hit. Vålerengen bruker Champions, mens RBK har brukt Era de siste to gangene. De slet jo veldig med å finne sted i 2006 da samtlige utesteder i Bergen nektet dem adgang, men de endte opp på Era.
Personlig kan jeg ikke uttale meg om forholdene på Martins siden jeg ikke var der under LSK-Brann eller har vært der, men jeg velger å tro at man kan finne det man kaller "common ground"... Idioter finner man nok i begge leire; disse er ikke alltid lett å luke ut, så noe må man nesten finne seg i. Når det er sagt, til syvende og sist så er det dere supportere som bestemmer spillereglene på MartinsIf heartaches brought fame in love's crazy game,
I'd be a legend in my time.
If they gave gold statuettes for tears and regrets,
I'd be a legend in my time.
Johnny Cash - A Legend In My Time
Kommentar
-
Utdefinering på kampdager
Mitt synspunkt er at man skal være forsiktige med å definere ut folk fra en "samfunnsinstitusjon" som puben er i kraft av å være et sted hvor offentligheten ferdes og slapper av på, selv om utdefineringen bare gjelder på kampdager og ikke gjøres permanent.
Jeg tror veien fra utdefineringen og et høyt hatnivå overfor de utstengte grupper er ganske kort. Og ingen ønsker en slik utvikling. Dersom man ikke er voldsmann og har i hatet en legitimitet for å gå løs på andre mennesker hvis hat er rettet mot, altså motstanderens supportere.
Pub er public house, også på kampdager. Begynner vi definere folk ut fra puben, skapes grobunn for en utvikling som ikke gagner de fleste som er glad i fotball.
Innvendingen mot dette er at VIF- og RBK-supportere har vært ekskludert fra Martins på kampdager når disse lagene spiller på Åråsen. Og det har jo ikke vært mye vold i forbindelse med disse kampene. Men episodene har forekommet.Kommentar
-
Enig i at det var mye brannsup der. Men noen som har hvert på Metz i skien før kamp. KFL er vel ikke så langt unna vi heller. Fulle og eier hele byen
Nei la det være åpent for alle, uten om Apene og bartefolket selvsagt.
Men retter litt kritikk til Mr Jordbakke som dro bergensere opp på senen for og synge brann sanger. Dette må unngås i fremtiden.
Skjønner at det var et forsøk på og vise et eller annet om at vi sang best.
Men dette bør ikke skje igjen. Hadde aldrig skjedd i Bergen.:twisted:Kommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Kommentar
-
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Seriøst? Jeg synes dette er synd ,men synes jo også det er synd måten de skulle oppføre seg ,men jeg ville ikke gjort noe slikt enda. Bare sagt det til bataljonen at det ikke blir tolerert at Bergensere skaper dårlig stemning.. Så får vi se på det til neste år.
Men det er nå iallefall min meningTankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
Kommentar