Bortesupportere/Brannsupportere på Martins i fremtiden?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bondekanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2004
    • 146

Opprinnelig skrevet av Tobben
    Jeg drar aldri på Martins før kamp om vi deler pub med bortelag. Når jeg misliker eller hater et lag klarer jeg ikke sitte på pub med de uten å bli provosert av de lobotome ropene/skrikene dems. (Jeg sier ikke at jeg hater eller misliker alle lag i Tippeligaen.) Da lader jeg heller opp til kamp på en annen måte.
    Betyr det også at du ikke deler pub med motstanderene når vi er på tur og skal møte de samme lagene? Hvis ikke, er det vel en smule inkonsekvent?

Kommentar

• miller
      -Brannsupporter
      Bøffel
      • Jun 2007
      • 26

har lest nesten hele debatten (orket ikkje mer) men eg syns å huske at hater bergen by og RRRRR sangene har blitt sunget på fotballpuben, men dog med glimt i øyet...

Og hva hvis situasjonen var anderledes? Lsk på topp og Brann hektet av, kampen Brann-LSK i Bergen. Kor mange hadde ikkje dere stilt med? Og hadde ikkje dere sunget en gull-sang à la Gullet ska hem og prøvd og overdøve Brannfansen? Jo det tror eg.

Nå var ikkje eg med te Lillestrøm denne gangen men skal ikkje uttale meg om ka som skjedde der, men eg ser på hjemmekampene også at de yngre (nettopp-fylt-18-eg eier-byen-guttene) synger sanger i tide og utide. Vi litt "eldre" vet skikk og bruk på egen og gjestepub...

Og at vi tar affære og kaster ut egne fans som ikkje oppfører seg gjør vi overalt, i Bergen likså godt som på Martins. (unntak av barteby der alt er lov) hehe...

Kommentar

• Tobben
        Jeg elsker å kjøre trikk
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2005
        • 1666

Opprinnelig skrevet av Bondekanari
        Betyr det også at du ikke deler pub med motstanderene når vi er på tur og skal møte de samme lagene? Hvis ikke, er det vel en smule inkonsekvent?
        Jeg føler ikke at den riktige oppladningen til kampen er å høre "Me e norges beste foppallag" "Heia Stacht" "Gullet ska heeeem" osv.. Det blir for meg helt feil.

Kommentar

• Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

Opprinnelig skrevet av miller
          har lest nesten hele debatten (orket ikkje mer) men eg syns å huske at hater bergen by og RRRRR sangene har blitt sunget på fotballpuben, men dog med glimt i øyet...

Og hva hvis situasjonen var anderledes? Lsk på topp og Brann hektet av, kampen Brann-LSK i Bergen. Kor mange hadde ikkje dere stilt med? Og hadde ikkje dere sunget en gull-sang à la Gullet ska hem og prøvd og overdøve Brannfansen? Jo det tror eg.

Nå var ikkje eg med te Lillestrøm denne gangen men skal ikkje uttale meg om ka som skjedde der, men eg ser på hjemmekampene også at de yngre (nettopp-fylt-18-eg eier-byen-guttene) synger sanger i tide og utide. Vi litt "eldre" vet skikk og bruk på egen og gjestepub...

Og at vi tar affære og kaster ut egne fans som ikkje oppfører seg gjør vi overalt, i Bergen likså godt som på Martins. (unntak av barteby der alt er lov) hehe...
          I utgangspunktet ikke gullsangene deres som var noe problem, selv om dette heller ikke er noe jeg har behov for å høre på vår pub. Det at jeg skal møte en haug av bergensere som synger at de hater LSK og Lillestrøm synes jeg viser mangel på oppførsel fra Brann-supporternes side. De var på besøk på VÅR pub, og de oppfører seg deretter. Du oppfører deg ikke i selskap hos svigermor som du gjør hjemme, det handler om hvilke friheter man tar seg. De som var på Martins den dagen tok seg alt for store friheter. Jeg setter pris på kamp om å synge høyest på tribunen, men på Martins skal det aldri være noen tvil om at det er en pub for kanarifans.
          Lauken er vår venn!

Kommentar

• Bondekanari
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2004
            • 146

Jeg føler ikke at den riktige oppladningen til kampen er å høre "Me e norges beste foppallag" "Heia Stacht" "Gullet ska heeeem" osv.. Det blir for meg helt feil.
            Full respekt for deg og ditt synspunkt.

Selv syns jeg dette er noe av det som gjør supporterlivet interessant. Oppleve hvordan supportere fra andre lag og byer lader opp til kampen osv, selv om dem ikke klarerå si "R", eller har så bløte konsonanter at det nærmest renner ut av munnen dems som dårlig stekt kebab.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3480

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              I utgangspunktet ikke gullsangene deres som var noe problem, selv om dette heller ikke er noe jeg har behov for å høre på vår pub. Det at jeg skal møte en haug av bergensere som synger at de hater LSK og Lillestrøm synes jeg viser mangel på oppførsel fra Brann-supporternes side. De var på besøk på VÅR pub, og de oppfører seg deretter. Du oppfører deg ikke i selskap hos svigermor som du gjør hjemme, det handler om hvilke friheter man tar seg. De som var på Martins den dagen tok seg alt for store friheter. Jeg setter pris på kamp om å synge høyest på tribunen, men på Martins skal det aldri være noen tvil om at det er en pub for kanarifans.
              Jeg var ikke på kamp den dagen da jeg jobbet, men at Brann-supporterne overdøver oss betyr at vi ikke har mobilisert nok. Hvis de fortsetter å synge hater-LSK sanger i årene fremover er det grunn til å se nærmere på saken, men ikke pga av et enkelt år.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Overhodet ikke enig, MortenA. Jeg skal ikke måtte føle et press for å synge som faen for å overdøve hatsanger mot oss på Martins. På Martins skal man samles for å kose seg med andre kanarisupportere, og gjerne supportere fra motstanderlaget som vet å oppføre seg. Du vet ikke å oppføre deg når du synger at du hater LSK og Lillestrøm by. Det er mulig vi kunne vært flinkere til å synge, men det har ingen ting med saken å gjøre. Tribunemøtet i kjellern fikk heller ikke være i fred, der fulle bergensere hele tiden måtte markere seg med hatsanger. Sånn skal det ikke være.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3480

At folk må oppføre seg er jeg helt enig i, men det har vært flere kamper i år hvor jeg har kommet ned på Martin's og bortelaget dominerer puben. Hadde vi vært flinkere til å mobilisere før kamper, så hadde mye blitt bedre.

Som sagt, jeg var ikke der, og vil derfor ikke kaste ut beskyldninger basert på utsagn herifra. Litt av den vær varsom-plakaten som media burde lest litt oftere.

Alminnelig folkeskikk bør en forvente, selv av gullkåte bergensere, men så vidt jeg vet er dette et enkelt-stående tilfelle i år og ikke en trend med bergensere. Siden jeg vurderer dette som et avvik ifra normal oppførsel ifra Brann-supporterne mener jeg at vi ikke bør begynne å kaste dem ut. Skjer det samme til neste år og det viser seg å være en trend ifra Brann-supporterne (noe jeg ikke tror det er), så støtter jeg eksklusjonsforslaget med støtte.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

Jeg håper vi slipper bortesupportere på puben vår neste år. På borteturer har jeg heller aldri vært interessert i å mingle med motstanderens supportere, og da heller ikke hatt et stort behov for å dele pub med de. Jeg vil heller bli bedre kjent med medsupportere enn å bli kjent med "fienden".

Petter

Kommentar

• endless
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Oct 2007
                      • 5

jeg syntes det er ok at dem er på martins jeg.. men kan godt sende dem over på republic.. hehe tror faktisk ikek dem tørr og synge noe brann sanger der.. husker i fjor da noen brann kled i rødt var på martins.. dem holdt kjeft da det sto 2 pent kledde og så på dem plutselig.. så skal ikek mye til..

men men send dem på republic heheh

Kommentar

• nahemah
                        Medlem
                        Bøffel
                        • May 2004
                        • 33

Opprinnelig skrevet av endless
                        jeg syntes det er ok at dem er på martins jeg.. men kan godt sende dem over på republic.. hehe tror faktisk ikek dem tørr og synge noe brann sanger der.. husker i fjor da noen brann kled i rødt var på martins.. dem holdt kjeft da det sto 2 pent kledde og så på dem plutselig.. så skal ikek mye til..

men men send dem på republic heheh
                        Bare sånn for å ha sagt det så var det stappet med brannsupportere på republic og, og man hørte ikke noe mindre hater lsk der borte heller..

Kommentar

• Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

Opprinnelig skrevet av nahemah
                          Bare sånn for å ha sagt det så var det stappet med brannsupportere på republic og, og man hørte ikke noe mindre hater lsk der borte heller..
                          Var vel ikke noen hatsanger på Republic.De aller,aller fleste var gamle kjente og det var god stemning der faktisk.
                          Akkurat som forventet på denne puben.

Kommentar

• 5thandlast
                            Utestengt
                            • Oct 2007
                            • 56

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                            Jeg vill bare poengtere at jeg hadde tenkt til å starte denne tråden uansett resultat idag.

Før kampen idag var det mange drita og slitsomme bergensere på Martins.
                            Personlig synes jeg ikke det er en optimal oppladning å høre en idiot fra Fyllingen synge: "Hater Lillestrøm SK" sånn ca 20 ganger på 1 time.

Forsetter med "sånn klapper og Sundgot" og "skal knuse trommen".

Synes det blir så falskt og synge hater Bergen by mot folk du sto og skålet med på puben for 2 timer siden.

Synes det er på tide med en ordentlig diskusjon om vi ønsker bortesupportere på Martins, spesielt bergensere.
                            Og hva med noen av dere på Stæbekk da? "Pot" calling "Kettle" black. Vi odela for dem.

MEN::: Det SOM ER MEST SKAMFULL ER AT DET VAR SÅ FÅ LSK'ER PÅ MARTINS DEN DAGEN. HVA GJORDE DERE? KOSTE DERE HJEMME MED GRANDIS? HJEM TIL KJERRINGEN? Her begynner vi å se forskjellen mellom LSK'er og ARMCHAIR LSK'er. STÅ PÅ !!!
                            Last edited by 5thandlast; 11.11.2007, 20:33. Begrunnelse: Tillegg kommentar

Kommentar

• Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2805

Opprinnelig skrevet av 5thandlast
                              Og hva med noen av dere på Stæbekk da? "Pot" calling "Kettle" black.
                              Herregud så mye rart du poster. Er det verd å trekke fram en så gammel tråd for å poste om noe som skjedde for flere uker siden på en dag som denne? Hva er det egentlig du gjør på dette forumet?

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Opprinnelig skrevet av 5thandlast
                                HJEM TIL KJERRINGEN?
                                Kjerringen? Det eneste stedet i Norge alle ord er hankjønn i er Bergen. Da vet vi hvor du kommer fra og har fått forumtroll teorien bekreftet. Jeg foreslår at at du logger deg inn på Batajonens forum og ikke kommer tilbake hit. Foreslå heller Hulsker der du...
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                  Herregud så mye rart du poster. Er det verd å trekke fram en så gammel tråd for å poste om noe som skjedde for flere uker siden på en dag som denne? Hva er det egentlig du gjør på dette forumet?
                                  Tror han egentlig ikke han holder med fugla jeg. Mye rart som kommer fra han hvertfall...

Kommentar

• erikdale
                                    -Brannsupporter-
                                    Hoffnarr
                                    • Jul 2006
                                    • 42

Vi er vel alle farget av det laget vi holder med?

Når LSK er i Bergen og på fotballpuben er det alltid en gruppe som oppfører seg uønsket, men det er bare prisen man må betale for å møtes på common ground.

Med det sagt kan jeg være enig i at det vær litt vel mye kvalm på Martins i år, men at det har så mye å gjøre med seriegull osv er jeg ikke enig tror. Tror det var en kombinasjon av at prisen for borteturer har gått ned og vi møttes på et gunstig tidspunkt, dermed var det ganske mange som tok turen (riktignok begrenset av at vi fikk langt færre billetter i år, arg).

Om vi som Brannsupportere skal bli utestengt fra Martins, som jeg synes er en av de hyggeligste pubene å besøke på bortetur, er det bare trist og fyrer opp til et hat mellom Brann og LSK som knapt eksisterte før vi ble rivalere i toppen av tippeligaen.

Kommentar

• KanariHagen
                                      Utestengt
                                      • Nov 2007
                                      • 21

Faktisk enig i det som han sier.

Vi skulle utnummeret Bergenserne på Martins den dagen. Sporsmålet som bør stilles er "Hvor var dere?"

Det var en Søndagskamp som begynte 20.05. Få som kan si "Jeg var på jobben jeg..."

Kommentar

• tommyf
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Nov 2007
                                        • 3

Må si att det er bare å beklage att så mangen bergenserer ikke er helt god i hodet når de drar på tur. Kjenner en haug med kanaris og har som oftest overnattingsbesøk av de når de kommer til Bergen for kamp. Og jeg gidder ihvertfall ikke stå å skrike hater Lillestrøm sanger. Hadde jeg hata Lillestrøm hadde jeg jo bare kunne gitt f..n i dra dit da.
                                        Synest alltid det er hyggelig å komme på Martins for en øl og en god fotballprat. Og det samma motsatt vei.
                                        Så vi er ikke av samme ull alle sammen her borte i vest. Grattis med Cupen

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

jupp Tommy, du er en bra mann
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...