Stemningstråd LSK-RBK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 641

Som jeg så det var det ikke Det store enstangsflagget som var det største problemet, selv om det ble brukt mye. Det er de jævla 2-stangsflagga som er promlemet. De vaier ikke fra side til side, så det sperrer konstant fra utsikten. Når han holdt det 2-stangsflagget oppe over lengre tid, ble han bedt om å ta det ned. Da han synes dette var morsomt, fortsatte han selvsagt med det, og en del ting ble kastet. Han stod fortsatt med flagget oppe, og han øverst gikk da ned og tok flagget. Da oppstod det litt aggressiv stemning mellom partene. Etter dette hadde roet seg, synes jo UFC det var morsomt at det ble litt action, så de bestemte seg da for å holde oppe en 3-4 2 - stangsflagg for å provosere ytterligere.

Driter dere i kampen, så dra på Åråsen utenom kampdager, og vift med flagga deres!!
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• medlem34
      Medlem
      Bøffel
      • May 2005
      • 32

Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Driter dere i kampen, så dra på Åråsen utenom kampdager, og vift med flagga deres!!
      Tydeligvis, det er jo kult å stå med ryggen til banen Kjøp en leilighet på Diadora, så kan dere flagge på balkongen der!
      Cupen skal hjem til Lillestrøm!

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av fuglungen
        Jepp, dette må KFL -ledelsen gjøre noe med. Utstengt folk som kaster ting og utfører lettere håndgemeng på kfl tribunen.
        For ordens skyld: Jeg var ikke blant de som kastet eller gikk til fysisk angrep.

Fra mitt ståsted er det uansett klart hva som skaper problemene. Det er ikke folk øverst på Felt C som plutselig en dag rotter seg sammen om å bombe noen med pappbeger.

Konflikten i går skyldes utelukkende flagging fra UFC, nærmere bestemt en person. Slik jeg ser det, så har dette ikke vært noe problem tidligere i år, og ingen har derfor kastet noe.

Alltid festlig at argumentet for at folk ikke skal flagge er at noen har sett fulgt sportsklubben i flere år og er derfor mere i å analysere kampen sekund for sekund.
        Jeg driter om folk har hatt sesongkort i ett år eller femten, så lenge de kan oppføre seg. De fleste som har gått noen år på stadion er interesserte i fotball, og viser normal folkeskikk slik at andre på feltet også får sett kampen.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Krissern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1017

Dere vet godt hvor UFC står og at de flagger konstant, de står fast der, og har gjort det lenge, er dere ikke fornøyd kan dere bytte plass med flaggerene på felt a som får pepper...

Kommentar

• UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

Opprinnelig skrevet av Krisser`n
            Dere vet godt hvor UFC står og at de flagger konstant, de står fast der, og har gjort det lenge, er dere ikke fornøyd kan dere bytte plass med flaggerene på felt a som får pepper...
            helt enig, UFC har stått der i 2 år, vi flagger alltid og holder 2 stangs, folk klikket mens en kar tokk opp 2-stangs mens keeper skyter ut og vi leder 3-1 over trønderne. Herregud, om du går glipp av kanskje 30 sec pga flagging eller diverse, da kan du stille deg ett annet sted.
            Tips til dere på øvre felt c, hopp og syng i det minste før dere klager.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

Jeg forstår at folk ønsker å se fotballkampen når man er på Åråsen. Det skulle da bare mangle.

Men er man konstant nødt til å oppsøke problemene?
              "Okey, her var det umulig å se, altfor mange som flagger". Greit, da flytter man på seg til et passende sted. Det minner meg faktisk litt om problemet som oppstår med barneskole-elever, (og faktisk desverre opptil VGS-elever også)

De syter gang på gang over at de ikke ser tavla...
              SÅ HVORFOR IKKE FLYTTE PÅ SEG?
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

Opprinnelig skrevet av Krisser`n
                Bra logikk. Hva med å snu ting på hodet?

UFC vet godt at det står folk bak seg. Hvis de ikke viser normal folkeskikk, og velger å flagge under spill og sjanser, så må de regne med å få noe i bakhodet.

Tidligere i år har normal tribuneskikk stort sett vært fremvist av UFC, og ting har gått bra.

Som sagt, så kastet ikke jeg noe, men så flere andre som kastet. Mot Sandefjord er det lørdagskamp, med mulig promillefaktor. Hvis UFC går inn for å bevisst provosere da, så er det kanskje noe hardere enn papp som kommer fra de mest hissige.

Og til det kjedsommelige: litt rar definisjon på "lenge" du har. Mange øverst på felt C har gått på Åråsen i 10-20 år før UFC fantes. Hvis du forsøker deg med et slags ansenitetsprinsipp på valg av plass, så lykke til...

Kommentar

• Ikke_I_Karantene
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Sep 2007
                  • 28

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Det var takket være en sullik, som dere sikkert vet hvem er. Aner ikke om han er på forumet. Han hadde et ganske stort svart/hvitt/gult flagg uten skrift.
                  Sulikken du snakker om heter Jøran. Ta en prat med han hvis det plaget deg at han flagget for mye for din smak.
                  HEIA FOTBALL

Kommentar

• Ikke_I_Karantene
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Sep 2007
                    • 28

Opprinnelig skrevet av maurakanari
                    Vi er på Åråsen stort sett alle dager og fikser med noe tifo jobbing, så det hender vi flagger litt for kosens skyld da også.
                    HEIA FOTBALL

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      De syter gang på gang over at de ikke ser tavla...
                      SÅ HVORFOR IKKE FLYTTE PÅ SEG?
                      Igjen, denne gangen med teskje:

1. Flagging har ikke vært noe problem tidligere i år, det dukket opp en ny sullik på flagg mot RBK.

2. De fleste øverst på Felt C står der fordi man ser fotball best derfra. Det er også en del folk der som har vært med i KFL/hatt sesongkort i mange år, og selvsagt har "sine" plasser.

3. Uansett om de som nå står øverst på felt C flytter seg, så vil noen som regel måtte benytte denne plassen fordi feltet er fullt. Da har du problemet igjen.

Normal folkeskikk tilsier selvsagt at man ikke skal hindre folk på feltet fra å se matchen. Klarer man ikke det, så er det bedre å finne seg en plass bakerst på RB og flagge i vei.

Kommentar

• fuglungen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2004
                        • 195

Og til det kjedsommelige: litt rar definisjon på "lenge" du har. Mange øverst på felt C har gått på Åråsen i 10-20 år før UFC fantes. Hvis du forsøker deg med et slags ansenitetsprinsipp på valg av plass, så lykke til...
                        Der kom det ja....

Og til orientering. Lørdagskampen mot Sandefjord er sikkert jeg også påvirket av alkohol, og kan garantere deg at jeg ikke stiller meg bak noen medlemmer som hiver ting som er hardere enn papp(som du skriver) på andre medlemmer.

Kommentar

• Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

Igjen, denne gangen med teskje:

1. Flagging har ikke vært noe problem tidligere i år, det dukket opp en ny sullik på flagg mot RBK.

2. De fleste øverst på Felt C står der fordi man ser fotball best derfra. Det er også en del folk der som har vært med i KFL/hatt sesongkort i mange år, og selvsagt har "sine" plasser.

3. Uansett om de som nå står øverst på felt C flytter seg, så vil noen som regel måtte benytte denne plassen fordi feltet er fullt. Da har du problemet igjen.

Normal folkeskikk tilsier selvsagt at man ikke skal hindre folk på feltet fra å se matchen. Klarer man ikke det, så er det bedre å finne seg en plass bakerst på RB og flagge i vei.
                          1. Flagging har tydeligvis vært et problem for veldig mange i hele år, og til dels ifjor. På tide å innse at det er lurt å flytte på seg 8-10 kolonner lengre bort?

2. Hvis man er absolutt NØDT til å stelle seg bak UFC, fordi man ser offside-regelen hakket bedre derifra, har man kun seg selv å takke i min mening. KFL er i en stor vekst, hvor flagging og tromming kommer mye med i bildet. Argumentet med at enkelte folk har stått der i alle år går jeg ikke med på. Det er en grunn til at kanarifeltet har unummererte plasser. Det er absolutt fullt mulig å se fotball fra andre steder enn akkurat bak UFC. Er du med på leken får du tåle steken.

3. Det finnes alltids noen som vil være med på flagginga.

Det er mye rart jeg stusser over hos UFC, men akkurat her har de som klager kun seg selv å takke.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Der kom det ja....
                            For å bruke fotballspråket, så ga du meg en god målgivende der. Litt som å se Fredheim Holm til Mifsud hjemme mot VIF i 2005. Du er spilleren i de stygge blå draktene.

Og til orientering. Lørdagskampen mot Sandefjord er sikkert jeg også påvirket av alkohol, og kan garantere deg at jeg ikke stiller meg bak noen medlemmer som hiver ting som er hardere enn papp(som du skriver) på andre medlemmer.
                            Jeg er litt usikker på hva du mener her, men jeg antar at du forsøker å uttrykke at du ikke liker kasting.

Jeg liker ikke kasting jeg heller, hverken på andre supportere eller spillere. Jeg kastet ikke i går, og kommer heller ikke til å kaste mot Sandefjord.

Det som imildertid kan skje er at noen andre blir forbanna og kaster ting. Så vidt jeg oppfattet var det kun Arild M. som hindret en skikkelig tribuneskandale i går.

Kommentar

• Krissern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1017

UFC kommer aldri til å flytte seg, det er noe vi alle vet, det eneste du oppnår ved å lage bråk rundt dette er at ufc kommer til å provosere enda mer neste kamp...

Kommentar

• fuglungen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2004
                                • 195

Jeg er litt usikker på hva du mener her, men jeg antar at du forsøker å uttrykke at du ikke liker kasting.

Jeg liker ikke kasting jeg heller, hverken på andre supportere eller spillere. Jeg kastet ikke i går, og kommer heller ikke til å kaste mot Sandefjord.

Det som imildertid kan skje er at noen andre blir forbanna og kaster ting. Så vidt jeg oppfattet var det kun Arild M. som hindret en skikkelig tribuneskandale i går.
                                Kast gjerne på dommeren, bortelagets spillere og fans. Men jeg mener at KFL skal holde sammen, kutte ut kasting og aggressiv oppførsel mot hverandre.

Kommentar

• Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

Kast gjerne på dommeren, bortelagets spillere og fans. Men jeg mener at KFL skal holde sammen, kutte ut kasting og aggressiv oppførsel mot hverandre.
                                  greit nok man skal holde sammen, men kasting burde ikke forekomme mot NOEN
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

1. Flagging har tydeligvis vært et problem for veldig mange i hele år, og til dels ifjor. På tide å innse at det er lurt å flytte på seg 8-10 kolonner lengre bort?
                                    Hvordan vet du det? Du står vel ikke bak UFC. Jeg har stått på de øvre delene av felt C så lenge det har eksistert. Bortsett fra enkeltepisoder så har flagging stort sett aldri vært noe problem. Tvert i mot. Flaggingen i år har vært bedre enn i fjor. De som har bemannet flaggene har stort sett utvist god fotball-forståelse.

2. Hvis man er absolutt NØDT til å stelle seg bak UFC...

3. Det finnes alltids noen som vil være med på flagginga.
                                    Helt klart. Fyll gjerne opp masse felt med flaggere. Problemet et at dette ikke fungerer på Felt C. Gitt at hele Felt C ble fylt opp med flagg, så ville Felt A og B sett svært lite.

Hvis noen ønsker å flagge konstant, så er det vel bedre om de stiller seg øverst på felt A, eller bak målet på RB. Begge alternative plasseringer har selvsagt fordeler og ulemper.

Bak målet på RB så vil flaggere synes bedre (noe jeg antar er et poeng), men samtidig så vil de ikke være en del av Feltet.

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

På generelt basis synes jeg det er på tide at man benytter antall år på feltet som et argument. Om du har stått på Felt C i 30 år eller 3 år spiller ingen rolle, ingen har mer rettigheter enn den andre.
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        På generelt basis synes jeg det er på tide at man benytter antall år på feltet som et argument. Om du har stått på Felt C i 30 år eller 3 år spiller ingen rolle, ingen har mer rettigheter enn den andre.
                                        Nei. Normal folkeskikk skal selvsagt gjelde uansett. Klarer man ikke det bør man finne seg et annet sted.

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Jeg er enig i at normal folkeskikk skal forekomme. Dog oppfatter mange det UFC oppfatter som god supporterkultur, som dårlig folkeskikk. Problemet er at UFC er opptatt av både tribuneliv og fotball, mens dere utelukkende bryr dere om fotball. Dere tollererer ikke flagging under matchen, UFC ønsker i større grad flagging da det gir en kul visuell effekt. Folkeskikk handler ikke om alder, jeg opplever stadig både gamle og unge som ikke kan oppføre seg under match. Det er ingen automatikk i at du kan oppføre deg som folk selv om du har stått 30 år på feltet, Benny.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...