Stemningstråd LSK-RBK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

Hva mener du med dette? At disse ikke yter nok? Vil eller si at de som står over oss disse i 30-40-50 årsalderen er med problematisk enn disse ungdommene. Ser det som mer positivt å ha en ungdoms gjeng bak UFC enn eldre mennekser
    Du misforstår meg, mener det helt motsatte. Dem/dere gjør en kanon jobb og det er herlig å stå sammen folk som gir gass på tribunen og ikke klager over flagg som skjermer for utsiken en gang i ny og ne.

Keep up the good work!

Kommentar

• Tony_Montana
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Mar 2006
      • 14

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
      Jeg synes det burde være en selvfølge at fanatisk støtte til LSK burde gå foran om å folk ser eller ikke hele tiden.
      Da KFL så dagens lys tidlig på 90-tallet bestod den stort sett av noen rølpete karer i de sene tenårene og tidlig 20-årene. Promillefaktoren var som regel høy, og humoren dertil. Du kan si den var for spesielt interesserte.

I dag er KFL en gruppering for alle, barn og voksne, damer og menn, homofile og heterofile, lagerarbeidere og advokater. Du har de som er ekstremt opptatt av synging, hopping og flagging, og de som er der uten å synge en strofe, kun for å se kamp. Og alle innenfor disse to ytterpunktene.

Det er utopi å tro at hele KFL skal være mest opptatt av flagging, hopping og synging. Hvis KFL kun skal være for disse tror jeg vi står igjen med 300 mann. KFL skal være for alle, da er det viktig at ytterpunktene tar litt hensyn. De som blir forbanna hvis et flagg er i veien en sjelden gang i blant, eller hisser seg opp hvis noen dytter litt borti dem i en eller annen vill feiring, blir nødt til å akseptere dette. Og de som helst vil flagge, poge, rase, danse, synge og rope hele tiden kanskje bør ta litt hensyn til "menigmann".

Hva er folk mest keen på? 300 mann som er 100% "supportere" (supporter tolkes her som en som flagger, hopper, synger osv hele kampen gjennom), eller 2000 mann der du får "hele fjøla"?

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
        Ser det som mer positivt å ha en ungdoms gjeng bak UFC enn eldre mennekser!
        Mener du at junior kanaris skal stå bak ufc?høhø
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

Heller flagg enn fire fjortisberter med mobil..i denne sammenhengen altså..
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
            Hva mener du med dette? At disse ikke yter nok? Vil eller si at de som står over oss disse i 30-40-50 årsalderen er med problematisk enn disse ungdommene. Ser det som mer positivt å ha en ungdoms gjeng bak UFC enn eldre mennekser!
            Faen heller, er det noe galt å være i det alderssegmentet og nå?

Jeg sto sammen med Scooter/UFC i går, og storkoste meg såpass mye at det blir sesongkort stå, ikke sitte neste år, for første gang siden 2000.

Jeg gleder meg.

Petter

Kommentar

• Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

Hvorfor er det stort sett klaging kun på noen få hjemmekamper i året? Det er stort sett etter hjemmematcher mot "storlag" den heftigste klaginga kommer. Hvorfor er det sjelden eller aldri noen klaging på bortekamper og resten av hjemmekampene?

Det var ikke spesielt mye flagging i går. Det var faktisk ganske lite pga. lite utvalg.

Jeg ser det er flere som truer med verre saker enn pappbeger i bakhodet. Jeg skal garantere at det blir gitt igjen med samme mynt!

Det står rundt 200 mann midt på felt c som er for flagging. Det fåtallet på øvre c som klager på storkamper kan med letthet flytte seg et par meter neste gang. Mot Sandefjord hjemme blir det forøvrig flaggtifo på midtre felt c.

Forøvrig er det flere i UFC som har vært på Åråsen i nærmere 20 år.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

Opprinnelig skrevet av Tony_Montana
                Da KFL så dagens lys tidlig på 90-tallet bestod den stort sett av noen rølpete karer i de sene tenårene og tidlig 20-årene. Promillefaktoren var som regel høy, og humoren dertil. Du kan si den var for spesielt interesserte.

I dag er KFL en gruppering for alle, barn og voksne, damer og menn, homofile og heterofile, lagerarbeidere og advokater. Du har de som er ekstremt opptatt av synging, hopping og flagging, og de som er der uten å synge en strofe, kun for å se kamp. Og alle innenfor disse to ytterpunktene.

Det er utopi å tro at hele KFL skal være mest opptatt av flagging, hopping og synging. Hvis KFL kun skal være for disse tror jeg vi står igjen med 300 mann. KFL skal være for alle, da er det viktig at ytterpunktene tar litt hensyn. De som blir forbanna hvis et flagg er i veien en sjelden gang i blant, eller hisser seg opp hvis noen dytter litt borti dem i en eller annen vill feiring, blir nødt til å akseptere dette. Og de som helst vil flagge, poge, rase, danse, synge og rope hele tiden kanskje bør ta litt hensyn til "menigmann".

Hva er folk mest keen på? 300 mann som er 100% "supportere" (supporter tolkes her som en som flagger, hopper, synger osv hele kampen gjennom), eller 2000 mann der du får "hele fjøla"?

Hadde det vært opp til meg, 300 flaggende/hoppende/blussende/syngende. Lett.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

Kommentar

• Tony_Montana
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Mar 2006
                  • 14

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                  Hvorfor er det stort sett klaging kun på noen få hjemmekamper i året? Det er stort sett etter hjemmematcher mot "storlag" den heftigste klaginga kommer. Hvorfor er det sjelden eller aldri noen klaging på bortekamper og resten av hjemmekampene?

Det var ikke spesielt mye flagging i går. Det var faktisk ganske lite pga. lite utvalg.
                  La meg gjenta det flere har påpekt her. Jeg, og flere med meg, klager IKKE på flagging, tvert imot, jeg er positiv til flagging. Jeg er også positiv til den innsatsen UFC legger til grunn for å bedre stemningen på feltet.
                  All ære!

Det jeg klager på er dette ene flagget som vaiet i tide og utide. Dette har aldri vært noe problem før. Personlig kan jeg ikke huske at jeg har ropt nedover at dere skal ta ned flagget. Det har aldri vært noe særlig problem for meg. Dere har vist god innsikt i når man flagger og når man ikke bør flagge. Men på søndag var det altså en fyr som ikke hadde denne innsikten.

Ellers vil jeg påpeke at det IKKE er noe årsakssammenheng i "å ville se kampen" og "ikke synge". Det er ikke en naturlig følge at man ikke synger hvis man vil se kampen. Jeg har som nevnt tidligere stått på berget/feltet i snart 15 år, og synger vel ca. 90%. Jeg er heller ikke fremmed for hopping. Når jeg da leser fra flere at vi på øvre felt C bare holder kjeft, blir jeg jeg litt oppgitt.

Kommentar

• Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Hadde det vært opp til meg, 300 flaggende/hoppende/blussende/syngende. Lett.
                    Fint. Dere hadde sikkert storkost dere i 2. divisjon.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Fuglemann
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2007
                      • 183

Opprinnelig skrevet av Cruz
                      Magisk trøkk på Felt O, rad 8, plass 53-56 igår. Deilig aggressiv stemning, sang, elendig humor, hopp og sprett og litt tjo og hei på slutten. Kred også til ytre rad 9 for fin-fin hopping. SS viste potensiale igår, startet et par runder med "Lillestrøm klapp-klapp-klapp" og svarte Feltet med "Heia heia heia Kanaris". Moro!
                      ytre rad 9, det var meg det hehe ikke hele raden da haha ;-)
                      aggresiv roping og dårlig underbuksehumor kommer gjerne fra det området hehe :-)

Kommentar

• LSK-jenta
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 656

Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                        ytre rad 9, det var meg det hehe ikke hele raden da haha ;-)
                        Skremmende at Fuglemann er ei lita blond jente
                        Yvonne

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Det var tidvis enormt trøkk på feltet på søndag, men jeg synes at det begynner å bli tendenser jeg ikke liker.
                          For det første synes jeg å merke at det i økende grad brukes tid og energi på å synge til motstanderlagets spillere. Hvorfor skal vi synge om Sapara og Rushfeld? Jeg trodde at KFL hadde nedfelt retningslinjer om at fokus skal være på å støtte eget lag ?
                          For det andre ber jeg om at fellesrop av typen "all cops are bastards" kuttes ut. Hva har det med å støtte LSK å gjøre? Jeg forstår at det er "en hard kjerne" som liker å slenge om seg med "ACAB," men vær så snill å ikke misbruk deres plasseringer på feltet til å dra med dere andre. Det er kanskje ikke alle som er like bevisste hva man egentlig synger/roper.

Nå kan selvfølgelig de som har samme grunnholdning til oss "eldre" som Gjertsen_KANARIS viser tidligere i tråden, mene at jeg er for gammel til å ha uttalerett. Det får så være, det er ytringsfrihet i landet. Men jeg tror at de momentene jeg nevnte over vil være negative for KFL på sikt. Både i forhold til eventuelle nye medlemmer, og i forhold til ordensmakten. Og det siste kan skape langt værre negativ oppmerksomhet enn hva den tabloide pressen allerede klarer av ikke-saker.
                          Knurr...

Kommentar

• maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 641

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                            For det andre ber jeg om at fellesrop av typen "all cops are bastards" kuttes ut.

.

Er ikke det tøft da.. Samtidig som man flagger, og dekker til ansiktet med skjerf så fort snuten kommer opp på tribunen....
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

Legg til noen brennende bengaler så har du oppskriften på stell.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Helt klart. Drittoppførsel kjenner ingen aldersgrenser. Selv håper jeg stort sett jeg har oppført meg bra siden jeg debuterte under bua i 1992. Jeg har aldri kastet noe på noen, slått noen eller ødelagt fotballopplevelsen til noen.
                                Dette kan jeg ikke la stå ukommentert. Du er vel den enkeltpersonen som har ødelagt fotballopplevelsen min flest ganger på Åråsen. De gjentatte utfallene dine om egne spilleres udugelighet plager meg ti ganger mer enn all verdens flagging.

Men du plager meg ikke i dag. Jeg har flyttet meg litt unna og står øverst på felt B.

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                  Det var tidvis enormt trøkk på feltet på søndag, men jeg synes at det begynner å bli tendenser jeg ikke liker.
                                  For det første synes jeg å merke at det i økende grad brukes tid og energi på å synge til motstanderlagets spillere. Hvorfor skal vi synge om Sapara og Rushfeld? Jeg trodde at KFL hadde nedfelt retningslinjer om at fokus skal være på å støtte eget lag ?
                                  Skjønner ikke hvorfor vi skal slutte med å synge om Sapara og Rushfeldt. Er som regel humorsanger som kun kjøres få ganger, vi støtter jo uansett LSK i 99% av tiden. Personlig var "Dama til Rushfeldt har joikabollemus" høydepunktet for meg mot Tromsø. Mot RBK var det utvilsomt da vi var 5 stykker som stemte i på "Later som de scorer mål" rett etter annuleringa, men den var det tydeligvis ingen andre som ville være med på.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Dette kan jeg ikke la stå ukommentert. Du er vel den enkeltpersonen som har ødelagt fotballopplevelsen min flest ganger på Åråsen. De gjentatte utfallene dine om egne spilleres udugelighet plager meg ti ganger mer enn all verdens flagging.
                                    He-he. Jeg har nok gitt noen skyllebøtter opp gjennom årenes løp, men det er nesten alltid fotballrelatert (enkelte sittende Stabæk-supportere er nok sterkt uenig i dette. De reagerte med vestkantaktig foraktelse da jeg leksa opp om hvordan dommeren på Nadderud var både aids-sjuk og horekunde).

Men jeg regner med at du har godt glipp av de værste glosene, de serverer jeg sittende og ikke fra KFL. Ikke minst Rösler fikk så hatten passa, men det var vel fortjent. Jeg lånte muttern's kort på SS noen ganger, ikke langt fra benken til LSK. Du kan vel trygt si at jeg fikk gitt min mening om venstrekant-spillet til henholdsvis Sasa, Søgård og Kiko. Og Röslers disposisjoner.

Når jeg tenker over det, så bli det langt mer drittslenging når man sitter. Da er det sjelden synging, så det er lett å bli opptatt med å kommentere spillere, dommere og ikke minst andre supportere. Prøv selv en gang.

Forøvrig er jeg vel en av de få som har spritet opp tilværelsen til Winsnes, selv om det er vanskelig å få med folk på Winsnes-ropet.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• gorken
                                      Administrator
                                      • May 2006
                                      • 1483

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Mot RBK var det utvilsomt da vi var 5 stykker som stemte i på "Later som de scorer mål" rett etter annuleringa, men den var det tydeligvis ingen andre som ville være med på.
                                      Kanskje fordi vi trodde dere sang "later som VI scorer mål" og ikke helt så poenget.

Forøvrig er jeg enig i at korte innslag av humorsanger er herlig.
                                      I have this condition.

Kommentar

• Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

Enkelte sanger, som ikke er dedikert til fugla er atpåtil på sin plass.

Må innrømme at jeg gliste bredt når "Mer hår enn hjerne" runget utover feltet.
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• scages
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1292

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                          Må innrømme at jeg gliste bredt når "Mer hår enn hjerne" runget utover feltet.
                                          Det kjipe er at dette opprinnelig er et apeberget rop. . .

Kommentar

Working...