Stemningstråd LSK-RBK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Jeg er enig i at normal folkeskikk skal forekomme. Dog oppfatter mange det UFC oppfatter som god supporterkultur, som dårlig folkeskikk. Problemet er at UFC er opptatt av både tribuneliv og fotball, mens dere utelukkende bryr dere om fotball.
    Litt uklart hvem "dere" som du sikter til er. Øvre Felt C er nok litt for sammensatt til at det går. Noen står stille og holder kjeft, andre, som Ultras Winses Fanatics (to stykker), synger på stort sett det som er. Vi er heller ikke fremmed for hopping, dansing og andre ablegøyer, som f.eks. ras, selv om dette har gått av moten.

UWF har aldri hatt noen problemer med UFC, snarere tvert i mot. Går du igjennom tidligere poster på forumet har, så vil du finne at vi stort sett er enige i ting og tang. Ikke minst stillhetsaksjonen og hva som skal synges angående Batongen til Occean...

Dere tollererer ikke flagging under matchen, UFC ønsker i større grad flagging da det gir en kul visuell effekt.
    Jeg tolererer flagging. Hvis du leser denne tråden, så påpeker jeg gjentatte ganger at flagginga i år har vært bra, og at den har vært bedre enn i fjor.

Problemet var som sagt i går, og det var et enslig flagg som gikk hele tiden. Dette var ingen kul visuell effekt, kun utrolig irriterende. Veldig mange "klikka", og det kom som kjent til håndgemeng.

Folkeskikk handler ikke om alder, jeg opplever stadig både gamle og unge som ikke kan oppføre seg under match. Det er ingen automatikk i at du kan oppføre deg som folk selv om du har stått 30 år på feltet, Benny.
    Helt klart. Drittoppførsel kjenner ingen aldersgrenser. Selv håper jeg stort sett jeg har oppført meg bra siden jeg debuterte under bua i 1992. Jeg har aldri kastet noe på noen, slått noen eller ødelagt fotballopplevelsen til noen.

Jeg skal innrømme at jeg har vært full og ramlet ned tribunen, spydd på en fyr, kalt dommere horekunder og klina med damer fra motstanderlaget.

Det jeg aldri har opplevd i omfattende grad hos LSK, er håndgemeng mellom supportere fra samme lag. Dette er en uting jeg forbinder med andre klubber.

Derfor har jeg engasjert meg litt i denne debatten. Oppforder også andre som ønsker å holde et saklig nivå til å gjøre det.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• taraldsen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2006
      • 161

Hva med å lage bare sitte plasser da? og gratis utdelig av pledd og kakao på kalde kvelds kamper? Det hadde vell vært drømmen det! =)

btw, synes det er rart at voksene folk står i sipper for at de ikke får med seg hver cm ballen triller pga folk viser glede og engasjemang på en SYNGENDE STÅ tribune. Når voksene folk begynner å hive papir og slenger barnslige kommentarer til folk som er flere år yngre en seg da spørr jeg meg selv om hva som egentlig foregår oppi hue til folk.... Ta for eksempel den skallete mannen med briller som så godt voksen ut står å vinker oss på 20+ opp til han for at han vil sloss å står å viser fingern.. Ærlig talt, da er det på tide med noen timer oss en proffesjonel....
      At ting kan irritere folk kan jeg lett forstå, men hvis det er et så stort problem (som det aldri har vært før) så kan man ikke bare tenke seg om å bruke det lille vette man har i hue å stelle seg et annet sted da... Er jo faen meg ikke værre.. Spesielt når man VET at vi flagger mye og er veldig engasjerte.. Jeg selv var ikke en av de som stod i første rekke å skulle lage bråk, men så fort jeg snur meg står folk å leker apekatt.. flaut...

For de av dere som presterer å legge den fantastiske kampen som var i går i skyggen av ET FLAGG!! pakk sjerfe å se på curling istedet..

Kommentar

• UFM1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 2008

får LSK bot for at trønderfaen blussa i går?!!
        Lillestrøm

Kommentar

• rodeo
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Sep 2006
          • 109

Opprinnelig skrevet av UFM1
          får LSK bot for at trønderfaen blussa i går?!!
          Det tror jeg nok. Får nok bot pga. dårlig sikkerhet/kroppsvisitering. Vet ikke om kjernen blir bøtlagt, men vet at det ble gitt bøter individuelt til de som blusset.

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Boten bør jo i så fall videresendes til onkel politi. Er det ikke de som står for ransakingnen?

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Serbern
              Boten bør jo i så fall videresendes til onkel politi. Er det ikke de som står for ransakingnen?
              Nei, er vel vekterene (securitas eller hafslund).
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• rodeo
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Sep 2006
                • 109

Usikker. Vet bare at både Sandefjord og Vålerenga ble bøtelagt etter at en av Vålerengas tilhengerer tok i bruk ulovlig pyroteknikk, samt kasting av gjenstand mot en Sandefjord-spiller. Mener å huske at Sandefjord fikk bot pga. for dårlig sikkerhet/kroppsvisitering.

Det følger av Sikkerhets- og arrangementsbestemmelser 2007, at arrangørklubben skal føre kontroll ved arenaenes innganger, blant annet for å unngå at forbudte effekter medtas inn på arenaen. Brudd på denne bestemmelsen er sanksjonerbart etter Sanksjonsreglementet.

Kommentar

• Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

Opprinnelig skrevet av xeR
                  Vekterne ser på billettene, onkel ransaker?

Kommentar

• rodeo
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2006
                    • 109

Begge firmaene faktisk!

Kommentar

• xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

Vekterne ser på billettene, onkel ransaker?
                      Ikke ved sesongkortinngangen ihvertfall..

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av rodeo
                        Begge firmaene faktisk!
                        Får vi bot så bør den sendes videre til hafslund synes jeg. Så ber vi dem betale fra samme konto de bruker når de overfører sponsorkroner til bydelslaget..

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Ikke ved sesongkortinngangen ihvertfall..
                          Er sånn på inngangen til rb. Jeg ble ransaka av en poltimann. Han lurte på om jeg hadde noe i lommene, og kjente etter.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Er sånn på inngangen til rb. Jeg ble ransaka av en poltimann. Han lurte på om jeg hadde noe i lommene, og kjente etter.
                            hva svarte du da? "Ja, men det ligger virkelig langt nede i lomma".

Kan ikke huske sist jeg ble ransaka av onkel. Blir alltid ransaka av vektere.

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Siden du spør: Felt C var UFC-løst i 6 kamper i 2006. Ifølge Arild Myklebust var det helt jævlig på felt C i den perioden. Det er rimelig å anta at det hadde en sammenheng med vår ikke-tilstedeværelse (finn et bedre ord, Torolf).
                              Prøv "vårt fravær".

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Prøv "vårt fravær".
                                "vår manglende tilstedeværelse!

godkjent?

Kommentar

• Fjeller'n
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 905

Kan ikke huske sist jeg ble ransaka av onkel. Blir alltid ransaka av vektere.

Jeg har aldri blitt ransaka. Men det hender jeg blir utsatt for noe som med litt velvilje kan kalles for en beføling; et lett, lett stryk nedover siden på torsoen. Jeg kunne smuglet med meg en hel småbarnsfamilie og en familiepakke med bluss under jakka/frakken uten at noen ville reagert. Klubben bør vurdere om disse vekterne er verdt pengene.

Stian
                                  "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• Kølla Riisa
                                    Seniormedlem
                                    • Jun 2004
                                    • 1021

Jeg synes det burde være en selvfølge at fanatisk støtte til LSK burde gå foran om å folk ser eller ikke hele tiden.

Vi snakker om et supporterfelt, og når de i tillegg kun er ett sted det er noe begrenset sikt er det virkelig ingenting å klage over.

Argumentet om at det hadde blitt tomt øverst på felt c hvis alle de som ikke likte flagg hadde funnet seg en annen pålass kjøper jeg ikke.
                                    Vi opplever i stor grad at det begynner å bli en fast kjerne bak UFC med yngre engasjerte folk som ikke er allergiske for den kulturen vi ønsker å ha på felt c.

Det ideelle hadde vært med om det hadde vært fylt opp fra UFC og oppover med flaggeglade mennesker og jeg tror det kan la seg gjøre i løpet av ett års tid.

Utviklingen går ihvertfall riktig vei.

Kommentar

• Ted Nugent
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 851

Kroppsvisiteringen i går var ganske morsom, i inngangen ved RB var det en politimann og en ganske så OK blond politikvinne som sto for "befølingen". Det var selvfølgelig kø for å bli kroppsvisitert av blondinen, mens ingen sto i kø foran mannen. Det hele endte med at politiblondinen måtte si ifra at det var lov å stå i den andre køen også. Jeg flyttet meg selvsagt ikke fra min plass i blondinekøen.

Kommentar

• Cruz
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 398

Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                                        Bra stemning igår synes jeg... det var tilogmed litt trøkk på Strømmen Storsenter der jeg satt
                                        Magisk trøkk på Felt O, rad 8, plass 53-56 igår. Deilig aggressiv stemning, sang, elendig humor, hopp og sprett og litt tjo og hei på slutten. Kred også til ytre rad 9 for fin-fin hopping. SS viste potensiale igår, startet et par runder med "Lillestrøm klapp-klapp-klapp" og svarte Feltet med "Heia heia heia Kanaris". Moro!
                                        Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jun 2006
                                          • 196

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                          Argumentet om at det hadde blitt tomt øverst på felt c hvis alle de som ikke likte flagg hadde funnet seg en annen pålass kjøper jeg ikke.
                                          Vi opplever i stor grad at det begynner å bli en fast kjerne bak UFC med yngre engasjerte folk som ikke er allergiske for den kulturen vi ønsker å ha på felt c.

Utviklingen går ihvertfall riktig vei.

Hva mener du med dette? At disse ikke yter nok? Vil eller si at de som står over oss disse i 30-40-50 årsalderen er med problematisk enn disse ungdommene. Ser det som mer positivt å ha en ungdoms gjeng bak UFC enn eldre mennekser!
                                          VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

Working...