Takk HELE Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lillestroom
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1020

    #21
    Søgård, Riise, Rambekk og Brenne liker jeg godt. De er veldig opptatt av publikum og sånn. Og jeg blir skikkelig glad når jeg ser at Rambekk "tenner"
    kanari-fansen før kamp, og når Søgård viser glede foran kanari-fansen etter seier. Det viser at de bryr seg om oss, og det er veldig viktig. Så mye som vi gir til dem, så bør dem gi noe tilbake også.

    Og til dere som sitter hver kamp, man kan være ekte supporter selv om man sitter,f. eks. så har ikke alle god nok helse til å stå å se kamp i 90 minutter. Og ja..Jeg er enig i at ALLE spillerne burde ta runden rundt.

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      #22
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Det er i motgang støtten er viktig.
      Er det mer lovlig å holde kjeft når man ligger under enn når man leder? Støtte bør man vise både i med- og motgang. Skal man velge, så bør man definitivt velge motgang.
      Støtte er vel ikke ensbetydende med p være galmann på tribunen. Fotballspillere har en jobb som er sinnsykt prestasjonsorientert, at fansen ikke skal kunne, til en viss grad, gjenspeile dette er for meg galt.

      Sier ikke at man skal pipe ut spillerne. Men mener det ikke er noe galt med at de føler at det de leverer ikke er godt nok. Om trøkket fra tribunen er like stort om man ligger under 1-5 mot Brann eller leder 4-1 mot RBK er det vel noe galt.

      Så kan man kanskje si at når spillergruppa ikke presterer trenger de støtte. Ja, selvsagt! Men sett ikke støtte i motgang lik entusiasme i medgang. Trekkes spillerne dypere inn i motgang ved slike reaksjoner er jeg bekymret. Da bør de vel lære seg å håndtere at jobben deres er prestasjonsorientert, eller finne seg noe annet å drive med.

      Tilbake til start - alle spillerne bør takke hele sitt publikum, når de vinner.
      Taper de ser jeg ikke noe problem med at alle på sittetribunene forlater Åråsen i det fløyta går.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Opprinnelig skrevet av Øyvind
        Støtte er vel ikke ensbetydende med p være galmann på tribunen. Fotballspillere har en jobb som er sinnsykt prestasjonsorientert, at fansen ikke skal kunne, til en viss grad, gjenspeile dette er for meg galt.

        Sier ikke at man skal pipe ut spillerne. Men mener det ikke er noe galt med at de føler at det de leverer ikke er godt nok. Om trøkket fra tribunen er like stort om man ligger under 1-5 mot Brann eller leder 4-1 mot RBK er det vel noe galt.

        Så kan man kanskje si at når spillergruppa ikke presterer trenger de støtte. Ja, selvsagt! Men sett ikke støtte i motgang lik entusiasme i medgang. Trekkes spillerne dypere inn i motgang ved slike reaksjoner er jeg bekymret. Da bør de vel lære seg å håndtere at jobben deres er prestasjonsorientert, eller finne seg noe annet å drive med.

        Tilbake til start - alle spillerne bør takke hele sitt publikum, når de vinner.
        Taper de ser jeg ikke noe problem med at alle på sittetribunene forlater Åråsen i det fløyta går.
        Disse holdningene går i mot KFLs kjerneverdier. I KFL støtter vi laget like mye i motgang som i medgang og det skal vi fortsette med!
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #24
          det å på noe vis vise at man ikke er fornøyd med lagets prestasjoner er stort sett unødvendig da spillerne selv nok skjønner at det de har gjort ikke er bra nok når ting går galt, la Bataljonen og Klanen ta seg av slike ting , det er de gode på ...... å vise misnøye når ikke ting går helt slik det skal.

          ikke sikkert mange er så enig med meg i dette MEN...... det er når ting ikke går helt etter planen at støtten trengs som mest, klart at når laget leder og KFL synger som faen at laget blir tent til å kjøre på enda mere , men når ting går litt tyngre og laget kanskje ligger litt nedi gropa kan det trengs enda mere, hvis vi da skulle begynne å vise vår misnøye mot dem ville det absolutt ikke hjelpe noe tror jeg, det er da støtten trengs som værst, synge og muntre dem opp i stedet for å psyke dem enda mere ned.
          Når ting går litt dårlig og KFL synger og støtter gutta skjønner de at de har ikke gjort jobben sin i dag, men de skjønner også at KFL er der for dem og de vil kjempe som faen.

          At støtte hjelper når ting ikke går slik man vil er jo så og si bevist, se på karjeng skandalen, gutta tapte som pokker, KFL sang som pokker og gjorde sitt beste, for dem som har glemt dette alt for fort se her hva noen av spillerne sier etter den fadesenmot karjæng eller hva faen de het , og rett etter kampen mot godset.

          Espen :
          Samspillet mellom spillera og fansen var også Fetsundrånern sitt mantra etter kampen.

          - Vi spiller på samme lag og alle vi ønsker akkurat det samme, nemlig å vinne fotballkamper. Da er det jævlig viktig at fansen støtter oss og bakker oss opp. Fikk frysninger langt oppover ryggen i dag da jeg hørte hvordan fansen stod bak oss og trøkka til, fra før vi kom ut på oppvarminga. Fantastisk.


          Kippe:
          Som kaptein og en av bærebjelkene i laget, hva skjedde etter fadesen i Luxemburg?

          - Alle spillera skjønte at det vi leverte ikke var godt nok og var forferdelig skuffa, men på en annen side, så måtte vi bare glemme den kampen og fokusere på neste og få heva oss de nødvendige hakkene. Da var det litt galgenhumor som måtte til for å komme videre.

          - Var snakk om aksjoner fra fansen før kampen i dag, men det blei det ingenting av. Hvor viktig var det?

          - Veldig viktig. Vi vet godt at vi dreit oss ut i Luxemburg, men det vi trenger da er at fansen står bak oss og pusher oss frem, ikke syter og klager. Det klarer vi å gjøre sjøl. Vi er antagelig våre største kritikere.


          Tom nordlie:

          - Dere får fansen med dere i dag?

          - Fansen er fantastiske og løfter laget på banen i dag og i dag mener jeg at vi ga noe tilbake også i form av innsats og ikke minst seier


          som en av dem nevnte : vi vil det samme, at laget skal vinne og da er støtten viktig, kan det da være noen tvil om hva som er rett?
          Hvis folk som sier dem elsker fugla da vil vise sin misnøye på noe vis hjelper man ikke laget, de sier støtten er viktig og da tror jeg dem på det




          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Øyvind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2006
            • 292

            #25
            Hm, faren for forumialt selvmord er så absolutt til stede, så et par presiseringer fra min side..

            Jeg mener støtte til laget er bra, veldig bra. Dette på alle prestasjonsnivåer. Her er KFL enestående, og noe alle som går på Åråsen har glede av.

            Mitt utganspunkt i denne diskusjonenen var altså at jeg syne spillerne burde takke hele sitt publikum. Mot dette er det anført at det jevne Åråsenpublikumet ikke støtter laget like godt som KFL, ref Torolf. Dette mener jeg ikke burde være et godt nok argument for å droppe en takkerunde.

            Roy mener så at det er bedre å holde kjeft i medgang, enn i motgang. Igjen er jeg uenig, da med utgangspunkt for Åråsen (sett bort fra KFL). Jeg vil anta at mange går på Åråsen for å bli underholdt, ikke alle er like lideskapelige. Disse tilskuerne vil naturlig nok verdsette underholdningen, tiljuble denne, men være mer stille i motgang. Likevel mener jeg at laget kan bygge en sterkere entusiasme fra disse tilskuerne gjennom å bedre kontakten mellom publikum og lag, da gjennom en takkerunde etter kampen.

            Så til slutt, jeg mener at man ikke skal fradømme disse tilskuerne en takk fra laget, selvom de ikke har det samme engasjementet som KFL. Her refererer jeg til innlegget til Lars om hvilken verdi det vi her snakker om kan tilføre klubben laget.

            Derfor altså kred til KFL, støtte er viktig og bra i medgang som i motgang, og gjør opplevelsen av å gå på Åråsen større. Men gir ikke enerett på takk fra laget.

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #26
              Opprinnelig skrevet av Øyvind
              Derfor altså kred til KFL, støtte er viktig og bra i medgang som i motgang, og gjør opplevelsen av å gå på Åråsen større. Men gir ikke enerett på takk fra laget.
              nei ikke enerett, men førsterett.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                Opprinnelig skrevet av Øyvind
                Roy mener så at det er bedre å holde kjeft i medgang, enn i motgang. Igjen er jeg uenig, da med utgangspunkt for Åråsen (sett bort fra KFL). Jeg vil anta at mange går på Åråsen for å bli underholdt, ikke alle er like lideskapelige. Disse tilskuerne vil naturlig nok verdsette underholdningen, tiljuble denne, men være mer stille i motgang.
                Jeg bestrider ikke at det er mer naturlig, i hvert fall for de fleste, å vise mer støtte i medgang enn motgang.

                Du svarer som om du mener at medgangsstøtte er viktigere enn motgangsstøtte, men det videre resonnementet ditt går ikke på hva som er best, men hva som er mest naturlig.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Jeg bestrider ikke at det er mer naturlig, i hvert fall for de fleste, å vise mer støtte i medgang enn motgang.

                  Du svarer som om du mener at medgangsstøtte er viktigere enn motgangsstøtte, men det videre resonnementet ditt går ikke på hva som er best, men hva som er mest naturlig.
                  Jeg mener motgangsstøtte er like viktig som medgangsstøtte, kanskje viktigere.

                  Mitt poeng er at man ikke kan vente seg motgangsentusiasme fra den jevne tilskuer. Og denne manglende motgangsentusiasme, da ikke entusiasme for motgang vel og merke, ikke skal være en grunn god nok til ikke å takke den jevne tilskuer etter kamp.

                  Kanskje denne nå mye omtalte takken vil gjøre motgangsentusiasme mer naturlig for den jevne tilskuer, og dette ville jo vært bra! Men, her er vi jo inne på en klassisk høna-eller-egget...

                  Vi begynner vel å nærme oss enighet her...

                  Kommentar

                  • rugbar
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2007
                    • 152

                    #29
                    stakkars menske

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Takk er noe man gjør seg fortjent til. Støtt laget like godt som kanarifeltet, så skal du se at de tar runden innom dere også.
                    stakars menske...
                    Synger selv for fugla, men du må skjønne at det er andre måter å støtte laget en din egen... Tror du det hade vært kult om de eneste som var på Åråsen var de som står i kanarifansen (de du tydlig mener er de eneste verdige tilskerene)???

                    tenk deg om!

                    Kommentar

                    • Gullstrupa
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2005
                      • 190

                      #30
                      Er det noen som har tenkt tanken at ikke alle lsk spillerene er så begeistret for fansen?
                      Di fleste fotballspillerene i dag spiller kun for seg selv og familen, ikke fansen.
                      Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                        Er det noen som har tenkt tanken at ikke alle lsk spillerene er så begeistret for fansen?
                        Di fleste fotballspillerene i dag spiller kun for seg selv og familen, ikke fansen.

                        Svar meg på en ting. Synes ikke du det er gøy når noen synes du gjør en god jobb? Tilogmed støtter deg når du ikke gjør en like god jobb..

                        Hadde jeg hatt 2000 mennesker som hadde syngi for meg mens jeg serverte pølser hadde jeg blitt rørt til tårer.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • LSK N/B
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 830

                          #32
                          Synes sånne tråder som dette utviklet seg til er patetiske. Å rangere supportere blir bare feil, kan ikke bare alle akseptere at folk STØTTER sportsklubben på forskjellige måter. Det dummeste argumentet jeg ser er: Jeg synger derfor er jeg en bedre supporter en deg.
                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                          Nei til NFF!

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                            Det dummeste argumentet jeg ser er: Jeg synger derfor er jeg en bedre supporter en deg.
                            logisk tenkt er det jo ikke helt feil da en syngende supporter bidrar med penger i kassa OG vokal støtte som spillerne har uttalt at er meget viktig for dem, en som ikke synger er jo ikke med å støtte laget 100% like mye som en som synger da ? hehe , fyr løs :-)
                            men å si noen er bedre supporter enn den andre er vel kanskje feil måte å si det på ?
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                              Synes sånne tråder som dette utviklet seg til er patetiske. Å rangere supportere blir bare feil, kan ikke bare alle akseptere at folk STØTTER sportsklubben på forskjellige måter. Det dummeste argumentet jeg ser er: Jeg synger derfor er jeg en bedre supporter en deg.
                              Tullball. Akkurat som man kan rangere gode og dårlige fotballspillere så kan man rangere gode og ikke fullt så gode supportere. Dårlige supportere vil jeg kanskje ikke kalle dem, for det høres dårligere ut enn å være nøytral. Det er de jo slett ikke.

                              Øverst på rangstiden av supportere finner man de som ofrer all sin fritid på frivillig arbeid som tifo, KFL-arbeid og annet, ser nesten alle Fugla-kamper, og synger og hopper både i med- og motgang.

                              Personlig ligger jeg ekstremt langt bak de beste supporterne som bruker all sin fritid og som reiser på flere borteturer enn meg. Jeg aksepterer at de er bedre supportere enn meg. Det samme syns jeg de ikke-syngende burde innse.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

                                #35
                                Det er andre faktorer som spiller inn også, jeg vil si at de som klarer 26+7 kamper er de beste supporterne, tenke å reise til ALLE kampene, det er bra.

                                Selv syms jeg at jeg er over gjennomsnittet, nesten bare fordi jeg var i Tromsø
                                Håkon Henriksen
                                -
                                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                -
                                ALT FOR FUGLA

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                  Det er andre faktorer som spiller inn også, jeg vil si at de som klarer 26+7 kamper er de beste supporterne, tenke å reise til ALLE kampene, det er bra.
                                  Andre faktorer?
                                  Jeg nevnte da denne faktoren?
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Andre faktorer?
                                    Jeg nevnte da denne faktoren?
                                    Sitteplasser koster mer enn ståplasser blandt annet. Dermed bidrar de mer til klubbkassen. Det er klart det ikke er svart/hvitt. Men en supporter som bidrar med masse penger, stiller på alle kamper, synger, hopper etc etc stiller sikkert først i køen...

                                    Kommentar

                                    • O'bello
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2007
                                      • 72

                                      #38
                                      Piff paff

                                      Piff paff. Hvilken "kategori" supportere trur dere spillerne hadde rangert høyest... og hadde foretrukket på tribunen hvis de måtte velge (ja da, meget hypotetisk, men illustrerende). Der har du svaret på de beste supporterne... for laget!

                                      LSK er avhengig av tilskuere på kamper - er faktisk litt økonomi involvert i fotball. Dette er også av betydning for oss, slik at vi fortsatt kan synge oss hese i toppen av tippeligaen.

                                      LSK er avhengig av alle typer supportere. Også er vi vel enige om at all støtte er god støtte. Men gjerne mer av alt!!

                                      Faen, gleder meg til køppfinalen...
                                      Team Wenche Myhre

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                        Tullball. Akkurat som man kan rangere gode og dårlige fotballspillere så kan man rangere gode og ikke fullt så gode supportere. Dårlige supportere vil jeg kanskje ikke kalle dem, for det høres dårligere ut enn å være nøytral. Det er de jo slett ikke.

                                        Øverst på rangstiden av supportere finner man de som ofrer all sin fritid på frivillig arbeid som tifo, KFL-arbeid og annet, ser nesten alle Fugla-kamper, og synger og hopper både i med- og motgang.

                                        Personlig ligger jeg ekstremt langt bak de beste supporterne som bruker all sin fritid og som reiser på flere borteturer enn meg. Jeg aksepterer at de er bedre supportere enn meg. Det samme syns jeg de ikke-syngende burde innse.
                                        Så da kan man si at OO er bedre fotballspiller en Kippe pga at han skårer mer mål. Blir bare tullete.

                                        Kred til de som ofrer all fritid på LSK som tifo gruppa ol, jeg er imponert, men det gir de ikke rett til å se ned på ca 70% av tilskuerene på Åråsen. Uten oss sittere, hadde vel tilskuertallet på åråsen blitt ca 2000. Hvor moro hadde det blitt? Personlig bruker jeg mye tid på sportsklubben utover kampene, og støtter og forsvarer de både i mot- og medgang.

                                        Så i stede for å kritisere de som fatisk kommer på Åråsen, Hadde det ikke vært bedre om man brukte den energien for å få flere til å komme?
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        • Larsk
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 1053

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Svar meg på en ting. Synes ikke du det er gøy når noen synes du gjør en god jobb? Tilogmed støtter deg når du ikke gjør en like god jobb..

                                          Hadde jeg hatt 2000 mennesker som hadde syngi for meg mens jeg serverte pølser hadde jeg blitt rørt til tårer.

                                          opplevd detta før??
                                          !!Gunners!!

                                          Kommentar

                                          Working...