Stemningstråd LSK-Haugesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #61
    Ta dette som ren og skjær konstruktiv kritikk, og ikke som noen sutrete eller grinebitende klage. Forsangerne gjør en formidabel jobb for å få igang sanger, men på søndag kunne muligens noe blitt gjort annederledes.

    Det ble påpekt av flere før finalen, at nøkkelen til den gode stemninga kunne ligge i plasseringen av forsangerne. Av det jeg så, var det kun forsangere til høyre på tribunen, borte ved Mental Boys. Ville det ikke vært en idé å spre seg litt mer utover tribunen, spesielt bort til motsatte ende av tribunen? Jeg var selv på bortekampen på tippeligaens desidert dårligste stemningstribune, Marienlyst. Her plasserte forsangerne seg strategisk sett veldig bra, og det så ut til å fungere meget bra også, forholdene til tross.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • mr.sandass
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 972

      #62
      Forsangerne var plassert som vi pleier på Ullevål. Men folk var nervøse, det var trangt og folk som lommemannen slet sikkert med ekstreme fyllenerver. Men faen heller. Lydtoppene var det Europaklasse over.
      www.ultrasfeltc.net

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #63
        Det var 5 forsangerfelt

        oppgang 1 Råholt
        oppgang 2 MB
        oppgang 3 UFC
        mellom Råholt og MB var det ett felt
        mellom MB og UFC var det ett felt
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          #64
          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          Det var 5 forsangerfelt

          oppgang 1 Råholt
          oppgang 2 MB
          oppgang 3 UFC
          mellom Råholt og MB var det ett felt
          mellom MB og UFC var det ett felt
          Da var det oppklart. Det virket allikevel som at det fungerte best å dra igang sanger fra oppgang 2, og så bortover mot resten av tribunen. Kanskje fordi det ble benytta megafon der. Eller hadde alle de andre forsangerfeltene også det?

          - En mulig blind fotograf.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • VallerudKanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 308

            #65
            Stod for en gangs skyld langt mot høyre, vanligvis øverst bak mål, og her var det til dels grei synging. Ved å synge HELE tiden, når det ble sunget selvfølgelig, var vi endel som bidro til at flere som tydelig ikke på Åråsen er syngende supportere, sang! T.o.m. legenden fra Hakadal, Bjarne Sognæs, dro noen strofer i 1. omgang.

            Blussinga var KONGE! Den nå fylte tifokassa dekker vel bota, he he...?
            Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #66
              Opprinnelig skrevet av EtterstadKanari
              Stod for en gangs skyld langt mot høyre, vanligvis øverst bak mål, og her var det til dels grei synging. Ved å synge HELE tiden, når det ble sunget selvfølgelig, var vi endel som bidro til at flere som tydelig ikke på Åråsen er syngende supportere, sang! T.o.m. legenden fra Hakadal, Bjarne Sognæs, dro noen strofer i 1. omgang.

              Blussinga var KONGE! Den nå fylte tifokassa dekker vel bota, he he...?
              Det var ikke fuglatifo som stod bak dette, så hvis det skulle komme en bot går ikke det fra den kassa. En kasse som slettes ikke er fylt heller forresten. Tifoen i går kostet noen ti-tusener.
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

                #67
                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                Da var det oppklart. Det virket allikevel som at det fungerte best å dra igang sanger fra oppgang 2, og så bortover mot resten av tribunen. Kanskje fordi det ble benytta megafon der. Eller hadde alle de andre forsangerfeltene også det?

                - En mulig blind fotograf.
                Det var megafon hos UFC også. Synginga gikk akkurat som forventa syns jeg.
                www.ultrasfeltc.net

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Det virket allikevel som at det fungerte best å dra igang sanger fra oppgang 2, og så bortover mot resten av tribunen.
                  Det er alltid forsangerfeltet ved hovedforsanger Tommy som starter de fleste sangene.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                    Det var megafon hos UFC også. Synginga gikk akkurat som forventa syns jeg.
                    Som forventa er nok godt mulig, men langt ifra eksemplarisk i første omgang mener nå jeg. Vi får legge skylda på nervøsiteten.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • VallerudKanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2004
                      • 308

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Det var ikke fuglatifo som stod bak dette, så hvis det skulle komme en bot går ikke det fra den kassa. En kasse som slettes ikke er fylt heller forresten. Tifoen i går kostet noen ti-tusener.
                      Ja, har fått forståelsen av at blussinga var organisert av KFL og organisasjonsmessig ikke av FuglaTifo. Uansett en uforglemmelig opplevelse av en som var passe fjortis sist en pokal ble henta hjem. Nå forstår jeg far min sine nærmest ubeskrivelige fortellinger fra gylne tider på sytti- og åttitallet...

                      Det oppfordres til ytterligere donasjoner til FuglaTifo, uavhengig av "eierskap" til blussinga forøvrig! Som alltid, strålende arbeid!
                      Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        #71
                        Jeg synes det var skuffende. Jeg stod i første omgang der hvor VG møter hafslund og det var det stille rundt meg. Det var riktignok barnemødre og masse små unger som løp rundt der og mange var ikke så veldig lysten på å synge. Så han stakkars forsangeren prøvde å dra i gang noe gang på gang ,men det var rett og slett ikke stemning til det.

                        I andre omgang var jeg lei av at folk så rart på meg fordi jeg sang. Jeg synger nok litt falskt til tider (har mine sikre kilder), men man gjør jo så godt man kan og lydtrøkk burde være det som teller. Flyttet meg over til andre siden (nær postbanken) og her var det vesentlig bedre, men fortsatt klarer feltet seg på åråsen seg vesentlig bedre igjennom en kamp. Jeg håper på bedre bilettfordeling til neste år.

                        Men når det tok av så har det vært et lydnivå som jeg knapt har hørt maken til på ullevål.
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • kfl-loffen
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Oct 2007
                          • 46

                          #72
                          som jeg har sagt tidligere i en annen tråd : lillestrøm har satt en ny standard på tifo og supporter engasjement i norge!!... helt sykt med blussing etter kampen... tror alle på ullevål fikk seg en overraskelse der ja
                          I år så tar vi potetgull!!

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av kfl-loffen
                            som jeg har sagt tidligere i en annen tråd : lillestrøm har satt en ny standard på tifo og supporter engasjement i norge!!... helt sykt med blussing etter kampen... tror alle på ullevål fikk seg en overraskelse der ja
                            Nu vel. Er da flere enn oss som har hatt bra tifo og blussing i år
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • kfl-loffen
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Oct 2007
                              • 46

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                              Nu vel. Er da flere enn oss som har hatt bra tifo og blussing i år
                              det er sant men det vi hadde på ullevål er det vel sjelden man ser på en fotballbane i norge.. eller? jeg kan ikke huske å ha sett så mye bluss på en bane i år..
                              I år så tar vi potetgull!!

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #75
                                mulig det bare er jeg som har gått glipp av det menneh...... finnes det ikke en eneste film av tifoen ?? jeg vil se tifoen !! har sett den på bilder men jeg vil se den på film !
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                  mulig det bare er jeg som har gått glipp av det menneh...... finnes det ikke en eneste film av tifoen ?? jeg vil se tifoen !! har sett den på bilder men jeg vil se den på film !
                                  Download music, movies, games, software and much more. The Pirate Bay is the galaxy's most resilient BitTorrent site.

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                    takker :twisted:
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3404

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Det er alltid forsangerfeltet ved hovedforsanger Tommy som starter de fleste sangene.
                                      Stod til venstre for mål like ved forsangera, og på cupfinalen som flere andre kamper, har det blitt dratt i gang sanger når det har blitt stille. Inntrykket jeg sitter igjen med er at de andre delene av tribunen ikke er villig til å lytte, og heller drar i gang med en annen sang. Resultatet som da oppstår er at vi synger en sang og Tommy synger en annen, og resultatet er et kaos som umulig kan høres bra ut.

                                      Opprinnelig skrevet av kfl-loffen
                                      som jeg har sagt tidligere i en annen tråd : lillestrøm har satt en ny standard på tifo og supporter engasjement i norge!!... helt sykt med blussing etter kampen... tror alle på ullevål fikk seg en overraskelse der ja
                                      Når det gjelder blussinga, så har vi vel litt å lære av Bosnia, uten at jeg mener vi skal forsøke å overgå dem.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Kdlnor
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2003
                                        • 76

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av kfl-loffen
                                        det er sant men det vi hadde på ullevål er det vel sjelden man ser på en fotballbane i norge.. eller? jeg kan ikke huske å ha sett så mye bluss på en bane i år..
                                        Tifo'en var veldig bra og så ut til å fungere kjempefint.

                                        Men denne enorme begeistringen for blussingen fatter jeg ikke. Kan ikke skjønne at dette er så mye å skryte av i grunnen. Ikke er det noe man som fanklubb har funnet opp selv, og ikke er det lovlig heller. Dermed er det mange som oppfatter dette som negativt og får et negativt bilde av Kanarifansen.

                                        Personlig mener jeg bluss burde være lovlig på en fotballstadion og at det er fint å se på, men ikke så bra at det er noe det er verd å sette LSK i ett dårlig lys for, det er nettopp hva man gjør når man ikke holder seg innenfor regelverket.
                                        Last edited by Kdlnor; 14.11.2007, 11:35. Begrunnelse: Manglet et ord i teksten

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                          Tifo'en var veldig bra og så ut til å fungere kjempefint.

                                          Men denne enorme begeistringen for blussingen fatter jeg ikke. Kan ikke skjønne at dette er så mye å skryte av i grunnen. Ikke er det noe man som fanklubb har funnet opp selv, og ikke er det lovlig heller. Dermed er det mange som oppfatter dette som negativt og får et negativt bilde av Kanarifansen.

                                          Personlig mener jeg bluss burde være lovlig på en fotballstadion og at det er fint å se på, men ikke så bra at det er noe det er verd å sette LSK i ett dårlig lys for, det er nettopp hva man gjør når man ikke holder seg innenfor regelverket.
                                          Blussing, slik som på søndag, er kult. At man som fanklubb ikke har funnet det opp betyr jo ikke at det ikke er kult. Det var KFL som bestemte NÅR det skulle igangsettes og HVOR. Det var først og fremst "timingen" som gjorde dette spesielt bra.

                                          At det ikke er ulovlig, har heller ikke noe å si. Hva hvis det hadde vært ulovlig å stå? Skulle vi satt oss for å få goodwill?

                                          De eneste som er verdt å høre på synes jeg, er felles kanaris på VG øvre som sier de ikke fikk sett det de skulle eller andre som får astmaproblemer. At vi får motstand fra NFF og andre som forsøker å ødelegge stemningen, tar jeg med stor ro. Betyr som regel at vi har gjort noe bra...
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...