Bruk av LSK-effekter på byen i Oslo

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

Kanarifansen er en livlig gjeng og det er sikkert en del i Oslo som liker den levende supporterkulturen som vi har og som kunne tenkt seg å bli med.

Kanskje vi skulle ha organisert oss litt her med Oslo Kanaris og og drevi litt aktivt nettverk og rekruteringsjobbing. Kunne vært trivelig med litt sosiale treff med andre kanaris her i Oslo også. :idea:

Og så kanskje vi kunne danna en svær forsangergruppe noe ala Råholdt Kanaris på Åråsen. Så det på cupfinalen også. Vi trenger flere og større forsangergrupper
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

Var vel en del som hadde samling på en pub på St. Hanshaugen under bortekampene i fjor tror jeg? Dersom de fortsetter med det neste år skal jeg dukke opp der.
      Last edited by Henrik; 14.11.2007, 11:45. Begrunnelse: spelling

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

Opprinnelig skrevet av e.d
        Kanarifansen er en livlig gjeng og det er sikkert en del i Oslo som liker den levende supporterkulturen som vi har og som kunne tenkt seg å bli med.

Kanskje vi skulle ha organisert oss litt her med Oslo Kanaris og og drevi litt aktivt nettverk og rekruteringsjobbing. Kunne vært trivelig med litt sosiale treff med andre kanaris her i Oslo også. :idea:

Og så kanskje vi kunne danna en svær forsangergruppe noe ala Råholdt Kanaris på Åråsen. Så det på cupfinalen også. Vi trenger flere og større forsangergrupper
        God idè. Helt enig. Jeg tror det er mye i KFL og LSK som bør interessere mange Oslofolk.

Oslo Kanaris!!
        Bølerkanaris

Kommentar

• JMKANARI
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 170

Ja til LSK i alle norske byer!
          Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

Kommentar

• Yeti
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Nov 2007
            • 6

Vestkant Kanaris

Jeg er nok en av de få fra Oslo vest som heier på fugla.
            Her er det mange Lyn-fans, noe VIF, samt en del ymse. Man må huske på at Oslo er en by med sinnsykt mange innflyttere, og ikke alle har særlig tilhørighet til Oslo-lag. Når det er sagt bor jeg nå i Køben og rekrutterer dansker til Køben Kanaris. Kvelden før cupfinalen lærte jeg en del dansker Forza Fugla-sangen og vi fikk etterhvert med hele puben. Sykt bra stemning.
            Rekruttering er en god ting! Fugla i alle byer i hele verden!

Kommentar

• Slakter Fjes
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 288

Opprinnelig skrevet av chrissp
              Når jeg tok banen hjem i dag, så jeg to stykker med lue og skjerf med LSK på. Ingen med enga eller andre klubber. Dette er sjelden kost, men desto bedre.
              Har samme inntrykk da jeg på banen opp til Blindern de siste dager, utelukkende har sett Sportsklubben-effekter, og det hver eneste dag siden cupfinalen. Jeg har alltid visst vi har vært kraftig representert oppe på Blindern, men denne uken har det virkelig gått opp for folk hvor viktig det er å representere, og det myldrer av gult og sort rundt meg om dagen.

Forøvrig vil jeg gjøre oppmerksom på at det litt kalde været er en fantastisk anledning til å ikle seg lue, skjerf og andre ting som vi vet varmer ekstra godt!
              "And I never thought this life was possible.
              You're the yellow bird that I've been waiting for."
              Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

• ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

Satt nesten ved siden av en med skjerf på toget fra Oslo for et par-tre timer siden. Merklig nok satt begge og smilte. Heheh. Noen herifra jeg så eller?

Kommentar

• OsloFugl
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2005
                  • 46

Opprinnelig skrevet av e.d

Foreslår samling for Urban Kanaris på øvre felt A neste sesong. Der trengs det definitivt mer trøkk. Vicarious har lovet meg og kjøpe sesongkort på feltet neste år, så da blir det ihvertfall to stk Oslo Kanaris som skal kjøre mentalitet på øvre A annenhver søndag :twisted:

Når det gjelder byturer i Oslo med LSK effekter har jeg prøvd det ved et par anledninger uten nevneverdige problemer. Har riktignok holdt meg på vestsida av sentrum der blånesene stort sett skygger banen. Den mest LSK vennlige puben i tigerstaden må vel være Andys? Der hadde ihvertfall folk bak baren LSK trøyer på seg under Royal League finalen.

OsloFugl
                  Søndre Nordstrand Ultras

Kommentar

• chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

Hva kaller vi oss? Oslo Kanaris eller Urbane Kanaris? Kanskje Tiger Kanaris?
                    Bølerkanaris

Kommentar

• Cruz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 398

Opprinnelig skrevet av chrissp
                      Hva kaller vi oss?
                      Bønder i byen?
                      Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Heter ikke dere allerede UUK? ULTRAS URBAN KANARIS
                        ..................

Kommentar

• Slakter Fjes
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 288

Opprinnelig skrevet av Nordby
                          Satt nesten ved siden av en med skjerf på toget fra Oslo for et par-tre timer siden. Merklig nok satt begge og smilte. Heheh. Noen herifra jeg så eller?
                          Om det var ved tolvtiden kan det meget vel ha vært denne.

Foreslår forøvrig Oslo Kanaris, da navnet Urbane Kanaris kan virke noe pretensiøst all den tid mange av oss (de fleste?) er innflyttere.
                          "And I never thought this life was possible.
                          You're the yellow bird that I've been waiting for."
                          Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

• LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

Har kommet i problemer to ganger i Oslo pga. at jeg har gått med LSK-artikler.

Begge gangene på nøyaktig samme sted, utenfor gamle "Stedet" i Torggata.

Men dette er vel 10 år siden forrige gang. Stedet har blitt overtatt av tiger tiger og de vif-gutta som var glade i å lage bråk den gangen har vel enten blitt for gamle eller gått inn i mer organiserte former(casuals).
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

Opprinnelig skrevet av Slakter Fjes
                              Om det var ved tolvtiden kan det meget vel ha vært denne.

Foreslår forøvrig Oslo Kanaris, da navnet Urbane Kanaris kan virke noe pretensiøst all den tid mange av oss (de fleste?) er innflyttere.
                              Beklager å måtte skuffe deg, men var nok mer i 13-13.30 tiden

Kommentar

• Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

Opprinnelig skrevet av OsloFugl
                                Foreslår samling for Urban Kanaris på øvre felt A neste sesong. Der trengs det definitivt mer trøkk. Vicarious har lovet meg og kjøpe sesongkort på feltet neste år, så da blir det ihvertfall to stk Oslo Kanaris som skal kjøre mentalitet på øvre A annenhver søndag :twisted:
                                Jasså ja, du siterer meg på en uttalelse i et øyeblikks lykkerus? Men joa, blir fort til at jeg kjører sesongkortet neste år. 2008 skal bli en gylden sesong!

Hadde vært veldig bra å få lagd en liten gjeng ut av Oslo-kanaris ja. Se bortekamper på felles pub hadde også vært jævlig bra, da står det vel mellom Andy's og Sofie's. Så står vi sterkere samla om vi skulle snuble inn i Isko-boys eller girls også...

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Hadde vært veldig bra å få lagd en liten gjeng ut av Oslo-kanaris ja. Se bortekamper på felles pub hadde også vært jævlig bra, da står det vel mellom Andy's og Sofie's. Så står vi sterkere samla om vi skulle snuble inn i Isko-boys eller girls også...
                                  I følge denne tråden om Oslo-kanaris (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...?t=5227&page=9), så står det mellom Waldemars og Waldemars...

Spøk til alvor. Det hadde vært bra med felles steder, men ettersom Oslo er relativt stort i utstrekning, så kan man nok ikke belage seg på at det kan bli felles enighet om et sted. Tror nok vi bør satse på minst to steder, som ligger litt fra hverandre slik at adkomst blir lett.

Et ennet spørsmål er selvsagt om vi klarer fylle opp. Tidligere så har det vel knapt vært samlet mer enn ti kanaris i Oslo, uanhengig av tid og sted. Sofakrok ser ut til å friste mer desverre. Det så vi også mot VIF på Ullevaal i høst. Folk orka knapt å dra seg på kamp heller.

Men, vi får håpe det snur neste år, og at Oslo-kanaris blir bedre representert, både på pub og kamp. Synes forøvrig at denne diskusjonen om Oslo-kanaris bør flettes inn og fortsettes i en passende tråd, nemlig den om Oslo-kanaris.

PS. Vicarious: Med "Sofies", mener du det ved Bislett?
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Vicarious
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 391

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    (...)Synes forøvrig at denne diskusjonen om Oslo-kanaris bør flettes inn og fortsettes i en passende tråd, nemlig den om Oslo-kanaris.

PS. Vicarious: Med "Sofies", mener du det ved Bislett?
                                    Nå ble jeg usikker gitt... Jeg mener det stedet rett ved St.hanshaugen (mot Bislett) som jeg kan erindre att har blitt farga gult flere ganger før LSK-kamper i Oslo. Uansett støtter jeg gjerne Waldemars som valg av sted. Det man burde få til var at en pub lover å alltid vise LSK-bortekamper i bytte mot at vi alltid stiller feks. 10 mann.

Enig i at diskusjon om treffsteder for Oslo-kanaris bør tas i den rette tråden (som jeg ikke vet om er den du nevner, siden det later til å være en tråd der folk forteller om hvor de kommer fra).

Det jeg mente med å starte denne tråden var å advare folk mot å være eplekjekke i LSK-utstyr på byen i Oslo, og høre andres erfaringer om dette.

Kommentar

• Ellef
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Feb 2006
                                      • 112

Fargelegg hele Oslo i GULT OG SVART! Hehe. Jeg jobber i byen. Selvfølgelig var drakta på under dressjakka Tirsdagen. For en herlig følelse og se alle bydelsgutta krype til korset og gratulere.
                                      Wenche Myhre

Kommentar

• veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

Jeg synes det er litt kjipere å gå med gult i byen nå faktisk. Føles ut som om jeg er en "se på meg" type som viser farge pga. cuptriumf. Jeg liker bedre å vise farge når det er normale tider.

Forøvrig er jeg med i Oslogjengen! Av forslag hittil synes jeg "Bønda i byen" er artigs.
                                        Kanskje "Bønda i Oslo"?? For det er jo Lillestrøm som er BYEN!

Kommentar

• wænk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 2244

Jeg hadde på meg hjemmesnekra lue og gul/svart mariusgenser på siste banen hjem nå. Fikk et par fine kommentarer fra en kompisgjeng med middelaldrende menn. De sang masse fine hat-sanger og slikt til meg. Koste meg veldig jeg altså. De er tross alt bare misunnelige
                                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

Working...