Bruk av LSK-effekter på byen i Oslo

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicarious
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 391

Bruk av LSK-effekter på byen i Oslo

Jeg har lyst til å starte en tråd om dette.

Søndagens cup-triumf ble selvsagt feiret som seg hør og bør med øll og dram i Flisbyen. Men for oss Oslo-kanaris går det jo et siste tog hjem. Denne togturen ble legendarisk! Vi møtte en feststemt gjeng med likesinnede på stasjonen, og forvandlet bakerste vogna i kveldstoget til kanarifeltet-light med synging til den store gullmedaljen. ("Vi skal til bakerste vogna"-versjonen av 7 nation army bør kanskje gå inn som nasjonalsangen til Oslo-kanaris..). Og det stoppet ikke der... oppildnet av gullet og en god dag med alkoholinntak fortsatte vi med seiersparade oppover Karl Johan. En av gutta fikk tilogmed den lyse ideen at vi skulle marsjere inn på Bohemen og ta en øll der (noe jeg i ettertid egentlig er jævlig glad for at ble stoppa av dørvakta).

Istedet ble det ytterligere feiring på John's, som i utgangspunktet skal være et rimelig fotballnøytralt utested. Det er her det skjer at jeg og de 3 kompisene mine blir regelrett angrepet av ei fullstendig psyko Vålerenga-dame. Hun klikker fullstendig i vinkel av å se de gulfargede draktene våre og flyr rett i fleisen på oss. Selv fikk jeg vel tildelt cirka 3 slag i ansiktet og 2 spark på skinnleggen min, tilsvarende med de andre, og den ene kompisen min fikk trøya si revet i stykker. Hva faen skal en gjøre a? Kan ikke akkurat banke ei dame (selv om gudene skal vite at jeg hadde lyst), og hun ga seg ikke heller... Var helt umulig å snu ryggen til dama for å nyte seiers-Fernet'en i fred, jeg venta bare på å få et glass i bakhuet eller noe. Så vi måtte gå til det noe pysete steget å sladre til vakta, som antagelig også hadde mest sympati for et visst bydelslag. Han prøvde nærmest å gi oss selv skylda siden vi hadde drakter på oss. Og hadde ikke psyko-dama nærmest stått og panka løs på ryggen til den ene kompisen min når vakta kom, hadde hun vel ikke blitt kasta ut heller. Alt i alt, en rimelig dårlig avslutning på en ellers storartet dag.

Jeg tror vi bør innse at det er mye syke og hjerneskada folk ute på byen i Oslo, og at Vålerenga har en tendens til å tiltrekke seg mange av denne typen mennesker. Derfor vil jeg råde folk, samme hvor fristende det kan virke i alkoholpåvirket seiersrus: Hold dere unna å bruke LSK-effekter på byen i Oslo. Det er faen ikke verdt risken, så mange VIF-psykoer som går rundt fritt i byen.

Noen andre som har tilsvarende opplevelser?
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

Trist du skulle oppleve dette.

Jeg har vel aldri vært på byen i Oslo med supporterutstyr på, så akkurat det kjenner jeg ikke til. Derimot har jeg jo reist til og fra kamp iført gult og svart, og som jeg nevner i en annen tråd; jeg går med LSK-lue i Oslo.

Tror nok sannsynligheten for at noen "klikker" er rimelig mye større på byen enn ellers.

Jeg har opplevd å få et par tilrop og stygge blikk, men aldri noe alvorlig. At det er engafolk som gjør dette er ingen overraskelse. Lyn-supportere har nok mye bedre oppdragelse, selv om de er ekle på en helt annen måte.

Å ta en tur på Bohemen med LSK-effekter er nok ikke det lureste...
    Bølerkanaris

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Jeg tok toget hjem fra Lillestrøm ca. kl 23 på søndag. Og da var jeg i god form og følte for en øl til, så jeg svippa innom Mono. Der satt jeg i bakgården med fullt LSK-utstyr, og kom i kontakt med et par hyggelige folk som jeg slo ihjel en fin halvtime sammen med. Og han ene var Vif-supporter. Så det er nok litt hipp som happ hvem man møter på tror jeg.

Men på vei hjemover etterpå fikk jeg følgende slengt etter meg når jeg gikk forbi en jente og en gutt: "dra til helvete din jævla LSK-hore! Oslo tilhører Enga!". Og dette kom fra den stygge jenta.
      Jeg bare gliste hovmodig og tralla en fuglesang på min vei videre. Men det er da merkelig hvor aggressive og "tøffe" enkelte klansjenter skal være da?

Til dglsig går jeg i både LSK-lue og LSK-handsker her i Oslo. Og det hender også jeg flyr rundt i hettejakke med LSK-logo på. Har ikke opplevd noe ubehag med det enda. Noen blikk, ja, men det driter jeg langt i.

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7113

Stygg sak, trådstarter, men dessverre ikke så overraskende. Jeg har bodd i Oslo i snart ti år, men har aldri vært i bråk for å ha gått med skjerf eller lue med LSK-motiv. Noen kommentarer får man jo alltids, men de (få) gangene jeg er ute på byen, går jeg i sivil, for sikkerhets skyld.

Terskelen er lavere for å slå i fylla, og det er tross alt greiest å la være å provosere (selv om vel de aller fleste fornuftige mennesker ikke skjønner at det er mulig å la seg provosere av klesplagg).

Men jeg tror neppe at den gjengse VIF-supporter er så mye verre enn noen andre. Hadde noen kommet inn på Martins med VIF-drakt samme kveld som VIF hadde vunnet cupfinalen, hadde nok faren for to tette vært overhengende også der.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LSK-jenta
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 656

Sånn er det jo når det kommer folk med enga-klær ut på utestedene i Lillestrøm også.
          Yvonne

Kommentar

• Fritz
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 1033

Opprinnelig skrevet av chrissp
            Å ta en tur på Bohemen med LSK-effekter er nok ikke det lureste...
            Jeg var på Bohemen for å treffe en venninne etter en usedvanlig fuktig 16. mai-kamp i Skien, for noen år siden. I løpet av kvelden klarte jeg å skjelle ut Lars Bohinen, prøve meg på dama til en VIF-fyr, og å gå opp i ansiktet på en kar som jeg anklagde for å ha tråkket på skjerfet mitt (det var jeg selv som hadde tråkket på det). Jeg oppførte meg som et skikkelig rasshøl, og var en elendig ambassadør for Kanari-Fansen, og menneskeslekten forøvrig.

Resultatet av alt dette?
            - Lars Bohinen ba om unnskyldning for at han hadde slengt med leppa om LSK før sesongstart.
            - Fyren med dama ristet mildt på hodet, og ba meg pent om å holde meg unna.
            - Han som jeg anklagde for å ha tråkket på skjerfet mitt sa bare "dette vil du ikke, mister".

At jeg ikke fikk bank denne kvelden er et under, og jeg er rimelig sikker på at en VIF-supporter på Martin's som hadde oppført seg like uskikkelig som jeg gjorde den kvelden hadde flydd vannrett ut døra i løpet av fem minutter.

Både hos Klanen og hos oss finnes det folk som ikke klarer å oppføre seg etter et par glass for mye, men i all hovedsak er den gjengse Klansmann og Kanari-Fan en OK person. Er det så farlig å innse at det er sånn?

Kommentar

• Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

Hehe, heldig med den du.

Jeg mener på ingen måte å si at den gjengse Vålerenga-supporter er noe verre enn den gjengse KFL'er. Er kompis med mange VIF-folk som er både normale og tilogmed ålreite, samtidig som jeg på et par borteturer har sett de aller verste sidene av kanarifansen også.

Jeg er også enig i at det å gå på en klubbs stamsted i en annen klubbs supporterutstyr er både provoserende og ganske dumt, og at man da gjør seg fortjent til å få huden full.

Jeg mener allikevel at det vi opplevde på søndag var noe annerledes, fordi personen som angrep oss helt tydelig var syk i hodet. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier at hun var istand til å knuse et glass i bakhodet på en av oss, eller tilogmed bruke våpen. Da er det ikke morsomt lenger, og det kan på ingen måte forsvares hverken i Lillestrøm eller i Oslo samme hvor mye supporterutstyr en person går med.

Det jeg prøver å få fram er at jeg tror sjansen for å støte borti denne type local loonies er langt større i hovedstaden og knytta til VIF-miljøet enn noen andre steder i Norge. Så stor tror jeg sjansen er at det er lurt å ikke kødde med det. Har egentlig ikke innsett det selv før nå på søndag, og har stort sett syns det har vært en morsom ting å gå i LSK-drakt på byen i Oslo. Det er faenmeg fotball, ikke krig. Men syke personer kan du aldri gardere deg mot.

Kommentar

• Fritz
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 1033

Opprinnelig skrevet av Vicarious
                Det er faenmeg fotball, ikke krig. Men syke personer kan du aldri gardere deg mot.
                I det store og det hele enig med deg. Innlegget mitt var mer rettet mot de som faktisk tror på stereotypen om at alle VIF-fans er voldelige narkomane, som tagger ned Tom Lund-statuen mens de sniffer lim kjøpt for trygdepengene.

Sannheten er selvfølgelig at beskrivelsen over bare dekker ni av ti VIF-fans

Kommentar

• CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

Jeg har ikke feiret i Oslo, men unntaket av Tbanen til OsloS hvor det ble toget til lillestrøm. Ble noen tilrop fra Vifsupportere ,men det kan ha noe med at en med LSK drakt sa "Muhammed" til alle som var mørke i huden. Var heldigvis på toget til lillestrøm før det ble dratt igang "Vi pisser på vålenga".

I Bergen gikk det generellt ganske bra. Jeg gikk i skjerf , lue og 2stk flagg og tok meg en seiersrunde rundt i Bergen. Fikk noe tilsnakk av personer som sa de skulle gå til forskjellige personangrep ,men ingenting skjedde. Var også noen VIF supportere som skrek vålenga ut av vinduet fra bilen de passerte i. En mer hyggelig hendelse var at det kom en jente gående og det første hun sa "Har du sett noe så vakkert?! Kan jeg gi deg en klem?" Det ble en liten samtale og hun måtte jo selvfølgelig ta noen bilder..

Så det finnes også mer fornuftige kanaris som ikke gjør så mye ut av at de er supportere. Og duverden så deilig det er å hoverere over Bergensere som har vært i seiersrus i flere uker
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

Var på bislett kebab etter kampen, der var det bare lsk fans. Utrolig moro å se rundt 20 LSK supportere samlet i oslo

Kommentar

• scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

Vi var tre kanaris dressa opp i drakt og skjerf som var rimelig børste på Ivars Kro (det er IKKE kødd) på Grønland, natt til søndag. Dro innover etter at cup-teltet stengte. Vi fikk faktisk ingen meldinger, noe som var litt skuffende. Eneste var en Furuset hockey fan, som håpa at vi skulle tape finalen.

Ellers har jeg nå gått to dager rundt i Oslo med LSK geneser, og det virker som at folk tar det pent. Mener vi generelt må bli flinkere til å vise farger i hovedstaden. Blir personlig glad hver gang jeg ser en LSK effekt i bybilde.

Kommentar

• chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

Opprinnelig skrevet av scages
                        Ellers har jeg nå gått to dager rundt i Oslo med LSK geneser, og det virker som at folk tar det pent. Mener vi generelt må bli flinkere til å vise farger i hovedstaden. Blir personlig glad hver gang jeg ser en LSK effekt i bybilde.
                        Ja visst f... Hvorfor skulle dem ikke det

For guds skyld; la oss ta knekken på myten om én by - ett lag en gang for alle. Oslo har godt over en halv million innbyggere. Søpla trekker rundt 15 000 tilskuere. Det sier sitt. Det at de er generelt flinkere til å kle seg i de ekle fargene sine betyr ikke at de har herredømme i Oslo.

Det er ikke sånn at alle i Oslo holder med enga. Kjenner innfødte oslofolk jeg som heier på LSK, selv om de er født og oppvokst på østkanten. Jeg ser det sånn at jeg bidrar ørlite grann til rekrutteringen hver eneste gang jeg viser meg som fuglasupporter

En fin by er en gul og svart by.
                        Bølerkanaris

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av Fritz
                          Innlegget mitt var mer rettet mot de som faktisk tror på stereotypen om at alle VIF-fans er voldelige narkomane, som tagger ned Tom Lund-statuen mens de sniffer lim kjøpt for trygdepengene.
                          Det vil være helt umulig for den jevne klansmann og kvinne å leve opp til stereotypiene om ikke vi minner dem på det hele tiden. Vi får gjøre som TV2, banke inn fordommene og de uheldige episodene gang på gang, så vil de mørne som Fjørtoft og unnskylde seg hver gang vi kritiserer dem.

Kommentar

• e.d
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 688

Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Ja visst f... Hvorfor skulle dem ikke det

For guds skyld; la oss ta knekken på myten om én by - ett lag en gang for alle. Oslo har godt over en halv million innbyggere. Søpla trekker rundt 15 000 tilskuere. Det sier sitt. Det at de er generelt flinkere til å kle seg i de ekle fargene sine betyr ikke at de har herredømme i Oslo.

Det er ikke sånn at alle i Oslo holder med enga. Kjenner innfødte oslofolk jeg som heier på LSK, selv om de er født og oppvokst på østkanten. Jeg ser det sånn at jeg bidrar ørlite grann til rekrutteringen hver eneste gang jeg viser meg som fuglasupporter

En fin by er en gul og svart by.
                            Kunne ikke vært mer enig. Vålerenga er kun en bydelsklubb, og jeg tror vi har et kjempepotensiale i Oslo. Oppfordrer også folk til å gå mer med fuglaeffekter i Oslo. Jeg opplever sjeldent negative meldinger når jeg går med dette.
                            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Harvest
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 855

Jeg jobber i Oslo øst og hver eneste dag har jeg på meg minst en LSK-relatert sak. Nå for tiden er det LSK-jakke, LSK-lue, LSK-hansker og LSK-skjerf. De har blitt vant til det der jeg jobber, og nå i høst har jeg faktisk klart å få to unger til å bli interessert i Fugla, mens resten holder med søpla, enn så lenge.

Ingen ser meg på jobb uten et eller annet som har med LSK å gjøre, om det så er lue, sokker eller hva det måtte være. Forza Fugla!
                              Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• Slakter Fjes
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 288

Opprinnelig skrevet av e.d
                                Vålerenga er kun en bydelsklubb, og jeg tror vi har et kjempepotensiale i Oslo.
                                Enig. I likhet med flere innlegg signert en viss Reka (håper du ikke synes dette er injurierende), mener jeg at vålerengen er en klubb som tiltrekker seg en helt "spesiell" gruppe mennesker som sine supportere. All den tid apeberget stort sett består av grums fra Oslos skyggeside og en merkverdig andel medlemmer fra eksempelvis Toten eller Langhus, synes det åpenbart at en klubb med Sportsklubbens apell har et fantastisk potensiale i Oslo by.

Her gjelder det å fortsette frieriet mot klubber innenfor bygrensen i forhold til ting som formelt samarbeide, ballhenter-oppgaver, fotballskoler, turneringer og andre ting som kan lede de uvitende i den riktige retningen.
                                "And I never thought this life was possible.
                                You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

• veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                  Var på bislett kebab etter kampen, der var det bare lsk fans. Utrolig moro å se rundt 20 LSK supportere samlet i oslo
                                  Beklager for avsporingen, men hvorfor i helvete har den møkkakebaben der så ufortjent godt rykte?? Det er jo en råtten kebab! Men alikevel går det gjeteord om hvor god "Bislet Kebab" er.
                                  Jeg mistenker at eierne har vært smarte og satt ut ryktene selv. Sikker ved hjelp av taxivenner f.eks.

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

Tror vel jeg aldri har kommet i bråk uansett hvor fyllarappkjefta og gulkledde vi har vært i Oslo by. Det nærmeste må vel være å bli utestengt fra Stargate på Grønland. Det har ljoma LSK-sanger over St.Hanshaugen, Grønland, Vika, Sentrum og.. egentlig overalt.. Slapper av med det der

Og den Bislett-baben... hvorfor har den så inmari godt rykte, ja? Noen bør snoke i markedsføringstriksa dems. Lure jævlene
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

Gjentar meg selv. Gå med LSK-effekter i Oslo, folkens!!

Når jeg tok banen hjem i dag, så jeg to stykker med lue og skjerf med LSK på. Ingen med enga eller andre klubber. Dette er sjelden kost, men desto bedre.

La gullet og engasjementet vi har vist, fungere som en skikkelig vitamininnsprøytning for å bli flinkere til å sette farge også på Oslo. Jeg er overbevist som nevnt over her at vi har et mye større potensiale også i hovedstaden.

Håper jeg ser noen av dere i morgen også!!
                                      Bølerkanaris

Kommentar

• Fuglemann
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2007
                                        • 183

Ser da masse LSK effekter på vei til jobb hver eneste morgen..fler og fler som har vimpler etc i bilene for tiden :-)
                                        Har hatt med storflagget på kontoret en gang til de andres glede.."not" hehe er dessuten litt vanskelig å legge fra seg effekter der etter en episode med ett RBK skjerf som var rulla opp på dorullholdern en gang ;-) noe jeg ikke kjenner nooooe til..hehe

Kommentar

Working...