Mathisen om TV2 og besinnelse

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2006
    • 225

Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
    Vi vil ha kredibilitet hos de andre klubbene i Norge. Respekt, forståelse og sympati i fotball Norge.
    Og det tror du vi vil få ved å si ifra og sutre et helt år til...?
    Det viser seg jo at det er slik de andre ser på oss når vi sier ifra.

Kom gjerne med gode argumenter som viser hva du mener vi bør gjøre av konkrete tiltak for å forbedre situasjonen. Si ifra, javel, men på hvilken måte og til hvilken pris?

Vi kan godt "tape" "mediekampen", men vi kan ikke tape ansikt.
    Det må da være flauere og tape ansikt ovenfor fotballnorge ved å sutre hver gang en mediavinkling ikke går vår vei, fremfor å stå samlet og bare le høyt når andre prøver seg på noe. Kan ikke se for meg at reaksjoner fra oss som supportergruppe kan føre til noe positiv omtale for klubben, men jeg bøyer meg gjerne for gode forslag.

Kommentar

• blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

Men vi kan si ifra når noe er uriktig, ikke fordi vi prøver å "vinne" over media, men fordi vi vil si sannheten. Vi vil ha kredibilitet hos de andre klubbene i Norge. Respekt, forståelse og sympati i fotball Norge.
      Vi kan gjerne si i fra, men det er måten vi sier i fra som betyr noe. Å jage bort journalister som dekker vårt første gull siden 1989 er en fryktelig dårlig måte å si i fra på.

Å komme med en skriftlig, seriøs, og velbegrunnet henvendelse vil være en god måte. Jeg tror uansett ikke vi kan forandre TV2, men vi kan begrense de negative oppslagene ved å oppføre oss.
      Fugla 4 Life!

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Jeg vet ikke hvor mange av dere som fikk med dere dobbeltopptredenen til Mathisen og Grønlund på hhv. "fotballtabloid" og " i bakrommet"? Da de skulle legge seg flate etter Sundgots hands?

Det burde være en vekker for alle som tror at alt vil løse seg om man står med lua i hånda og sier unnskyld for alt. Det finnes noe verre enn "sutrete" og det er "ynkelig"...

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av blue
          Vi kan gjerne si i fra, men det er måten vi sier i fra som betyr noe. Å jage bort journalister som dekker vårt første gull siden 1989 er en fryktelig dårlig måte å si i fra på.
          Hvem var det som jaget forresten? Må ha vært ganske mange som gikk amok da? Det er ingen som har stått frem ennå, og heller ingen som beskriver dette ut over TV2s påstander. Jeg var der hele kvelden og fikk ikke med meg noe sånt. Skjedde det et annet sted i lillestrøm? Personlig tror jeg hele greia er en storm i et vannglass og at TV2 har smurt tjukt på.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Det er lett å la seg rive med i kampens hete, men hvis folk går i seg sjøl før sesongen starter, så kanskje man innser at det er bedre å holde kjeft hvis man ikke har noe positivt å komme med.
            Her har du et godt poeng. Etter avslutningen av én sesong, og foran starten på en ny, er det naturlig med en evaluering. Og det er vel neppe noen tvil om at klubben har en del å gå på i forhold til media, og da særlig TV2 - som Per Mathisen riktig har påpekt. Dette betyr ikke at vi skal legge oss flate - stoltheten over klubben har vi alle mann, og den skal vi beholde. Hva det heller er snakk om er vel at vi før det igjen braker løs, gjør oss noen refleksjoner om hvordan klubben har fremstått i media, og prøver å ha dette i bakhodet videre.

Kommentar

• blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

Opprinnelig skrevet av reka
              Hvem var det som jaget forresten? Må ha vært ganske mange som gikk amok da? Det er ingen som har stått frem ennå, og heller ingen som beskriver dette ut over TV2s påstander. Jeg var der hele kvelden og fikk ikke med meg noe sånt. Skjedde det et annet sted i lillestrøm? Personlig tror jeg hele greia er en storm i et vannglass og at TV2 har smurt tjukt på.
              Det var medlemmer av Kanari-Fansen, og dette skjedde da TV2 skulle filme stemningen inne på området til cupteltet. Det var ingen som gikk amok, men oppførselen var ufin og unødvendig. Jeg var selv vitne til dette, og jeg opplevde det som pinlig.
              Fugla 4 Life!

Kommentar

• blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

Jeg vet ikke hvor mange av dere som fikk med dere dobbeltopptredenen til Mathisen og Grønlund på hhv. "fotballtabloid" og " i bakrommet"? Da de skulle legge seg flate etter Sundgots hands?

Det burde være en vekker for alle som tror at alt vil løse seg om man står med lua i hånda og sier unnskyld for alt. Det finnes noe verre enn "sutrete" og det er "ynkelig"...
                Ynkelig er absolutt ikke positivt, og jeg håper ingen i KFL eller LSK oppfører seg ynkelig. Det at man tier og står rakrygget, betyr definitivt ikke at man trenger å være ynkelig.
                Fugla 4 Life!

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Jeg håper iallefall at ledelsen fremstår som litt mer nyansert til neste år enn slik det tidvis var i fjor. Det var ikke bare tonen som var litt sviktende, men også hvilke saker vi forfulgte. I et par-tre saker burde vi lagt oss flate, bla odd kampen i skjeen og etter brann borte. I andre saker ble fjøra feilsitert (han har en kronglete måte å uttrykke seg på) uten at vi fikk frem en dementi (fevang-saken). Enkelte ting ble attpåtil stående uimotsagt i media, kanskje som følge ny pressepolicy, og det falt litt uheldig ut.

Til slutt la vi oss langflate for alle og tok alt TV2 serverte som god fisk. Pinlig. At ingen av dem klarte å forsvare Sundgot er hårreisende, og viser bare at det ofte er enda dummere å holde kjeft. Tribunesaken til slutt etter cupen tok kaka, hvor egne fra klubben indirekte klarte å kritisere kanarifansen. Policy må på plass ja, men jeg håper at man er kloke nok til å velge å ta råd utenfra. De siste månedene av sesongen hvor man forsøkte å gjøre noe med klubbens rennomé i media gjorde bare vondt verre.

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3568

Nå er vel episodene i Skien og Bergen de to TV2 faktisk har innrømmet at de ikke flugte spillereglene.

Fjøra og Tom har hatt noen utspill som ikke har vært bra. De umiddelbare kommentarene etter Fevang-episoden skulle vi nok vært foruten, men etter at alle skulle ta Heinz mener jeg det er riktig å forsvare han. Jeg mener fortsatt at det var Fevang, og ikke Heinz, som skapte situasjonen, og LSK kan ikke sitte stille å se på at Heinz ble korsfestet.

Avslutningen på cup-finalen tar jeg som begynnelsen på agurk-tid. Hadde både stolskadene og hetsingen skjedd i Mai, så hadde det knapt blitt gjenstand for oppmerksomhet, men siden sesongen var over måtte journalistene skape suppe på spiker. Det er bare å sammenligne med episoden på martin's tidligere i år hvor TV2 ble 'mobbet' bort av ei kanarijente. Det ble aldri noen sak da det var så mye annet som skjedde.

Når det gjelder mine reaksjoner ovenfor Tv2, så gjør jeg det enkelt. Jeg stiller ikke opp på noe for dem inntil de viser at de klarer å vise begge sider av en sak og oppføre seg nøytrale. Ikke mye til reaksjon, men det er hva jeg kan gjøre alene.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

Viktig å skille sakene litt fra hverandre her. Grønlunds opptreden på "I bakrommet" etter semifinalen var ynkelig, det er jeg enig i. Her skulle Sundgot vært forsvart, og Ingebritt skulle blitt rævkjørt for motivene hans for sutringen. Det at vi ikke skal sutre betyr ikke at vi ikke skal forsvare oss mot andres skyts. Det samme mener jeg forøvrig om Fevang-saken.

Det klubben og omgivelsene rundt må kutte ut er sutring rettet mot forbundet i forbindelse med dømming og kort, og mot media av den typen som kom i forbindelse med at Fjøra betegna TV2 som "TV Brann". Denne typen sutring får oss til å fremstå som klovner i liga med Kjetil Rekdal, Stig Inge Bjørnebye og Henning Berg.

Kort oppsummert; Vi forsvarer oss mot andres kritikk - men holder oss for gode til å kritisere andre selv (med mindre det er et virkemiddel for å forsvare seg selv...)

Kommentar

• scages
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1292

Jeg var selv vitne til dette, og jeg opplevde det som pinlig.
                        Var der selv. Et perfekt punktum på en fantastisk dag. Stolt av det fortsatt finnes supportere med ryggrad, som ikke lar seg bli pissa på.
                        Last edited by scages; 28.12.2007, 19:14.

Kommentar

• rulfi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 982

Opprinnelig skrevet av scages
                          Var der selv. Et perfekt punktum på en fantastisk dag. Stolt av det fortsatt finnes supportere med ryggrad, som ikke lar seg bli pissa på.
                          Ja, virkelig tøft å mobbe ut 2-3 mann når vi feirer gull, sånn at vi får fine oppslag i media dagen derpå og folk får inntrykket sitt forsterket av Lillestrøm som en stor klubb som ikke sutrer

Oppnådde vi egentlig noe med å mobbe de bort? Har TV2 lagt om stilen sin? Virkelig bra vi ikke viste ryggrad og klarer å heve oss over TV2 sitt patetiske nivå. Vi er akkurat like langt nede slik vi har holdt på. Hvis du kaller det ryggrad å mobbe, ryggrad og være patetisk og sutrete, i stedet for å faktisk ta fram ryggraden og heve oss over TV2, som faktisk er vanskelig og tøffere enn å synke ned på samme nivå. Virkelig toppen at vi ikke gjør dette

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Opprinnelig skrevet av rulfi
                            Ja, virkelig tøft å mobbe ut 2-3 mann når vi feirer gull, sånn at vi får fine oppslag i media dagen derpå og folk får inntrykket sitt forsterket av Lillestrøm som en stor klubb som ikke sutrer
                            Hvem faen bryr seg om hva "folk" mener, og hva slags inntrykk de får? Behandler dem oss dårlig, så skal dem få høre det også! Savner den gode gamle mentaliteten kjenner jeg.. Jeg sier det igjen, hvor er stoltheten?? Totalt fraværende tydeligvis.
                            ..................

Kommentar

• rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Hvem faen bryr seg om hva "folk" mener, og hva slags inntrykk de får? Behandler dem oss dårlig, så skal dem få høre det også! Savner den gode gamle mentaliteten kjenner jeg.. Jeg sier det igjen, hvor er stoltheten?? Totalt fraværende tydeligvis.
                              Åja, for at jeg ikke velger en patetisk linje, ala TV2 sinn latterlige linje, så eier jeg ikke stolthet for klubben?? Gratulerer med dagens dummeste jeg har hørt, og dem var det mange av fra den gjengen som satt på sibylla i stad.

Hva har det med stolthet for klubben og føre dem i et dårlig lys? Det viser vel mer at du pisser på klubben en bryr deg om den.

Jeg har aldri sagt noe mot å si fra til TV2, men å mobbe ut 2-3 mann sier ikke noe til TV2, det blir bare latterlig. Finn heller på noe som faktisk fungerer, i stedet for å få TV2 ennå mer mot oss.

Kommentar

• skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

Jeg sier det igjen, hvor er stoltheten?? Totalt fraværende tydeligvis.
                                At stoltheten din tar skade av TV2's LSK-dekning, er ditt eget problem. LSK's stolthet, eller min egen for den saks skyld tar ikke notis av TV2.

Kommentar

• CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

Som rulfi sier.. Hvem faen bryr seg? Jeg vil nå si at våre sponsorer bryr seg om vårt omdømme. Hvis klubben har et dårlig rykte så kan det jo være mulig at sponsorer ikke vil være sponsor med for de vil ikke bli assosiert med LSK eller LSK sine supportere.. Er det dette du vil? Det er det som kommer til å skje hvis noen her skal holde på slikt.

Jeg bryr meg fint lite om stoltheten din får seg en liten knekk sålenge det er best for klubben og KFL generellt. Det heter å ta en for laget , og er ganske praktisk i arbeidslivet.
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4400

Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Som rulfi sier.. Hvem faen bryr seg? Jeg vil nå si at våre sponsorer bryr seg om vårt omdømme. Hvis klubben har et dårlig rykte så kan det jo være mulig at sponsorer ikke vil være sponsor med for de vil ikke bli assosiert med LSK eller LSK sine supportere.. Er det dette du vil? Det er det som kommer til å skje hvis noen her skal holde på slikt..
                                    Pffh, kiss my ass!! Jeg kan si deg såpass at det skal en del mer til før sponsorer begynner å trekke seg.

Jeg mener ikke at vi skal brenne ned stadioner og ødelegge alt og alle, men i denne saken synes jeg det var på sin plass å si fra! Hvor faen var dere i 'gamledager' forressten? Dere må jo ha hatt mareritt hver natt, sånn som tingene var før.
                                    ..................

Kommentar

• CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

Man skal ikke svare et spørsmål med et annet spørsmål ,men spørsmålet om hvor du var , var nok hjemme hos mor (i likhet med meg) mtp på bøffelberget hvis det er det du tenker på. Skal mer til før sponsorer trekker seg? Har jo sett at sponsorer har trukket seg før og det kommer til å fortsette å skje. Men nå tenker jeg ikke på å trekke seg midt i en sesong ,men å være uvillig å fornye avtalen.

Jeg kan dog si at jeg var med å synge "Hater TV2" utenfor Ullevoll med NRK laget sending etter kampen. Det var i gledesrus hvor man blir påvirket av resten av gjengen. Når man får tenkt over det så var det ikke det smarteste en kunne gjort..
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4400

Man skal ikke svare et spørsmål med et annet spørsmål ,men spørsmålet om hvor du var , var nok hjemme hos mor (i likhet med meg) mtp på bøffelberget hvis det er det du tenker på.
                                        Tja, man trenger ikke gå helt tilbake til bøffelberget tida. F.eks etter en kamp mot Molde i 97 eller 98 så sto 300 stk igjen etter matchen og venta på dommeren bak hovedtribunen. Det var et eksempel bare. Forøvrig har jeg gått på Åråsen siden 92 (ikke min skyld at jeg ble født seint!), så hvor jeg var til hvilken tid tror jeg ikke du skal snakke så mye om.

Skal mer til før sponsorer trekker seg? Har jo sett at sponsorer har trukket seg før og det kommer til å fortsette å skje.
                                        Javel? Så kom med eksempler da, og hva grunnen var til at sponsorer trakk seg.
                                        ..................

Kommentar

• King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

Opprinnelig skrevet av CFD
                                          Skal mer til før sponsorer trekker seg? Har jo sett at sponsorer har trukket seg før og det kommer til å fortsette å skje.
                                          Som nevnt i en annen tråd tidligere så er det verdt å merke seg at klubber som Bajen, Gnaget, Djurgården, FCK og Brøndby har en del flere "pøbler" blant sine supportere enn det som er tilfellet hos oss. Man kan jo ta en titt på sponsorinntektene disse klubbene har, så ser man at det skal en del til før sponsorer trekker seg ut.
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

Working...