Vil slå knallhardt ned på tribunebråk
Collapse
X
-
Selv er jeg medlem og trener i Lier IL. Når vi spiller hjemmekamper hender det at tilskuere, gjerne i alderen 16-18 år, kommer med misshagsytringer til dommer eller bortelagets spillere. Hvem har ansvar for at disse tilskuerne oppfører seg?
Jeg har forståelse for at NFF ønsker å ta tak i tribunebråk, men ikke reaksjonsformen!NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Det blir gjerne sånn. Jeg pleier ikke å dempe mitt engasjement fordi det står et sete i veien.Kommentar
-
Poenget er at det er arrangøren som har mulighet til å forhindre bråkmakerne, og dermed står ansvarlig. Det blir vanskelig å laste NFF for at arrangøren ikke har kontroll på sitt publikum. Skal det være aktuelt med poengtrekk er jeg sikker på at NFF må bevise at arrangøren ikke har gjort det som var mulig for å forhindre episoden. Det kan være for dårlig vakthold, inngangskontroll, eller at klubben ikke utestenger tidligere bråkmakere fra sin hjemmearena.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Det er en nærmest umulig oppgave for en klubb å kunne hindre all form for tribunebråk. Når det finnes videobevis, som det gjør på de fleste arenaer idag, burde det være mulig å rettsforfølge bråkmakerne istedet for å straffe klubbene. Folk bør følge samme regler på en arena som ellers i samfunnet.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Det er en nærmest umulig oppgave for en klubb å kunne hindre all form for tribunebråk. Når det finnes videobevis, som det gjør på de fleste arenaer idag, burde det være mulig å rettsforfølge bråkmakerne istedet for å straffe klubbene. Folk bør følge samme regler på en arena som ellers i samfunnet.
Når det gjelder straffen Danmark fikk av UEFA, mener jeg å huske at danskene fikk kritikk for vaktholdet og dermed hadde UEFA anledning til å straffe Danmark som lag. Vaktene sto nærmest som tilskuere til kampen i stedet for å følge med på tilskuerne på tribunen. Så lenge LSK tar dette alvorlig frykter jeg ikke sanksjoner mot klubben i vårt hjerte.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Fotball handler om det som skjer ute på gresset, gjør det ikke.
At forbund kan gå inn og avgjøre en liga på den måte er helt forkastelig etter min mening, og håper aldri tippeligaen blir avgjort på den måten.Alt For Fugla
Gå Av GrønlundKommentar
Kommentar