Medlemssjekk kanarifeltet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nob
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2007
    • 137

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
    Jeg syns det er flott med medlemssjekk. på prisplakatene står det 2 priser på enkeltbilletter, med/uten KFL medlemskap.

Og tar du men deg en venn på feltet sørg for enten å melde han inn, eller betal de 20 kronene ekstra.

De som står som vakter er alltid høfflige, men møter som oftest "skal bare" forklaringer.... "skulle bare" osv..
    men dette er det altså ingen informasjon om ved kjøp av sesongkort.
    og da mener jeg det er frekt og komme etterpå og si' hei, skal du inn her må du være medlem'. det går bare ikke når dette ikke blir informert om ved kjøp...

dessuten, hvis det hadde vært kontroll ved kjøp så ville en kontroll vært overflødig og spart tid / ressurser på kampdagen.
    "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 501

Opprinnelig skrevet av nob
      og da mener jeg det er frekt og komme etterpå og si' hei, skal du inn her må du være medlem'. det går bare ikke når dette ikke blir informert om ved kjøp...

dessuten, hvis det hadde vært kontroll ved kjøp så ville en kontroll vært overflødig og spart tid / ressurser på kampdagen.
      Uansett så blir det utrolig vanskelig å sjekke om du er medlem eller ikke over internett. En ja eller nei knapp tror jeg ikke ville ha hindret folk til å snike seg til priser forbeholdt medlemmer av kanarifansen.

Kommentar

• nob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2007
        • 137

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
        Uansett så blir det utrolig vanskelig å sjekke om du er medlem eller ikke over internett. En ja eller nei knapp tror jeg ikke ville ha hindret folk til å snike seg til priser forbeholdt medlemmer av kanarifansen.
        et lite felt med medlemsnummer burde ikke være vanskelig.
        "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

Opprinnelig skrevet av nob

En rask titt på hjemmesiden til LSK viser med en gang at LSK har 2 priser på feltet.

Sone Kanarifeltet (Gul):
          Medlem i Kanarifansen, voksen, 170,-
          Medlem i Kanarifansen, barn/honnør, 100,-
          Ikke medlem i Kanarifansen, voksen, 190,-
          Ikke medlem i Kanarifansen, barn/honnør, 120,-
          Da mener jeg at man må være ganske løk for å ikke forstå at det faktisk krever medlemskap i KFL for å ha sesongkort.

Og når man kjøper sesong kort så kjøper man en Kanri-billett
          Men det er klart, hvis man vil være vrang så er det en åpning for det.
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• nob
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2007
            • 137

En rask titt på hjemmesiden til LSK viser med en gang at LSK har 2 priser på feltet.

Da mener jeg at man må være ganske løk for å ikke forstå at det faktisk krever medlemskap i KFL for å ha sesongkort.

Og når man kjøper sesong kort så kjøper man en Kanri-billett
            Men det er klart, hvis man vil være vrang så er det en åpning for det.
            men en 'rask tur' på butikken så får en ingen info om to priser. man sier 'ståplass' eller 'kanarifelt' og får en billett. hvordan kan jeg da vite at jeg må være medlem? er ikke alle som vanker på kfl og lsk sine sider hver dag.

og er man ingen kanarifugl hvis man ikke er medlem i kanarifansen?

Kommentar

• nob
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2007
              • 137

men jeg vil gjerne ha svar fra noen som faktisk driver med dette! er dette noe en ser på som en utfordring, er det noen planer for endringer på dette feltet i fremtiden?

Kommentar

• blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

nob har jo helt rett, og dette bare føyer seg inn i rekken av uproffe ting fra LSK.

Jeg lurer på hva som skjer dersom man møter opp med sesongkortet, men har glemt KFL-kortet hjemme. Blir man da bortvist fra stadion?
                Fugla 4 Life!

Kommentar

• Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

Opprinnelig skrevet av blue
                  nob har jo helt rett, og dette bare føyer seg inn i rekken av uproffe ting fra LSK.

Jeg lurer på hva som skjer dersom man møter opp med sesongkortet, men har glemt KFL-kortet hjemme. Blir man da bortvist fra stadion?
                  Nei. men kanskje til RB ??
                  Håkon Henriksen
                  -
                  -
                  ALT FOR FUGLA

Kommentar

• blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

Nei. men kanskje til RB ??
                    Isåfall får man sitteplass til prisen av ståplass, og det er jo ikke så verst Dessuten er det da bare å gå til Feltet i pausen når kontrollen er borte.
                    Fugla 4 Life!

Kommentar

• Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

Opprinnelig skrevet av blue
                      Isåfall får man sitteplass til prisen av ståplass, og det er jo ikke så verst Dessuten er det da bare å gå til Feltet i pausen når kontrollen er borte.
                      Men du får mye dårligere utsikt da
                      Håkon Henriksen
                      -
                      -
                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Men du får mye dårligere utsikt da
                        Kommer helt an på hvor hissig det flagges under kampen
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

Det kan da ikke være så vanskelig å forstå at Kanarifeltet er for medlemmer av Kanari-Fansen? Det ligger i navnet. Grunnen til at det finnes enkeltbilletter for ikke-medlemmer er for å verve nye. Har du kjøpt et rabattert sesongkort på kanarifeltet, forventer jeg at du melder deg inn i KFL, hvis du ikke allerede er medlem. Det finnes nok av snyltere i samfunnet. Håper ikke du er en av dem.

Bli medlem
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

De åra jeg ikke hadde sesongkort så ble jeg alltid spurt om jeg var medlem når jeg kjøpte billett. Om det så var på stadion eller sportshuset. Jeg kjøpte billetter for dama mi flere ganger ifjor og da ble jeg også spurt om jeg var medlem. At infoen fra LSK kan være dårlig til tider har jeg ingen problemer med å forstå, men at man skal skylde på dårlig info her blir for slapt. Uansett så forventer jeg at alle som på ett eller annet vis har kjøpt billett/sesongkort å feil vis melder seg inn i KFL når de blir klar over at de har fått feil billett. Ellers så synes jeg ikke de har noe å klaga over hvis de blir stoppa i en medlemssjekk.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

Jeg ser nob sine argumenter ,men er ikke helt enig. Det kunne vært langt tydeligere informasjon om dette.
                              Jeg kan ærlig talt hatt plass på KFL feltet uten å være medlem og betalt Kanaripris. Når jeg var klar over dette så ble det litt ekstra penger til fuglatifo Var jo mye mer artig å stå blandt KFL og skrike seg hes , hvis du sammenligner med å skrike seg hes hvor 10% av fansen synger.

Denne saken gjorde forresten at jeg var medlem et par dager senere så det kom noe godt ut av det
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Yellowman
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 191

medlem ditt medlem datt,må vel snart være mdlem for og komme inn på Åråsen.

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

I år som det er solgt så mange sesongkort på kanarifeltet vil det ganske så sikkert bli utsolgt på feltet i mange seriekamper, ergo blir det sikkert mange som prøver å komme seg inn på feltet uten å ha gyldig adgang.

Kommentar

• Frode Thai
                                    KFL styremedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 380

Feltet som blir kalt KFL -feltet oppstod etter at KFL tok iniativ til at stående supportere fortsatt skulle ha mulighet til å stå på kamper på Åråsen.

Mektige herrer innad i LSK jobbet hardt for at det bare skulle bli sitteplasser på hele Åråsen.

Etter mange, lange og heftige møter, LSK vs KFL ble det i 1998 et årsmøtevedtak på LSK sitt årsmøte at feltet er beregnet for stående KFL og LSK medlemmer, fortrinnsvis.

Man har sporadisk foretatt medlemssjekk på feltet, fordi man har opplevd at enkelte snylter seg inn ved å betale feil pris, ved å late som om man er medlem.

Når Coop kjører medlemstilbud for sine medlemmer, er det ingen andre en medlemmer som kan nyte godt av dette.

På lik linje ønsker KFL å ivareta sine medlemmer, ved å tilby Norges beste ståplasser, til en grei pris til sine medlemmer...

Nå i år kommer det til å bli større jag etter KFL-feltet billetter enn noen gang før.
                                    Med over 1100 solgte sesongkort, sitter man igjen med litt over 700 billetter som skal fordeles til de som billettene er beregnet til.

KFL og LSK er klar over at man kan jukse til seg plasser/feilaktig pris selvom man ikke er medlem, og dette er noe man ser på og vil gjøre noe med. Vi er inneforstått med at det har vært og er mangelfull informasjon rundt nevnte, og vi kommer tilbake til bedre rutiner asap...

Frodethai
                                    kfl-sikkerhet
                                    Last edited by Frode Thai; 20.03.2008, 13:54.
                                    Frode Johansen
                                    styremedlem KFL

Kommentar

• ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

Holder det å være medlem i LSK for å komme inn på feltet? Da har jo evt de som ikke vil være medlem av KFL en mulighet til å velge.

Dette var et spørsmål for å få dette på banen, betyr ikke at jeg ikke skal melde meg inn i KFL.

Kommentar

• Yellowman
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2005
                                        • 191

Opprinnelig skrevet av frodethai
                                        Feltet som blir kalt KFL -feltet oppstod etter at KFL tok iniativ til at stående supportere fortsatt skulle ha mulighet til å stå på kamper på Åråsen.

Mektige herrer innad i LSK jobbet hardt for at det bare skulle bli sitteplasser på hele Åråsen.

Etter mange, lange og heftige møter, LSK vs KFL ble det i 1998 et årsmøtevedtak på LSK sitt årsmøte at feltet er beregnet for stående KFL og LSK medlemmer, fortrinnsvis.

Man har sporadisk foretatt medlemssjekk på feltet, fordi man har opplevd at enkelte snylter seg inn ved å betale feil pris, ved å late som om man er medlem.

Når Coop kjører medlemstilbud for sine medlemmer, er det ingen andre en medlemmer som kan nyte godt av dette.

På lik linje ønsker KFL å ivareta sine medlemmer, ved å tilby Norges beste ståplasser, til en grei pris til sine medlemmer...

Nå i år kommer det til å bli større jag etter KFL-feltet billetter enn noen gang før.
                                        Med over 1100 solgte sesongkort, sitter man igjen med litt over 700 billetter som skal fordeles til de som billettene er beregnet til.

KFL og LSK er klar over at man kan jukse til seg plasser/feilaktig pris selvom man ikke er medlem, og dette er noe man ser på og vil gjøre noe med. Vi er inneforstått med at det har vært og er mangelfull informasjon rundt nevnte, og vi kommer tilbake til bedre rutiner asap...

Frodethai
                                        kfl-sikkerhet
                                        ok,fair enough forklart for meg.

Kommentar

• blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

Opprinnelig skrevet av frodethai
                                          Når Coop har medlemstilbud har de i det minste en elektronisk sjekk i det man betaler for produktet, ikke når man skal ta varen i bruk.
                                          Fugla 4 Life!

Kommentar

Working...